Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Detailing - מי נגד מי.


שימו לב! השרשור הזה בן 5566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רומן ידידי , תקרא לי מיושן , משום מה אני לא מתחבר להתלהבותך (באופן החיובי) מטכנולוגיה .

קודם כל , חומרים ננומטריים קיימים זמן רב בשוק , כולל השוק הישראלי .

אולי הדעה שלי עליהם מבוססת באופן שטחי מידי , כי לא התעמקתי בהם לחלוטין , אבל משום מה הצלחתי לקבל תוצאות טובות יותר גם עם ווקסים סינטטיים וגם עם ווקסים טבעיים .

אמנם הייתי משתמש בעיקר בזימול ווינטאג' , ורק לאחרונה עברתי גם לסוויסוואקס וגם לזאינו ועדיין מתלבט מי מבינהם קולע יותר לטעמי , אבל דעתי מתבססת גם משימוש בווקסים בסיסיים לחלוטין (פורמולה 1 , טרטל , דה טריטמנט וכו') .

 

אחד הסודות שלומדים בדיטיילינג , הוא שלשכבת הציפוי עצמה יש מעט מאוד השפעה על התוצאה הסופית , וההבדלים הם בעיקר באופי שהיא עלולה להקנות לצבע (מאפיינים של עומק ורטיבות , או של ברק , או אפילו הדגשה או סינון של פיגמנטים כהדגש המירבי ניתן לצבעים כהים , כדוגמאת האיבוני של זימול) .

שים לב לתהליך הכנת הצבע שתיארת (ועד מבלי לפרט שלב אחר שלב , שהיה גורם לזה להישמע יותר מסורבל מלשפץ את הבית) , זה בדיוק אותו התהליך שצריך לעשות גם כשמצפים בווקס מסוים או במספר ווקסים .

בדיוק כמו שתיארת , שוטפים היטב (וכמובן שאם יש צורך עושים קדם שטיפה , למשל Foaming , Degreaser , APC ומסיר חרקים\זפת) , מסירים מזהמים מהצבע באמצעות פלסטלינה אם יש צורך (אגב , פלסטלינה תעשה עבודה מצויינת בניקוי מעמיק של הג'אנטים בליל קחת סיכונים עם חומרים , ונחש מה? בארצנו הרבה יותר קל ובטוח לקנות פלסטלינה , אין ממש מבחר לחומרי ניקוי לג'אנטים) , עושים את הפוליש אם יש צורך , מכינים את הצבע לשכבת הציפוי (למשל Lime Prime של Dodo Juice) ורק אז עושים את שכבת הציפוי (למען הדיוק כשמבצעים תהליך הכנה כזה אין סיכוי לעשות רק שכבה אחת , ואם מדובר במוצרים כמו של Zaino גם ככה יהיה זמן לישון בתהליך השכבות שנדרש שם) .

הנקודה כאן היא להבהיר שגם לווקס נדרש תהליך הכנה כמו של כל ציפוי פולימרי-ננומטרי , ואז כאמור ההבדלים הנראים לעין יהיו רק במאפייני הצבע (אם אני עדיין לא ברור , תזכר בתהליך ההכנה שראית לפני הציפוי הננומטרי , האם שמת לב איך המכונית נראתה לפני שבצעו את הציפוי? כמובן , בתנאי שהסירו את כל שאריות השמן מהפוליש באמצעות מוצר כמו ה-Lime Prime או לפחות אלכוהול רפואי) .

 

לגבי העמידות , אני מרשה לעצמי להניך שלאור התמצאותך בדיטיילינג לרכב אתה מבין היטב באיזו קלות נשרט צבע הרכב (או הציפוי השקוף\לכה) וגם מבין עד לאיזה עומק חודרות השריטות .

כדי להעלים סווירלים (השריטות השטחיות ביותר , כלומר ההכי פחות עמוקות , שמטרידות אותנו) בטיפול תקופתי , בד"כ מתמודדים עם עומק של כמה מיקרומטרים , נכון?

הדבר נכון לגבי כל סוג של ציפוי , כולל ווקס , ציפוי ננומטרי , יריעות ציפוי שקופות וכו' .

ככה שבמכונית שנעשה בה שימוש סטנדרטי (ולא פרארי שיושבת בחדר ממוזג עם כיסוי ויוצאת לנסיעה כל כמה שבועות-חודשים) , כזו שאם הבעלים שלה מטפל בה כמו שתיארנו אני ואתה עד כה מן הסתם שהוא גם שוטף אותה בממוצע של אחת לשבוע (אם לא פעמיים בשבוע , למשל במכוניות כהות) , כבר פסלנו את רעיון העמידות .

מבחינת העמידות על מכונית שיושבת ללא תנועה בחניה ונשמרת באופן סטרילי יותר מחדר ניתוח (כזו שלמעשה החניה שלה מזכיר חדר ניתוח) , גם אם הציפוי הננומטרי יציע עמידות גבוהה יותר בתנאי האקלים החלקיים (רק טמפרטורה ולחות , להזכירך אם המכונית תיחשף לשמש או אבק זה כבר אומר שהיא בשימוש , ואוי ואבוי , נצטרך לשטוף אותה ולשחוק את הציפוי , לא משנה אם נשתמש בצמר כבשים משובח , דליים נפרדים לשמפו ולמים נקיים לניקוי הצמר , הייבוש הכי יעיל שיש אפילו באמצעות מפוח וכו' , אתה יודע שבלתי ניתן להמנע לחלוטין משחיקה , ואוי ואבוי אם נכסה את המכונית , שלא להזכיר שרוב המשתמשים שמכסים עושים זאת בתנאי חוץ , כאלה שחול הוא לא מילה זרה בהם) , זה כבר לא רלוונטי (ומניסיון מוכח , כל ווקס ואפילו הטבעיים ביותר שבהם יאריכו חיים , ואפילו נקודת השיא\Peak שלהם תחזיק כמה שבועות במקום ימים ספורים) .

 

בברכה ,

גלעד מאנע .

 

עריכה : הזמן שעבר מאז שהתחלתי לכתוב את ההודעה ועד שסיימתי לכתוב אותה הספיק כדי שיעלמו כמה הודעות מהנושא הזה :brickwall:

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום לך גלעד.

תודה על צומת הלב שלך על מודעתי.

אין שום התלהבות יתר באנין ו גם לא המרתי ש פוליש ואקס טוב בידיים מאומנות לא יגיה לביצוע נפלה ש ישמח את העין של בעל האוטו,כיום קיימים מוצרים נפלאים אך לא קולם בארץ,אני יגיד יותר מזה אני בצד חומרים אורגנים,כל היופי פה הוא בזה ש אני לא מקיר עוד מוצר אים אמידות לשנתיים באחריות החברה,הפילו קמה יצרני רכבי פאר ימצו את הרעיון,(אני מקווה שזה לא פרסום,אדמין היקר)הציפוי שאליו מדובר זה קיו יחול על בסיס הזכוכית דלילה שנותן מארה זכוכית ו ו עובד בדיוק כמו זכוכית,כמו שאמרתי עוד לא המציאו חומר נגד מתומתם אים מסמר.

אך הוא באמת יכול לשמור על הצבע ביעילות רבה.

אני משקים אתיך ב מאה אחוז שכל מה שאמרתי זה תהליך נורמלי להנחת פוליש ואקס,אך כבר קמה מאנשים שמבצעים את העבודה שומרים על אותו תהליך קשה ויסודי באת בצוע עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבהרת את העניין היטב .

מצטער , גם לעניין בחומרים האורגניים אני לא שותף , אבל זה ראוי להערכה ואני מאמין שזה עניין מבורך .

אבל אין טעם להמשיך את הדיון על החומרים , שנינו משתמשים בחומרים השונים באופן ראדיקלי זה מזה , ושנינו מבינים היטב שאין חומר "מושלם" (תאמין לי , גם הווינטאג' מיוחד כנראה רק בגלל המחיר , כי בינתיים כשהמכונית עוברת הכנה ראויה גם הזאינו וגם הסוויסוואקס לא נופלים ממנו) .

 

לשאלתך , אין מי שמבצע תהליך הכנה ממושך כזה , וכנראה שגם אין צורך .

התוצאה הסופית בין התהליך המלא שלוקח כמה ימי עבודה אינטנסיוויים , לבין התהליך המהיר שלוקח כמה שעות עבודה בסיסית (אנחנו מדברים על שטיפה בסיסית , בלי קדם שטיפה ובלי לנקות את המרווחים במרכב והחלקים הפנימיים למיניהם באמצעות מברשות , פוליש גס , פוליש עדין ו\או גלייז שגם אז בד"כ מדובר ב-One Stage , ולבסוף ווקס שבסדנאת דיטיילינג אמיתית אפילו לסט גלגלי החורף לא היו משתמשים בו) , היא בלתי ניתנת להשוואה .

בעיניי ובעינייך היא עלולה להיות הבדלים של שמיים וארץ , בעיניי אדם אחר היא עלולה להיות אפסית .

כמובן שניתן להתייחס גם לחוסר ההבנה המוחלט של מרבית הלקוחות , וההמחשה הטובה ביותר לכך היא לא דווקא הנזקים העצומים שסדנאות הדיטיילינג עלולות לגרום לעתים מבלי שהלקוח ישים לב , אלא דווקא הנזק הכי קל שיכולה לגרום סדנאת הדיטיילינג - הולוגרמות (שמופיעה על לא מעט מכוניות בעלות צבע כהה , במיוחד א מדובר במכוניות ספורט ו\או יוקרה , אולי בגלל שמי שמבצע את הפוליש כל כך מפחד להזיק עד שהוא לא מבצע שבירה מלאה של הפוליש ואולי בגלל סיבה אחרת , קטונתי) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...