Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי קולט - ספידומטר תקול


porshe100
שימו לב! השרשור הזה בן 5925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבעל סופר לנסר לשעבר אני יכול לומר לך בוודאות שזה כבל הספידומטר! שום דבר לא יעזור לך אלא רק להחליף אותו.

זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעל סופר לנסר לשעבר אני יכול לומר לך בוודאות שזה כבל הספידומטר! שום דבר לא יעזור לך אלא רק להחליף אותו.

 

גם אני חושב שאין פה משהו אחר.

החלפת את הכבל "הפנימי", כלומר רק את החלק המסתובב,

או שגם את ה"בידוד" הפלאסטי שלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

גם לי ברכב היתה אותה בעייה , אני החלפתי את כבל הספידומטר ומאז אין רעש והספידומטר לא רועד.

צירפתי תמונה שמסבירה איך לנתק את הכבל מהתושבת בדשבורד.

בעיקרון אופן ההחלפה הוא די פשוט :

1. לנתק את הכבל מתיבת ההילוכים .

2. לנתק את הכבל מהתושבת הפנימית בתא הנהג.

3. יש לקשור חוט לקצה הכבל בתא הנהג.

4. למשוך את כבל הספידומטר לכיוון תא המנוע.

לאחר שהוצאנו את הכבל הישן יש לקשור את החוט לכבל החדש ולמשוך אותו חזרה לכיוון לוח השעונים.

וכמובן להרכיב את כל החלקים חזרה.

ניתן לראות את סדר פירוק לוח השעונים בפרוייקט שעשיתי לשינוי התאורה.

בברכה

ששי

כבל.jpg

פולקסוואגן ואריאנט 1969

פורד פוקוס 2002

קבוצה בפייסבוק לפורד פוקוס :

https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/365044096918626/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדיוק המנגנון עובד שם?

 

הכבל מסתובב בתוך הלוח שעונים, ואז יוצר שם איזה השראה חשמלית או משהו כזה?

 

איך המערכת עובדת?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

גם לי ברכב היתה אותה בעייה , אני החלפתי את כבל הספידומטר ומאז אין רעש והספידומטר לא רועד.

צירפתי תמונה שמסבירה איך לנתק את הכבל מהתושבת בדשבורד.

בעיקרון אופן ההחלפה הוא די פשוט :

1. לנתק את הכבל מתיבת ההילוכים .

2. לנתק את הכבל מהתושבת הפנימית בתא הנהג.

3. יש לקשור חוט לקצה הכבל בתא הנהג.

4. למשוך את כבל הספידומטר לכיוון תא המנוע.

לאחר שהוצאנו את הכבל הישן יש לקשור את החוט לכבל החדש ולמשוך אותו חזרה לכיוון לוח השעונים.

וכמובן להרכיב את כל החלקים חזרה.

ניתן לראות את סדר פירוק לוח השעונים בפרוייקט שעשיתי לשינוי התאורה.

בברכה

ששי

 

תודה רבה על הסבר :)

אולי אתה יודע מה עלות של כבל ?

אבל בכל זאת תודה רבה גם על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

גם לי ברכב היתה אותה בעייה , אני החלפתי את כבל הספידומטר ומאז אין רעש והספידומטר לא רועד.

צירפתי תמונה שמסבירה איך לנתק את הכבל מהתושבת בדשבורד.

בעיקרון אופן ההחלפה הוא די פשוט :

1. לנתק את הכבל מתיבת ההילוכים .

2. לנתק את הכבל מהתושבת הפנימית בתא הנהג.

3. יש לקשור חוט לקצה הכבל בתא הנהג.

4. למשוך את כבל הספידומטר לכיוון תא המנוע.

לאחר שהוצאנו את הכבל הישן יש לקשור את החוט לכבל החדש ולמשוך אותו חזרה לכיוון לוח השעונים.

וכמובן להרכיב את כל החלקים חזרה.

ניתן לראות את סדר פירוק לוח השעונים בפרוייקט שעשיתי לשינוי התאורה.

בברכה

ששי

 

לא ניסית להחליף רק את הכבל הפנימי?

זה חוסך הרבה כאב ראש למי שלא יודע לפרק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל מסתובב בתוך הלוח שעונים, ואז יוצר שם איזה השראה חשמלית או משהו כזה?

 

אין שום קשר לחשמל, הכבל מסתובב במהירות מסויימת לפי התמסורת בגיר, ובמד הטורים יש תמסורת נוספת שמממירה את הסיבובים של הכבל לתזוזה של המחוג.

 

הכבל אמור לעלות בסביבות ה-100 שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל (מקורי מהחברה ) עולה 384 ש"ח כולל.

עדיף בד"כ להרכיב חלק מקורי , בגלל התאמת החלקים .

לפני שקניתי את החלק המקורי בדקתי גם חלקים תחליפים , ושמתי לב שהגומיה שמתחברת לקיר האש קטנה או גדולה מדי.

עדיף תמיד להח' את כל המכלל .

ודבר נוסף למד הטורים אין כבל מיכני , הוא מקבל את הקריאה מהחיווט .

 

בברכה

 

ששי

פולקסוואגן ואריאנט 1969

פורד פוקוס 2002

קבוצה בפייסבוק לפורד פוקוס :

https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/365044096918626/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בדקת תחליפים אוניברסליים, לדעתי חייבים להיות תחליפיים לרכב הספציפי שיתאימו במדויק. לדעתי גם זה לא חלק שצריך לקנות מקורי, אין פה שומדבר בטיחותי או בכלל משהו שמפריע לנסיעה במידה והוא מתקלקל, אבל כל אחד בדעתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בדקת תחליפים אוניברסליים, לדעתי חייבים להיות תחליפיים לרכב הספציפי שיתאימו במדויק. לדעתי גם זה לא חלק שצריך לקנות מקורי, אין פה שומדבר בטיחותי או בכלל משהו שמפריע לנסיעה במידה והוא מתקלקל, אבל כל אחד בדעתו.

 

אתה צודק בהחלט אין צורך לקנות כבל מקורי זה מדובר במודל 95 ,גם אני חשבתי למצוא כבל תחליפי אבל קודם לפרק את הכבל תקול וללכת איתו לחנות שמוכרת חלקי חילוף לרכב ולאתים ביניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...