Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5965 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מחפשים רכב שישמש את אמא שלי ואותי ( 18 ).

כרגע האופציה שחשבנו עליה היא פורד פיאסטה.

אפשר גם רכבים מעט יותר יקרים (עד 116K),

למשל חשבנו על ניסן טידה / נוט (מה ההבדלים ביניהם, למעט התצורה?) - האם זה באמת שווה את התוספת במחיר?

מה ארץ הייצור שלהם (בבקשה לענות רק אם אתם יודעים). הפיאסטה אגב מיוצרת בגרמניה.

אופציות נוספות: יונדאי I20, סוזוקי SX4, שברולט אופטרה5 (לגבי האופטרה - הציעו לנו הרבה מאד הטבות, אפילו ביטוח לשנה בשבילי (זה מעל 6000 שקל) ועוד תוספות - יש סיבה שדוחפים את זה כ"כ? אולי כי זה דגם ישן?)

 

עקרונית חשוב לנו שהרכב יהיה אמין (רצוי תוצרת יפן, ואם לא אז גרמניה),

אנחנו מעוניינים ברכב אוטומאטי לצערי, מינימום 1.4, רצוי 1.6, רכב קטן בלבד (לא סדאן), וחשוב לנו גם אבזור.

 

תודה לכל מי שייעץ. :-D

מתנדב בארגון ידידים

פורסם

חוץ מזה שהאופטרה זה פחנוע קוריאני מתוצרת דייהו היא גם לקראת החלפה בדגם חדש.

 

עכשיו הגיעה לארץ פולו החדשה, הגרסה המעניינת ביותר שלה מצויידת במנוע 1.2TSI וגיר DSG, עולה 113K- בהחלט שווה נסיעת מבחן.

פורסם

בידקו גם את היונדאי I30, יצא לי להמליץ עליה בכמה נושאים רק היום ואני בעצמי חושב לקנות אחת כזאת, היא מרווחת וחזקה יותר מהפיאסטה ומציעה איבזור דומה.

פורסם

תודה.

לגבי הפולו - אתמול ראינו אותה, והיא באה בשתי רמות אבזור, כאשר מנוע ה TSI 1.2 רק ברמה הנמוכה (אפילו אין 4 חלונות חשמל)... ב 114K אפשר לקבל את הרמה הגבוהה, עם מנוע 1.4 85 כ"ס.

עוד רכב שאנחנו לוקחים בחשבון- סקודה פאביה.

היא זולה יותר מהפולו, חזקה יותר, ומאובזרת יותר. אבל מה החסרונות שלה?

כדאי?

 

בכלל, בין פיאסטה, פולו, ופאביה, מה כדאי?

מתנדב בארגון ידידים

פורסם

לפולו ולפיאסטה יתרון של כוכב נוסף בבטיחות - 5 כוכבים בכללי.

 

עשה נסיעות ומבחן ובחר בטובה מכולם לטעמך.

 

בסופו של דבר - לכל אחד יש את העדפות שלו והדרישות שלו, לכן אף אחד מאיתנו לא יוכל לענות לך על השאלה בצורה מוחלטת.

 

אני אישית בחרתי בפביה 1.6 (ידנית) וכנראה שאבחר בה גם בעתיד, אם אצטרך.

הפולו איכזבה אותי מבחינת איבזור והפיאסטה פשוט לא לטעמי.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

לטעמי הפיאסטה מרגישה בדרגה אחת מעל לקבוצה,איכות הפנים והאיבזור הם כמו ברכב מנהלים,רכב מוכח באירופה ,הפולו על הנייר חסכונית יותר אבל בדגם הזול דלה באיבזור.

:fadein:
פורסם

מבחינת איבזור - פונטו EVO עדיפה (לפחות בגרסאות המולטיאייר).

 

הפיאסטה מרווחת להפליא והחומרים איכותיים, אך לא ברמה של האחיות לבית VAG (לדוג').

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

מבין האופציות שהעלת הייתי ממליץ על הסוזוקי SX4, מכונית קומפקטית, זריזה, אמינה, איכותית ועושה את העבודה כמו שצריך וגם מגיעה יחסית מאובזרת מהשאר. כמובן שנסיעת מבחן גם תעזור אם יש לכם התלבטות.

:turn-l: יש לי סחרחורת.
פורסם

שלום פליקס, בדיוק עניתי למישהו אחר שהתלבט,אני מעתיקה את התשובה שלי

אנחנו קנינו לפני כחודש יונדאי i20. (אבא שלי קנה,אני הבת שלו ונוהגת יותר ממנו).

חיפשנו אוטו קומפקטי בגלל שקשה לי עם חנייה. אבל שלא יהיה קטן וצפוף. עשינו הרבה נסיעות מבחן על מכוניות סופר מיני כגון מאזדה 2,סוזוקי סוויפט,פורד פיאסטה,סקודה פאביה,וההתרשמויות שלנו דומות מהנסיעות.

לא אהבנו את סקודה ואת פורד בגלל שהאוטו הרגיש מאוד כבד והנסיעה לא הייתה ידידותית כלומר לא הרגשנו את החיבור לכביש,למרות שדווקא לפיאסטה יש הרבה יתרונות,הנסיעה הייתה מאוד שקטה וחלקה וגם יש לאוטו הרבה אביזרי בטיחות.

אחרי הנסיעה בסקודה אני כולי הזעתי,ממש היה ניתוק מוחלט מהכביש,אני כל שניה חשבתי שאני הולכת להתנגש במשהו בלי לשים לב.

אבא שלי אהב את הסוויפט,אבל התא מטען שלה פשוט לא קיים,וגם האוטו די מכוער בחוץ ובפנים נראה אוטו מיושן,אבל יכול להיות אופציה טובה למכונית עירונית בגלל שהוא מגיב טוב ונותן תחושה טובה בנהיגה.

אם לא הייתה קיימת היונדאי היינו לוקחים את המאזדה אבל בהשוואה של מאזדה 2 ויונדאי i20,אהבנו יותר את היונדאי.ואני אסביר למה-

מאזדה 2 מאוד אגרסיבית בהתנהגות,כל לחיצה קטנה על גז האוטו טס,ועל ברייקס אתה עף מהחלון!. אהבנו מאוד את ההגה שמגיב מצוין וחד בפניות ובכל מצב. מבחינת מקום,המאזדה צפופה יותר מהיונדאי בצורה מורגשת,גם במושב הנהג וגם מאחורה,אבל אם להשוות את הנוחות של המושב,המאזדה הרגשיה יותר נוחה. מבחינת תא מטען,יש הבדל של 50 ליטר לטובת היונדאי וזה מורגש מאוד בעין. גם עוד משהו עדיף ביונדאי-כשמקפלים את המושבים בשביל להגדיל את תא המטען אפשר להוריד את הכריות עצמן וכך המשטח הופך להיות שטוח ורצוף (כלומר אין הבדלי גובה בין תא המטען למושבים המקופלים) ,משהו שלא קיים במאזדה 2. היונדאי היא מאוד ידידותית,אהבנו אותה על הכביש,מאוד מגיבה לנהג,שטח החלון גדול,נותן זווית רחבה לעין.

לא ניסינו יונדאי i30,לפי מה שקראתי האיי 30 מאוד מומלצת אבל בחרנו את האיי 20 (וכמה כתבות שליליות היו על האוטו לא ברור למה!!!!) בגלל שהיא יותר קומפקטית,פחות רחבה,ואין כזה הבדל משמעותית בין 2 הרכבים,אתה רק תשלם עוד איזה 15 אלף שקל ופלוס עוד כסף על הביטוח כי 1.6 זה יותר יקר. ובאופן כללי יונדאי מומלצת מבחינת אמינות וגם הטיפולים שלה מאוד זולים.

לגבי ליסינג זה לא מומלץ,לאבא שלי יש חבר שהוא עצמו סוחר מכוניות והוא אומר לא להתקרב למגרשים,הם משקרים המון,אפילו כשהאוטו עובר תאונה,הם יכולים לעבוד עליך וגם אם תיקח את האוטו למוסך,הבדיקה במוסך הרבה פעמים מפספסת את התאונות האלה. אם מליסינג אז רק מחברות גדולות ורציניות כמו אלדן,קלאוטו וכו'. דרך אגב קנינו את האוטו ונתנו לנו עליו מתנה תוספות כמו אזעקה כמובן,סגירת חלונות אוטומטית בשלט,סגירת מראות אוטומטית בשלט,חיישני רוורס.

 

מה שכן הם היו ממש חארות בעניין התוספות (אני מניחה שרוב החברות עושות קטעים מסריחים כאלה) - את חיישני הרוורס התקינו גרוע מאוד,וגם אמרו שיש 6 רמקולים ברכב ובסוף יש 2. עכשיו את החיישני רוורס כבר קנינו בחנות שיעשו לנו נורמלי כי אמרנו יאללה לא חשוב עלה לנו 600 שקל. אחרי זה גילינו שיש רק 2 רמקולים באנו ליונדאי התחלנו לצעוק על המוכר והוא חירטט אותנו שסליחה סליחה אני אעשה לכם התקנה ולמה לא באתם אלי לדבר שהחיישני רוורס לא טובים הייתי מתקן לכם.

אני התקשרתי אליו כל יום ושאלתי מה עם ההתקנה והוא כל פעם אמר לנו יתאמו איתכם מה את דואגת הכל בסדר,וכמובן עברו שבועיים ולא שמעתי ממנו מילה אפילו שהייתי מתקשרת כל יום לברר!! בסוף שילמנו כסף בחנות על מערכת נורמלית של pioneer שעלתה לנו 900 שקל והמוכר הראה לנו את הרמקולים שיונדאי שמו הוא אמר שהם שווים 50 שקל פשוט ביזיון.

ועוד משהו שאני אציין לגבי צריכת דלק היא מעולה יחסית למתחרות - היא עושה 6.5 ליטר ל100 קילומטר. או בחישוב אחר כ16 קילומטר לליטר.

לגבי האוטו שקנינו הוא בגרסת אינספייר 1.4 ודרך אגב צבע אפור כהה מאוד מומלץ ויפה לאוטו, גם תכלת!

וגם הביטוח עליה זול - יצא לנו ביטוח מקיף 3500 (בגלל שאני נהגת צעירה אחרת זה היה אלף שקל פחות).

 

 

ארץ הייצור של יונדאי i20 היא הודו.

 

יש לי מידע על ניסאן נוט, חיפשנו אוטו הרבה זמן וקראתי הרבה על האוטו הזה גם בפורומים בחו"ל וכל מיני כתבות. האוטו הזה מומלץ אם לא היה משהו אחד- מצאתי הרבה כתבות שמדברות על בעיה.אחרי כשנה של שימוש האוטו מתחיל לעשות קרקורים ורעשים,ואנשים מספרים שהחברה לא מוצאת ממה זה נובע ולא מתקנת את זה. חוץ מהכתבות אבא שלי שמע אותו הדבר ממוסכניק ולכן ירדנו מהאוטו הזה. לגבי ניסאן טידה יש לה מנוע שונה מהנוט,אין לי מידע עליה.

 

דרך אגב מה העניין שאתם רוצים דווקא 1.6? אני יכולה לספר לך שהיונדאי החדשה שלנו היא 1.4 יש לה 100 כ"ס והיא מאוד אקטיבית! מעלה מהירות מאוד מהר,יש לה יכולת בלימה מעולות,והיא מתנהגת יפה מאוד באופן כללי (כמובן זה הכל יחסי אבל אלה התחושות האישיות שלי). תיקח בחשבון שמנוע 1.6 יותר יקר בביטוח, הם מחלקים את זה לקבוצות של 1.6-1.8 זה מחיר אחר מאשר מנוע של 1.4-1.5 נפח שעולה יותר זול.

 

מקווה שעזרתי!

פורסם

אם יש לך עוד שאלות על איבזור ודברים יותר ספציפיים אתה יכול לכתוב לי בהודעה פרטית כי אני ואבא שלי עברנו תהליך ארוך של התלבטות וכל דבר שקראתי עזר לי.

פורסם

alina871, תודה רבה, עזרת המון!

לגבי ארץ הייצור, הודו, מבחינתינו זה חסרון. אוטו יפני עדיף בהרבה לדעתי.

גם הסיפור עם הרמקולים והחיישן לא מעודד לקנות יונדאי, אם כי זה כנראה עלול לקרות בכל חברה.

במקרה של ה I20 1.4 מספיק לנו, בגלל זה כתבתי "מינימום 1.4". יש מכוניות (כמו למשל פולו) שבהן מנועי 1.4 חלשים יותר.

מתנדב בארגון ידידים

פורסם
alina871, תודה רבה, עזרת המון!

לגבי ארץ הייצור, הודו, מבחינתינו זה חסרון. אוטו יפני עדיף בהרבה לדעתי.

גם הסיפור עם הרמקולים והחיישן לא מעודד לקנות יונדאי, אם כי זה כנראה עלול לקרות בכל חברה.

במקרה של ה I20 1.4 מספיק לנו, בגלל זה כתבתי "מינימום 1.4". יש מכוניות (כמו למשל פולו) שבהן מנועי 1.4 חלשים יותר.

 

הפולו מיוצרת בספרד, הג'טה במקסיקו, המגאן בספרד ובטורקיה, פיאט פיורינו בטורקיה, סוויפט ו-SX4 בהונגריה, פיאט 500 בפולין...

 

קיצר אל תסתכל על ארצות ייצור כי זה לא כל כך משנה כי עדין המהנדסים יושבים במדינות המקורית של אותו יצרן.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

SX4 מיוצרת דווקא ביפן

אם לא יפן, אז לפחות אירופה עדיפה על יתר הארצות, לא? (אולי חוץ מקוריאה, או בכלל מפעלים וותיקים), למשל כל התקלות שיש בטויוטה עכשיו לא קיימות בדגמים המיוצרים ביפן

מתנדב בארגון ידידים

×
×
  • תוכן חדש...