Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לאחר בדיקת רכב


ROEI-A
שימו לב! השרשור הזה בן 5964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העברתי היום עם חבר את הרכב שלו בבדיקה לפני מכירה, בבדיקה הבוחן כתב במילים האלה " החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן" העניין הוא שזה הוחלף בטיפול לפני 3000 ק"מ, ואני יודע בוודאות שהם הוחלפו כי הייתי בזמן הטיפול על יד הרכב.

דבר נוסף לגבי בלמים גם כתב שצריך להחליף בלמים ,שבטיפול שהיה לפני 13000 ק"מ החליפו בלמים, אני יודע שאצל רוב האנשים הבלמים מחזיקים בערך 2 טיפולים אבל מדובר בנסיעות קצת מתונות והבלמים שהיו לפני כן החזיקו 50000 ק"מ ואופי הנהיגה שלו לא השתנה, שזה מראה על צורת נהיגה של בנאדם.

שאלה נוספת לגבי תיקון תאונה ברכב, אם היתה לו תאונה אבל לא היתה פגיעת שילדה, תיקון שהיה במרכב נטו, גם בבדיקה השילדה היתה 100%, מה ההשלכה של זה במכירת הרכב?

מה שכן אני חייב לציין שהבוחנים לדעתי מפריזים בכתיבה של הדו"ח כי לפי מה שנכתב אפשר להבין שהרכב במצב זוועה למרות שלא כך הוא נראה, למשך דברים שכתבו כמו "מעיכות\ מעוך סרטיות צבע מרכב, חלודה חודרת מתחת לצבע" או למשל "עמודים, נזק בקורות\עמודים" , לא ברור לי איך הם כותבים שיש נזק בעמודים שבסך הכל הבוחן אמר שהכל תוקן כמו שצריך.

כל חלק שנפגע בתאונה הוחלף בחדש אז אני לא מבין מה הבעיה פה, הוחלפה דלת אחורית וכנף של אותה דלת, מכסה מנוע ופגוש קידמי,

כל השאר היה בסדר רק דבר קטן שצריך כיוון פרונט שזה הדבר שהכי פחות מטריד.

אם כל זה מה שהיה למה הבוחנים נוטים לקטול את הרכב אם בסך הכל מדובר ברכב במצב שמור שכל דבר בו תוקן כמו שצריך? מילא אם התיקונים לא היו טובים אני יכול להבין..

 

למנהלים אם טעיתי וזה נושא שמתאים יותר לטכני, אבקש להעבירו

עמכם הסליחה על הטירחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לעשות.

גם דו"ח בדיקה של רכב שזה הרגע יצא מהמפעל לא יהיה נקי.

 

מכוני בדיקה חייבים לכסת"ח את עצמם ולציין כל דבר קטן שנראה להם לא טוב.

גם אם בטעות נשפך לך טיפה שמן מנוע כשמילית הם יציינו שהמנוע מזיע\זורק שמן.

מכירת רכב זה עסק מאוד עדין, ומכון הבדיקה יכסה את עצמו מכל הכיוונים.

 

לגבי תאונה -

זה לא חקוק בסלע וזה מאוד אינדיוידואלי.

יש אנשים שלא מעניין אותם כלום, כל עוד אין פגיעת שלדה אין סיבה להורדת ערך.

דעתי האישית היא שכן צריך להוריד ערך אחרי תאונה.

תאונה היא תאונה, ויש לזה השפעה גדולה על האיכות וההתנהגות של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר ההודעה מתאימה ליעוץ לפני רכישה.

 

מעבר לזה, היה אפשר לכתוב את תוצאות הבדיקה בהבהקים - קל יותר לקרוא.

 

לא רשמת באיזה רכב מדובר ומאיזו שנה הוא. לכן אני משאר שרכב בן 25+, אכן מצב יוצא מן הכלל לרכב כו ותיק מסוג לאדה.

 

סה"כ, נוצר רושם שהרכב מטופל, ככל הניראה מדובר ביפנית משנות 2000 או צעירה יותר, המצב סביר בהחלט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברתי היום עם חבר את הרכב שלו בבדיקה לפני מכירה, בבדיקה הבוחן כתב במילים האלה " החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן" העניין הוא שזה הוחלף בטיפול לפני 3000 ק"מ, ואני יודע בוודאות שהם הוחלפו כי הייתי בזמן הטיפול על יד הרכב.

דבר נוסף לגבי בלמים גם כתב שצריך להחליף בלמים ,שבטיפול שהיה לפני 13000 ק"מ החליפו בלמים, אני יודע שאצל רוב האנשים הבלמים מחזיקים בערך 2 טיפולים אבל מדובר בנסיעות קצת מתונות והבלמים שהיו לפני כן החזיקו 50000 ק"מ ואופי הנהיגה שלו לא השתנה, שזה מראה על צורת נהיגה של בנאדם.

שאלה נוספת לגבי תיקון תאונה ברכב, אם היתה לו תאונה אבל לא היתה פגיעת שילדה, תיקון שהיה במרכב נטו, גם בבדיקה השילדה היתה 100%, מה ההשלכה של זה במכירת הרכב?

מה שכן אני חייב לציין שהבוחנים לדעתי מפריזים בכתיבה של הדו"ח כי לפי מה שנכתב אפשר להבין שהרכב במצב זוועה למרות שלא כך הוא נראה, למשך דברים שכתבו כמו "מעיכות\ מעוך סרטיות צבע מרכב, חלודה חודרת מתחת לצבע" או למשל "עמודים, נזק בקורות\עמודים" , לא ברור לי איך הם כותבים שיש נזק בעמודים שבסך הכל הבוחן אמר שהכל תוקן כמו שצריך.

כל חלק שנפגע בתאונה הוחלף בחדש אז אני לא מבין מה הבעיה פה, הוחלפה דלת אחורית וכנף של אותה דלת, מכסה מנוע ופגוש קידמי,

כל השאר היה בסדר רק דבר קטן שצריך כיוון פרונט שזה הדבר שהכי פחות מטריד.

אם כל זה מה שהיה למה הבוחנים נוטים לקטול את הרכב אם בסך הכל מדובר ברכב במצב שמור שכל דבר בו תוקן כמו שצריך? מילא אם התיקונים לא היו טובים אני יכול להבין..

 

למנהלים אם טעיתי וזה נושא שמתאים יותר לטכני, אבקש להעבירו

עמכם הסליחה על הטירחה

 

כס"תח. הם מעדיפים שלא יבואו בתביעות ולכן כל דבר נרשם. והגיוני.

אם אין נזק בקורות עצמן (אורך רוחב/ שלדה) לא צריכה להיות בעייה

המשפט של החלפת רצועת תזמון לפי הוראות יצרן רק נועדה לומר לך, לבדוק מתי היא הוחלפה. הם לא יכולים להגיד לך את זה.

זה ד"א יירשם גם ברכבים ללא רצועת תזמון (כמו שרשרת). וקיים בכל טופס בדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר ההודעה מתאימה ליעוץ לפני רכישה.

 

מעבר לזה, היה אפשר לכתוב את תוצאות הבדיקה בהבהקים - קל יותר לקרוא.

 

לא רשמת באיזה רכב מדובר ומאיזו שנה הוא. לכן אני משאר שרכב בן 25+, אכן מצב יוצא מן הכלל לרכב כו ותיק מסוג לאדה.

 

סה"כ, נוצר רושם שהרכב מטופל, ככל הניראה מדובר ביפנית משנות 2000 או צעירה יותר, המצב סביר בהחלט.

 

אכן מדובר על יפנית, סיוויק 2001

 

Haunted, האם תיקון של תאונה שאין לו שום קשר לשילדה שזה גם התוצאה של הבדיקה שהראתה שהשלדה תקינה לחלוטין, יכול להשפיע על ההתנהגות של רכב? לגבי האיכות אני לא חושב שזה משמעותי כי גם מכוניות יפניות לא מחזיקות לנצח וגם בהם מתחילה באיזשהו שלב חלודה ולרוב גם הצבע מתחיל לדהות, (תלוי איך שמרו עליו- יש רכבים שראיתי שתוך שנה היו עם כתמים על הגג)

 

דבר נוסף לגבי תאונות, אני מאמין ש 70% מכלי הרכב על הכביש עברו תאונות כי בכל יום אני רואה איך אנשים נוהגים ואיך עושים תאונות כל כך טיפשיות של חוסר תשומת לב לכביש או נהיגה פרועה או אי שמירת מרחב ומה לעשות לפעמים בנאדם יכול להיות זהיר ומישהו שמאחוריו נכנס בו כי לא שמר ממנו מרחק ונסע מהר מידי.

 

ולכן הגעתי למסקנה שאין טעם לשמור על מכוניות יותר מידי מכל דבר הכי קטן שיכול לקרות לו(שריטה\לחיצה בפח כי מישהו פתח דלק ופגע בדלת שלך) כי הסיכוי היותר גדול (לצערי) שתהיה באיזשהו שלב תאונה שתהרוס את כל השמירה הזאת על הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בודאי שיש השפעה.

תלוי בחומרת התאונה.

רכב שעבר תאונה קשה ונעשו בו תיקונים רציניים וריתוחים למניהם יכול לאבד

את יציבו ויהפוך להיות פחות בטיחותי.

 

אני בזמנו רציתי לרכוש פיאסטה 2001 יפהפיה.

בבדיקה התגלה שהרכב עבר תאונה והוחלפה דלת נהג, משהו שכלל לא מורגש ונראה לעין חוץ מהבדל גוון קל.

כמה חודשים אחרי זה גיליתי דרך חבר מהעבודה שמישהו שהוא מכיר קנה את הרכב.

לאחרונה הבנאדם שם לב שהדלת מתחילה להסגר עקום.

 

בכל מקרה, הנקודה שלי היא שרכב שעבר תאונה הוא רכב חולה.

ויש לו פוטנציאל לפתח תקלות למניהן בעתיד, ואני לא מדבר על רכב שקיבל כיפוף

פח או איזה גירוד בטמבון..

 

אני לא ממליץ לפסול את הרכב, אבל להוריד את המחיר בהחלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון בעמודים, זה לא מה בכך. אם מדובר על "תיקונים חיצוניים" הרי שעמודים זה מעבר לחיצוני, וזה רציני, ורצוי לרכוש רכב ללא תיקון בעמודים, והכל תלוי, בסוג הרכב, וסחירותו בשוק, גיל הרכב, במהות התיקון, במחיר, ועוד.

 

בכל אופן, אני מעביר את הנושא לפורום ,ייעוץ לפני קניה,

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב בעל שלדה אחודה תיקון בעמודים הוא בעל משמעות גבוהה.

לא ברור מהדברים שלך האם התיקון בעמודים הוא תיקון של צבע כתוצאה משפשוף או שהעמודים נפגעו בתאונה. אם אכן העמודים נפגעו בתאונה ותוקנו, נראה לי מוזר מאוד שהשלדה קיבלה ציון 100%.

 

מה גם שלדעתי האישית תאונה שכללה החלפה של כנף, דלת אחורית, מכסה מנוע ופגוש צריכה להיות תאונה די רצינית ולכן יש להוריד מהמחיר על תאונה כזאת. ואם גם יש סימנים של חלודה שחודרת מתחת לצבע, אישית הייתי בודק בשבע עיניים. חלודה היא עסק שרואים רק את ההתחלה שלו ואף פעם לא יודעים איפה הוא עלול להיגמר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בודאי שיש השפעה.

תלוי בחומרת התאונה.

רכב שעבר תאונה קשה ונעשו בו תיקונים רציניים וריתוחים למניהם יכול לאבד

את יציבו ויהפוך להיות פחות בטיחותי.

 

אני בזמנו רציתי לרכוש פיאסטה 2001 יפהפיה.

בבדיקה התגלה שהרכב עבר תאונה והוחלפה דלת נהג, משהו שכלל לא מורגש ונראה לעין חוץ מהבדל גוון קל.

כמה חודשים אחרי זה גיליתי דרך חבר מהעבודה שמישהו שהוא מכיר קנה את הרכב.

לאחרונה הבנאדם שם לב שהדלת מתחילה להסגר עקום.

 

בכל מקרה, הנקודה שלי היא שרכב שעבר תאונה הוא רכב חולה.

ויש לו פוטנציאל לפתח תקלות למניהן בעתיד, ואני לא מדבר על רכב שקיבל כיפוף

פח או איזה גירוד בטמבון..

 

אני לא ממליץ לפסול את הרכב, אבל להוריד את המחיר בהחלט.

 

הצביעה כנראה היתה ברמה גבוהה מאוד כי לא רואים הבדל בגוון בעין, אין בעיה מבחינת הסגירה של הדלת כי לפי מה שהבנתי התיקון היה מתישהו בין השנים 2002-2003 וכבר עברו 5 שנים אז אני לא חושב שצפוי שפתאום הדלת עכשיו פתאום תיסגר עקום.

 

Tzvika-Pick, הדלת האחורית (בצד אחד) לפי מה שהבנתי נפגעה בתאונה והכנף שזה בעצם מתחבר עד לגג והוחלף כי לא מיישרים כבר כנפיים של רכב כי לא יכולים להביא אותם למצב שנראה ישר, לפי מה שהבנתי מדובר בנהג שנרדם בנהיגה וכתוצאה מכך הרכב פגע בגדר ההפרדה בכביש החוף עם החלק הקידמי בזוית מסויימת שגרמה לו להסתובב ולכן נפגעה הדלת האחורית והכנף, למרות שזה כביש החוף התאונה לפי מה שהבנתי מאיך שזה קרה במהירות 70-80 קמ"ש, למרות שהרכב נפגע בחלק הקידמי, לא קרה נזק בחלק הקידמי מעבר לפגוש והמכסה מנוע. הרדיאטור לא נפגע אז באמת זה נראה שהמכה לא היתה חזקה כל כך.

 

החלודה נימצאת במכסה מנוע איפה שהסוף שלו שזה ממש בקצה ולפי איך שזה נראה שזה כבר תוקן והחלודה מתחילה שוב, כנראה שזה מקום מאוד רגיש לחלודה

 

אף פעם לא התעמקתי בנושא הזה של תאונות ותיקונים ברכב אבל אני מבין שרכב שעבר תיקון זה עסק בעייתי כי כל בנאדם ששומע על תאונה יורד מהעניין, אנשים מחפשים רכב משומש שלא נסעו בו בכלל, בנאדם ששאל לגבי הטיפולים של הרכב וראה שלפי הספר טיפולים הכל במוסך המורשה וכששאלתי אותו כדרך אגב איך הוא מטפל ברכב שלו ואמר לי שהוא לא הולך למוסכים מורשים, לא מבין את ההיגיון של האנשים. מחפשים רכב משומש שלא נסע, טופל במוסך המורשה בזמן עם צמיגים חדשים, לא שרוט כאילו שהם הולכים לקנות רכב משומש שהוא בעצם חדש, הרי הגיוני שבנאדם ממוצע נהג ברכב הזה לפניהם אז למה שהוא יהיה שונה מהקונה שבעצם רוצה רכב כדי לנסוע בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לצלם את טופס הבדיקה , אעיין בו ואתן לך הסבר מדוייק על כל פרטי הבדיקה ומשמעותם !

 

זהירות , עמוד הוא חלק משלדת המרכב ! ויש ירידת ערך על כל נגיעה בו או בהם !

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...