Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6816 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, שאלה בשביל חבר שרצה לדעת, אצלו בקליאו הוא מצליח להוציא את ההילוך, למשל, משלישי לניוטראל (בזמן עצירה לקראת רמזור למשל) בלי קלאץ, מן הסתם ששילוב מהילוך להילוך ומניוטראל להילוך ראשון מחייב קלאץ.

 

נסעתי איתו באוטו וראיתי את הדבר ושאלתי אותו לפשר העניין.

הוא התעניין האם הדבר "אסור", מעיד על בעייה בקלאץ' ?

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם

אין שום בעיה לעשות את זה, רק צריך להוריד לחץ מהגיר קודם, אם אתה בבלימה בעזרת מנוע, אתה צריך ללחוץ טיפה גז ואז לשחרר לניוטרל ואם אתה בתאוצה... בוא נסכם שלא כדאי לך לנסות להוציא בכח בזמן תאוצה.

רק כשאין עומס על הגיר - בלימה או תאוצה.

 

לבחור מעליי, אין שום בעיה להכניס להילוך תוך כדי גלגול או תנועה ללא קלאץ, רק צריך להתאים מהירויות.

אם אין לך קלאץ' בכלל ואתה רוצה להתחיל נסיעה, פשוט כבה את הרכב שלב הילוך ותתניע בהילוך :-)

פורסם

שמשחררים הילוך לניוטרל זה כאילו שהקלאץ לחוץ.

מה זה בעצם ניוטרל זה מהלך שאין בו גלגלי שיניים שיכולים להישחק.

נניח והגיר על הילוך שני ואתה מזיז את הידית לניוטר אז זה כאילו שניתקת את הגלגלי שיניים וזהו.

 

למשל אם אתה תנסה להעביר הילוך מראשון לשני בלי ללחוץ על הקלץ' אז תישמע חריקה חזקה כזאת, וזה טוחן את הגלגל שיניים של ההילוך. אבל שאתה מעביר לניוטרל אז אתה רק מנתק את גלגלי השינים ולשם כך לא חייב ללחוץ קלאץ'.

פורסם

אם אתה מצליח לייצב את המנוע בסרק על הסל"ד שבו הוא היה פועל בהנחה שההילוך היה משולב, תוכל לשלב לאותו הילוך גם ללא שימוש בקלאץ'. מבלי חלילה לזלזל, הסיכוי שתצליח לעשות זאת הוא לא גדול. מאידך, הסיכוי שתגרום לנזק בתיבת ההילוכים אם כן תחליט שאתה רוצה לבדוק איך זה עובד גדול מאוד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

חחח זה בסדר רק רציתי לברר בתיאוריה, תודה על התשובות המלומדות.

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם
אם אתה מצליח לייצב את המנוע בסרק על הסל"ד שבו הוא היה פועל בהנחה שההילוך היה משולב, תוכל לשלב לאותו הילוך גם ללא שימוש בקלאץ'. מבלי חלילה לזלזל, הסיכוי שתצליח לעשות זאת הוא לא גדול. מאידך, הסיכוי שתגרום לנזק בתיבת ההילוכים אם כן תחליט שאתה רוצה לבדוק איך זה עובד גדול מאוד.

 

למען האמת אלעד זה לא כזה קשה, אתה לא חייב לדייק עד כדי כך, מספיק שתצמיד את הידית ב"כניסת ההילוך" בלחץ מסויים, לא חזק מידי כדי שלא תשמע את הגלגלי שיניים ולא חלש מידי, ואז ברגע שיגיע הסלד הנכון הוא יכנס חלק, וגם חשוב לא להתמהמה, צריך להיות נחוש.

פורסם
למען האמת אלעד זה לא כזה קשה, אתה לא חייב לדייק עד כדי כך, מספיק שתצמיד את הידית ב"כניסת ההילוך" בלחץ מסויים, לא חזק מידי כדי שלא תשמע את הגלגלי שיניים ולא חלש מידי, ואז ברגע שיגיע הסלד הנכון הוא יכנס חלק, וגם חשוב לא להתמהמה, צריך להיות נחוש.

 

למען האמת,

לפני המצאת הסינכרוניזר( synchronizer)' העברת הילוך פעלה רק על ידי התאמת הסל"ד של המנוע' לסל"ד של ההילוך הרצוי. על ידי שילוב לניוטרל, לחיצה על דוושת הגז ורק אז שילוב להילוך.

double-clutching

ולא צריך ללכת כל כך רחוק בהיסטוריה, אני זוכר שלאבא שלי היה mack שנת יצור 1990 שלא היה לו סינכרוניזר.

פורסם

לפני המצאת הסינכרוניזר( synchronizer)' העברת הילוך פעלה רק על ידי התאמת הסל"ד של המנוע' לסל"ד של ההילוך הרצוי. על ידי שילוב לניוטרל, לחיצה על דוושת הגז ורק אז שילוב להילוך.

double-clutching

ולא צריך ללכת כל כך רחוק בהיסטוריה, אני זוכר שלאבא שלי היה mack שנת יצור 1990 שלא היה לו סינכרוניזר.

 

ההיסטוריה חוזרת: בגירים הרובוטיים החדשים במשאיות שוב אין סינכרונים, ומי שעושה את תיאום המהירויות לפני שילוב ההילוך זה המחשב.

פורסם

כשהייתי בן 17 הייתי נוהג על R600 (המשאית כמובן, מק) שנת 78, ושם העברת הילוכים אך ורק עם דוושת הגז, בלי קלאץ' בכלל, גם שם אין סינכרונים? אבל שם באופן קבוע הייתי שומע את הגלגלים.

×
×
  • תוכן חדש...