Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Latch או ISOFIX


Casper
שימו לב! השרשור הזה בן 5231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שתי השיטות העדכניות והבטוחות ביותר לעיגון סלקל\כסא תינוק וכו' לרכב את Latch ו- isofix.

 

Latch- חגורה עם אבזמים שיוצאת מהבסיס אל העיגונים היעודיים בשלדת הרכב.

Isofix- שני קרסים ארוכים וקשיחים היוצאים מהבסיס ומתחברים אל העיגונים היעודיים לשלדת הרכב.

 

האם יש טעם להתעקש על איזופיקס? לי שיטת העיגון הזאת נראית טובה ויציבה יותר אבל יש פער גדול במחירים בין שתי החלופות והסלקל עם Latch זול יותר משמעותית (מבלי להכנס עכשיו להבדלים באיכות שכנראה קיימים אבל עדיין שתי החלופות איכותיות מאוד).

 

השאלה היא רק Latch מול Isofix.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אצלנו הבסיס של הסלקל מחובר בדרך קבע עם רצועה לשני העוגנים הנמוכים - ISOFIX?

זאת רצועה שמקבלים ביחד עם הסלקל.

אצלנו זה סלקל של "גרקו", עלה 700 ומשהו ש"ח = כל אגורה.

 

LATCH+Chart+4+lower+anchors+all+equally+spaced.jpg

 

אנחנו עושים שימוש בחגורת הבטיחות על הסלקל עצמו רק כאשר התינוקת מקדימה

וגם אז כמובן שהכרית הקדמית כבויה.

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיגון עם רצועה זה Latch וזו נראית לי כמו שיטה פחות מוצלחת מ-isofix.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי בטוח זה לא לעשות תאונות :shock:

 

מבחינתי העיגון הנ"ל מספק ביותר.

 

אני הרבה יותר "חושש" שהעסק מורכב מקדימה - אבל זה 0.25% מהדילמות עם תינוק...

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון להוציא ולהכניס את הסלקל הרבה ? הוא מתחבר לך לעגלה ? אם כן , לדעתי איזופיקס הרבה יותר נוח.

 

אני פשוט ויתרתי והסלקל נשאר קבוע ברכב, ממילא הילדים שלי גדולים יחסית ובגיל ארבעה חודשים לערך עברו לכסאות בטיחות (אלפא אומגה)

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע שני הדגמים המובילים הם:

  • Chicco KetFit 30- כ- 800 ש"ח לסלקל עם בסיס- שיטת עיגון Latch ללא "רגל" קדמית.
  • Maxi Cosi + בסיס- כ- 2000 ש"ח לסלקל+בסיס- שיטת עיגון Isofix עם "רגל" קדמית לעיגון טוב יותר בעיקר בתאוטה.

המקסי קוזי מתחבר לעגלה המיועדת אבל זה שיקול משני. אם הצ'יקו היה עם איזופיקס כבר הייתי רוכש אותו, אבל החלטתי להמתין קצת ולברר אם באמת יש יתרון לאיזופיקס לעומת Latch. גם ה"רגל" הקדמית נראית חשובה.

 

יש מחשבה על על הפינוק הזה שהוא כנראה הכי טוב שיש, אבל 2500 ש"ח זה אולי גבוה מדי.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת בטיחות ל-ISOFIX אין שום יתרון מול השיטות האחרות המקובלות. וזאת בתנאי אחד ויחיד: הסל מחובר באופן תקין ונכון. אם אינך יודע לחבר סל, אז עם ISOFIX זה קל יותר. אבל אין שום יתרון אחר של בטיחות.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרש המחיר הוא לא סתמי לטעמי. כשבננו נולד לא היו בארץ סלקלים עם ISOFIX, אבל כשקנינו כסא לא התלבטנו בכלל. קנינו מקסיקוזי שמגיע (במחיר 2000 ש"ח לצערי) עם המוט הקדמי לעיגון לרצפה.

אני מקווה שלא נצטרך לברר, אבל נדמה לי שה- ISOFIX קל יותר לשימוש (העברנו אותו כמה פעמים לרכבי VW אחרים) ויציב יותר.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבא בני קנה רכב חדש (לנסר חדשה) עם איסופיקס לנכדים. כך אפשר להרכיב ולהסיר בקלות.

אגב, יש בלנסר תפס במדף החפצים כך שגם החלק העליון מעוגן היטב.

ייתרון נוסף ללנסר שאין לרכבים חדשים אחרים הוא האפשרות לנטרל את כרית האויר לנוסע בקלות באמצעות מפתח הרכב, כדי לאפשר

התקנת עריסה מלפנים בנוסף לבוסטר מאחור.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה-

ISOFIX זה לא תופסן כזה מעל המושבים?

 

לא, זה איזופיקס

 

isofix_550_1.jpg

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבא בני קנה רכב חדש (לנסר חדשה) עם איסופיקס לנכדים. כך אפשר להרכיב ולהסיר בקלות.

אגב, יש בלנסר תפס במדף החפצים כך שגם החלק העליון מעוגן היטב.

ייתרון נוסף ללנסר שאין לרכבים חדשים אחרים הוא האפשרות לנטרל את כרית האויר לנוסע בקלות באמצעות מפתח הרכב, כדי לאפשר

התקנת עריסה מלפנים בנוסף לבוסטר מאחור.

 

לא רק בלנסר אפשר בעזרת המפתח, יש עוד רכבים

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בקורולה החדשה יש מפתח.

 

לפי התמונות אני מתקשה למצוא הבדל בין הרצועה לבין איזופיקס אם זה נעשה נכון.

 

אם אתה בהרצליה אתה מוזמן לראות איך הבסיס מעוגן אצלי באוטו.

 

זה מזכיר לי איך לפני 11 חודש כשהיה צריך לאסוף את קונדסית לבית הדבר שהכי חששתי ממנו היה העיגון של הבסיס למקום...

[CENTER] [/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק בלנסר אפשר בעזרת המפתח, יש עוד רכבים

לכן הקפדתי בניסוח.

אבל שוב. לא בכל המכוניות החדשות יש את זה.אז מי שחשוב לו, שייברר

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל היחידי הוא בנוחות השימוש.

בעיקרון את הסל קל המחובר ל-ISOFIX ניתן לנתק מהבסיס בקלות, זאת בניגוד לשיטה עם החגורה שם יש לנתק את החגורה לפני ההוצאה (יכול להיות לא פשוט כלל, תלוי ברכב) ולקחת אותו איתך (אם על עגלה או ביד).

בפועל אין לזה שימוש מאחר ואם הילד ישן אז בזמן שתוציא אותו עם הסל-קל אתה מטלטל אותו כמו בחקירת שב"כ ולכן יתעורר (תנסה להוציא סל-קל מהרכב, לא כל כך כל).

אם הילד לא ישן אז בוודאי שאין שום סיבה להוציא אותו עם הסל-קל, יש לזכור כי ישיבה ארוכה הסל-קל לא בריאה לתינוק ועדיף להעביר אותו ל"אמבטיה" או טיולון.

אגב, לקחת את הסל-קל ביד זה ממש לא עסק, תנסה להרים שישיית עין-גדי וללכת איתה לטייל, אז לכל המוכרים שמנסים לשכנעה אותך שזה שימושי... :roll:

 

עד היום הוצאתי את הסל-קל מהרכב 3 פעמים, מתוכם חיברתי אותו על העגלה 0 פעמים.

תעשה חושבים לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...