Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברגים חלודים


Fitch
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

עד כה נתקלתי בכמה ווריאוציות של בעיות עם ברגים חלודים, אשמח לדעת מה כדאי/לא כדאי לעשות בכל מצב, ואיך פותרים זאת:

  1. ה"+" של הפיליפס בראש הבורג שחוק. איך פותחים בורג כזה?
  2. בורג שיש גישה משני צדדיו, ורואים כי ההברגה כה חלודה שהבורג בחיים לא יפתח. איך פותחים בורג כזה?
  3. בורג שמתפתל ונגזר באמצע, חלקו נשאר בתוך האוטו. קוחדים את מה שנשאר? האם ההברגה תהיה תקינה לבורג החדש?

בתודה מראש על התשובות,

ניר - שמגלה שאפילו גרמנים לא חשבו על איך יפתחו את הברגים האלה בעוד 47 שנה.

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתפלא מה שמן ומכות פטיש קלות יכולות לעשות.

תן לשמן לחדור זמן מה ולאחר מכן תן מכות פטיש קלות סביב האזור. בהרבה מצבים החלודה שאוחזת מתפוררת ומשחררת קצת את הבורג מההדבקה שנוצרה.

לגבי פיליפס חרוש - תלוי כמובן באיזה בורג מדובר ובאיזה חוזק נסגר. בהרבה מקרים שכאלה ראיתי שבעזרת מדגש יוצרים נקודת אחיזה חדשה בראש הבורג ואח"כ דופקים עם המדגש לכיוון פתיחה.

לגבי בורג שנגזר - אם כבר מגיעים למצב שצריך לקדוח, ברוב המקרים ההברגה תהרס ואז יצטרכו להבריז הברגה חדשה.

אם מדובר בבורג עבה במיוחד,אפשר לעשות קדח קטן יותר ואח"כ לחרוץ את הבורג מבפנים, אח"כ אפשר לנסות לפתוח עם משהו שיכנס לתוך החריץ המאולתר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

עד כה נתקלתי בכמה ווריאוציות של בעיות עם ברגים חלודים, אשמח לדעת מה כדאי/לא כדאי לעשות בכל מצב, ואיך פותרים זאת:

  1. ה"+" של הפיליפס בראש הבורג שחוק. איך פותחים בורג כזה?
  2. בורג שיש גישה משני צדדיו, ורואים כי ההברגה כה חלודה שהבורג בחיים לא יפתח. איך פותחים בורג כזה?
  3. בורג שמתפתל ונגזר באמצע, חלקו נשאר בתוך האוטו. קוחדים את מה שנשאר? האם ההברגה תהיה תקינה לבורג החדש?

בתודה מראש על התשובות,

ניר - שמגלה שאפילו גרמנים לא חשבו על איך יפתחו את הברגים האלה בעוד 47 שנה.

ברוך הבא למועדון הברגים החלודים.:lol:

דבר ראשון תזהה את כל הברגים שברצונך לפתוח בשלב הנוכחי, תתיז עליהם נוזל חודר לשחרור ברגים, עדיף משני צידי הבורג,(WD40 לא יעיל מנסיון) תתן לנוזל מספיק זמן בכדי להיספג לפחות 7 שעות (אני המתנתי יום שלם) תתיז שוב לפני נסיון הפתיחה (בשביל ההרגשה). תדפוק על ראש הבורג, אם זה ראש פיליפס תניח את המברג בראש הבורג ותדפוק עם פטיש (עם רגש) על ראש המברג לאחר מכן תנסה לפתוח, אם מתחיל לזוז, תסובב מעט חזרה לכיוון סגירת הבורג ותנסה לפתוח עוד קצת, במידה ואתה מרגיש התנגדות קשה תסובב שוב מעט חזרה ותנסה שוב. ברוב המיקרים זה מצליח.

במידה ולא עוזר וה "+" שחוק, אם יש מקום לתפוס את ראש הבורג עם פלייר פטנט ולנסות לפתוח גם יכול לעזור.

אפשרות נוספת כמו שכתב אמיר שליט, בעזרת מדגש ופטיש, דופקים עם מדגש על צידו של ראש הבורג עד ליצירת שקע קטן, מניחים את המדגש בזוית של כ- 45° בתוך השקע שנוצר ודופקים עם פטיש לאט לאט לכיוון הפתיחה.

אפשרות אחרונה, לאחר שלא צלחו כל הנסיונות וגם למקרה שראש הבורג נגזר, זה לקדוח את הבורג, המצב האידיאלי זה כאשר אתה יודע עם איזה גודל בורג יש לך עסק על מנת למדוד את לב הבורג ללא ההברגה, תקח מקדח בקוטר של לפחות 0.2 ~ 0.3 מ"מ קטן מלב הבורג,(בשביל לא לקדוח גם את ההברגה בגוף) עדיף מקדח וידיה (לא כזה של בטון) אבל לא חייב ותקדח דרך מרכז הבורג, ניתן להשתמש במדגש על מנת ליצור נקודת התחלה מרכזית לקידוח.

לאחר פרוק החלקים וניקוי, אפשר לקחת מברז מתאים ולעבור בתוך הקדח לחידוש ההברגה.

אני מקווה שהנ"ל יעזור, במידה ויש לך עוד שאלות או משהו לא ברור אשמח לעזור.

ישראל

:roflmao: הבודי בעבודת פחחות והשילדה כבר במערומיה 1958 MGA Roadster :roflmao:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב - ד"ר גואטה

 

הפתרונות שניתנו מעלי ישימים, ודרך אגב - WD40 יכול לעשות פלאים...

במקרה שלי, בורג (ראש 10) שמחבר את משאבת המים לבלוק - נגזר באופן שמנע כל נק' אחיזה שהיא.

הבלוק נותר מורכב בתוך תא המנוע, והגישה לחזית היא בעייתית מאוד, ללא מקום להכניס פליירפטנט (אשר ממילא לא היה מועיל, כיוון שלא היה כל קצה בולט המאפשר אחיזה.

 

ד"ר (אבי) גואטה ריתך בורג אחר לקצה השבור של הבורג התקוע (רק אלוהים יודע איך הוא הצליח לעשות את זה), ובסבלנות של בדואי הצליח להבריג את הבורג הסורר החוצה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר אחד שאני עושה לראש פיליפס שחוק הוא לחרוץ בראש חריץ חדש למברג שטוח, ניתן לעשות עם משורית אבל הרבה יותר קל עם דרמל (dremel).

כמובן שיש לשחרר את הבורג קודם עם WD40 ודפיקות.

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה סט והסבר שיכול לעזור תמיד ולא כזה יקר רק תשיג מקדחה וWD40

 

http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=809072&forum_id=2715

 

בהצלחה

אני לא מסטול!.......אני בסדר גמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...