Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לאאוטבק 2010


rgotman
שימו לב! השרשור הזה בן 5075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

אני שוקל לקנות סובארו אאוטבק חדשה

המטרה שלי היא להיות רב הזמן בכביש ובסופי שבוע לטיולי

שטח קלים (לא מעניינים אותי אתגרי עבירות - רק להגיע למקומות יפים)

השאלה שלי לאיפה אפשר להגיע עם הכלי

האם אפשר לדוגמא לטייל איתו בנגב ובערבה ולאיפה ? (יש איזה דוגמאות למסלולים שמישהוא עשה עם הכלי ?)

האם הפורסטר משפר בצורה ניכרת את מעטפת העבירות ?

לדוגמא אם מישהוא יגיד לי שבנגב עם האאוטבק אפששר להגיע ל X אחוז מהמקומות שהפורסטר מגיע

זה יעזור לי.

 

תודה רבה

רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

סביר שהפורסטר עדיף, ולו רק בגלל מימדי האורך. לשניהם לא רק מרווח גחון נמוך אלא גם בטן נמוכה.



כשהייתה לי סי5 שעמדתי להחזיר לעבודה, חשבתי על אאוטבק. אבל אז בטיול בנגב עמדתי ליד אחת כזו, והבנתי כמה היא נמוכה בעצם. בסי5 עם הגבהה בינונית יכולתי כבר לעבור כמה מכשולים (במישור) שהאאוטבק היה מתגרד עליהם.

אחר כך גם גיליתי שהביטוח המקיף עולה יותר מ- 6 אלפים עם איתוראן כפול!! וצריכת הדלק כמו ג'יפ של ממש. הרעיון נפל סופית כשחבר בעל פורסטר ביצע נסיעת מבחן על האאוטבק החדשה ופסק שהגיר מעצבן ממש.

למיטב הבנתי שניהם לא יטפסו בשום מעלה בנגב בגלל היעדר הילוך כוח (חוץ מבפורסטר הידני?). בהשוואה מדוקדקת בין ויטארה ופורסטר, עלה שהפורסטר פשוט לא בנוי לטיפוס בדרדרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באאוטבק החדשה עוד לא נהגתי, אני מודה.

אבל לאבי יש אאוטבק שנת 2008 (דור קודם) ולפניה הייתה לו פורסטר טורבו שנת 2005, וקשה לי להגיד איזו מהם יותר מוצלחת.

ושלא תחשוב חס וחלילה שהמכוניות היו אצלנו רק על הכביש, גם הפורסטר וגם האאוטבק זכו לטייל הרבה, ואמורה להיות לי איפשהו במחשב תמונה של האאוטבק בהצלבה עם גלגל בערך חצי מטר באויר ואבא שלי בפנים עם חיוך דבילי.

העבירות של שניהם היא הרבה יותר טובה משל מתחרות כמו הונדה סי-אר-וי, טויוטה רב-4 וכו, ואני לא ממש מבין את התגובה הקודמת שמשווה אותו לסי 5, זה מגוחך.

הם לא מאוד גבוהות, אבל החלק התחתון שלהם שטוח לגמרי בניגוד לרכבים אחרים, ובמחיר של 2000-3000 ש"ח תוכל להוסיף לך מיגון גחון שיתן לך הרבה שקט נפשי בטיולים, גם במדבר. עוד סכום לא גדול יוכל להעניק לך מיגון לדיפרנציאל האחורי אבל לדעתי זה מיותר לגמרי, מאוד קשה לפגוע בו.

מה עדיף? סובארו פורסטר זו בעצם סובארו אימפרזה (בי3 בארץ הקודש) מוגבהת ועם מראה יותר קרבי.

סובארו אאוטבק זו בעצם סובארו לגאסי (בי 4 בארץ הקודש) מוגבהת וכמעט ללא שינויי מראה.

סובארו לגאסי זו שלדה יותר מוצלחת מהאימפרזה, ולכן ברוב התחומים האאוטבק תהיה טובה יותר.

הפורסטר היחידה שהייתי מעדיף על אאוטבק היא פורסטר ידנית, בגלל הילוכי הLOW. אבל שטראוס מוכרים את הידניות עם אבזור עלוב, הם מגיעות עם טאסות.

בקיצור - אאוטבק.

הגיר באאוטבק החדשה (ובעצם בכל צי הבי4\לגאסי) הוא גיר רציף בעל שישה יחסי העברה, לפי מה שקראתי הוא דווקא גיר דיי מוצלח, אבל אני מניח שצריך להתרגל. תבקש לעשות נסיעת מבחן ותתן צומת לב לגיר.

באאוטבק של אבא שלי יש את הגיר האוטומטי 4 הילוכים (שתקבל גם בפורסטר אוטומטית אגב) והייתי מאוד שמח לקבל במקומו את הגיר הרציף.

מיגון גחון יש לחברות כמו אספיר, רסטה 4 על 4, וכו ואם אין להם ספציפית לאאוטבק החדשה צור איתי קשר בפרטי ואתן לך טלפון של מישהו מאוד מקצועי שמייצר מיגון גחון בבנייה אישית בעלות סבירה (בערך 2500 ש"ח).

דבר אחרון, טל שביט עשה כתבה על האאוטבק החדשה, הוא טוען שהיא הקנייה הכי טובה בארץ. רק מה, שהוא אומר את זה על האאוטבק 3.6 שעולה 270 אלף ש"ח, שהיא לא כזאת תמורה לכסף בהתחשב בעובדה שה2.5 עולה 200 אלף ש"ח.

אאוטבק לדעתי היא באמת הקניה הכי טובה בארץ, רק שהאאוטבק 2.5 היא הקניה הכי טובה, וגם חסכונית בהרבה ב3.6 עם ששת הצילינדרים.

בהצלחה, דניאל.

אני שונא את הקיץ!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העבירות של הכלים גבוהה, של גרסאות הידניות יותר גבוהה, ולא רק בגלל הילוך LOW

עם האימפרזה AWD לא הצלחתי לעלות עלייה ברמת הגולן בשלג עם צמיגי קיץ ללא שרשראות כאשר מתחת לשלג היה קרח.

כל מה שקשור לחול ו-OFF ROAD של ממש ממליץ להתרחק ולא לחשוב על זה אפילו. בעצם חול זה לא מחשול, אבל אם הרכב יתיישב על אגן השמן - אכלת אותה. הבעיה הגדולה ביותר זה מרווח גחון נמוך. כל מה שקשור להנעת AWD המערכת מצוינת, מתפקדת היטב. אולי מהטובות ביותר. אסור לשכוח כי הרכב נמוך ולהתרחק מאבנים וסלעים. אפשר לעשות טיולים קלים יפים ביותר ולשכוח ממשהו רציני יותר. לאחרונה טיפסתי בהרי ירושלים בשבילים צרים. אין מחשול שהוא "עלייה" או משטח חלקלק.

 

בנוגע לאאוטבק או פורסטר, תלוי בעצם כמה מרווח בפנים חייבים. אאוטבק ארוכה יותר ולא הייתי בוחר בה על פני פורסטר עם הדגש הוא על טיולים. אם זה טיול "פעם בכמה זמן", אאוטבק בעצם תפנק אותך בעיר 99% מהזמן שלך. להתנדנד בפורסטר יום יום בעיר לא מהחוויות הנעימות ביותר.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק עכשיו ראיתי את התגובות המושקעות

עשיתי נסיעות מבחן בשבילים ליד אשקלון.

ובסוף החלטתי ללכת על האאוטבק

אני לוקח את האינפורמציה לתשומת ליבי

 

תודה

רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העבירות של שניהם היא הרבה יותר טובה משל מתחרות כמו הונדה סי-אר-וי, טויוטה רב-4 וכו, ואני לא ממש מבין את התגובה הקודמת שמשווה אותו לסי 5, זה מגוחך.

הם לא מאוד גבוהות, אבל החלק התחתון שלהם שטוח לגמרי בניגוד לרכבים אחרים, ובמחיר של 2000-3000 ש"ח תוכל להוסיף לך מיגון גחון שיתן לך הרבה שקט נפשי בטיולים, גם במדבר. עוד סכום לא גדול יוכל להעניק לך מיגון לדיפרנציאל האחורי אבל לדעתי זה מיותר לגמרי, מאוד קשה לפגוע בו.

 

אני אסביר לך את הקשר לסי5. ברור שזה לא רכב שטח, אבל העבירות בשבילים מישוריים מצוינת. היתה לי כזו מהעבודה שבדקתי איתה את מגבלות העבירות ומצאתי כמה דברים מעניינים. בהגבהה המקסימלית שלה יש לה 24 ס"מ מרווח גחון !!! ולא רק זה, היא גם ממש נועלת את הבולמים מה שמאפשר לנצל את המרווח היטב במעבר מעל אבן של 20 ס"מ למשל, וגם יש לה מיגון פלסטי חזק לכל האורך. אז בשביל נחמד וסואן יחסית קרוב לבית שלי תמיד נהגתי לעבור איזו מדרגה אכזרית עם האוטו, ולראות איך ג'יפונים שנוסעים אחרי לפעמים נוגעים במדרגה, בעיקר כי הגחון שוקע תחת עומס הירידה ומקטין את המרווח עוד יותר.

ואני לא חושב שגחון שטוח הוא יתרון. בויטארה שלי למשל יש רק 20 ס"מ של מרווח גחון אבל זה נובע מפלסטיק בגחון, שתי קורות הגנה מאסיביות באמצע ועוד שטות קטנה עם האגזוז, בעוד שאר הרכיבים הרבה יותר גבוהים, ובעיקר במרכז הרכב (הבטן הרכה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
רק עכשיו ראיתי את התגובות המושקעות

עשיתי נסיעות מבחן בשבילים ליד אשקלון.

ובסוף החלטתי ללכת על האאוטבק

אני לוקח את האינפורמציה לתשומת ליבי

 

תודה

רוני

 

תתחדש רוני, על הרכישה.

 

אני מאוד הייתי רוצה לשמוע את חוות דעתך על האוטבק, מכיוון שאני מאמין שכבר יש לך מה לומר עליו, וכמובן לשתף בתמונות של הרכב.

" מי שמאמין לא מפחד..... :mm_cool:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

 

עדיין לא קיבלתי אותו (אולי עוד השבוע)

ככה שאין לי בינתיים מה לחדש.

הזמנתי מגן גחון מקורי של סובארו (מסתבר שיש כזה) וגם מגן גיר.

 

רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...