Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לגרירת רכב על ידי ג'יפ.


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 5089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אכן קיים נוהל כזה אבל הוא מתיחס לרכב שעבר תאונה ושניזוק במידה כזו שלא ניתן לנהוג בו עקב פגיעה קשה במערכת ההיגוי (גלגלים מפורקים וכיוצ"ב).

במצב כזה הרכב לא ניתן לשליטה במידה והוא בניוטרל וללא בלם.

 

רכב תקול שאין בעיה לנהוג (מערכת ההגה והגלגלים תקינים) נמשך עם נהג על ההגה בניוטרל, הגה משוחרר וללא בלם יד עד למקום הקרוב בו ניתן להציב אותו ללא הפרעה לתנועה.

 

רק לידיעת הידענים בעיני עצמם שמתעקשים לברבר, רכב עם בלם יד משוך וידית הילוכים ב-P נמשך כמו בובה (וואנדורה מספיק טוב?)....

קצת ענווה לא תזיק.

 

באותיות המודגשות ובקו קיימת הסכמה של כל הכותבים שזו הדרך , זו הדרך שקובע החוק.

 

לגבי השיטה באותיות הגדולות כיצד הרכב נגרר עם הגלגלים נעולים או על ידי בלם היד או על ידי הגיר במצב P

כיצד הנעילה מבטיחה את הגרירה

 

אשמח להסבר מלומד ואני מבין כי לא מדובר בהרמת הרכב על גרר אלא במשיכה וכן אשמח לדעת לאיזה מרחק אתם גוררים בדרך הזו

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר יח' ג'יפים היקר.

אנא אל תעלב מהודעה זאת, אני מכבד אותך שאתה תורם מזמנך לטובת הכלל.

 

ואני מסכים שיש לפנות מייד רכב אחרי תאונה.

 

אני לא חושב שיש לעשות זאת על ידי כמה חובבנים ש"פיקוד היחידה" (=חובבנים אחרים שפשוט שמה יותר זמן) מפקח על כך באופן צמוד.

 

אתם פתרון רע. חד וחלק.

אתם פתרון לבעיה כמו שהמשמר האזרחי הוא הפתרון לטרור ולפשע.

 

צריך מקצוענים.

 

צריך שהגרר שבשירות המשטרה לא יגיע אחרי לא יודע כמה שעות.

צריך להפעיל קבלני משנה.

 

ואם כבר אתם עושים את זה ומפנים רכבים.

אי פינוי רכב אחרי תאונה הוא דו"ח של 250 ש"ח וגם כאן יש תנאים מקלים שאם הנהג פונה לביה"ח וכו' המשטרה אחראית על הרכב.

 

שאתה גורר רכב פרט לנזק התאונה, ישנו גם נזק לבלם היד (-בלמים אחוריים) וגם לגיר האוטומטי או הידני שכן רכב ידני אתם גוררים גם בהילוך.

 

תצאו להתנדב שניים.

אחד יישב ברכב הפגוע ואחד בג'יפ.

 

גם ככה בלם היד לא אפקטיבי אחרי כמה מטרים של גרירה והנעילה של הגלגלים הקדמים נשברת מהר מאוד אז מה עשיתם בזה?

 

אל תענה לי תשובות נחרצות כי ה"פיקוד של היחידה" שלך אמר.

בד"כ כל אותם חכמי חלם יודעי דבר בפיקוד נוהגים לשנות פאזה מהר מאוד שהם עומדים בפני דין או חקירה.

 

במקום שתקבלו תביעה ייצוגית על נזק מתמשך שאתם גורמים לרכבים שאתם גוררים אולי פשוט אותו פיקוד יחידה נהדר ומרשים יישב ויעשה קצת חושבים, או שמה נדבקתם בחיידק שתוקף את כל מי שמצטרף למ"י וגורם לגאווה לעלות לראש ולהיגיון ולדרך הארץ לברוח מהקצה האחורי?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר יח' ג'יפים היקר.

אנא אל תעלב מהודעה זאת, אני מכבד אותך שאתה תורם מזמנך לטובת הכלל.

 

ואני מסכים שיש לפנות מייד רכב אחרי תאונה.

 

אני לא חושב שיש לעשות זאת על ידי כמה חובבנים ש"פיקוד היחידה" (=חובבנים אחרים שפשוט שמה יותר זמן) מפקח על כך באופן צמוד.

 

אתם פתרון רע. חד וחלק.

אתם פתרון לבעיה כמו שהמשמר האזרחי הוא הפתרון לטרור ולפשע.

 

צריך מקצוענים.

 

צריך שהגרר שבשירות המשטרה לא יגיע אחרי לא יודע כמה שעות.

צריך להפעיל קבלני משנה.

 

ואם כבר אתם עושים את זה ומפנים רכבים.

אי פינוי רכב אחרי תאונה הוא דו"ח של 250 ש"ח וגם כאן יש תנאים מקלים שאם הנהג פונה לביה"ח וכו' המשטרה אחראית על הרכב.

 

שאתה גורר רכב פרט לנזק התאונה, ישנו גם נזק לבלם היד (-בלמים אחוריים) וגם לגיר האוטומטי או הידני שכן רכב ידני אתם גוררים גם בהילוך.

 

תצאו להתנדב שניים.

אחד יישב ברכב הפגוע ואחד בג'יפ.

 

גם ככה בלם היד לא אפקטיבי אחרי כמה מטרים של גרירה והנעילה של הגלגלים הקדמים נשברת מהר מאוד אז מה עשיתם בזה?

 

אל תענה לי תשובות נחרצות כי ה"פיקוד של היחידה" שלך אמר.

בד"כ כל אותם חכמי חלם יודעי דבר בפיקוד נוהגים לשנות פאזה מהר מאוד שהם עומדים בפני דין או חקירה.

 

במקום שתקבלו תביעה ייצוגית על נזק מתמשך שאתם גורמים לרכבים שאתם גוררים אולי פשוט אותו פיקוד יחידה נהדר ומרשים יישב ויעשה קצת חושבים, או שמה נדבקתם בחיידק שתוקף את כל מי שמצטרף למ"י וגורם לגאווה לעלות לראש ולהיגיון ולדרך הארץ לברוח מהקצה האחורי?!

 

 

הכל טוב והכל יפה, רק יסביר לי כבודו כיצד יגיע הגרר למקום התאונה כאשר הכביש חסום? מתי היית לאחרונה בכביש 1 בין שער הגיא לשורש בזמן תאונה, או יודע מה, כשרכב נתקע על הנתיב? ניסית פעם להביא גרר בכביש 20 בשיא העומס? נסה זאת פעם ואז תגיד לי אם גרר הוא פתרון ישים מבחינת הזמן והיווצרות העומסים שנוצרים עקב המצאות הרכב על הנתיב (זמן הגעה ממוצע 10-15 דקות של חברי היחידה).

 

רכב המצוי על הנתיב כתוצאה מתאונה הוא סיכון ממדרגה ראשונה: יצא לי לא פעם בדרכי לארועים לראות תאונות נוספות שהתרחשו עקב עומסי התנועה שנוצרו כתוצאה מהתאונה המקורית.

סכנה נוספת היא סקרנים שאוהבים לעצור סמוך לתאונה ולצפות בה גם בנתיבים המנוגדים וכבר ארעו תאונות כאלה.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותיות המודגשות ובקו קיימת הסכמה של כל הכותבים שזו הדרך , זו הדרך שקובע החוק.

 

לגבי השיטה באותיות הגדולות כיצד הרכב נגרר עם הגלגלים נעולים או על ידי בלם היד או על ידי הגיר במצב P

כיצד הנעילה מבטיחה את הגרירה

 

אשמח להסבר מלומד ואני מבין כי לא מדובר בהרמת הרכב על גרר אלא במשיכה וכן אשמח לדעת לאיזה מרחק אתם גוררים בדרך הזו

 

כפי שכבר הבנת מדובר ברכב אחרי תאונה שמצבו לא מאפשר לנהוג בו (סרן/נים מרוסק/ים, גלגל הגה מפורק, מע' הגה מרוסקת וכדומה).

משיכתו כשהגלגלים משוחררים הנה בעיתית מאחר והרכב לא נשלט מהסיבות שתוארו.

נעילת הגלגלים למעשה מיצבת אותו במהלך המשיכה ומקבעת אותו מאחורי הרכב המושך באופן שמונע תנועה לא מבוקרת של הרכב הנמשך.

מרחק המשיכה קצר ככל הניתן (למשל פינוי צומת וכד').

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב והכל יפה, רק יסביר לי כבודו כיצד יגיע הגרר למקום התאונה כאשר הכביש חסום? מתי היית לאחרונה בכביש 1 בין שער הגיא לשורש בזמן תאונה, או יודע מה, כשרכב נתקע על הנתיב? ניסית פעם להביא גרר בכביש 20 בשיא העומס? נסה זאת פעם ואז תגיד לי אם גרר הוא פתרון ישים מבחינת הזמן והיווצרות העומסים שנוצרים עקב המצאות הרכב על הנתיב (זמן הגעה ממוצע 10-15 דקות של חברי היחידה).

 

רכב המצוי על הנתיב כתוצאה מתאונה הוא סיכון ממדרגה ראשונה: יצא לי לא פעם בדרכי לארועים לראות תאונות נוספות שהתרחשו עקב עומסי התנועה שנוצרו כתוצאה מהתאונה המקורית.

סכנה נוספת היא סקרנים שאוהבים לעצור סמוך לתאונה ולצפות בה גם בנתיבים המנוגדים וכבר ארעו תאונות כאלה.

 

גרר משקפיים יכול לעשות בדיוק את אותה דרך שכבודו עושה למקום התאונה שהכביש חסום (שוליים)

אתם מגיעים תוך 15 דקות? כל הכבוד!

זה אומר שזה אפשרי ולכן אני מצפה מגרר של קבלן בתשלום להגיע באותו זמן או פחות.

 

צפריר היקר - שלא תבין אותי לא נכון, אני בהחלט חושב שהמטרה של העבודה שלכם היא חשובה מאוד.

אני פשוט חושב שזאת אחריות של המדינה ושל המשטרה שזה יבוצע על ידי אנשי מקצוע ולא להסתמך על טובות כאלו ואחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיווצרות העומסים שנוצרים עקב המצאות הרכב על הנתיב (זמן הגעה ממוצע 10-15 דקות של חברי היחידה).

 

רכב המצוי על הנתיב כתוצאה מתאונה הוא סיכון ממדרגה ראשונה: יצא לי לא פעם בדרכי לארועים לראות תאונות נוספות שהתרחשו עקב עומסי התנועה שנוצרו כתוצאה מהתאונה המקורית.

סכנה נוספת היא סקרנים שאוהבים לעצור סמוך לתאונה ולצפות בה גם בנתיבים המנוגדים וכבר ארעו תאונות כאלה.

 

תודה על תשובתך הקודמת

 

איך פינוי מהיר מחד מתיישב עם הצורך של בוחן תנועה לבדוק את כלי הרכב במצב ובעיקר במיקום בו היו בסיום התאונה כדי להגיע למסקנותיו מאידך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על תשובתך הקודמת

 

איך פינוי מהיר מחד מתיישב עם הצורך של בוחן תנועה לבדוק את כלי הרכב במצב ובעיקר במיקום בו היו בסיום התאונה כדי להגיע למסקנותיו מאידך.

 

תתפלא, אבל ברוב המקרים הבוחנים נמנעים מסיבותיהם להגיע למקום התאונה.

פינוי מתבצע רק כשאין צורך בבוחן או לאחר שסיים. לפני יציאה לארוע האחמ"ש שלנו מברר אם זומן בוחן לארוע ואם ניתן לצאת.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרר משקפיים יכול לעשות בדיוק את אותה דרך שכבודו עושה למקום התאונה שהכביש חסום (שוליים)

אתם מגיעים תוך 15 דקות? כל הכבוד!

זה אומר שזה אפשרי ולכן אני מצפה מגרר של קבלן בתשלום להגיע באותו זמן או פחות.

 

צפריר היקר - שלא תבין אותי לא נכון, אני בהחלט חושב שהמטרה של העבודה שלכם היא חשובה מאוד.

אני פשוט חושב שזאת אחריות של המדינה ושל המשטרה שזה יבוצע על ידי אנשי מקצוע ולא להסתמך על טובות כאלו ואחרות.

 

גרר יגיע בתוך 15 דקות? אתה חי במדינת ישראל?

גרר לא יכול להשתחל בתנועה כמו ג'יפ, הוא לא יסע על שוליים ולא יפעיל אמצעים כפי שלנו יש אישור.

 

פעם צפיתי בגרריסט שניסה להעמיד רכב על הגלגלים אחרי שהתהפך בתאונה.

לקח לו 45 דקות תוך שהוא מושך את הרכב על גגו עד שקצין המשטרה במקום הורה לו להפסיק.

מתנדב שלנו נכנס לפעולה ותוך רבע שעה עבודה הרכב הועמד חזרה על הגלגלים.

זה באשר למקצועיות של חברות הגרירה.

לכל מתנדב שלנו יש ציוד בג'יפ שגרריסטים היו מתים שיהיה להם. אתה מוזמן להצטרף לקורס ולעבור הכשרה אצלנו.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי אבל אני חושב שזה שהמתנדב עשה יותר טוב מהגרריסט זה לא אומר שזה הפתרון .

ג'יפ הוא לא רכב חילוץ .

אפשר לחץ איתו (ותאמין לי שחילצתי דברים הזויים מאוד עם ג'יפים) אבל זה לא רכב חילוץ.

סתם לדוגמא נוואדה 4X4 עם מנוף קטן מאחורה,משקפיים, צ'קאלקה על הגג,וכל שאר הציוד בארגז יכולה להזיז כל רכב לשוליים וגם למשוך אותו אם צריך .

אחרי הזזה לשוליים שיביאו גרר שימשיך משם .

 

ומי שצריך להפעיל את הרכב הזה צריך להיות עם הכשרה רצינית ולעסוק במקצוע באופן קבוע.

 

אבל למשטרה הרבה יותר קל לחלק צ'קלאקות ולהעביר הכשרות ג'יפאים מכל הארץ.

שלה רצינית לגמרי : מה ההכשרה של פיקוד היחידה?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים

Wake up call מהחיים שלכם אל כדור הארץ

 

דרך ציבורית היא קודם כל לשימושו של הציבור - באופן בטוח וחופשי.

רכב שעומד בדרך ציבורית ומפריע לתנועה - מסכן ומהווה מפגע בטיחותי ממדרגה ראשונה.

 

גוררים אותו כשהוא ב-P ועם בלם יד משוך? בעיה של בעל הרכב

הרכב ניזוק כי מזיזים אותו לכל הרוחות כדי שלא יסכן את המשתמשים האחרים בדרך? - בעיה של בעל הרכב

 

נתקלתי לא פעם באדיוטים גמורים שהשאירו את הרכב התקוע שלהם באמצע נתיב \ בולט לתוך נתיב של כביש מהיר \ מפריע לתנועה באופן זה או אחר.

 

אם אני צריך לבחור בין להתנגש ברכב שאיזה אדיוט תקע על הכביש לבין שהרכב הזה יעוף לקיבינימאט - אני אעדיף את החיים שלי.

כנ"ל במקרה של תאונה או כל הפרעה אחרת - ברגע שאתה מסכן את הציבור אין שום פרמטר של התחשבות בעיני מלבד להפסיק את ההפרעה ואת הסיכון לציבור.

 

טובת הציבור לעולם חשובה מטובת הפרט, קצת פרופורציה אנשים.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה ויותר לא אוסיף:

התאונה בצפון בה פגע אוטובוס בסמי-טריילר היתה נמנעת לו היחפ"צ היתה פועלת באזור הזה (כן, אנו גם מפנים משאיות).

המשאית חנתה על שול כשהיא בולטת לתוך הנתיב והתוצאה ידועה לכל.

ולמי שזכורה התאונה ליד נתניה על כביש 2 בה נהרגו 4 יושבי מכונית שעמדה על שול שנפגעה מרכב חולף (המכונית התלקחה והם נשרפו חיים).

ואותה שדרנית מגל"צ שנהרגה כשמכוניתה שעמדה על ד'-14 בנתיבי אילון הועפה עליה על ידי מכונית חולפת.

 

אלו רק דוגמאות לסכנות שיש בכלי רכב על אם הדרך וזה הרציונל של היחפ"צ.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...