Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8559 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה,

למי שלא יודע - המגבר הזה יודע לעבוד עם זרמים גבוהים (דיינו התנגדות של 2 ואף 1 אוהם).

 

למגבר יש כפתור מיוחד שמעביר אותו ממצב HIGH VOLTAGE כביכול 4 אוהם,

למצב HI CURRENT כביכול 2 אוהם ומטה.

 

השאלה היא כזאת - (במקרה זה יש שני סאבים של 4 אוהם כ"א)

 

הרי הוא יכול לעבוד ב 4 אוהם (דרך אגב 100W RMS X 2 ב 4 אוהם),

וכך הוא משאיר לי את היכולת לחבר אליו כל סאב לכל ערוץ .

 

אבל מכיוון שהוא יכול לעבוד גם ב2 אוהם - ואני מתכוון לעבוד,

(שלא כל שאר המגברים שכתוב עליהם 2 OHM STABLE אף על פי שהם לא ממש אוהבים לעבוד ככה),

 

ובמצב של 2 אוהם - אני יכול לחבר את שני הסאבים במקביל וכך לתת לו התנגדות של 2 אוהם.

 

מה כדאי ומה עדיף ?

איזה חסרונות ואיזה יתרונות ?

 

הכה את המומחה.

 

האלפא

פורסם

סוני זה כל השוני.

אם המגבר נותן בסטריאו 100X2

אז אתה יכול :

1) לחבר בסטריאו ולקבל 100W לכל סאב

2) לחבר אותם טורי ולקבל ב 4 אוהם כ 400W - כלומר כ 200W לכל סאב

3) או לחבר במקביל ולקבל ב 2 אוהם כ 700W - כלומר כ 350W לכל סאב.

 

במידה ונתון ה RMS של הסאבים שלך לא גבוה מ 200W לכל אחד, עדיף 4 אוהם , אם יותר אז לך על 2

 

הנתונים שנתתי אופטימיים והם בחישוב הגיוני ולאו דווקא רלוונטיים למגבר שלך ... אצלך (סוני) זה בטח יהיה משהו כמו 10% פחות בברידג' של 4 אוהם וכ 20% פחות בברידג' של 2 אוהם.

Leon Cupra 2009

פורסם

יש לך קישור לנתונים של המגבר?

דרך אגב "והמגבר הזה יודע לעבוד עם זרמים גבוהים (דיינו התנגדות של 2 ואף 1 אוהם)." לא הבנתי כל כך את הקשר במשפט אבל לא חשוב.

 

דבר שני אתה צריך לבדוק אם הוא יציב בשני אוהם מונו ולא בשני אוהם סטריאו. כעקרון המגברים של סוני ובמיוחד סדרת הXPLOAD שממה שאני מבין הוא שייך אליה ידועים בנתונים מנופחים ובאמינות נמוכה לכן הייתי נזהר לחבר אליו התנגדויות נמוכות.

 

כעקרון ברור שבגישור הוא יתן לך יותר כח, אבל שוב השאלה היא אם הוא יציב ב2 אוהם מונו.

פורסם

קודם כל , הקישור מצטער שהוא לא באנגלית...

 

http://www.ciao.com/produkte/100675.html

 

אני יחפש עוד שניה עוד אחד.

 

הנתונים שלו אם אני לא טועה - זה לא הכפלת ההגברה ב2 אוהם,

כך שלא יהיה 400W לכל ערוץ בכל אופן.

 

ובקשר למשפט שלא הבנת:

בMANUAL של המגבר כתוב :

"כדי לעבוד עם התנגדויות של 4 אוהם יש לשים את המגבר במצב של HIGH VOLTAGE, וכדי לעבוד במצב של 2 או 1 אוהם - כן גם 1 - יש לעבור למצב של HIGH CURRENT)

זה מה שהיה כתוב...

 

ודרך אגב - הוא לא מסדרת XPLODE.

 

חיבור טורי יש לו יתרונות ?

האלפא

פורסם

וואלה אומר לי הרבה האתר הזה שהבאת :roll:

 

זה לא שלא הבנתי את המשפט שאמרת, פשוט להגיד שהמגבר יודע לעבוד עם זרמים גבוהים זה לא אומר כלום, מה הכוונה זרמים גבוהים? שהוא צורך הרבה זרם? שההספק שלו גבוה? ומה זה יודע לעבוד אם זה? או שהוא נותן הספק גבוה או שלא ואם כן זה לא חייב להיות קשור להתנגדויות. יש מגברים שמוציאים 200 וואט ב2 אוהם ויש ש800 וואט ב4 אוהם.

אבל לא חשוב זה לא קריטי לשאלה שלך סתם רציתי להבהיר את העניין (מה יש רק לך מותר להיות פדנט :wink: )

 

ומה זאת אומרת יתרונות לחיבור טורי?

אתה צריך להחליט באיזו התנגדות אתה רוצה/יכול להריץ את המגבר שלך כדי להוציא ממנו את מירב ההספק ושהוא יעמוד בכך. אחרי שההתנגדות הזאת ידועה לך אתה תצטרך (אם תוכל) לחבר את הסאבים שלך כך שיציגו את ההתנגדות המתאימה.

חיבור טורי של שני הסאבים שלך יתן 8 אוהם ככה שהוא בטח לא יתאים.

פורסם

זה לינק שיכול לעזור (אבל למה במיוחד בשבילי? חשבתי שאנחנו פה בשבילך)

טוב אז קודם כל כמו שאתה רואה זה XPLOAD יכול להיות שיש לך דגם ישן יותר אבל זה אותו הדבר כנראה.

 

טוב אז לפי מה שכתוב שם הHI-CURRENT MODE של המגבר לא נותן הספק גבוה יותר אלא אפילו נמוך יותר. ההבדל הוא שהTHD נמוך יותר אבל אני מאמין שזה לא קריטי ולא תשמע את הדיסטורשיין ככה או ככה.

 

בקיצור הנתונים שלו הם 330WX1 ב4 אוהם. זה בעייתי בגלל שאתה רוצה להריץ 2 סאבים. הדרך היחידה לחבר אותם היא במקביל ואז הוא יתן 238W(מוזר אבל זה מה שרשום).

פורסם

קודם כל אתה צודק.

 

שלי הוא לא XPLOAD, אבל לפי מה שהבנתי הוא זהה לXPLOAD. (רק כתוב עליו את זה),

 

אתה יודע מה,

נעשה את זה ככה:

 

כרגע יש את הSONY הזה (שאני כבר לא בטוח שעדיף להזיז אותו מקבילית - כי אז אני חייב להעביר אותו למצב של HI CURRENT וגם אני קראתי שאז הוא יותר חלש),

כך שהאופציה שלי פה היא כנראה רק 100X2 RMS - STEREO לכל סאב,

 

אבל יש לי גם את הLIGHTNING AUDIO שלדעתי ישמע הרבה יותר טוב מהSONY בכלל הBASS BOOST המעולה שיש לו (אף על פי שלרוב אני לא בעד זה)

 

אבל נצטרף לשמוע את כל האופציות.

(אם אני לא טועה גם הLIGHTNING הוא 2 OHM STABLE)...

 

בכל אופן אני עדיין באותה שאלה בקשר לSONY...

BRIDGED 2 OHM - או STEREO 4 OHM...

חח..ואם כבר - הוא עובד גם ב1 אוהם - אולי פשוט נקנה עוד סאב ?? (ממש לא.)

 

האלפא

JASON2.jpg

פורסם

לא מצויין שם שהוא עובד ב1 אוהם וגם אם כן, כל הקטע שלו של עמידה בהתנגדויות נמוכות הוא בלוף לטעמי, כי מה שהוא עושה במקום לתת הספק גבוה יותר הוא מקטין את ההספק וכך מאמץ פחות את המגבר.

 

עדיף לך לחבר את הסאבים בצורה מקבילית כך שיהיו 2 אוהם. זה יתן הספק גבוה יותר מלחבר כל אחד לערוץ.

הלייטנינג לא יציב ב2 אוהם מונו.

פורסם

אבל לא דיברתי על 2 אוהם,

בגלל שהבאס בוסט שלו דיי חזק (12 DB ) אם אני לא טועה,

אז הסאבים ישמעו מעולה גם ב4 אוהם כ"א.

 

האלפא

פורסם

אבל יש לי גם את הLIGHTNING AUDIO שלדעתי ישמע הרבה יותר טוב מהSONY בכלל הBASS BOOST המעולה שיש לו (אף על פי שלרוב אני לא בעד זה)

 

זה ציטוט ...מלמעלה...

לרוב אני לא בעד, אבל אפשר לחיות עם זה.

 

האלפא

×
×
  • תוכן חדש...