Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6152 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי סובארו לגאסי 91' שיצאה השבוע מהמוסך אחרי החלפת 2 ראשי מנוע, רדיאטור ומשאבת מים (שכחתי לבדוק מים... מגיע לי..)

האוטו לא "סחב" כמו קודם - מהמוסך אמרו לי שזה בגלל החלפת הראש, הכל עדיין מהודק מדי, זה ישתנה. עדיין, הרגשתי שמשהו לא בסדר באוטו וחזרתי למוסך. הם בדקו ואמרו שלא מצאו משהו משמעותי לא תקין (החליפו שסתום למזגן ועוד כל מיני כיוונונים). בנסיעה הבאה (אני לא הייתי ברכב) האוטו כבה כמה פעמים. היום, כשהנעתי אותו, היה עשן לבן ומסריח והאוטו נשמע חנוק לגמרי. דיברתי עם המוסכניק שאמר לי שאולי זה הקרבורטור - תופעת לוואי של התחממות המנוע הראשונית, וצריך לקחת לניקוי.

השאלה היא, האם זו יכולה להיות הסיבה היחידה? לא בא לי להוציא כסף על ניקוי ולהישאר עם הבעיה. מה עוד יכול לגרום להשתנקות של המנוע? איזה עוד "תופעות לואי" של ההתחממות המקורית צפויות לי?

 

תודה

פורסם

שלום רב וברוך בואך לפורום !

לא ברור מה משמעות העשן הלבן, אך יתכן והניתוח הצליח אך לצערי החולה מת.

עשן לבן חכול להעיד על המשך חדירת מי קירור לתא השריפה, הפיכתם בתא השריפה לקיטור, בגלל הטמפרטורה הגבוהה בתא השריפה, ופליטתם בצורת עשן לבן מצינור הפליטה, חוסר מים ברדיאטור ובמיכל העבוי, יכול לאשר קביעתי הלא מבוססת זאת, או יכול לשלול אותה, אנא עדכן האם חסר מי קירור ברדיאטור ובמי הקירור.

התממות יתר בגלל נסיעה ללא מי קירור, יכולה לגרום, לחדירת קומפרסייה דרך טבעות השמן, לתא השריפה, ופליטתם מצינור הפליטה בצורת עשן לבן, אבחנה ראשונית ריח של שמן שקוף מצינור הפליטה, עשו לבן, ומחסור בשמן מנוע.

התחממות יתר גורמת לתופעות לוואי רבות, רובם ככולם , התאיידות מי קירור, חדיררת קומפרסייה למי הקירור ועקב כל חוסר סחיבה.

יש לבצע בדיקת קומפרסייה ולחץ הפוך, ובהתאם לתוצאות, לגשת לנקוי ושפוץ קרבורטור.\ חפש המלצות על מכון קרבורטורים, באוף טופיק, בקטכגורייה:" המלצות חמות על בעלי מקצוע".

חזור לפורום לעדכון בכל מקרה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אם פרקו לך ראש אז יתכן ובהרכבה שסתומים לא כוונו טוב,או לחלופין יש איזו שהיא תקלה במערכת ההצתה.

 

אם הקרבורטור מלוכלך וזקוק לניקוי,זו יכולה להיות גם כן סיבה.

 

מעניין מה יספרו לך במוסך לאחר שניקוי הקרבורטור לא יועיל?.

פורסם

קודם כל תודה על התשובות.

לא חסרים מים ברדיאטור ובמיכל עיבוי. שמן תקין (אפילו שמן ברקס התחלתי לבדוק... אני קצת בלחץ עכשיו...). בודקת מים ושמן לפני כל נסיעה ונכון להיום הכל היה תקין. מחר בבוקר אני אבדוק שוב.

פורסם
אם פרקו לך ראש אז יתכן ובהרכבה שסתומים לא כוונו טוב,או לחלופין יש איזו שהיא תקלה במערכת ההצתה.

 

אם הקרבורטור מלוכלך וזקוק לניקוי,זו יכולה להיות גם כן סיבה.

 

מעניין מה יספרו לך במוסך לאחר שניקוי הקרבורטור לא יועיל?.

 

שלום רב, יוסי סופר !

בשסתומיםן בלאגסי הדראולים, ולכן לא ניתן לכוונם, ואין לשסתומים קשר לפליטת עשן לבן וחוסר סחיבה, לקומפרסייה, כוון בצתה וקרבורטור יש קשר.

תפקידו של המוסך לאבחן זאת , לטפל בזאת, ואת נושא הקרבורטור להשאיר לבעל מקצוע בתחום, שעקב הנסיבות, יאבחן תחילה ויבדוק בשבע עינים ואז רק להחליט האם שיפוץ הקרבורטור יוכל לפתור את הבעייה בוודאות, ולא לפי שיטת מצליח.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אני לא חושב על סיבה ראויה שהגורם לכך הוא הקרבורטור, אלא אם כן אתה ראית אותם נוגעים לך בכיוונים שלו.

האם פתחת את מכסה מילוי השמן ובדקת את מצב השמן? חפש סימנים לבועות קטנות או שינויי צבע.

חפש על גבי המנוע ואזור הראשים סימנים לנזילות שמן, וסימנים מחשידים אחרים.

בדוק מפלס מים תקין במיכל העיבוי וזרימת מים ברדיאטור.

בדוק כי כל הצינורות בתא המנוע מחוברים בקצותיהם.

בדוק כי חוטי ההצתה מחוברים היטב למצתים למפלג ולסליל ההצתה.

אם הכל נראה על פניו תקין אז הייתי חוזר למוסך לבצע בדיקות למנוע.

חזור אם עדכונים אם יש.

 

מקוה שתפתר לך הבעיה בקרוב.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם
שלום רב, יוסי סופר !

בשסתומיםן בלאגסי הדראולים, ולכן לא ניתן לכוונם, ואין לשסתומים קשר לפליטת עשן לבן וחוסר סחיבה, לקומפרסייה, כוון בצתה וקרבורטור יש קשר.

תפקידו של המוסך לאבחן זאת , לטפל בזאת, ואת נושא הקרבורטור להשאיר לבעל מקצוע בתחום, שעקב הנסיבות, יאבחן תחילה ויבדוק בשבע עינים ואז רק להחליט האם שיפוץ הקרבורטור יוכל לפתור את הבעייה בוודאות, ולא לפי שיטת מצליח.

בברכה

צביקה

 

 

צביקה שלום רב.

לגבי כיוון שסתומים נכון, הצדק אתך,העניין הוא שאם פתחו במוסך ראש מנוע והשחיזו,יתכן ומשהו בזמן ההרכבה לא נעשה כראוי,יתכן והשחיזו שסתומים ו-או תושבות,ולא עשו זאת כראוי,יתכן ולא השחיזו ושמו שסתום יניקה מספר-1 ב-4 או אחרת ?.

 

לא יודע מי המוסך שטיפל,אבל להוציא רכב לא תקין,לבקר כמה פעמים במוסך על אותה תקלה?.אני בורח ממוסך זה כל עוד נפשי בי.

פורסם
צביקה שלום רב.

לגבי כיוון שסתומים נכון, הצדק אתך,העניין הוא שאם פתחו במוסך ראש מנוע והשחיזו,יתכן ומשהו בזמן ההרכבה לא נעשה כראוי,יתכן והשחיזו שסתומים ו-או תושבות,ולא עשו זאת כראוי,יתכן ולא השחיזו ושמו שסתום יניקה מספר-1 ב-4 או אחרת ?.

 

לא יודע מי המוסך שטיפל,אבל להוציא רכב לא תקין,לבקר כמה פעמים במוסך על אותה תקלה?.אני בורח ממוסך זה כל עוד נפשי בי.

 

שלום רב יוסי סופר !

תרשה לי לומר לך שאבחנתך לקוייה , וזאת בלשון המעטה, לא מדוייקת ולא אפשרית:

כל שסתומי היניקה זהים, ולא משנה אם מחליפים שסתום יניקה של צילנדר 1 ב4, ולהפך.

כנ"ל גם שסתומי הפליטה.

שנית היום שיפוץ ראש מנוע , חלקי לפחות , נעשה במכון נפרד, שבו ראש המנוע, עובר מלוי והשחזה, החלפת גומיות שסתומים, וליטוש שסתומים, והראש מגיע חזרה למוסך, שמה שנשאר זה להרכיבו.

יש מוסכים שמשתמשים בשיטה הישנה, מוסרים את הראש למלוי וישור, ואת החלפת השסתומים במקרה הצורך, השחזתם והחלפת גומיות השסתומים מבצעים בעצמם.

ועכשו עדכון קל: בעל הרכב הוא אישה ולא גבר, שיצרה איתי קשר טלפוני, והיא הוזמנה לבדיקה ואבחון ראשוני, לשם קבלת חוות דעת מקצועית האם הבעייה בפגם בעבודת המוסך, או קרבורטור, שנסתם והתלכלך, בגלל שריפת אטם הראש וחדירת מי הקירור לתא השריפה ?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב יוסי סופר !

תרשה לי לומר לך שאבחנתך לקוייה , וזאת בלשון המעטה, לא מדוייקת ולא אפשרית:

כל שסתומי היניקה זהים, ולא משנה אם מחליפים שסתום יניקה של צילנדר 1 ב4, ולהפך.

כנ"ל גם שסתומי הפליטה.

שנית היום שיפוץ ראש מנוע , חלקי לפחות , נעשה במכון נפרד, שבו ראש המנוע, עובר מלוי והשחזה, החלפת גומיות שסתומים, וליטוש שסתומים, והראש מגיע חזרה למוסך, שמה שנשאר זה להרכיבו.

יש מוסכים שמשתמשים בשיטה הישנה, מוסרים את הראש למלוי וישור, ואת החלפת השסתומים במקרה הצורך, השחזתם והחלפת גומיות השסתומים מבצעים בעצמם.

ועכשו עדכון קל: בעל הרכב הוא אישה ולא גבר, שיצרה איתי קשר טלפוני, והיא הוזמנה לבדיקה ואבחון ראשוני, לשם קבלת חוות דעת מקצועית האם הבעייה בפגם בעבודת המוסך, או קרבורטור, שנסתם והתלכלך, בגלל שריפת אטם הראש וחדירת מי הקירור לתא השריפה ?!

בברכה

צביקה

 

 

צביקה שלום רב.

 

זה שהשסתומים זהים ידוע (שסתומי היניקה זהים,ושסתומי הפליטה אף הם),אבל מה עם התאמתם לתושבות?.הרי במשך עבודת המנוע נוצרת התאמה מוחלטת בן החלקים הנעים לנייחים,ואם מחליפים בניהם אזי ההתאמה לוקה בחסר,בדיוק מאותה הסיבה לא מחליפים בוכנות בן הצילינדרים למרות שהן "זהות",ובדיוק מאותה סיבה לא מערבבים בטבעות הבוכנה ובשאר החלקים הנעים,וזה דבר מאוד מאוד חשוב.

 

לא יודע אם כל המוסכים שולחים ראשים החוצה להשחזה-ישור ראש,ובטח לא יודע כיצד המוסך הספציפי הזה נוהג.

 

בכל מקרה אשמח לעדכונים.

 

בברכה

יוסיסופר.

פורסם

יוסי סופר שלום רב !

בזמני, שזה לפני שנים רבות, היינו מסמנים עם קרנר, כל שסתום, וסימן נוסף באזור תא השריפה, כדי לא לטעות ולהחזיר כל שסתום למקומו,לפני הפירוק, כדי שיושחז ויותאם לתושבתו המקורית.

אני חייב לציין שאינני יודע צמה עושים כיום .

בכל מקרה, אינני חושב שיש בעייה בהחלפת שסתום שלא לתושבתו המקורית, בתנאי שלאחר ההשחזה, הוא לא פורק שוב ,ושוב שונה מיקומו לאחר ההשחזה.

בוא נמתין למגיבים , מוסמכים יותר ממני.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

קצת באיחור (ככה זה שילדים בחופש...) כמה עידכונים...

קודם כל תודה גדולה לצביקה וולקן על טיפול מסור ברכב בליווי הסברים מפורטים ברמה שגם אני הצלחתי להבין!

אכן היה צורך בניקוי קרבורטור ובעקבות מציאת הפורום הזה החלטתי לגרור את האוטו עד לנתניה (לצביקה קרבורטורים) שבנוסף לעבודת הניקוי או מה שעושים שם לקרבורטור גם כיוונן קצת ובדק עוד כמה דברים. פעם ראשונה שזכיתי להסברים כל כך מקיפים ממישהו שטיפל באוטו ומשירות כל כך אדיב (מכאן ההתלהבות הרבה והפירגון...).

בינתיים האוטו נוסע שקט ונראה שהכל תקין. היה עניין עם קלאץ' שנתפס אבל לא נמצא הגורם (פירקו את הגיר והכל היה בסדר) ובכל מקרה מאז זה לא חזר.

תודה לכל העונים,

טוב לדעת שיש הרבה אנשים שמוכנים לעזור ולתת מזמנם לאחרים!

נורית

×
×
  • תוכן חדש...