Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נורא רציתי רכב שחור, אולי יותר טוב שלא יצא לי?!

בחייכם, הסטטיסטיקה הזו מבוססת על שטויות.

רכבים שחורים: חשבתם פעם שאם רכב שחור לא מדליק אורות בלילה, מכל סיבה שהיא כולל תקלה, הוא בלתי נראה? וזה מכפיל את הסיכוי שלו להיות בתאונה? רכב אדום עוד רואים איך שהוא.

בחו"ל המכוניות האדומות מרבות להיות בתאונות כי שם רובם הן רכבים ספורטיביים(או לפחות "נורמאליים" עם מנוע קצת ויתר גדול מ-1.6) ולא גטס.

רכבים אפורים כסופים ולבנים שייכים בדרך כלל לחנונים מהיי-טק שלא יודעים לנהוג גם אם השטן היה מחלל להם את האוזן עם ירבוע גרמני מצוי, ו\או לאוכלוסייה "רגועה" יותר, מבוגרת יותר, שלא חושבת להשתגע עם הרכב אלא שיביא אותה ממקום למקום בשקט.

בסופו של דבר, בעיקרון, הצעירים לוקחים רכבים בצבע צעקני, להם אין הרבה ניסיון, הם אוהבים את הריגוש של המהירות, והנה לכם סטטיסטיקה של התפלגות תאונות לפי צבע הרכב.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

זה באמת צפוי אני לא עושה הכללות או משהו אבל,

בדרך כלל רכב אדום או שחור זה מישהו שמוציא רכב ספורטיבי ורוצה אותו בצבע כזה הרי תראו הרבה יותר רכבים ספורטיבים בצבע אדום מאשר סתם רכב אדום על הכביש.

בקשר לצבע השחור היום רואים דווקא הרבה מכוניות "רגילות" בצבע שחור.

ככה שאם לקחת בחשבון אוטו אדום ספורטיבי שעושה תאונה אז כן הסיכויים לתאונה קטלנית גבוהים יותר מן הסתם כי זה רכב ספורטיבי והתאונה יכולה להיגרם כנראה ממהירות וכו'.

אותו דבר לגבי הרכב השחור.

פורסם

מכיוון שהלבנים והכסופים הם חלק ניכר מצי הרכב במדינה , זה רק מחזק את תוצאות הבדיקה הזאת.

הרי הרוב לא קונים שחור ועדיין הוא מככב בראש המצעד.

 

עם זאת, אם הייתה לי את האופציה להחליט בין שני רכבים במצב זהה לחלוטין , אחד שחור והשני לבן/כסוף אני דיי בטוח שהייתי הולך על שחור.... (ואני רחוק מלהיות ערס)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

שמעתי שבמדינות מסוימות יש הנחה בביטוח לרכבים צהובים, מכיוון שהם מעורבים פחות בתאונות.

 

ויש הגיון בקשר בין צבע הרכב למעורבות בתאונות, ולאו דווקא ע"פ סוג האוכלוסיה המעדיפה צבע זה או אחר.

במקרים בהם יש תנאי ראות קשים, שדה ראייה לקוי או חוסר תשומת לב, לצבע יכולה להיות השפעה רבה על הסיכוי להמנע מתאונה.

צהוב לדוג' הוא צבע אזהרהhttp://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%94%D7%95%D7%91

ככל שהרכב יותר נוצץ או בולט בצבעו ולא מוסווה בסביבה, אנו נבחין בו ממרחק גדול יותר.

הבעיה הקטנה היא, שגם משטרת התנועה תבחין בו ממרחק גדול יותר, ורכב "חריג" בנוף הליסינג הלבן\כסוף, יעצר לבדיקה פעמים רבות יותר.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

פורסם

המסקנות של הסטסיטיקה לא מצביעות על כלום.

אין בהם התייחסות לגיל הנהג ומינו, אין בהם התייחסות לסוג הרכב, בקיצור סתם מידע כללי.

 

אם היו אומרים: לקחנו מכונית מסוג X שבה נוהגים נהגים ממין Y בטווח הגילים Z והשוני היחידי הוא צבע הרכב, ולאחר בדיקה מעמיקה מצאנו שהצבעים כפי שתוארו מועדים לפורענות.

אזי זו הייתה מסקנה נכונה, בגלל שהיא הייתה מתחשבת בגורם משתנה עיקרי אחד שהוא הצבע (ברור שאם נרצה נוכל להוסיף אין סוף פקטורים, שעת הנהיגה, וותק נהיגה ועוד).

 

כפי שכבר הוזכר רוב הרכבים הלבנים והכסופים הם בדר"כ מציי הליסניג שמין הסתם מאפיינים הוא יתר שמרנות.

בניגוד לשאר הצבעים שנבחרים ע"י הקונה, ומן הסתם בחירת הצבע מצביעה במקצת על אופי הנהג או על מה שהוא רוצה לשדר.

 

המסקנה שאולי אפשר להגיע אלה היא: בראותך במראה האחורית רכב שחור או אדום, פנה לו את הדרך.

ואולי גם כגי לשים מדבקות על רכבים כנ"ל שלט "זהירות, רכב זה מסוכן לבריאות" (מתלוצץ כמובן)

 

טוב שלא עשו סקר איזה צבע רכב נתקע יותר בחולות ועל פיסטינים בגלל שנהגו נכנס לדרך 4X4 עם רכב לא מתאים.

מן הסתם הרכב האפור היה זוכה בגדול והרבה יותר מאשר משקלו היחסי בכלל הרכבים. והאם נוכל להסיק מכאן מסקנה שהרכבים האפורים נוטים להתקע יותר, כמובן שלא.

הסיבה היא שהגיפ' הכי טוב הוא רכב ליסניג.

×
×
  • תוכן חדש...