Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7008 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הוכחה לכמה שחשוב שמסנן האוויר יהיה נקי

יש לציין שזהו פילטר פתוח

נסעתי לצפון והיה המון אבק

זה היה לפני כשלושה שבועות

ראיתי שהמנוע קצת מלוכלך אבל ממש אין לי זמן לנקות אותו

לצערי אין לי שעון יחס אוויר -דלק

אבל הרגשתי שהרכב נוסע יותר חלש בהרבה ממש שהוא היה

אז היום פירקתי את הפילטר ובדרך גם את נשם השמן מנוע

וניקיתי אותם!

 

יש לציין שהנשם היה ממש מלוכלך וסתום

עכשיו כשהרכבתי אותם בחזרה ההבדל הורגש מייד!

הכוח שאבד חזר והרכב נוסע יותר חזק ויותר חלק!

 

--זאת היתה דקה המוקדשת לחשיבותו של נקיון!

 

תחשבו על זה

שחר 8)

פורסם
מה זה נשם שמן מנוע?? :oops:

צינור היוצא מבית הארכובה ומאוורר אותו מאדי הגזים שחמקו מתוכה בעזרת תת-לחץ של המנוע.

הצינור מחזיר את הגזים למנוע למניעת זיהום אויר.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
הוכחה לכמה שחשוב שמסנן האוויר יהיה נקי

יש לציין שזהו פילטר פתוח

נסעתי לצפון והיה המון אבק

זה היה לפני כשלושה שבועות

ראיתי שהמנוע קצת מלוכלך אבל ממש אין לי זמן לנקות אותו

לצערי אין לי שעון יחס אוויר -דלק

אבל הרגשתי שהרכב נוסע יותר חלש בהרבה ממש שהוא היה

אז היום פירקתי את הפילטר ובדרך גם את נשם השמן מנוע

וניקיתי אותם!

 

יש לציין שהנשם היה ממש מלוכלך וסתום

עכשיו כשהרכבתי אותם בחזרה ההבדל הורגש מייד!

הכוח שאבד חזר והרכב נוסע יותר חזק ויותר חלק!

 

--זאת היתה דקה המוקדשת לחשיבותו של נקיון!

 

תחשבו על זה

שחר 8)

 

ההבדל העיקרי שחשת נבע כתוצאה מניקוי הנשם ולא הפילטר אויר.

תופעת הנשם הסתום והמלוכלך שמוריד מהביצועים בצורה קיצונית היא תופעה דיי מוכרת ב 309/BX/405 - תופעה אחת מיני רבות וטובות אחרות :p

 

ולפני שאנשים אחרים רצים לבדוק את הנשם שלהם - אז כדאי שתרגעו כי ברוב המכוניות אין שום פילטר לנשם בסגנון הנ"ל, אבל תמיד טוב לוודא את תקינות המערכת וניקיונה.

 

וקצת בכלליות: תפקיד הנשם הוא להוציא את הלחצים מהעוקה (אגן השמן והחלקים מסביב לצילינדרים) - או כשמו כן הוא: לאפשר לנשום.

מאחר ובצילינדרים אין לעולם 100% אטימה (תמיד חלק "דולף" החוצה) ישנו צורך בשיחרור הלחצים הללו לאטמוספירה.

במקרה של המנוע, במקום לשחרר את הלחצים הללו לאטמוספירה (במקרה של המנוע מדובר בגזים רעילים שנפלטים מהצילינדרים) הם עוברים סירקולציה בחזרה לסעפת היניקה :!: ובכך גם מקטינים את זיהום האויר באופן משמעותי.

 

אז איך אפשר לגלות שהנשם שלי סתום ? יש כמה דרכים:

1. הרעה מוחשית בביצועים.

2. מדיד של השמן "קופץ" החוצה כל הזמן. לאויר בעוקה אין לאן לברוח ולכן הוא פורץ החוצה בדרך הכי קלה - דרך המדיד.

3. נזילות שמן חריפות מכל מחזירי השמן במנוע.

 

אם זה כך - אז למה יש גם נשם בגיר ? התשובה פשוטה.

אומנם בגיר אין את הסיפור של דליפת קומפרסיה וגזים רעילים, אבל כן יש את עניין התרחבות החומר - ובמקרה שלנו: התרחבות השמן.

כל נוזל מתרחב במידה מסויימת כאשר הוא מתחמם. ברגע שהנוזל מתרחב, הוא תופס יותר נפח - ויותר נפח, במקרה שלנו, חייב לבוא על חשבון משהו אחר (אויר). אם הגיר היה מערכת סגורה - ברגע שהשמן היה מתחמם היה נוצר בו לחץ כי לאויר מעליו לא היה לאן לצאת. ייתכן מאוד שהלחץ בכלל לא פוגע בביצועים או במכלולי הגיר - אבל הוא כן פוגע במחזירי השמן העדינים (סה"כ גומי) שלא מסוגלים לעמוד בלחצים גבוהים.

העניין רלוונטי גם לדיפרנציאלים אחוריים/קדמיים.

 

איציק - אלו היו 60 שניות על נשמים ברכב ;-)

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
מה זה נשם שמן מנוע?? :oops:

צינור היוצא מבית הארכובה ומאוורר אותו מאדי הגזים שחמקו מתוכה בעזרת תת-לחץ של המנוע.

הצינור מחזיר את הגזים למנוע למניעת זיהום אויר.

 

עמית

 

תוספת - אצל שחר הנשם מנוע לפי הכתוב חיצוני, כלומר אדי השמן אינם מתועלים בחזרה לסעפת היניקה.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

אכן זהו נשם-פילטר פתוח!

 

ואיציק - באמת לא שיערתי שזה בגלל הנשם

הייתי בטוח שזה 80 אחוז הפילטר אוויר

 

פשששש....

השכלתי ברגע! :lol:

  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

מאחר ובצילינדרים אין לעולם 100% אטימה (תמיד חלק "דולף" החוצה) ישנו צורך בשיחרור הלחצים הללו לאטמוספירה.

במקרה של המנוע, במקום לשחרר את הלחצים הללו לאטמוספירה (במקרה של המנוע מדובר בגזים רעילים שנפלטים מהצילינדרים) הם עוברים סירקולציה בחזרה לסעפת היניקה ובכך גם מקטינים את זיהום האויר באופן משמעותי.

 

סליחה שאני מקפיץ אבל לפי מה שכתב איציק

ניתוב האויר לאטמוספירה ישפר את ביצועי המנוע על חשבון זיהום האויר.

 

האם אני טועה?

"I teach the fools some basic rules"

פורסם

אם הנשם סתום אז הוא יוריד מהביצועים אבל אם הוא נקי אז אין שום סיבה שהוא יוריד מהביצועים

אם תנתק את הנשם שלך שהואצ לא סתום אז זה לא יועיל בביצועים זה רק יזהם את האוויר וגם שתינהג ברכב יהיה ריח חריף של שמן..

פורסם

תפקיד נוסף לנשם המחובר הוא שימון המצערת[הפרפר] כתוצאה מאדי השמן החוזרים והניכנסים שוב דרך המצערת .

עוד-יתרון/*חסרון[איך שתקרא לזה] שאתה יוצר בעת ניתוק הצינור ממקומו.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

יש, צינור גומי שחור באורך של כ 10 סמ' שיוצא מאמצע המכסה שסתומים לפילטר אויר.

כבר לא 205, גם לא 106...

Golf Generation 2002

פורסם

חנן:

אצלי ב106 יש צינור אדי שמן היוצא מהמכסה שסתומים,ומתחבר לפילטר אוויר ככה שהאדי שמן אצלי "ממוחזרים" הישר ללוע המצערת.

אם אני טועה ,אז תקן אותי.

Resized 57-0325-bild[1].jpg

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

אני לא מכיר ספציפית את הרכב שלך אבל גם מהתמונה שצירפת אפשר לראות שיש שם צינור שמכניס אוויר לקרנקייס והוא מגיע מעל המצערת, ועוד צינור שהולך מהקרנקייז אל מתחת למצערת והוא מוציא אוויר עם גזים ושמן מהקרנקייז, כמו שהסברתי וכמו שרואים באיור שצירפתי.

×
×
  • תוכן חדש...