Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ממסר החלפת אורות בחיפושית


אלי פרי
שימו לב! השרשור הזה בן 5132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

בחיפושית שלי משנת 68 יש ממסר החלפת אורות שלפני זמן מה התקלקל וחשבתי למצוא ממסר דומה עם אותם נתוני הפעלה אבל מרכבים חדשים או ישנים אבל לא מצאתי. כמו כן ניסיתי לעשות שילוב של שני ממסרים של 5 רגליים כדי שחעשו אותן פעולות כמו הממסר שלי ולא הצלחתי

הממסר בחיפושית כפי שנראה בתמונה המצורפת הוא משני דגמים (תלוי בשנת המודל) ופעולתו היא כדלקמן :

1. עם הדלקת מפסק ראשי של האורות והמנוע ,נדלק האור הגבוה או הנמוך בתלות המצב האחרון בו השארנו אותו בזמן כיבוי הרכב.

2. בכדי להחליף בין אור גבוה לנמוך אני משתמש במפסק האיתות שנמצא בצד שמאל של ההגה, ע"י זה שאני מושך אותו אלי והוא נותן מינוס רגעי לממסר אשר מחליף מצב בין אור נמוך לגבוה. עלי לציין שהמינוס לממסר הוא רגעי היות שמפסק האיתות שאני מושך, חוזר למצב מנותק מהמינוס.

3. אם עדיין לא הובנה פעולת הממסר ,אז אנסה לפרט יותר. לממסר 5 רגליים. 2 רגליים הם האלקטרומגנט שמקבל מינוס ופלוס. רגל נוספת מקבלת פלוס קבוע ממפסק אורות ראשי מיד עם הדלקתו. 2 רגליים נוספות מחוברות לאור נמוך ואור גבוה.

בתוך הממסר יש מפסק פנימי שמשנה את מצבו לשניים : א- יש קצר בין הפלוס הקבוע לאור נמוך ואז נתק בין הפלוס לאור גבוה.

 

ב. יש קצר בין הפלוס הקבוע לאור הגבוה ואז נתק בין הפלוס לאור הנמוך.

ועכשיו לבקשתי. אני מעונין במערכת כלשהי שתחליף את פעולת הממסר המקורי דהינו שילוב של ממסרים של 2,3.4,5 רגליים או לחילופין ממסר דומה מרכבים ישנים. אגב- אמנם יש ומצאתי ממסר מקורי כמו שהתקלקל לי אבל הוא יקר וזמינותו בחנויות חשמל נדירה וזאת הסיבה לבקשתי.

ממסר אורות 001.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה יקר זה כבר לקנות ממסר חדש?

אני לא נכנס לך לכיס אבל לדעתי זה לא אמור להיות כל כך בשמיים.

 

אם אתה מעוניין להחליף תתחיל בלפנות לבני ולבדוק אם יש לו למכירה , כנ"ל ללינקר וראמפ.

 

אם אתה מאלתר תעשה טובה תבנה את זה עמיד וטוב שלא יבעיר לך את החיפושית .

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להפעיל את החלפת האורות עם שני מימסרים צריך מפסק TOGGEL (מתג מחליף) לדעתי המתג שאתה משתמש (ציינת בסעיף 2) הוא לא מסוג זה.

אתה יכול למצוא הסבר כיצד לבצע את העבודה באתר זה.

 

ומצורף גם התרשים של החיבורים

install-head-lights-relay-switch-1.10-800X800.jpg

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להפעיל את החלפת האורות עם שני מימסרים צריך מפסק TOGGEL (מתג מחליף) לדעתי המתג שאתה משתמש (ציינת בסעיף 2) הוא לא מסוג זה.

אתה יכול למצוא הסבר כיצד לבצע את העבודה באתר זה.

 

ומצורף גם התרשים של החיבורים

 

עם מפסק toggel זה לא חוכמה גדולה.

 

כדי לפתור את הבעיה הוא צריך לבנות מנגנון החזקה עצמית לאור הגבוה כך שנגיעה מפעילה את הריליי והוא מחזיק את המתח המזין את הסליל עד לפקודה הבאה שמנתקת אותו.

 

בלי יותר מדיי מחשבה, לדעתי מצריך יותר מ 2 ריליים, לפחות שלוש כאשר השלישי משמש בעצם כממסר החזקה עצמית לריליי אור גבוה.

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לממסר המדובר, קוראים ממסר צעד .

 

עכשיו אני נזכר...

שאתה צודק, לא זכרתי את השם המקצועי שלו:wink:

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת מתקשה להבין מדוע אי אפשר להשיג את הממסר,

אני החלפתי כמה כאלה, עד שנפתרה בעיית החשמל אצלי

והממסר נקנה בחנויות לממכר חלקי חילוף לרכב, והיו מס''

סוגים לבחור מהם, בסוף בחרתי בדגם גרמני, של אופל כמדומני.

ניסתי להבין אם הבעייה בגלל השנתון הנמוך (שלי 1973) ולא הצלחתי

להבין, בשבת אבדוק, יכול להיות שאפילו נישאר לי ממסר אחד מההרפתקאה.

בכל מקרה גש לאחד ממקומות הגריטה נסה לאתר חיפושית ופשוט פרק ממה

אחד בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם מפסק toggel זה לא חוכמה גדולה.

 

כדי לפתור את הבעיה הוא צריך לבנות מנגנון החזקה עצמית לאור הגבוה כך שנגיעה מפעילה את הריליי והוא מחזיק את המתח המזין את הסליל עד לפקודה הבאה שמנתקת אותו.

 

בלי יותר מדיי מחשבה, לדעתי מצריך יותר מ 2 ריליים, לפחות שלוש כאשר השלישי משמש בעצם כממסר החזקה עצמית לריליי אור גבוה.

 

תודה לכל העונים אך נראה שאני צריך לחזור על בקשתי שוב.

מצאתי את הממסר אבל אני יודע שהוא יאזל בשלב מסוים ולכן אני פונה אליכם. לא הצלחתי לתכנן מערכת כלשהי (שתכלול כל רכיבים חשמלייים או אלקטרוניים) שתתן אותן פונקציות כמו המקורי ושלא אוסיף מפסק נוסף כדי להחליף אורות. אז כמו שכתבתי -אני לא הצלחתי לתכנן. אז אולי למישהו יש תכנית כלשהי או יש יכולת לתכנן.

אכן triumph הבנת טוב את הצורך שלי ובעצם צורך של הרבה אחרים שבודאי יצטרכו פתרון לבעיה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים אך נראה שאני צריך לחזור על בקשתי שוב.

מצאתי את הממסר אבל אני יודע שהוא יאזל בשלב מסוים ולכן אני פונה אליכם. לא הצלחתי לתכנן מערכת כלשהי (שתכלול כל רכיבים חשמלייים או אלקטרוניים) שתתן אותן פונקציות כמו המקורי ושלא אוסיף מפסק נוסף כדי להחליף אורות. אז כמו שכתבתי -אני לא הצלחתי לתכנן. אז אולי למישהו יש תכנית כלשהי או יש יכולת לתכנן.

אכן triumph הבנת טוב את הצורך שלי ובעצם צורך של הרבה אחרים שבודאי יצטרכו פתרון לבעיה .

 

כדי לתכנן מעגל כזה חסר משתנה אחד, מהי פעולת המפסק בידית האורות?

האם זהו רק מגע? ( no/nc/spst/spdt/dpdt/dpst?)

זה יכול לשנות את כל התמונה...

אם הוא dpdt או אפילו spdt זה יכול להיות הרבה יותר קל...

 

הסבר: spst = single pole single throw ז"א מגע אחד עם מיתוג אחד - לא מחליף

dpdt = double pole double throw ז"א שני מגעים מחליפים change over כך שכאשר הידית במצב רגיל יש מיתוג למגע אחד וכאשר מושכים או לוחצים יש מיתוג למגע שני...

 

צרפתי שרטוט קטן של סוגי מפסקים לדוגמא 

POLES.JPG

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי שלום!

 

כבעל מספר רכבי אספנות, אגיד לך את דעתי האישית, ואתה לא חייב לקבל אותה.

 

חלקים לחיפושית יש במגוון בצורות ומחירים. במקומות שונים, עדיין ממשיכים לייצר אותם

בארה"ב, במזרח, בברזיל, ובמקסיקו!

 

זה שאתה מחפש אילתור ולבנות בעצמך זה טוב ונחמד, אבל מנסיון קצר שרכשתי

רוב האילתורים האלה סופם במפח נפש, או בתקלה, קלה כחמורה.

 

לצערי נתקלתי מספיק בחיפושיות שסיימו חייהם לפני הזמן והפכו למדורות לא

מתוכננות, בגלל קצר אידיוטי, הרכבה לא נכונה של פריט כזה או אחר

וסתם רשלנות.

 

החיפושיות האמינות ביותר, וגם בין החיפושיות יש אמינות מאד ובעיתיות מאד

היו אלה שהיו בהם מינימום משחקים, ונישארו ברמת המקור.

 

ממסר כזה עולה פחות ממאה ש"ח, עשה מה שאני עושה תמיד בכל קנייה

של חלקים זולים יחסית ובמידה ואני מוצא חלק איכותי אני קונה שלוש

אחד להחליף עכשיו אחד להחלפה הבאה ואחד נגד עין הרע!

 

זה טוב אם חבר נתקע לפעמים ללא חלק מתאים, זה טוב כמטבע עובר לסוחר

וזה טוב נגד ערפדים.

 

המהנדסים הגרמניים חשבו על הכל, והם ידעו בדיוק מה הם עושים ולמה

ולהתימר היום לבנות חלק בהתכתבות שישמש את החיפושית שלך זה לדעתי טעות

חמורה, בו נשאיר למקצוענים את העבודה שלהם ונתרכז אנחנו הנהגים המשמרים

ברמת אחזקה נכונה של הרכב, ולא באילתורים-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...