Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5426 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל כדי לחסוך שאלות רגילות אז הנה מידע כללי-עוד כחודש בן 18, בעל רישיון ב' 7 חודשים וקצת.

אני רוצה ליסוע בטרקטורון, אלו השאלות:

1. מותר לי להרכיב נוסע בטרקטורון (אני ואדם מאחורי)

2. איזה רכב נחשב 'רכב שטח'

3. כדאי לי לעשות רישיון 1 (6 שיעורים מינימום) כדי שלא יהיו לי הגבלות על נסיעה בטרקטורון או שאין הגבלות לרישיון ב' על נסיעה בטרקטורון

4. בשביל רישיון 1 צריך לעשות הדרכה ואישור מיוחד, מאיפה אני משיג/למי אני פונה

5. איפה אני עושה קורס לטרקטור ואם יש לי רישיון ב' אני צריך לעשות תיאוריה לטרקטור

 

חיפשתי בהרבה אתרים תשובות אבל התשובות סותרות את עצמם בין האתרים או לא מנומקות.

תודה רבה לעוזרים !

פורסם

אם יש לך רשיון B (לא ב') אתה יכול לנהוג בטרקטרון ללא מגבלות מיוחדות לרשיון

ואגב אם כבר אתה מתכוון לסגור את הכל לוודא שאין בעיה חוקית עם הטרקטרון (משהו שאף אחד לא עשה עד היום :lol: ) אל תשכח שאתה צריך ביטוח, קסדה, ושאתה מוגבל ל40 קמ"ש. וכמובן שרק אם יש לטרקטרון צמיגי כביש ורישוי לכביש מותר לעלות איתו על הכביש (וגם שם 40 קמ"ש)

פורסם

תודה על התשובה המהירה !(אגב רציתי לרשום B אבל בגלל שכתבתי מספר אחרי זה אז הכל התחרבש)

אז כפי שהבנתי אותך מיותר לעשות רישיון 1 מבחינה שצריך להתחשב בדברים אחרים, לא לשכוח בזבוז זמן על הקורס.

*נהגתי בטומקאר ומישהו (שיש לו עסק בטומקאר לא צריך פרסום) אמר לי שאפשר לעלות איתו על הכביש כי יש לו לוחית כמו של רכב רגיל, אז אין לי הגבלה ליסוע על טומקאר ויש לו גם את ההגבלה של ה40 קמ"ש? כי מבחינה הגיונית עם הוא כמו רכב רגיל אז בכביש בינעירוני הוא לא יסע על 40 קמ"ש חחח

*אשמח גם לדעת איזה רכב נחשב 'רכב שטח' ועם בטרקטורון אני יכול להרכיב מישהו מאחורי

פורסם

אם רכב מוגבל ל40 קמ"ש הוא מוגבל ל40 קמ"ש ולא חשוב איפה

בכביש מהיר יש לפעמים שלט 55 שזה אומר שרק רכב שעובר 55 קמ"ש באופן חוקי יכול לעלות עליו (אסור טרקטרון כביש)

פורסם

זה ברור, התכוונתי לטומקאר שאני כמעט בטוח שלא כתוב עליו.

אשמח לקבל תשובה בקשר לאיזה רכב נחשב 'רכב שטח' ואם בטרקטורון אני יכול להרכיב מישהו מאחורי

פורסם

אני לא אוהב להקפיץ הודעות אבל אני צריך תשובה בהקדם האפשרי.

מישהו יכול לענות לי על השאלות בתגובה הקודמת שלי?

פורסם
קודם כל כדי לחסוך שאלות רגילות אז הנה מידע כללי-עוד כחודש בן 18, בעל רישיון ב' 7 חודשים וקצת.

אני רוצה ליסוע בטרקטורון, אלו השאלות:

1. מותר לי להרכיב נוסע בטרקטורון (אני ואדם מאחורי)

מותר כל עוד הטרקטורון מורשה לרכיבה של נהג + נוסע.

2. איזה רכב נחשב 'רכב שטח'

מה זאת אומרת? בעיקרון לטרקטורון עם רישוי טרקטורון אסור לנוע על הכביש אלא רק במושביפ\קיבוצים ובשטח. לתומקארים\ריינגרים\מיולים וכל הקבוצה הזאת יש רישוי שנקרא טרקטור משא. הם מוגבלים ל50 קמ"ש ומותר להם לנוע על כבישים עירונים בלבד.

3. כדאי לי לעשות רישיון 1 (6 שיעורים מינימום) כדי שלא יהיו לי הגבלות על נסיעה בטרקטורון או שאין הגבלות לרישיון ב' על נסיעה בטרקטורון

אין הגבלות,לטרקטורון רישיון B מספיק.

4. בשביל רישיון 1 צריך לעשות הדרכה ואישור מיוחד, מאיפה אני משיג/למי אני פונה

כנ"ל

5. איפה אני עושה קורס לטרקטור ואם יש לי רישיון ב' אני צריך לעשות תיאוריה לטרקטור

 

לטרקטור תיהיה חייב רישיון לטרקטור שזה כולל קורס תיאוריה וטסט. מאיפה אתה בארץ?

 

חיפשתי בהרבה אתרים תשובות אבל התשובות סותרות את עצמם בין האתרים או לא מנומקות.

תודה רבה לעוזרים !

התשובות באדום

פורסם
קילר 2004 עשיתי לי את היום אחי. תודה רבה !

 

עד כמה שאני יודע ישנה הגבלה של עד 500 סמ"ק למי שנושא רישיון B. תקנו אותי אם אני טועה.

הבוז לך.

 

 

פורסם

kentix,

 

אם זה כל-כך היה חשוב ודחוף לך, למה לא חיפשת את התשובה במקור, כלומר באתר משרד התחבורה.

יכולת לחסוך לעצמך יומיים של המתנה.

 

וכך כתוב שם: http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=48%3Adargotrishauionnehiga&catid=62%3Adrvlic-il-c&Itemid=83&limitstart=11

 

 

דרגה 1

 

סוג רשיון: טרקטור



גיל מינימלי למבחן עיוני - 15.5

גיל מינימלי למבחן מעשי - 16

גיל מינימלי ללימוד - 15

גיל מינימלי לקבלת רשיון - 16תנאים לקבלת הרשיון

  • חייב בקורס עיוני ומבחן מעשי בטרקטור
  • לנהיגת מלגזה - חייב בהדרכה + מבחן ובהיתר לנהיגת מלגזה ובגיל מעל 18 שנים. בתי ספר למלגזות
  • 6 שיעורי נהיגה של 40 דקות לפחות - לבעל רישיון נהיגה
  • 8 שיעורי נהיגה לפחות של 40 דקות לפחות - לחסר רישיון נהיגה
  • בקשה לרישיון נהיגה חדש (רש"ל 18) עם תצלום המבקש, חתום ומאושר ע"י רופא משפחה ובדיקת ראייה
  • חדות ראיה: 6/12 בעין אחת לפחות, שדה ראייה בקו אופקי לא גרוע מ-120 מעלות ב-2 העיניים יחד. רשאי להסתייע במשקפיים או עדשות מגע

רשאי לנהוג גם

  • בטרקטור למעט טרקטור משא גם אם צמוד אליו גרור במשקל כולל מותר עד 10 טון
  • במכונה ניידת הנעה על גלגלי זחל
  • במכונה ניידת אופנית במשקל כולל מותר עד 14,000 ק"ג
  • במלגזה בכושר נשיאה עד 20 טון - ע"פ היתר
  • בטרקטורון
  • ברכב שטח
  • בטרקטור משא (בהיתר לפי תקנה 190) ובתנאי שלא ינהג בו בכביש, אלא לשם חצייתו או כאשר הנסיעה היא בכביש שבתחום מושב או קיבוץ בלבד

מתאים לסוגי רכב: T1, T2, T3, OT

 

הערות

  • בהתאם לתקנות החדשות שנכנסו לתוקפן ביום 01/08/2007, מי שבידו רשיון נהיגה לדרגה 1 טרקטור ואין בידו רשיון נהיגה דרגה B או C1 (רכב פרטי או משא) רשאי לנהוג בטרקטור משא, בתנאי שלא ינהג בו בכביש, אלא לשם חצייתו או כאשר הנסיעה היא בכביש שבתחום מושב או קיבוץ בלבד, לשם נהיגה בטרקטור משא בכביש, יש צורך לקבל רשיון נהיגה מדרגה B (פרטי), לפחות
  • עם הוצאת הרישיון לראשונה חל איסור לנהוג בטרקטור שמשקלו העצמי עולה על 3,200 ק"ג או שצמוד אליו גרור במכ"מ עולה על 4 טון במשך 6 חודשים מיום קבלת הרישיון
  • במשך 3 החודשים הראשונים אסור להסיע נוסע
  • מבקש רישיון נהיגה לדרגה 1 - רשאי להיבחן מבחן עיוני 6 חודשים לפני הגיל שרשאי להיבחן במבחן מעשי

עכשיו תשווה את זה עם התשובה של killer2004.

ראה גם: http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1398:2007-07-23&catid=56:dover-c-1&Itemid=65

השלמות, באתר משרד התחבורה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

היי אמיר תודה על הקישור, החיפוש והוצאת המידע ממנו אבל תבין חיפשתי גם באתר משרד התחבורה והאתר לא ענה לי על כל השאלות שלי והיו לי עוד כמה שאלות כלליות שרציתי עליהן חוות דעת אז בגלל זה פניתי לפה icon_biggrin.gif

×
×
  • תוכן חדש...