Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

WRC ראלי ארגנטינה 2009


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6260 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סבסטיאן לואב נולד ב-26 בפברואר 1974 מה שאומר שהוא בן-...35 לדעתי .

יש לו עוד מספר שנים תחרותיות לפניו אבל מה שיקבע בסופו של דבר זה החוזה שיוצע לו והמכונית שתהיה מספיק תחרותית, בייחוד לקראת שינוי התקנון ב-2011 באליפות העולם בראלי .

 

לואב לא ימשוך את עצמו לנצח בראלי (הערכה שלי, כמו שכבר כתבתי בעבר - הוא רוצה לפחות 7 תארים עולמיים) ונהיגת המסלול מאד קורצת לו .

 

לגבי אלמנט המזל בספורט מוטורי - המזל בדרך כלל הולך עם הטובים , לא ? נוח למזל להיות שם . אני לא חושב שסבסטיאן לואב צריך מזל יותר מדי בכדי לנצח . בנהיגה שלו , הרהוטה , רואים שהסיטרואן מתאמצת פחות בכדי להשיג יותר וזה אומר למעשה הכול. רכב שמתאמץ פחות, סובל פחות מה שאומר שקורות פחות תקלות ולפיכך הוא מסיים יותר מירוצים.

 

אמרתי את זה בראלי עולמי ואני חוזר על זה כאן. לואב השנה נוהג הרבה יותר טוב, יותר רגוע וזאת למרות שבכל מירוצי העפר הוא מזנק ראשון ומנקה את הדרך לכולם . בכל עונה עד היום היינו רגילים לראות את לואב, לאחר 4-5 מירוצים, לפחות עם פרישה אחת , באשמתו או שלא . השנה זה לא קורה . למה ? בכל עונה היו 14-15 מירוצים בקופה ויש זמן לתקן , והשנה ? יש רק 12 מירוצים באליפות העולם וכול טעות עשוייה להיות יקרה מפז בכול הנוגע לצבירת ניקוד לאליפות. לואב גילה שככול שינהג יותר רגוע, המהירות נשארת ואיתה גם הזמנים המצויינים בסטייג'ים . לשאר הנהגים נשאר לשבור את הראש איך מצמצמים את היתרון הזה.

 

והכי חשוב - כלי הרכב שלואב קיבל לידיו פשוט מושלם אצלו , בנוי עבורו והתוצאות מדברות בעד עצמן .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

דובי

אני חולק עליך לגבי סורדו :twisted:

הוא מראה יכולות מדהימות שהולכות ומשתבחות עם הזמן ועכשיו הוא בהחלט מערער את מיקומו של הירבונן (לא רק בגלל הפרישה) ובטח של לטבלה.

מעבר ליכולות שלו על האספלט הוא מראה יכולות גם על כורכר ובכלל...

וסבסטיאן אוז'יה...יש לו עוד הרבה זמן עד שילמד "להשתלט" על המכונית החדשה שלו, ולא משנה מה מנהל סיטרואן (אוהב צרפתים מן הסתם) קבע שיהיה.

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

אסף

 

זה שאתה חולק עליי זה מצויין, לא חייבים להסכים .

 

דני סורדו נהג מצויין והולך ומשפר את מעמדו באליפות העולם בראלי - אבל - הוא לא מספיק יציב ועקבי על עפר וזו בעיה .

שים לב לקפריסין ופורטוגל .

בפורטוגל ברגע שהיה עוד חלק במשוואה - מרקוס גרונהולם - הוא לא היווה איום בצמרת הגבוהה ובקפריסין הוא התחיל טוב ואז איבד גובה.

 

היתרון של מיקו הירבונן מולו הוא בניסיון ובמהירות על מסלולי עפר מהירים דוגמת ניו-זילנד ופינלנד כמובן ועוד לא התחלתי לדבר על שלג .

 

עונת הראלי קצרה והוא לא יכול להפוך את החלק שהוא כן טוב בו למספיק דומיננטי אל מול כולם .

 

באם נוציא את סבסטיאן לואב מהמשוואה , ההפרש כרגע בין סורדו להירבונן הוא נקודה . סורדו סיים רק פעם אחת מעל הירבונן וזה בראלי אירלנד על אספלט , מה שהיה ברור בעצם. בשאר הפעמים, עד ארגנטינה, תמיד ידו של הירבונן היתה על העליונה. בראלי ארגנטינה הפוקוס של מיקו בגדה בו לראשונה מזה מאתיים שנים ולכן סורדו זכה מההפקר.

בניתוח קר של הדברים, מיקו הירבונן עדיין מהיר מדני סורדו .

 

בוא נמשיך להתווכח, תורך...

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

בוקר טוב

 

קרלוס סיינז זכה בניצחון הראשון שלו באליפות העולם בראלי רק בעונה הרביעית הפעילה שלו, 1990 ביוון, ראלי אקרופוליס במדי טויוטה וההמשך ידוע - 2 אליפויות עולם וסה"כ של 26 ניצחונות.

דני סורדו עדיין מסוגל לעשות את זה ולא הייתי פוסל אותו על הסף , בסך הכול, תחילת הקריירה שלו הייתה די דומה לזו של לואב , זכייה באליפות העולם , ב-JWRC במדי סיטרואן אז אולי בכל זאת...

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

דובי

אנחנו חייבים להסכים!!! :twisted:

לא אמרתי שהוא טוב מהירבונן אבל אמרתי שהוא בהחלט מתחיל להראות כבעל עתיד מזהיר ועם פוטנציאל אדיר שאולי לא ראינו בו בעונה שעברה...

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

אסף בוקר טוב

 

פוטנציאל ידעו שיש לסורדו תמיד - גם סיטרואן ראו את זה ובעיקר קרלוס סיינז שסייע לקדם לו את הקריירה .

לדעתי בשנה שעברה הוא בהחלט עשה קפיצת מדרגה קטנה, ביחוד לקראת החצי השני של העונה והצדיק את מעמדו כנהג מס'-2 של סבסטיאן לואב עם תמיכה משמעותית. לא סתם סיטרואן הצליחו לזכות גם באליפות היצרנים עם 2 מכוניות מול עדר של מכוניות פורד פוקוס כאלו ואחרות.

 

אבל פוטנציאל לא מספיק, כי את זה אומרים על כולם כמעט...

 

דובי

l_sordoddr23-3.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

אפשר לראות את ההבדלים קרוב אלינו

אל קסימי מול אל עטייה

את שניהם פגשנו בירדן באליפות ב2007 שניהם נהגים מוכשרים מאד,יכולת כספית לא מבוטלת,אל קסימי מקבל תמיכה בWRC וזה אומר המון מסביב לנהיגה עצמה.

ובכל אופן לטעמי אל עטייה נהג טוב יותר, מבחינת "השעון מדבר".

קשה,קשה מאד לעשות השוואות כי לפעמים סיבות ההצלחה אינן תלויות בנהג עצמו אלא בהתרחשויות מסביב.

דוגמא נוספת פיליפ בוגלסקי

נצחונות מדהימים מול אלופי עולם ב"קיט קאר" של סיטרואן,אח"כ הבלחות פה ושם בWRC וההיעלמות שלא קשורה לנהיגה שלו.

וישנן המון דוגמאות.

בסה"כ?

מה היה קורה לו לואב היה נהג של קבוצת "צנון" פורד? האם מישהו יכול לשים יד ולאמר שהוא היה משחזר את שיאיו בפורד?

לאלוהים הפתרונים,

לכן המשפט הכי נכון לאמר במירוצים או בכלל בחיים

האיש הנכון במקום הנכון

מירוצי מכוניות

פורסם

דני , מצטער , לא כל כך הבנתי את ההקשרים שנתת...

 

להיות במקום הנכון בזמן הנכון זה חשוב אבל יותר מהכול הכישרון חשוב .

 

רוב רובה של הצמרת העולמית היום בראלי הגיעה לשם בדרך הקשה , כלומר עשו את כל הדרך , הנכונה, מלמטה למעלה ,כמעט ללא קיצורי דרך .

לואב מוכר לכולנו .

סורדו עבר דרך כמעט זהה שהחלה בספרד .

הירבונן - הפוטנציאל אצלו זוהה כבר כשהיה צעיר יותר על ידי מלקולם ווילסון ולאחר טבילת אש ראשונה בפורד הוא קפץ להתנסות נוספת בסובארו וחזר לפורד לצידו של גרונהולם, למד לאט לאט מהמאסטר .

לאטבלה - החל את דרכו, כנתמך של פורד , באליפות אנגליה והוכנס לאט לאט לעניינים דרך סטובארט-פורד , משם לקבוצה הראשונה כאשר גרונהולם פרש .

פטר סולברג - היה בפורד , מסלול די דומה לזה של הירבונן . את סיפור האליפות והלאה אנחנו מכירים .

הנינג סולברג נמצא ב-WRC בעיקר בגלל היכולת למצוא ספונסר כבד. בלי להתאמץ אפשר למצוא כמה נהגים לא פחות טובים שפשוט בגלל מחסור במזומנים לא נמצאים שם .

 

אל-קסימי יודע שהוא ב-WRC בגלל הכסף ולזכותו יאמר שהוא נהנה מכול רגע ומכול ניסיון שהוא צובר. אין לו יומרות מיוחדות . השנה הוא חזר להתחרות גם באליפות המזה"ת . מולו לשים את אל-עטייה זה לא ממש פייר , מעבר לכסף. אל-עטייה הרבה יותר מנוסה ממנו גם בגלל הגיל ובעיקר בגלל הניסיון הרב שהוא צבר באירועי הראלי-רייד השונים, זו לא אותה נהיגה אבל הניסיון ליד ההגה מדבר . אל קסימי עשה "קיצורי דרכים" כי הכסף דיבר והכסא קרץ לו . גם אל-עטייה במכונית WRC לא יעשה הרבה יותר ממנו, אולי קצת יותר טוב , לא יותר מזה .

 

בוגלסקי ? ברגע שהגלגלים שלו יגעו בעפר, אם ישרוד את הפנייה הראשונה , בשנייה הוא כבר יגיע הרבה שניות אחרי כולם. הוא נהג אספלט מובהק ותו לא . על עפר אין לו סיכוי ולו הקטן ביותר . הניצחון שלו באליפות העולם עם הקסארה נבע בעיקר מטעמים של יתרון טכני שמכוניות הקיט-קאר זכו אל מול ה-WRC בנוגע ליחס משקל-הספק ושימוש בצמיגים (וזה הרבה ) . במכונית WRC זהה לזו של כל נהג אחר בתקופתו (תבחר מי שאתה רוצה ) אין לו שום סיכוי . גם בקטלוניה, שם ניצח, הוא עשה זאת לאחר פרישתו של פוראס הספרדי , שהיה עם רכב זהה אבל כזה שלא הניע לו בבוקר היום השני של הראלי. אגב, ההפרש ביניהם בשלב הזה היה כמעט בלתי מחיק (זה אספלט, אין טקטיקות או ניקוי עפר) .

 

רק הזמן יגיד באם סורדו באמת קורץ מחומר של אלופים .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

דובי

אם כבר מדברים על קיט קאר, אתה יכול לתת קצת רקע על הרכב והתחרויות?

מה ההבדלים מרכב WRC?

למיטב זכרוני גם לואב התחרה בקיט קאר לפני שעבר לWRC, נכון? מה היו ההישגים שלו שם?

 

גם אחרים מוזמנים לענות בחפץ לב...:-D

 

תודה

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

מה כל כך מסובך בלהבין?

אני טוען שמלבד הכשרון יש לטפח ולקדם, כשרון לבד לא מספיק.

ישנם המון נהגים מצויינים שאת חלקם הזכרת בשמם שלא היו בזמן הנכון במקום הנכון.

פייר או לא אל עטייה נהג טוב יותר מאל קסימי,ראיתי את שניהם בנהיגה, ממש אין מה להשוות.

חוץ מזה כבר מזמן אנחנו יודעים שצריך גם מזל.

ברקורד של בוגלסקי רשומים 2 נצחונות על אלופי עולם וזה ממש לא משנה אם לפורס כבה הרכב.אגב פורס איפה הוא היום?

מלבדך ומלבד בודדים מישהו מכיר את השם?

דבר בצרפת על בוגלסקי ותבין איזו אהדה יש לו,סיטרואן לא סתם נתנו לו אז הגה ביד.

או הנהג ממרטיניק כשרון מטורף (שכחתי את שמו) לא קיבל כסא ונמוג,אפילו מיודעינו הבלגי נתן פייט מהסרטים בעונה שעברה

גם הוא נמוג,הוא לא טוב יותר מהירבונן? לדעתי כן.

ווילסון הבן שווה כסא? בחייך אם לא אבא שלו איפה הוא היום?,ברקורד שלו רשום נהג WRC ועוד וותיק.

ואם נחזור למדינתינו?

בארץ אין נהגים שאם היו מתגלים ומתפתחים לא היו בצמרת?

אני אומר לך בפירוש שבקפריסין אף אחד מהמקומיים לא האמין שבארץ אין מירוצי מכוניות לאור ההישגים שהביאו הישראלים עם מכוניותיהם הקשישיות עוד מימי אשקלון.

הנהג שאתה מנווט לו במירוץ הראשון בקפריסין 1994 עם הגרוטאה ה"פורדית" ללא אימונים ניצח!,אז כשרונות זה חשוב

אבל זה לא הכל

סתם הגיגים

מירוצי מכוניות

פורסם
... הנהג ממרטיניק כשרון מטורף (שכחתי את שמו) לא קיבל כסא ונמוג..

סיימון ג'אן ג'וזף אם אני לא טועה.

 

Simon Jean Joseph

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם
דובי

אם כבר מדברים על קיט קאר, אתה יכול לתת קצת רקע על הרכב והתחרויות?

מה ההבדלים מרכב WRC?

למיטב זכרוני גם לואב התחרה בקיט קאר לפני שעבר לWRC, נכון? מה היו ההישגים שלו שם?

 

גם אחרים מוזמנים לענות בחפץ לב...:-D

 

תודה

 

לסלי

 

אסף

 

באופן כללי מכוניות הקיט-קאר הן בעלות מנוע 2 ליטר לא מוגדש שהגיע למשהו כמו 250 כוחות סוס ובעלות הנעה קדמית בלבד.

היתרון הגדול שלהן היה כמובן המשקל, הן היו קלות משמעותית ממכוניות ה-WRC, אני לא זוכר כרגע במדוייק את הבדלי המשקל.

בנוסף - היה הבדל בגודל הצמיגים שמותר היה להן להשתמש ובכמות הצמיגים אותם היה מותר להחליף במהלך הראלי .

בעיקרון דובר על קטגוריית הפורמולה-2 לראלי, כך הן נקראו אז, כקטגורייה שהייתה אמורה להוות קטגוריית משנה אולם היא לא הצליחה יותר מדי בגזרה הבינ"ל .

בצרפת היא פרחה ופיז'ו חגגו שם עם ה-306 MAXI מול הרנו מגאן והסיטרואן קסארה .

באליפות אנגליה בראלי הן הופיעו בגירסה מעט יותר "מתורבתת" והיו שם גם פולקסווגן גולף ואפילו פורד אסקורט RS2000 .

 

לואב ? הוא עצמו לא התחרה עם הקסארה קיט-קאר אלא התחרה ב-JWRC או מה שנקרא אז S-1600 עם הסקסו VTS ולאחר שהבטיח לעצמו את אליפות העולם לעונת 2001 עוד לפני סיום העונה קיבל אישור מיוחד מה-FIA להתחרות בראלי סן-רמו, שנערך אז על אספלט, עם קסארה WRC , הוא סיים שני ! ניצח אז ז'יל פניצי עם הפיז'ו 206 WRC .

למה אישור מיוחד ? כי אז מי שהתחרה ב-JWRC היה מחוייב לעונה שלמה.

 

לקינוח , 10 דק' של פניצי עם ה-306 MAXI -

 

http://www.youtube.com/watch?v=cPzcihPq3mk דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

מקווה שעניתי

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

×
×
  • תוכן חדש...