Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפי חוקי הפיזיקה , מתכת מתפשטת בחום .

מדוע יצרנים מסוימים נותנים אפשרויות לכיוון מרווח שסתומים , גם במנוע קר וגם במנוע חם , כאשר במנוע חם הייצרן דורש מרווח גדול יותר .

מישהו יכול להסביר את הפרדוקס ?

פורסם

היום כל הרכבים המודרניים אין את האפשרות הזאת כי היא מיושנת ולא מדוייקת ועברו ל מרימים הידראוליים ושיטות אחרות

 

כיוון מרווח שסתומים נעשה רק שהמנוע קר מבחינה היגיונית ומה שעושים בחיי היום יום

 

אני לא יודע מי סיפר לך את זה אבל זה לא נכון

פורסם

לא מדוייק! יש עדיין רכבים חדשים שאין להם כוון שסתומים הידראולי ואיזה שיטות אחרות אתה מכיר חוץ ממרימים הידראוליים?

 

החלטת היצרן האם לבצע כוון שסתומים במנוע חם או קר תלויה באפשרות הכוון הכי מדוייקת שניתן לקבל בתנאי מוסך, למרות שכוון על המנוע חם יתן תוצאות יותר טובות, לא תמיד זה ניתן לבצע בקלות ונדרש פירוק חלקים מאסיבי רק כדי לבצע בדיקה ויותר זמן כדי לבצע כוון (פירוק גלי זיזים, חצי ראש וכדומה) מה שיגרום לקירור המנוע ולביצוע כוון לא תקין ולכן ניתנת אפשרות כוון במנוע קר.

פורסם

אתה צודק, זה אכן קיים ואני מניח שזה תלוי במקדמי התפשטות המתכות במנוע, שינויי טמפ' שונים במקומות שונים, שמאפשרות לכוון דווקא להפתח מאשר להסגר וגם להיות פחות מדוייקים.

 

התארכות השסתום תלויה בעיקר מהחום שמגיע לשסתום בתהליך השריפה, כאשר מנוע דומם השסתום מתקרר הוא נוטה לחזור גודלו המקורי די מהר, לעומת זאת ראש המנוע עצמו על חלקיו מתקררים בקצב איטי יותר וגם לחלקים אלו מידת התפשטות מסוימת שמשפיעים על המרווח שסתומים ולכן הנתון של מרווח הכוון יכול להיות גם גדול יותר וגם בעל טווח רחב יותר מאשר כוון על מנוע קר שבו כל החלקים נמצאים באותה טמפ' וניתן להגיע לדיוק רב יותר בכוון מרווח שסתומים.

פורסם

לדעתי הכיוון על קר מדוייק יותר, משום שכל החלקים בגודלם הטבעי ולא מושפעים מהחום שמשנה את הגודל.

הכיוון שסתומים הוא מרווח שמפצה על התארכות השסתום בחום.

 

אם תכוון על מנוע חם, אז כשהמנוע יתקרר המרווח יכפיל את עצמו, לכן על מנוע חם הכיוון יעשה במרווח קטן יותר.

 

ניתן לכוון על מנוע חם(תלוי אם יש הוראות מהיצרן על כך), אבל צריך שהמרווח יהיה קטן יותר.

 

לדעתי היצרן נתן את האופציה, הזו כי שהרכב מגיע למוסך, אז יקח זמן רב עד שהמנוע יתקרר, או חשיבה בכיוון הזה.

פורסם

אם כך אז דניאל צודק, כי במנוע חם למעשה השסתום עצמו הספיק להתקרר ולחזור פחות או יותר לגודלו הטבעי, ומה שנשאר אלו שאר החלקים שעדיין לא חזרו לגודלם הטבעי.

×
×
  • תוכן חדש...