Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר השאלה שלי ("בולמ"ז (משופרים?) למרצדס C240 שנת 98 (W202 M112)") http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=311189 פניתי ל"פיט-סטופ" והתייעצתי איתם בנוגע לבולמ"ז של בילשטיין מסדרת B6 Sport - Sports suspension. למרבה ההפתעה דודי טען כי בעיית זוויות הגלגול וההיגוי הלא מדויק לא יפתרו כאשר אחליף את הבולמ"ז לדגם ספורטיבי יותר מיכוון שבעיית זוויות הגלגול המוגזמות נובעות מקפיצים רכים יחסית ומצמיגים צרים, כתוצאה מכך, בזמן סיבוב חד כל הפרונט המחובר לכביש מתעוות וגורם להיגוי לא מדויק.

דודי המליץ כי רצוי להחליף את הקפיצים המקורים של הרכב בקפיצים מוקשחים (בעלות של כ 1800 ש"ח) במקום להחליף את הבולמ"ז לספורטיבים יותר (בעלות של כ 5000 ש"ח...) אבל לפני הכל, אני חייב להקטין את חתך הצמיגים מיכוון שעיוות דופן הצמיג הצר שלי (195/65R15) אינו יכול להיות מפוצה ע"י המיתלים. ועכשיו לשאלות...

 

1. נאמר לי ב"פיט-סטופ" כי מומלץ לעבור לחישוקים במידה 225/45/17 מיכוון:

-הם מאושרים למרצדס C240 לפי אוטו-דאטה.

-הם נפוצים יחסית, רכבי VAG מצוידים בחישוקים כאלה והתבריגים תואמים למרצדס.

-ניתן להשיג צמיגים בחתך זה בקלות.

-חתך זה יקטין את בעיית זוויות הגלגול.

לפי מה שראיתי באוטו-דאטה ניתן להשתמש גם בחתך רחב יותר. האם להשתמש ב 225/45/17 או להקטין חתך עוד יותר? שוב, המטרה העיקרית שלי היא הקטנת זוויות הגלגול (נטיית הרכב בסיבובים חדים) וחידוד ההגה.

2. מכוון שחישוקי סגסוגת ("מגנזיום") במידה 225/45/17 אינם זולים חשבתי לחפש חישוקים משומשים.

-האם ישנם חסרונות/בעיות בשימוש בחישוקים משומשים?

-היכן כדאי לחפש חישוקים משומשים?

-מה בערך אמור להיות מחירם? (הבנתי כי חישוקים חדשים עולים כ 1000 ש"ח כל אחד)

-איזו בדיקות יש לבצע בזמן הקנייה חוץ מבדיקת סדקים ועיוותים?

3. קיבלתי הצעה מפנצ'ריה (בצומת נחשון) לסט כולל המורכב מ 4 חישוקים חדשים מתוצרת "פורטל"(?) ו 4 צמיגים משומשים של דנלופ ב 3000 ש"ח.

-האם כדאי?

-מי זה היצרן "פורטל"?

4. מהן ההשפעות השליליות שיגרמו ממעבר לחתך נמוך? ממה שאני יודע:

-זמן חימום צמיג ארוך יותר.

-חיכוך גילגול גבוה יותר וצריכת דלק גבוה יותר.

-איבוד אחיזה פיתאומי יותר.

-פחות נוחות נסיעה (במיוחד על כבישי מע"צ) כך שמרגישים כל חריץ בכביש.

האם יש השפעות אחרות?

פורסם

אתה אמיתי?

-זמן חימום צמיג ארוך יותר.

*זניח, בזמן שלוקח לי לצאת מהחניה ולהגיע לכביש הראשי הם כבר יתחממו.

-חיכוך גילגול גבוה יותר וצריכת דלק גבוה יותר.

*זניח, אז במקום לעשות 13 ק"מ/ליטר אעשה 12.5 ק"מ/ליטר. נראה לי כי אני יכול לעמוד בזה.

-איבוד אחיזה פיתאומי יותר.

*זו בעייה, אבל יש לי ESP ועם השיפור בזווית הגילגול ובהעברת המשקל אני מניח שאוכל לשלוט בזנב טוב יותר ולצאת נכון מההחלקה.

-פחות נוחות נסיעה (במיוחד על כבישי מע"צ) כך שמרגישים כל חריץ בכביש.

*זו (קצת) בעייה, אבל קניתי מרצדס ולא סיטרואן. זה מה יש.

פורסם

3. קיבלתי הצעה מפנצ'ריה (בצומת נחשון) לסט כולל המורכב מ 4 חישוקים חדשים מתוצרת "פורטל"(?) ו 4 צמיגים משומשים של דנלופ ב 3000 ש"ח.

-האם כדאי?

-מי זה היצרן "פורטל"?

 

עידכון:

הצעה מהפנצ'ריה בצומת נחשון דפוקה לחלוטין, הצמיגים המשומשים הם בני 9 שנים והחישוקים הם מתוצרת לא ברורה. פורטל הוא שם היבואן ולא הצלחתי מיהו היצרן או ארץ יצור.

 

אשמח לדעת היכן ניתן לרכוש חישוקים מתאימים באזור המרכז.

×
×
  • תוכן חדש...