Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5580 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם למשל יש לי מורל טמפו או דוטק או כל דבר שמוציא מעל 100 רמס, ואליו מחובר מגבר בסביבות ה40-60 רמס, איך מקבלים קליפינג במצב כזה?

בלינקייה יש מאמר שציין שאם הרמקולים חזקים הרבה ממש מהמגבר אז קליפינג לא יעשה שום נזק, זה נכון?

נ.ב הנושא הוא דיון ולא קשור לרכיבים שלי.

פורסם

רמקולים לא מוציאים מתח , הם מקבלים אותו , ביחס לכמה ווליום אתה שומע במצב נוכחי , הם מבקשים מהמגבר מספיק כוח בשביל להשמיע לך את המוזיקה בווליום שאתה מבקש אותה , במידה והמגבר חלש מדיי ולא מסוגל לספק את הכוח שהרמקול זקוק לו , אתה מגיע למצב של קליפינג , כי המגבר בכל זאת ינסה לתת כמה שהרמקול מבקש + עיוותים ורעשים כי אתה מבקש ממנו 100W והוא מוציא מקסימום 50W.

 

זה מה שהורס רמקולים בסופו של דבר , קצת מדיי כוח ולא יותר מדיי כוח.

 

אין כזה דבר יותר מדיי כוח , כמה שיותר יותר טוב , בגלל דבר שנקרא HEAD ROOM.

ולא מעניין בכלל כמה הרמקול מוצהר כי זה נטו ביחס לווליום ולא ביחס להגברה שהרמקול משודך אליה.

 

אם הרמקול שלך מוצהר 100 וואט ואתה יכול לספק לו מונובלוק שיספק לו 2000 וואט , הרווחת ויהיה לך את הסאונד הכי נקי שיש.

כי אתה נמצא בנקודה כזאת שהגבול שלך הוא הגבול המכני של הרמקול ולא ההגברה , לא יהיה לך מצב בחיים של חוסר כוח כי המגבר תמיד יוכל לספק לרמקול כל מה שהוא איי פעם יבקש בלי מאמץ בכלל.

 

המאמץ הזה זה HEAD ROOM , אם מגבר מוצהר 100 וואט והרמקול דורש 95 וואט , המגבר עובד על 95% לדוגמא , כמה שאתה מתקרב לגבול ההגברה ככה יש יותר רעשים ( אנשים שקונים מגברי בוטיק איטלקיים חושבים שהמצב לא דומה אצלם , זה לא נכון ) לכן נחזור לדוגמא : אתה שומע בווליום שדורש מהמגבר שמוצהר 100 וואט לספק לרמקול 95 וואט , עכשיו מגיע קטע באס חבל על הזמן , מה קורה ? לעשירית שניה הרמקול דורש פתאום 200 וואט מהמגבר , שלא מסוגל לתת לו כי הוא כבר עכשיו עובד על 95% , לכן כמה שיותר כוח יותר טוב. ( אין הבדל בין וואט RMS לוואט רגיל , זה שני שמות לאותו הדבר , לכן מגבר שמוצהר 100 RMS אבל 1000 וואט זה בולשיט. , אתה אולי תקבל 1000 וואט בפיקים קצרים מאוד כשהמוזיקה דורשת את זה , אבל זה לא קורה כשהמגבר כבר עכשיו מספק 90 RMS לרמקול , זה אולי קורה כשהמגבר עובד על 15% ופתאום מגיע תו מוזיקאלי שדורש מההגברה פי 5 מיץ , כמו כמעט כל דבר בתחום זה תעלול יחצני של יצרנים )

 

וזה דבר מאוד חשוב ואנשים לא מבינים את זה , זה הסוד לסאונד נקי , אפילו יש משפט מפורסם HEAD ROOM IS KING.

 

קח לדוגמא רמקולים אקטיביים - מוניטורים , לאולפנים וכדומה , למה לדעתך הדגמים הטובים באמת מוגברים באופן פסיכי לגמרי , זה לא נדיר לראות מוניטור שההגברה הפנימית שלו מספקת 200 RMS ... רק למידבאס , ועוד 100 RMS לטוויטר , ב BI AMP , אתה בחיים לא תגיע לווליום כזה גבוה בלי לדמם מהאוזניות , וזה בדיוק הסוד.

בגלל זה צריך להיות מטורף לגמרי בשביל לקנות מגבר יקר שמספק קצת מדיי כוח.

 

עכשיו ההצהרה של הרמקול , לדוגמא רמקול X מוצהר 100 וואט RMS , זה אומר שעד 100 וואט היצרן מתחייב שלא יקרה לרמקול כלום. אתה שומע בכזה ווליום שהרמקול דורש מהמגבר 100 וואט ? אין בעיה , אתה יכול לשמוע ככה כל היום במידה והמגבר מספק לרמקול שלך 100 וואט נקיים ולא בקליפינג , מעבר לזה היצרן מסיר אחריות כי הסליל והרכיבים שהרמקול בנוי מהם לא מסוגלים לעמוד לתקופת זמן ממושכת בכזה ווליום שידרוש מהרמקול 100 וואט.

 

בטח עד עכשיו שמת לב שהכל עיניין של ווליום , יש לך קצת מדיי כוח ? אתה תהיה בקליפינג , וזה יכול לקרות גם בווליום לא כזה גבוה.

יש לך יותר מדיי כוח ? אתה תגיע לגבול המכני של הרמקול - וזה דבר שלרוב לא קורה למרות שצריך להיזהר עם הווליום , בדרך כלל האוזניים שלך יצעקו הצילו הרבה לפני שהרמקולים בכלל יגרדו את המגבלה המכנית שלהם , במיוחד אם הם רמקולים איכותיים.

 

עוד דברים שצריך לשקול הם שרוב המגברים מוצהרים ב 14.4 וולט מתח , ב 98% מהרכבים הסוללה תעמוד על 12.8-13.2 וולט , לכן המגבר יספק בכ 20% פחות ממה שהוא מוצהר.

יש עוד איבודי כוח בקרוס אוברים , והרבה מהכוח הזה מתבזבז על חום וסתם חרטא.

כל הדברים האלה מוסיפים לטענה שכמה שיותר כוח יותר טוב , כי בסופו של יום עם כל החוקים הנ"ל לרמקול עדיין יהיה מספיק כוח.

 

מצב אידיאלי זה הגברה נפרדת לכל רמקול , זה שידוך 4 מונובלוקים לסט קומפוננט. ;)

יש עוד וריאציות אבל הן דורשות קרוס אובר איכותי מאוד שמשוכך אליו מגבר אחד מאוד חזק , אתה לא תמצא את זה כמעט בשום סט , גם סופר יקרים.

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם

מתעלק על הת'רד:

דיפורס - בהמשך ל"קדיחתך" האחרונה, שאלה לי אליך - אני חושב על הסט אפ הבא: קומפוננט הרץ היי אנרג'י, שמוגדרים ע"י היצרן כ-125 וואט RMS, שישודך אליהם מגבר שמוגדר כ-100 וואט לערוץ (הרץ EPX4 לדוגמא).

לפי מה שאתה כותב ואם הבנתי אותך נכון, אני יכול להיכנס לקליפינג, כי המגבר לא יוכל לספק את הדרישה של הרמקולים. מן הסתם אני גם לא הולך לשמוע בפול ווליום (זה גם לא מה שאני מחפש מהרמקולים, אלא את איכות הסאונד שהם מוציאים) כל היום.

השאלה היא מה צריך לעשות בשידוך כזה? איך אני נמנע מקליפינג (כיוונים של הגיין על כמה וכו'), או שכדאי לחשוב על שידוך אחר. מאוד אהבתי את הסאונד של ההיי אנרג'י, אבל בגלל שאני לא מחפש עוצמות מטורפות, חשבתי ללכת על רמקול יותר "עדין" מבחינת הספק, כמו הפוקל V1, השאלה אם הוא מתקרב לאיכות של ההיי אנרג'י מבחינת איכות סאונד, צליל נקי ויפה וכו'. לצערי לא שמעתי אותו, אבל הבנתי שהוא דומה מבחינת הצליל הנקי בגבוהים וצליל "פתוח" בכלל לעומת המורל שהוא בעל צליל "סגור" יותר (הכל לעניות דעתי, לאחר שמיעה של דוטק והייבריד לעומת היי אנרג'י).

אשמח לעזרתך.

פורסם

כשטל (דיפורס) כותב משהו הוא בדרך כלל כותב משהו שבפני עצמו הוא נכון, מדעי, מדוייק



 

הבעיה היא שהוא לעולם לא מתייחס לתמונה הכוללת של הדברים והוא כל פעם מאבד את הדרך בגלל שהוא מתעכב על המשבצת שהוא עומד בה.

 

אפשר להכניס מגבר של 2 קילו וואט שמגביר רמקול של 35 וואט לקליפינג בחצי שניה!

 

פשוט תכניסו לו אות מעוותת והוא יגביר את העיוות הזה וישרוף לרמקול את הצורה - יטגן אותו.

 

פשוט תכניסו לו אות כניסה חזקה מידי ותטגנו למגבר הזה את שלב הקדם מגבר שלו וסביר להניח שלפני זה גם את הסלילים של הרמקולים.

 

בואו ניקח רמקול שיכול לספוג 100 וואט יציב - זה ממש לא אומר שהרמקול הזה צריך את ה100 וואט האלה בכדי לפעול בשיא העוצמה שלו, סביר להניח ששליש מההספק יתבזבז כחום במגנט של הרמקול -

 

כבר נשארנו עם 66 וואט מתוך ה66 וואט האלה שליש נוסף כנראה ילך לאיבוד איפשהו בדרך - בזבוז אנרגיה על החיווט, נתון נצילות\יעילות של המגבר\תשתית חשמל שלא עומדת בדרישות וכו' וכו'

 

במציאות כמעט כל רמקול בפועל יזדקק לפחות או יותר כשליש מההספק שהוא מוצהר לספוג. יש יוצאים מן הכלל - אבל זה גם הרבה פעמים נובע מהצהרות לא נכונות.

 

יתרה מזאת

 

הרמקול מוצהר לספוג 100 וואט - אבל באיזה תחום תדר? - כאן קבורה עוד עצם של הכלב...

 

עכשיו בואו נוסיף עוד נדבחים על כל התמונה ונזרוק לסלט הירקות שלנו גם צנון מסריח - באיזה מרחק אנחנו יושבים מהרמקול? מה העוצמה היחסית שלו לאוזן במרחק הזה? מה הנצילות של הרמקול?

 

טוב כבר הוספתי כאן בצל ושמן זית...

 

עכשיו בואו נהפוך את הסלט הזה לסלט קיסר - עד עכשיו דיברנו רק על הספקים, מה עם התנגדויות ומה זה אומר מבחינת יכולת המגבר לשלוט על הרמקול?

 

מה הינו מעדיפים - לעבוד ב8 אוהם עם מגבר של 75 וואט על רמקול שיכול לספוג 100 או לעבוד ב4 אוהם על מגבר של 90 וואט על רמקול שיכול לספוג 100? המממ... נקודה למחשבה.

 

בקיצור - לעניין הכותרת

 

זה שהמגבר חלש יותר מההספק המוצהר של הרמקול לא אומר שהמגבר הזה לא מסוגל להביא את הרמקול הזה לקצה המהלך שלו לפני שהוא (המגבר) נכנס לרוויה.

 

כן רצוי מגבר חזק אם אפשר לשים את הידיים על אחד אבל בין מגבר חזק שפשוט יש לו יתירות על הרמקול לבין מגבר "חלש" שאני יודע שהוא מספיק חזק בכדי להרים את הרמקול הזה כמו שצריך אבל אני יודע שהמגבר הזה תוכנן ה-י-ט-ב, עומד בהצהרות שלו ואולי אפילו מאוד אנדרייטד, בעל אחוז עיוות נמוך ורצפת רעש מאוד גבוהה - אני אבחר דווקא בחלש יותר אם כל החסרון שלו זה חסרון של הספק.

 

בין שני מגברים באותה רמה - כמובן, החזק לוקח בלי לחשוב פעמיים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אגב ברמקול שמעתי בערך 95% מהאנגיה מבוזבזת על כלום (חום וכו'...) ורק איזה 5% זה בערך מה שאנחנו שומעים.

 

 

לא לתפוס אותי במילה אבל!

פורסם

אין שום בעיה עם עודף כוח זה גם באמת המצב הרצוי אבל צריך לדעת גם איך להשתמש בכוח וכמה זה מספיק.

 

אם אתה הולך להרים ספק כוח של מגבר שמוציא קילו וואט על רמקול שלא זקוק ליותר מ60 RMS בפועל בכדי לתת את מלוא היכולת שלו - אתה מבזבז משאבים של מערכת החשמל שלך רק בכדי להחזיק את ספק הכוח של המגבר הזה פועל...

 

גם אין שום סיבה לקנות מגבר שעולה הון תועפות רק בגלל שהוא חזק הרבה מעבר למה שאתה צריך - לעומת זאת מגבר שהוא "חלש" אבל חזק מספיק בשביל להוציא את המיטב מהרמקולים שלך שעולה הון תועפות היות והוא מוציא את המעט וואטים האלה שלו עם רעש אפסי ועיוות אפסי - זו סיבה טובה לקנות אותו.

 

מגבר חלש מידי בשביל הרכיבים שלך - אין שום סיבה לקנות גם אם הוא סופר דופר איכותי ומותג וכל מה שאתה לא אוהב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

גיל זה תופס לגבי כל מגבר.



 

הTRU שלך הוא מגבר הרבה יותר חזק ממה שהיצרן מצהיר עליו - תיקח את זה בחשבון.

 

לטוויטרים - הוא מספיק מעל ומעבר.

 

למידבאסים - זה תלוי - איזה תחום תדר אתה מגביר, מה באמת ההספק המוצא של המגבר הזה לכל ערוץ, מה הצריכה האמיתית של המידבאס.

 

בוא נשאל אותך שאלה הרבה יותר פשוטה -

 

אתה מרוצה מהתוצאה?

יש עיוותים או בעיות מורגשות בסאונד? חוסר פירוט?

אתה יכול להגביה את המערכת לרמה כזו שכבר אתה מרגיש שהשמיעה עלולה להפגע? -> אני מדבר על עוצמה נטו, בלי עיוותים.

 

אם התשובות הן -> כן, לא וכן

 

בשבילך המגבר הזה עושה את העבודה שלו.

 

כמובן שלווא דווקא המגבר יהיה אשם בחלק מהדברים - מגבר ברמה הזו כבר מביא אותך לנקודה שבה באמת אין יותר מידי הגיון להשקיע במגבר טוב יותר או בוא נהיה כנים - יקר יותר, כי גם אם יהיו הבדלים שמיעים הם יהיו כל כך קטנים שזה יהפוך את ההשקעה שלך לחסרת הגיון.

 

כמובן - תלוי בכיס שלך, תלוי בשאיפות שלך ובלי בושה אני יכול לאמר שאתה עלול יום אחד למצוא את עצמך משדרג את המגבר הזה למותג יקר יותר פשוט כי אתה רוצה בזה, גם אם יהיה שיפור וגם אם לא יהיה שיפור - אתה עדיין תחייך במבט לאחור רק בגלל שאתה הבעלים של אחד.

 

וזה לגיטימי וזה תקין וזה בסדר.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אם להזניח את הקליפינג מהרדיו דיסק מה שדיפורס אומר נכון תמיד עדיף למדוד את הקליפינג של הרדיו דיסק כדי לדעת איזה ווליום לא לעבור.

JVC KW-AVX836

Hertz HSK-165XL @ Celestra FA475x

DC Audio Level 5 m2 12 inch @ DC Audio 3.5K

פורסם

עושה את העבודה(למרות שרק הטוויטר מוגבר עליו).

אני כבר זומם על מגבר היברידי מסדרת הנחושת,אבל לך תמצא אחד כזה...

בשיפוצים...

פורסם

AS-21

 

הדג מסריח מהראש בגלל זה יש לי HU שמוציא טווח דיגיטלי אופטי

 

פרוססור שעושה לי בקרת קליפינג לפני שאני נכנס למגבר וגם המגבר עצמו - הלוויתן - נותן לך חיווי על קליפינג לכל ערוץ בנפרד ברגע שאתה מכוון בו את הגיין

 

מבחינת קו הקליפינג במערכת שלי - דממה :-D

 

המגבר אמנם קלאס D אבל אחוז עיוות 0.0025 בערך וקצב מיתוג בלתי שמיע, הספק משתנה בין 33 וואט לבין 150 וואט לערוץ :-D

 

וסאב וופר שיושב על מונובלוק שחזק ממנו בהספק באיזה 150 וואט בערך :-D

 

תוסיף לזה שהסאב עצמו הוא סאב שמקבל ביקורות מעולות מפה ועד הודעה חדשה מחובבי SQ בכל העולם + סט קדמי שיוצא מסדרה שזוכה בתחרויות סאונד אחת אחרי השניה :-P

 

 

ועדיין אני לא בטוח אם אני סגור על הטוויטרים האלה למרות רמת הפירוט הבלתי ניתנת לתיאור שלהם :?

 

אני עדיין שוקל בכובד ראש לנסות סקאן ספיק 6000 או ויפה XT25 מתישהו - לעלות שלהם אין שום קשר, רק התוצאה חשובה לי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לא טענתי בכלל שמה שיש אצלך לא עובד נכון או אתה לא עובד נכון.

מה שרשמתי נכון לגבי כל בן אדם שיש לו HU "רגיל".

אני בספק אם בכלל אנשים מודדים קליפינג של HU בעזרת סקופ כדי לדעת באיזה ווליום בידיוק

יש את הקליפינג ל HU רוב האנשים עושים זאת בעזרת השמיעה.

עקרונית זה מה שצריך לעשות רק עם סקופ במקום המכשיר שהוא "ייצר".

 

http://www.youtube.com/watch?v=ySG2BL5kAW4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

JVC KW-AVX836

Hertz HSK-165XL @ Celestra FA475x

DC Audio Level 5 m2 12 inch @ DC Audio 3.5K

פורסם

לתת לרמקול 100 וואט כשהוא מוצהר 100 וואט והוא ינוגן בווליום שדורש 100 וואט זה לא טוב בגלל HEAD ROOM , אם רוים לנגן בווליום שדורש 100 וואט עדיף לתת לרמקול 150 וואט , אפילו 200 . אם רוצים ווליום של 50 RMS אז 150 RMS .

לא לקח את התרופות שלו.

×
×
  • תוכן חדש...