Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר בפולקסווגן בורה


zurikk
שימו לב! השרשור הזה בן 5235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במכונית איתה החל השרשור, אין המלצת יצרן להחליף שמן גיר, לפחות ע"פי הציטוט מהוראותיו, שהביא ברוב טובו מרק10.

...

העובדה שאכן לפי הציטוט מהוראות היצרן המובאים כאן, יש להחליף שמן גיר במכוניות משנת המודל 2006 ומעלה, דווקא משכנעת יותר מכל שהחלפת השמן בגירים ישנים יותר, כנראה תזיק יותר משתועיל.

 

רועי5, לדעתי אתה טועה ומטעה.

פותח השרשור הביא צילום מספר הרכב, ובו כתוב שיש להחליף נוזל ATF כל 90K.

כבעלים של פאסאט 2002 אני יכול להעיד שבטיפול 90K לא החליפו את הנוזל, וכששאלתי למה, נתנו לי להבין שעדיף שלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם תואיל לעבור ברפרוף על ההודעה שלי בשנית, תוכל להבחין שהתייחסתי לציטוט מהוראות היצרן שהביא מרק. כמובן שאיני מתיימר להיות אסמכתא למשהו, אלא שאם תחבר את הציטוט הנזכר למעלה עם מה שנאמר לך במוסך, אולי תבין את המסקנה אליה הגעתי. יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב .

אומרים - כן . אומרים - לא .

אנו מחפשים " נעלם " נוסף למשוואה ( הודעת יצרן )

האם מישהו ראה מסמך רישמי של היצרן - האוסר על החלפת נוזל הממסרה.

או רק " המלצות ושמועות " ללא סימוכין בכתב ...

- אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר להמלצות יצרן, מישהוא פה בדק איך נראה ומריח שמן הגיר שלו אחרי 60K ק"מ?

אני בדקתי (שמן מינרלי דקסרון 3, גיר תקין) ויש הבדל משמעותי בגוון ובריח בין חדש לישן.

ואני בטוח ששום שמן לא יצא מהגיר אחרי 100K ק"מ - כפי שהיה כשנכנס אליו, אז מה ההגיון שלא להחליף\לרענן שמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל החברים היקרים.......אני באמת מבין את הרצון לעשות הכל "נכון" ולמצוא את "ההגיון" בכל דבר...זאת גישה בריאה של ראליזם טהור

 

אבל רק בואו לא נשכח דבר אחד ! המלצה שגויה תוביל את פותח השרשור לשים סכום של בין חמש\חמש וחצי אלפיות ל12 אלפיות על הגיר. משכורת של חודשיים עד שלושה חודשים (בלי להחשיב את שאר הוצאות הבית)

 

בקיצור עם כל הכבוד למהנדסי המכונות שקיימים גם קיימים בשרשור הזה ולשאר המבינים שאכן מבינים, כאדם שעבד שנה במוסך וש2 ממשפצי הגירים המתמחים בVW הם חברים אישיים מאוד קרובים לו אני אומר פה בצורה חד משמעית דבר שקרה במאות ואלפי גירים של מכוניות פרטיות ומוניות.....

 

שימו לב : מאות ואלפי גירים !!

 

אם הבחור הנחמד יחליף שמן גיר ברכבו, הוא ימצא עצמו מהר מאוד משפץ גיר !, זה יעלה לו בין 5 ל12 אלף שקל וזה יכאב לו מאוד בכל המישורים !!

 

ולאלו שבכל זאת רוצים הסבר גם לזה יש תשובה, בגיר אוטומטי יש המון חיישנים ושסתומים (סולונואידים) במהלך הפעולה שבבים רבים וחומרים אחרים נקטשים ונטחנים בגיר ונדבקים לגלגלים השונים, בהכנסת שמן חדש כל אותם חומרים ושבבים נשטפים (בדיוק כמו שיש בוצה בשמן המנוע ממליצים להחליף 4 החלפות שמן כל 1000 קילומטר רצוף...כדי לנקות) ויוצרים

א.חופש במכלולים השונים

ב.סתימת רכיבים מכריעים בגיר

 

בקיצור : כמו שאמרתי, אם הבחור יחליט לבצע החלפת שמן זה עלול לעלות לו בנזק רב - חבל !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו ראה מסמך רישמי של היצרן - האוסר על החלפת נוזל הממסרה.

 

אני מניח שאם צמפיון לא מחליפים את ה-ATF אז הם קיבלו על כך המלצה מהיצרן אבל מי שנכנס לשם לטיפול יכול לבקש לראות מסמך כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן שאלתי . האם מישהו ראה מסמך רישמי.

בואו נעצור כאן לרגע את הדיון .

ומי שיכול . יארגן מסמך רישמי - ורצוי עם הסבר רישמי .

- אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ראיתי מסמך רשמי חוץ מאשר שמועות, כמו שלא ראיתי בשנת 2000 מסמך רשמי של הייצרן הממליץ לבצע פלשינג למנוע במעבר משמן מינרלי לשמן סינטטי, המלצה שמזמן כבר לא שומעים אותה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב של אבא שלי כן החליפו שמן גיר אוט' (בורה מודל 2000).

כמובן שהיה צורך לפרק את האגן של השמן, לנקות את המגנטים שסופחים אליהם את שבבי המתחת.

השמן שיצא היה די מלוכלך. חשוב לציין כי הרכב בשנתונים אלה הורכב בגרמניה ולא בספרד או בכל מקום אחר

את דגם הגיר אני לא מכיר.

השאלה שלי היא איזו פעולה במהלך החלפת שמן ATF גורמת לכשל בגיר הרכב לטענת חלק מחברי הפורום בשרשור זה?

 

בברכה

 

ארתור

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בקיצור עם כל הכבוד למהנדסי המכונות שקיימים גם קיימים בשרשור הזה ולשאר המבינים שאכן מבינים, כאדם שעבד שנה במוסך וש2 ממשפצי הגירים המתמחים בVW הם חברים אישיים מאוד קרובים לו אני אומר פה בצורה חד משמעית דבר שקרה במאות ואלפי גירים של מכוניות פרטיות ומוניות.....

 

שימו לב : מאות ואלפי גירים !!

עתיד, לא הגזמת קצת ? כלומר כול מי שאני מכיר כמעט בעל גולף/בורה עם גיר 01M עבר שיפוץ.

 

בקיצור : כמו שאמרתי, אם הבחור יחליט לבצע החלפת שמן זה עלול לעלות לו בנזק רב - חבל !

 

עתיד, עזוב את הדוגמאות והמספרים שאתה שולף כהרף עין ונחשוב בהגיון !!!

 

בעל רכב עם גיר 01M לאחר כ-80K שמתגלה אצלו תקלה בעזרת מחשב איבחון "סולונואיד N93 תקול" העברת ההילוכים לא תקינה.

 

מה הפרוצדורה לתיקון התקלה ?



1. ריקון נוזל ATF

2. פירוק הקרטר

3. פירוק הפלטה עם הסולונואיד והחלפת הסולונואיד התקול.

4. לפני הרכבה מנקים את הקרטר+החלפת אטם.

5. מילוי נוזל ATF ח ד ש

 

מה זה שונה מהחלפת נוזל ATF בצורה ייזומה ?

 

אתה רוצה להגיד שכול שיפוץ גיר למעשה לא שווה מכיוון שמחליפים את הנוזל והרי לפי הודעתך הגיר אמור לשבוק חיים בקרוב מאוד.

 

מה אתה מציע ? להרכיב גיר חדש מהחברה כול פעם שיש בעיה בגיר.

 

תן לי הסבר הגיוני/טכני למה בגיר 01M קוד AG4 החל משנת 2006 הייצרן כן ממליץ להחליף נוזל ATF.

 

עם כול הכבוד למכונאים ולמשפצים אני צריך הסבר מקצועי ולא שליפת דוגמאות.

 

אני שוב פעם מצרף את ההנחיה של הייצרן לגבי גיר 01M קוד AG4 שלא שונה במבנה שלו מ-01M משנת 95, אולי לך יש תשובה מה השתנה ?

Pages from Automatic gearbox Change ATF.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד להסבר ההגיוניים והטכניים אני צריך גיר עובד, ועובדתית אחרי החלפת שמן הוא לא...

 

בקשר למה שאמרת....מעולם לא ניתקלתי במשפץ שפותח גיר מחליף סולונואיד N93 וסוגר, בדרך כלל שמשפצים אז משפצים מפרקים את הגיר לגו, מנקים הכל פיקס בוכנים הכל מרכיבים קיט שיפוץ שכלל את המייסבים האטמים ודיסקיות הלחץ וסוגרים....

 

אבל שוב זה הניסיון הדל שלי עם המותג (מה הניסיון שלי כבר...רק בבעלותינו בשנתיים האחרונות עברו איזה 15\20 VWים...בקטנה) ורק כמה חברים שעובדים בכמה מוסכים, כמו שאמרתי ניסיון דל....לא משהו רחב...

 

תראה מרק אין לי כוונה להרחיב את הדיון הזה יותר מידי הפאסאט הראשונה שלי עשתה 310 אלף קילומטר על הגיר

הפאסאט השניה עשתה 160 כמעט ונמכרה (כל זה עם מנוע 20VT משופר לאיזור ה190 כ"ס הרבה ג'ימיקאנות פתיחות והתעללויות) מיותר לציין שלא הוחלף שמן באף אחת מהן....

 

סתם דוגמא מרק : פאסאט TDI (שלנו!) 210 אלף קילומטר הולך גיר, (כמובן שעד אז שמן מקורי) משפצים ב"אלה" ירושליים, הרכב נוסע עוד 55 אלף קילומטר, הנהג המוכשר משפף קרטר שמן גיר על מדרכה כל השמן נוזל, המנוע מדומם מייד עם השפשוף ולא מותנע מאותו רגע !.......ניקיון קרטר הלחמת החור מילוי שמן, 7 אלף קילומטר הלך גיר, שיפוץ.....הרכב נמכר ב380 אלף עם הגיר אחרי השיפוץ....

 

ויש לי עוד אין ספור דוגמאות כאלו ממש אין ספור - כל אחד יעשה כאהבת נפשו ברכבו שלו...ככה או ככה השיפוץ של הגיר שלו לא יוצא מהכיס שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עתיד,

 

זה שמוסכים מורשים כמו צ'מפיון נוהגים בכול תקלה שמתגלת בגיר לומר ללקוח ישר 'שיפוץ גיר' זה לא חדש לי.

 

חפש בפורום ותראה שכול תקלה בגיר לא משנה של איזה חברה ישר 'שיפוץ גיר'.

 

תתפלא, מוסך רון מחליפים סולונואידים וצמה של הגיר וחיישנים במחיר אטקרטיבי חמישית ממחירו של שיפוץ הגיר.

 

רוב התקלות בגיר הזה הם תקלות חשמל בשביל זה אין צורך לשפץ גיר.

מחירו של סולונאיד מקורי בחברה הינו בסביבות 500 שקלים ועוד 120 שקלים צמה.

 

במידה ותהייה לך תקלה בסולונאידים אשמח לעזור לך בהחלפתו ובעבר עשיתי זאת בגולף דור 4.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רציתי לפתוח ת'רד חדש לכן השאלה שלי האם כל העניין של החלפת שמן שמלווה בבעיות הוא תקף רק לגירים של קבוצת VW או גם רכבים אחרים ,ולמה,כי אני רוצה לעשות רענון של שמן גיר ברכב שלי (קורולה 04) אבל אחרי כל האשכול הזה יש לי חששות. מה דעתכם לעשות,יש לציין שצבע של שמן כבר לא ממש אדום ,אלא טיפה חום. תודה

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לפותח השרשור ,אני מחזיק בדעה שאין צורך להחליף את שמן הגיר האוטו

ללא כל סיבה ,תיבת ההילוכים שברכבך מסוג 01M הפועלת עם שמן סינטטי מייצרת מעט מאד שבבים

ושחק שאיתם המסנן בשילוב המגנטים שבאגן השמן מתמודדים בצורה טובה לאורך כל חיי התיבה .

על כן אני לא ממליץ לבצע החלפה יזומה של שמן אם אין כל בעיה בתיבת ההילוכים נקודה .

 

אבל לטעון שהחלפת שמן בגיר תגרום לו נזק זהו קישקוש מוחלט .

מאות פעמים החלפתי את השמן בתיבות הללו מסיבות שונות כגון ,מכה באגן השמן,

תקלה בצמת החוטים הפנימית או בחיישן טמפ השמן שהינו חלק ממנה ,תקלה בסולונואיד ,

קריסת מקרן שמן גיר וערבוב שמן גיר עם נוזל קרור ,החלפת מוח גיר במוח חדש .

 

בכל המקרים האלו שציינתי שהם דיי שכיחים לא נגרמה שום בעיה בגיר שלא היתה שם קודם

הדברים שאני כותב כאן הינם מניסיון מוכח ולא קישקושים שסתם מבלבלים את האנשים .

 

בפורום אחר כבר דובר שאסור להחליף שמן בVAG גם בגיר הרגיל,שזה דבר שהאוזן שלי בקושי עומדת בו

בקיצור אגדות עם שמספרים לילדים כדי שירדמו בלילה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

גם אני בתוך הסלט של הגיר ולא גיבשתי החלטה מה לעשות..

 

מחזיק בבורה שנת 2002 שכרגע עברה 95K, חשבתי לגשת למוסך לקנות שמן בעצמי וכן לעשות את ההחלפה...

אבל די חושש שבאמת הגיר יתחיל לעשות בעיות לאחר ההחלפה!

ומצד שני חושש שהגיר יעשה בעיות אם אני לא יחליף את השמן בזמן!

 

מבקש את עזרתכם בקבלת ההחלטה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...