Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התיישנתי במרצדס 300SE W126 מודל '86 !!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגמגום בסרק + נורה שאומרת שיש יותר מידי שמן אומרת שכדאי לך לבדוק את מערכת הדלק. יכול להיות שהמנוע עובד על תערובת עשירה ודלק מוצא את דרכו לשמן. ב 108 הישנות זה יכול לקרות. אם זה ככה הדלק מדלל את השמן (וזה כמובן לא טוב) ובנוסף הרכב נוסע הרבה פחות טוב ממה שהוא אמור לנסוע. אם אתה רוצה לבדוק לבד פשוט תוציא פלאג ותראה אם הוא מפויח, ובנוסף תריח את מד השמן ותראה אם יש ריח של דלק.

 

לעניות דעתי היא הכי יפה עם הטסות המקוריות, אם אתה לןא רוצה אותן אני מאוד אשמח לקבל אותן...

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אופס... לא עשיתי שיעורי בית כמו שצריך... :oops:

לפני שבוע וקצת קניתי רביעיית ג'נטים Bundt בקוטר 14 אינץ'. היום באתי להרכיב אותם וגיליתי שהם קטנים מדי...

מסתבר שבמתיחת פנים של 1985 הגדילו את הברקסים הקדמיים והקליפר גדול מדי בשביל גנ'ט 14...

 

מחר אני אמדוד בדיוק מה הפער, אבל רציתי לשאול - מה אתם אומרים על האפשרות לגלח קצת חומר מהקליפר כדי שהג'נט יתאים?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
מחר אני אמדוד בדיוק מה הפער' date=' אבל רציתי לשאול - מה אתם אומרים על האפשרות לגלח קצת חומר מהקליפר כדי שהג'נט יתאים?[/quote']

 

אתה לא תהיה הראשון שגילח מעט את הקאליפרים שלו כדי שייכנסו בגלגל נתון. [בBMW E30 קאליפרים של RX7 נכנסים בג'אנט 15 באופן מאוד דחוק - פתרון נפוץ הוא גילוחון קטן שהקליפר מקבל באחת הפינות כדי להגדיל את המרווח]

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

טוב, מדדתי והרדיוס מהטבור לקצה הקליפר הוא משהו כמו 17.2-17.5 ס"מ (קשה למדוד בדיוק עם מטר רגיל), בעוד שהקוטר הפנימי של הג'נט 34 ס"מ, כלומר שאני אצטרך לגלח בין 2-5 מ"מ מהקליפר.

 

והיום גיליתי שאני ממש מתחיל להראות כמו חאפר. המראה שהזמנתי כדי להחליף את הימנית השבורה היא חשמלית, אבל מסתבר ששלי חשמלית וגם מחוממת, וזה אומר שהקונקטור הוא אחר.

פירקתי את המראות כדי לנסות להחליף את הצמה, ואז גיליתי שגם המנגנון שונה, אז רציתי להחליף את המנגנונים אבל אז גיליתי שגם התושבת של המנגנון שונה ואני לא יכול להעביר מהמראה הישנה שלי לבסיס של החדשה.

אז עכשיו יש לי מראה שלמה שיושבת נכון, אבל המנגנון החשמלי לא יכול לעבוד.

אני אנסה לחפש מראה במחיר סביר עם חימום ואם אני אמצא אני אנסה למכור את החשמלית בלי החימום באיביי. נראה מה ייצא.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
485 יורו רק על מראה? אני מכרתי את האוטו שלי קומפלט בפחות כולל המראה הימנית

 

למי מכרת אותה? המקום בתמונה נראה לי מוכר.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

טוב, עוד כמה עדכונים מהמרצדס.

 

היום סוף סוף החלפתי פלאגים, וגם שמן מנוע+פילטר, שמן גיר ושמן דיפרנציאל.

הפלאגים יצאו באמת שחורים, אבל אני לא יודע אם זה קשור לעניין של תערובת עשירה.

ezl280 - ציינת שהבעיה מוכרת מה W108, אבל אני מניח שזו מערכת הזרקה שונה לחלוטין מה W126, לא?

 

לגבי נורת השמן הכתומה - נראה עכשיו אחרי החלפת שמן המנוע מה מצבו.

 

סיפור מעניין היה עם שמן הגיר. נכנסתי לחנות חלפים לקנות שמן, שם בדקו בחוברת והיה כתוב שהגיר הידני צריך שמן ATF שמיועד לגירים אוטומטיים. גם בספר הרכב לא כתוב בדיוק איזה שמן צריך לגיר הידני. רק כתוב שצריך 1.5 ליטר ושבמוסך מורשה יודעים מה לשים. למוכר זה נראה מוזר, וגם לי, אז הלכתי לבדוק באינטרנט, ושם מצאתי שאכן מרצדס ממליצים על שימוש בשמן ATF לגיר הידני - אבל זה צריך להיות שמן ATF Type-A, suffix-A, שזה תוסף שמקטין חיכוך בזמן יצירת מגע בין משטחים (או משהו כזה), אז קניתי והיום החלפתי (הרבה שבבים היו על המגנט של בורג הריקון).

 

מאחר ואין לי חניה מקורה או גאראג' בבית, בפעמים קודמות שעשיתי עבודה על האוטו הרמתי אותו על סטנדים מחוץ לבית ועבדתי שם, אבל מאחר ועכשיו טמפרטורה שלילית, וגם לא נעים להתחיל לנקז שמן ברחוב בשכונה הבורגנית, וגם בגלל שלא נוח לעבוד ככה, הלכתי בפעם הראשונה למוסך עשה-זאת-בעצמך.

זה דבר מוכר בהולנד חובבת החסכנות. משלמים 10-20 יורו לשעה עבור שימוש בליפט וכל הכלים של מוסך מצוייד (פחות אם אתה קונה מהם את השמנים, יותר אם לא), עושים את העבודה לבד, ויש גם מכונאי שנמצא במקום ויכול לעזור ולתת עצות.

הגעתי יחד עם עוד חבר עם דיסקברי II שהיה צריך לעשות כמה דברים גם כן, ומצאנו שם טורקיה קטנה בלב הולנד.

מפעיל המקום, כל הלקוחות האחרים, וגם מעגל החברים המתגודדים שהיו שם היו טורקים. כולם מעשנים בתוך המוסך, עושים עבודות חאפריות עם דיסק. ממש כמו במשולש.

קבעתי שאני מגיע ב 15:00, אבל עד שהליפט התפנה היה כבר 17:00 (לפחות את הפלאגים יכולתי להחליף בלי הליפט), אבל הספקתי לסיים הכל עד שעת הסגירה ב 19:00 (חוץ ממסנן הדלק שרציתי גם להחליף).

על הדרך גם מצאתי שהקונקטור של הסנרוף היה מנותק אחרי גישוש בפינות תא המטען. אבל גם אחרי חיבורו המנגנון לא עובד. המנוע עושה קליק אבל לא זז. לפני שאני קובע שהוא מת ויוצא לחפש חדש אני רוצה לנקות היטב ולגרז את כל המנגנון כי כרגע הוא יוצר הרבה Stiction שאולי גובר על המנוע.

עוד לפני כן עשיתי נסיון פתיחה ידנית של הסנרוף עם המנואלה שבתא המטען כדי לוודא שהבעיה לא במנגנון המכאני. הוא זז באופן תקין בכל המהלך שלו, רק עם התנגדות גדולה.

 

ויצא מהביקור במוסך הזה עוד דבר טוב - אחד ממעגל המתגודדים הוא בעל W126 מודל 82 שבעברו היה מכונאי, והוא עזר פה ושם עם טיפים וידע. יש לו גם בחצר W126 מודל 90 לחלקים, אז יש לי מקור זמין אם אני צריך משהו.

ובנוסף - תוך כדי דיבור התברר שיש לו רביעיית ג'נטים 15 מקוריים של W126 במצב טוב מאוד - כמו בתמונה למטה.

קצת משא ומתן ועכשיו הם שלי ב 170 יורו.

אז אפשר לשכוח מגילוח הברקסים, ועכשיו אני צריך לפרסם את הג'נטים 14 שקניתי בטעות.

 

עוד דבר זה שהמצבר בסוף חייו. האוטו נמכר לי עם מצבר קטנטן של 45 אמפר שהיה מניע בהצלחה עד עכשיו, אבל אחרי לילה אחד ששכחתי את אור הפנים דולק, וטמפרטורות שליליות באופן קבוע, הוא כבר לא מסוגל להניע יותר. אז מצבר חדש ימצא את דרכו לאוטו בקרוב

 

בינתיים הגעתי למסקנה שהמרצדס לא יכולה להחליף את הרנו סניק בחופשות משפחתיות. הסניק פשוט כל כך שימושית ויעילה ופרקטית למשפחה. יש בה המון דברים שאין במרצדס כמו שולחנות מאחור, צילונים בחלונות האחוריים, מחזיקי כוסות, תאורת פנים טובה, תאי אחסון רבים וכמובן גם ABS וכריות אויר. בדיוק בגלל הדברים האלה קניתי את הסניק.

ואם הוא לא יכול להחליף את הסניק, אז אין לו ממש הצדקה להשאר במשפחה. הפורשה שלי ממלאת את יצר הנהיגה שלי, ולהחזיק עוד אוטו זה כבר יותר מדי.

אז נראה לי שאני אעשה השעייה של הרשיונות להמשך החורף כדי לחסוך את אגרת הרישוי עד שהוא הופך רשמית לרכב אספנות במאי 2011 (ממילא אני מעדיף לא לנסוע איתו בתנאי שלג וקרח ומלח על הכבישים), אוריד את האוטו מהכביש זמנית (אני מתלבט אם להעמיד אותו בחניון המקורה של מקום העבודה שלי. שמתי לב שיש אוטו אחד שם כבר שעומד ללא תנועה כבר חודשים), ובאביב אני אנסה למכור אותו ברווח.

לפחות בינתיים אני נהנה מהעבודה על הרכב והחזרתו למצב טוב יותר.

 

ולשאלת היום למומחים: הצבע עייף ונראה שלא טופל הרבה זמן. צבע מבריק יעלה את ערך השוק שלו כאן בהולנד באופן משמעותי.

איך מומלץ לטפל? חשבתי לעשות ניקוי טוב, אח"כ פלסטלינה, אח"כ פוליש עדין, ובסוף וקס. רק עניין הפוליש קצת מדאיג אותי.

האם הצבע של המרצדסים האלה ידוע כצבע קשה שלא נשחק בקלות ע"י פוליש עדין?

יש מוצר מסויים שכדאי להשתמש בו? או הפוליש העדין של No7 שיש לי יהיה טוב?

 

תודה וסעו ברכה,

ג'רמי

 

12566.jpg

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

כשדיברתי על ה 108 זה היה רק לשם ההדגמה. מערכת ההזרקה אכן שונה לחלוטין, אבל בכל מערכת הזרקה או קרבורטור פלאגים שחורים מצביע על בעיה במערכת, זו הצטברות של פיח כתוצאה מעודף דלק.

 

בענין הצבע, תלוי המצב. אם יש מקומות של דהיות ברורות אל תשתמש בפוליש כי זה יחמיר. אם הצבע נראה מאט אבל לא דהוי בבירור פוליש עדין (תבדוק טוב טוב במה אתה משתמש!) יכול להחזיר את החיים לצבע כי הוא מוריד שכבה אטומה מהלכה והיא יוצאת יפה ומבריקה. אתה יכול לוותר על הפלסטלינה ולעבור ישר לשימוש בפוליש, אם יש לך מכונה עוד יותר טוב.

 

מהנסיון שלי צבע של מרצדס ובטח מהשנים האלה לא דוהה. אם יש דהייה זו מן הסתם תוצאה של עבודת צבע לא טובה שהרכב כבר עבר. הצבע המקורי מעולה וחזק מאוד. במיוחד כשמדובר על הולנד שהיא לא בדיוק ישראל והרכב לא חשוף לשמש סופר אכזרית.

 

את ה190 שלי קניתי כשהצבע נראה נורא ואיום. האדום דהה לוורוד בהיר אטום עם כתמים נוראיים בתוספת צבע שחור שנשפך ונדבק עליו. היא היתה נראית כמו משהו שגם במשחטה לא יסכימו לקבל...הבאתי הביתה, עשיתי פוליש ווקס בחומרים מיוחדים שנמכרים בדרך כלל לצבעים, וחזרתי למוסך שממנו קניתי את האוטו. כולם עזבו את העבודה, הסתכלו ומיששו עם פה פעור תוך מילמולים לא נכון, לא נכון...

 

במקרה של צבע מוזנח מאוד, מאט אבל לא דהוי אפשר לעשות גם שלייף סבון לפני הפוליש ווקס. אם יש בשר לצבע התוצאה תהיה כמו משהו שיצא עכשיו מהמפעל והכל בתנאי שמי שעושה את זה יודע מה הוא עושה, והשימוש בחומרים הוא נכון ובמיוחד שאצלך יש צבע מיטאלי.

 

בהצלחה

איתן

פורסם

תודה.

הצבע לא דהוי אלא רק חסר ברק.

 

מה זה שלייף סבון? איך קוראים לזה באנגלית? (או בעצם... בהולנדית?)

זה משהו שרק אנשי מקצוע עושים? כמה עולה בדר"כ?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

חחח... עשיתי עכשיו חיפוש בגוגל פונט.אנ.אל על צמד המילים הזה וכל מה שיצא לי זה ההודעה הזאת שלך :-D

נראה לי שיש לזה שם אחר כאן...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

עוד התקדמות - היום החלפתי את שק ידית ההילוכים.

במקום המקורי מפלסטיק שהיה גם קרוע בכמה מקומות, יש עכשיו שק מעור שהזמנתי מאיביי ב 11 פאונדס כולל משלוח מכאן:

http://myworld.ebay.com/topgaiters/

פירוק הפאנל שסובב את ידית ההילוכים היה קל במיוחד בזכות וידאו שנמצא באתר הזה:

https://mercedessource.com/node/8554

יש עוד סרטונים מועילים באתר, והם מוכרים גם מוצרים רבים למרצדסים ישנים. הזמנתי אצלם סט קליפסים לאטם של הדלת הקדמית - פריטים שכמעט בלתי אפשרי להוציא בלי לשבור - וכך אכן היה כשהחלפתי את האטם של דלת הנהג.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

עדכון נוסף בעניין המרצדס - היום מכרתי אותו!

 

כפי שתכננתי, עשיתי השהיית רשיונות למשך החורף והעמדתי את האוטו בחניון המקורה אצלי בעבודה. (פעם אחת מצאתי עליו פתק של מחלקת בטחון, התעלמתי והזזתי את האוטו למקום אחר ולא שמעתי מהם יותר)

לפני כשבועיים היתה לי נסיעה ללוקסמבורג עם שני קולגות, שבמהלכו דיברתי כהרגלי הרבה על מכוניות, ובין היתר על המרצדס, ובסיום הנסיעה אחד מהם אמר לי שהוא רוצה לרכוש את האוטו.

אחרי שהוא הבהיר שהוא רציני, ודיברנו על מחיר, ביטלתי את השהיית הרשיונות, הוצאתי את האוטו מהחניון, שמתי לו מצבר חדש, עשיתי פלסטלינה לצבע, הרכבתי את הג'נטים מסגסוגת (הייתי צריך ברגים ארוכים יותר), לקחתי אותו למוסך להחלפת פילטר דלק, שם גילו שהחיבור לצינור הדלק חלוד כולו וצריך גם להחליף את הצינור (מעניין כמה זמן לא החליפו פילטר דלק). השגתי את הצינור (40 יורו בהולנד, 22 דולר בארה"ב לפני משלוח... אבל רציתי לגמור עם זה לפני המכירה).

הוא לקח את האוטו בלי שסידרתי קודם את המזגן ואת גג השמש. את הסיכון הזה הוא לקח על עצמו, אבל הוא קנה מכונית טובה במחיר נמוך יותר ממה שהסוחרים למיניהם מבקשים על מכוניות שעברו ייבוא מגרמניה בדומה לשלי (סליחה... שלי לשעבר).

 

מעולם לא החזקתי רכב בבעלותי לזמן כל כך קצר (6 חודשים), וזו פעם ראשונה שאני מסיים פרק של מכונית משומשת עם רווח כספי (בהנחה שאני אצליח למכור את הג'נטים 14 שקניתי בטעות)

 

אז עכשיו לסיכום בסגנון של התכנית Wheelers Dealers:

רכישה: 2100

ייבוא, הובלה ורישוי: 288

תיקון בלמים ונוזל קרור: 263

ג'נטים, הרכבה וברגים: 295

יישור קו: 551

 

סה"כ: 3505 (לכל חדי העין שיטענו שאני לא יודע חשבון - שילמתי גם העברת בעלות)

מכירה: (4000)

רווח 495

 

עכשיו מתחילים לחרוש את המודעות למצוא את הפרוייקט הבא

wink-2.gif

מישהו רוצה לנחש (או להציע) מה זה הולך להיות?

 

וכמובן גם תמונת סיכום שמציג את הג'נטים לפני ואחרי.

זאת הפעם הראשונה שאי פעם השקעתי כסף בשיפורים קוסמטיים של כלי רכב ברשותי, אבל במקרה הזה זה באמת התבקש.

29318363.JPG

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two


×
×
  • תוכן חדש...