Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6460 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

ברשותי סיטרואן C3 מזה שנה וחצי. נפח מנוע 1400, שנת 2004. אתמול בבדיקה שגרתית של שמן-מים פתחתי במקרה את מיכל המים וראיתי שיש מעין שכבה סמיכה בצבע חום של משהו לא מזוהה. אבא שלי אומר שזה ככל הנראה שמן שחדר למיכל המים ויצריך מתי שהוא תיקון ראש מנוע. נכון לרגע זה אבא שלי ניקה את המיכל עד כמה שיכל והכנסנו בערך חצי מיכל של מי רדיאטור נקיים. אני אבדוק בימים הקרובים מה מצב המים. חשוב לי לומר שהרכב לא נוסע בתנאים קיצוניים (עשיתי פחות מ-20K בשנה וחצי) לא מתחמם וגם לא אוכל שמן (לא מילאתי אפילו פעם אחת שמן/מים כי פשוט לא היה צורך).

אשמח לשמוע את חוות דעתכם כי אותי כבר הלחיצו מספיק.

 

תודה וחג שמח!

פורסם
שלום לכולם,

 

ברשותי סיטרואן C3 מזה שנה וחצי. נפח מנוע 1400, שנת 2004. אתמול בבדיקה שגרתית של שמן-מים פתחתי במקרה את מיכל המים וראיתי שיש מעין שכבה סמיכה בצבע חום של משהו לא מזוהה. אבא שלי אומר שזה ככל הנראה שמן שחדר למיכל המים ויצריך מתי שהוא תיקון ראש מנוע. נכון לרגע זה אבא שלי ניקה את המיכל עד כמה שיכל והכנסנו בערך חצי מיכל של מי רדיאטור נקיים. אני אבדוק בימים הקרובים מה מצב המים. חשוב לי לומר שהרכב לא נוסע בתנאים קיצוניים (עשיתי פחות מ-20K בשנה וחצי) לא מתחמם וגם לא אוכל שמן (לא מילאתי אפילו פעם אחת שמן/מים כי פשוט לא היה צורך).

אשמח לשמוע את חוות דעתכם כי אותי כבר הלחיצו מספיק.

 

תודה וחג שמח!

 

מומלץ לקפוץ למוסך ולבדוק את פשר הנוזל הבלתי מזוהה.

 

שים לב !

 

ערבוב של נוזלי קירור שונים עלול לגרום לשינוי צבע נוזל הקירור המקורי ובעתיד להופעת קורוזיה במערכת הקירור.

 

המלצה

 

רוקן את כול מערכת הקירור ונקה בעזרת זרם מים ומלא נוזל קירור מקורי של הייצרן.

איזה כייף לי :)

פורסם

מצטער לרשום לך את תשובתי,

אביך צדק ב 100% ולא יהיה מנוס מלהחליף אטם ראש מנוע.

מיכוון שנזילת השמן למערכת המים מינורית, והיא אכן יוצרת את הבוצה השמנונית

שנמצאת בכל מערכת המים של הרכב. עם תזניח את התיקון הראדיאטור יתחיל להסתם

ורכביך יתחיל להתחמם, במיוחד בכבישים מהירים, וכאשר יגיע השלב של התחממויות פיתאומיות

הנזק שיווצר לראש מנוע ייקר את עלות התיקון

בברכה ניצן

www.shaft.co.il

פורסם

ציינת שהרכב לא אוכל שמן. בכלל לא?

 

יש כאן לוגיקה פשוטה- בחלק מן המקרים שמן עובר למים, במקרים אחרים מים עוברים לשמן. כך או כך מהיכן שמגיע הנוזל מבחינים בחוסר. רוצה לומר שלא יתכן ששמן עובר לך למערכת הקירור מבלי שהוא נעלם לך ממערכת השימון. (אם יש גיר אוטומט ומקרן שמן בתוך הרדיאטור יש לבדוק גם את שמן הגיר).

 

אם לא מבחינים באיבוד שמן יש לבצע שטיפה אחת או יותר למערכת הקירור ואז לעקוב.

פורסם

עדכון מהיום...

ביקרתי במוסך יורומוטורס (מורשה של סיטרואן) בחדרה. הוא הציע לי לעשות שטיפה של הרדיאטור ולבדוק אחרי שבוע-שבועיים אם יש סימנים של שמן במים. לטענתו אם יש שמן משמע פקום ראש. מה שכן הוא לא הצליח להבין למה אחרי 80,000K בלבד זה קורה. עלות התיקון היא כ-600 ש"ח. האם זה מחיר סביר? האם כדאי ללכת לקבל חוות דעת ממוסך נוסף?

פורסם

המחיר שציינת 600 ש"ח לא הגיוני.מוזר,, איך קיבלת מחיר כזה, לפני הורדת הראש ?. אני מחזק את דבריו של ניצן.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

כנראה שהוא מדבר על 600 ש"ח לשטיפת המערכת בלבד. לטעמי זו לא דרך נכונה, כי יש בדיקות נוספות שאפשר בעזרתן לוודא דליפות שונות עקב אטם ראש (פאקונג) פרוץ.

 

80 אלף ק"מ לאטם אינם דבר מאוד נדיר במנוע TU כמו שיש לך. במיוחד אם לא הקפידו על נוזל מקורי במהלך חיי הרכב, אבל לא רק.

קרא את השרשור הזה .

(מומלץ לשים לב למהפך שעבר על ידידנו איציק נ. במהלך השנים. ממש זכה באור מן ההפקר :-))

פורסם

אני לא מכיר בדיקות לאמת דליפת שמן דרך אטם הראש למערכת הקירור כאשר המנוע מורכב על הרכב.

אם בוודאות יש שמן במערכת הקירור וידוע שאטם הראש הוא הגורם היחיד לחדירה מעין זו וידוע כי לא בטעות מולא שמן במערכת הקירור אז חבל על כל הנסיונות לשטוף את המערכת וכדאי להתקדם לפירוק ראש המנוע.

×
×
  • תוכן חדש...