Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בכל שנה, כאשר מגיע הרגע הזה עולות המחשבות מחדש.

מונקו, נסיכות קטנה לחופי הים התיכון, יקרה להחריד וקוסמת עוד יותר, בהחלט לא המקום למרוץ מכוניות סביב הרחובות הצרים, המרינה, הקזינו ובתי הקפה.

ודווקא בגלל זה או אולי בגלל זה, מונקו היא המקום אחד מהקסומים בעולם שדווקא שם צריך לקיים מרוצי מכוניות וכמובן היהלום שבכתר הוא הקרקס המהיר בתבל- הפורמולה-1.

תשאלו כמעט כל נהג מרוצים מתחיל או ותיק באם היה יכול לבחור רק מרוץ אחד בקריירה לנצח וקרוב לוודאי שרובם יגידו שהיו רוצים לנצח דווקא כאן, וזה בחלט לא בגלל לחיצת היד עם המשפחה המלכותית.

משהו בשילוב בין מכוניות מרוץ מהירות וחדשות לבין הבניינים העתיקים שמסביב והמרינה עם הסירות שממול, שעל גבי כל אחת מהן שוכבת איזו יפהפיה חשופת חזה עושה את זה .

כמעט כל הנהגים הגדולים בהיסטוריה ניצחו כאן לפחות פעם אחת ובכל זאת היו גם מיקירם של נהגים שזה היה הנצחון הבודד שלהם, מין הבלחה ריגעית קסומה שכזו.

מזג האויר גם הוא עושה את שלו ואף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה ברגע המרוץ ואיך יגיבו השמיים וההוא שם למעלה למשמע צלילי המנועים שצורחים כאשר הם מגיעים לתשע עשרה אלף טורים בתוך המנהרה .

רחובות הנסיכות מתחילים לתפוס צבע כשלושה שבועות לפני המרוץ, כאשר פועלי העירייה השונים מתחילים להרכיב את גדרות הבטחון בתוואי של המסלול , שלטי הפירסום ניתלים ומריחים משהו באויר.

בשום מסלול בעולם הקהל אינו נמצא כל כך קרוב למכוניות והנהגים.

רואים את נעילת ההגה, הכפפות שאוחזות חזק כל-כך, את הלבן בעיניים של הנהגים דרך הקסדה ומסיכת המגן, אפשר להריח את ריח הצמיגים, הבלמים והזיעה מתערבבים יחד עם הבושם של הגבירות בבתי הקפה ממול. חוויה.

 

 

דובי

1.jpg

2.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

אני מניח שאם אתם זוכרים משהו מהמרוץ של שנה שעברה זה דווקא את מקצי הדרוג ו"תרגיל החנייה" המסריח של מיכאל שומאכר(מי אם לא הוא...) שהסריח אפילו יותר מחירייה ביום טוב לכולם , חוץ מאשר לו.

בסיום פרננדו אלונסו ניצח, שני סיים מונטוייה באחת ההברקות שלו לפני שעף ממקלארן ושלישי סיים קולטארד ולבש חליפת סופרמן מגוחכת על הפודיום, פודיום ראשון לרד-בול.

 

עונת 2007 בינתיים מקיימת הרבה מההבטחות שקיימה .

ארבעה מנצחים שונים כבר יש לנו. קרב ירושה בפרארי שעוד צפויות לצאת ממנו ניצוצות וההפתעה הגדולה מצידו של לואיס המילטון במקלארן-מרצדס, שמוליך כרגע את אליפות העולם.

המילטון כבר שבר מספר שיאים השנה בהיסטוריית הפורמולה-1 עד סופ"ש הזה ודווקא בסופ"ש הזה הוא הספיק כבר אתמול לשבור את המכונית שלו בפניית סנט-דבו , שם נעל את הגלגלים ונכנס בגדר הקרובה קרובה. הנהג הבריטי הצעיר הראה בגרות בכך שהודה כי זו היתה טעות נהיגה שלו .

 

monaco.gif

 

 

מסלול הרחובות הצר של מונקו ומזג האויר שצפוי להיות הפכפך יעשו לנו 78 הקפות שאמורות להיות מעניינות.

הנקודות הקריטיות במסלול הן כמובן הפנייה הראשונה שלאחר הזינוק, סנט-דבו (שם המילטון הרגיש עד כמה הגדר קשה) , פניית הקזינו האיטית והשיקאן ביציאה מהמנהרה שמעבר לכך שזוהי נקודת בלימה חזקה לאחר הקטע המהיר במסלול, יש בו גם שילוב שבו הנהגים עוברים מהחושך של המנהרה לאור חזק בעיניים מהשמש והמרינה (ולך תדע מה מחכה על היאכטות...).

 

שידור מקצי הדרוג בשבת ספורט 5 פלוס בשעה 14:50

שידור המרוץ בראשון בספורט 5 פלוס בשעה 14:45 , לפני זה שידור חוזר של מקצי הדרוג.

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

בזמן שאני רצתי על ההליכון בבית ונרטבתי מהזיעה הנהגים במונקו "נהנו" מגשם ששטף, לפחות בשלב הראשון את המסלול.

 

כן, מקצה אימונים גשום קידם את נהגי הפורמולה-1 היום לפני הצהריים וכל מי שמנוי ל-RTL יכול היה לראות שממש לא קל לנהוג בגשם, לא רק בראש העין באימון ל-MDC, אלא גם ברחובות הצרים של מונקו.

 

הרבה מהנהגים בילו בשטח המילוט שבסוף ישורת הזינוק ואלו שלא היו שם הבינו עד כמה המסלול חלק בשיקאן שביציאה מהמנהרה, שם כמעט כולם נאלצו לחתוך אותו בכדי להימנע מפגיעה ברכב שלהם.

 

בסופו של האימון יכולה היתה קבוצת ספייקר לחייך - אדריאן סוטהיל הגרמני, נהג הקבוצה, קבע את הזמן המהיר ביותר .

נכון שזה לא אומר כלום ובטוח או כמעט בטוח שעוד מעט, במקצה הדרוג הספייקר לא יעברו אפילו את ה-Q1 אבל בכל זאת נקודת אור לקבוצה ההולנדית.

 

 

 

דובי

1.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

לראשונה העונה מקלארן-מרצדס הוכיחו עליונות מוחלטת מול האדומים של פרארי כאשר אלונסו לקח את הפול-פוזישן .

כבר כולם היו בטוחים כי המילטון ישפץ שוב את ספרי ההיסטוריה לאחר שהוביל במשך רוב ה-Q3 אבל הפרעה מצידו של וובר בצד הקפה נהדרת של אלונסו וחיצי הכסף בשורה הראשונה , על פי סדר ההררכיה בקבוצה, לפחות על הנייר.

פרארי נמנעו מתקרית בתוך הקבוצה לאחר שרייקונן הרגיש עד כמה הגדרות במונקו קשים ושבר את המתלה הקדמי יחד עם הזרוע של ההגה ונתקע על כל המסלול, מאסה שהגיע אחריו הצליח בשנייה האחרונה להימנע מפגיעה בו . בסיום הוא דורג שלישי אבל הפנים שלו שידרו שהוא ממש לא מרוצה.

 

התקרית בין קולטארד וקובליינן יכלה להיגמר אחרת אבל בהשראת תקרית מונזה של השנה שעברה חלה החמרה בחוקים והזמנים של קולטארד נפסלו לחלוטין מה-Q2 והוא יזנק רק מהמקום ה-16. חבל כי רד-בול בהחלט משתפרים והוא היה כבר שמיני.

 

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

ביום חמישי, מעט לפני שכל האקשן החל על המסלול, משפחת המלוכה של מונקו, משפחת גרימלדי בראשות הנסיך אלברט, חלקה כבוד לאיירטון סנה ולנצחונו הראשון בנסיכות מלפני 20 שנה.

במקום נחשף שלט לכבודו של איירטון סנה בנוכחות אחותו ויויאן ואחיינו ברונו, שאף יתחרה במרוץ ה-GP2 .

סנה כזכור ניצח ברחובות הללו 6 פעמים והמרוץ שאולי הכי זכור, לי לפחות, מכולם הוא דווקא הפעם הראשונה שלו במכונית פורמולה-1 במונקו, 1984 במדי טולמאן-הארט , אז הוא סיים שני בגשם שוטף במרוץ שהופסק לאחר שסנה כבר היה ראשון.

 

 

 

דובי

1.jpg

2.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

מה התחזית למרוץ היום? בתקווה שיהיה מסלול רטוב.

מקצה דרוג נחמד, לא הבנתי על מה הענישו את קולטארד, אם הוא היה ממשיך ישר ולא חותך ימינה הוא היה קרוב לוודאי בתוף הקיר.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

פורסם

באמת כזה מרוץ משעמם מבחינת עקיפות לא היה הרבה זמן.

אבל, הנהיגה של המילטון ואלונסו שלוקחים סיכונים שווה את הכל. פשוט כיף לראות אותם נוהגים (במיוחד המילטון).

ראיקונן עם פתיחה טובה, אבל חוץ מזה הוא לא עשה כלום, קיפץ כמה מקומות בזכות העצירה האחת.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

פורסם

מירוץ צולע של מאסה

אלונסו שוב ראשון בדירוג נהגים

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אין מה לעשות - אני מאוכזב בגלל התוצאות של פרארי.

לאמרות שמקום של מאסה היה הכי טוב שהוא היה יכול בנסיבות האלו וגם קימי הצליח להיכנס לנקודות.

הפער עדיין לא ענק - הכל עוד פתוח (תירוצים של לוזרים :lol:)...............

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

צפיתי בכל המירוץ, לדעתי יש קסם מיוחד למסלול הזה, בפיתולים הצרים, בנוף העירוני והנמל, המנהרה, שפשוט מרתקים ומוסיפים לאווירה! אה, והיו גם מכוניות ונהגים... :wink:

 

אחד הדברים המדהימים שמירוץ כזה, במהירויות כאלו, במסלול כזה, נגמר בלי דרמות ובלי נפגעים! (שיפור ברכבים ובבטיחות המסלול או פשוט נס?..)

 

בהחלט יעד אטרקטיבי לנסיעה עתידית.

פורסם

טוב, אני חושב שבועז קורפל (שהוא חבר טוב טוב שלי ) סיכם נהדר את המרוץ בזה שאמר שמקלארן-מרצדס החזירו את הסוסים האיטלקיים לאורווה לעשות חושבים.

 

המסלול במונקו פשוט מדהים, יופי של פניות, גדרות בטחון שמשאירים אותנו עם פל"ד גבוה וגורמים לנו לחשוב מי יהיה הראשון שירגיש את הגדר ובכל זאת, למרות שאני נהנה לראות שם בכל פעם מחדש מרוץ מכוניות קיימת בי התחושה כי המסלול הזה ממש לא מתאים למכוניות פורמולה-1 מודרניות.

במסלול "נורמלי" הן בקושי מצליחות לייצר עקיפה אחת נורמלית אז עוד באי-שפיות של מונקו...?

אבל כנראה שהמסורת והכסף (ולא בטוח שזה הסדר הנכון ) הם שמביאים מדי שנה את קרקס הגראן-פרי חזרה לבירה הטיבעית שלו.

מזג האויר לא איפשר לנו לראות אף אחת על היאכטות אז התרכזנו במרוץ.

את חשיבות הפול-פוזישן במונקו הוכיח אלונסו היטב ולמרות שנראה היה שבשלבים מסויימים המילטון מגיע אליו, אמר פעם נהג פורמולה-1 חכם (נראה אם אתם יודעים מי ? ) שלהגיע עד למכונית שלפנייך זה דבר אחד ולעקוף זה כבר סיפור אחר לגמרי.

אני בטוח שכאשר המילטון נצמד לאלונסו לגיר, אלוף העולם דאג לבקש יפה מרון דניס שיוריד לו את העלוקה מהגב ואכן הפער נפתח מעט מחדש.

 

ההבדל בין שני סגנונות הנהיגה של אלונסו והמילטון נראה היטב ברחובות הצרים של מונקו.

אלונסו היה הרבה יותר רגוע ואילו לואיס המילטון נראה כאילו הוא על המגבלות רוב הזמן ועוד שנייה הולך לרסק את המקלארן הכסופה פעם נוספת (הפעם הראשונה היתה ביום חמישי) .

 

יומו של המילטון עוד יגיע אבל בינתיים הוכיח אלונסו מדוע הוא הנהג המוביל של מקלארן ומדוע יש לו כבר 2 אליפויות עולם וגם 2 נצחונות העונה.

 

אהבתי את ההופעה של צמד מכוניות הוויליאמס-טויוטה , ביחוד לאור ההופעה העצובה משהו של רלף שומאכר בטויוטה הרישמית.

יש לי הרגשה שרלף לא יסיים את העונה בטויוטה, הוא לא מספק תוצאות ולפעמים נראה כאילו הוא ממש לא מתאים למשחק הזה, זה קצת גדול עליו.

לעומתו ניקו רוזברג וכמובן אלקס וורץ נתנו הופעה מרשימה והרבה תקוות לעתיד.

 

כולם היו עסוקים בהופעה המאכזבת של פרארי ואני ממש לא מבין על מה האבל. הרי שבועיים קודם אף אחד לא הצליח להתקרב למאסה . נכון להיום החבילה האוירודינמית של מקלארן-מרצדס עדיפה במסלול איטי כמו מונקו . לנו נותר לחכות לקנדה שם יש ישורות מהירות עם בלימה חזקה בקצה בכדי לדעת מה ההבדל האמיתי בין הקבוצות.

 

האכזבה הגדולה ביותר שלי היתה ממזג האויר, ולא , לא בגלל היאכטות ומה שעליהן , פשוט קיויתי למעט גשם שיכניס עניין.

בפורמולה-1 אין הרבה עקיפות באופן שיגרתי אז דווקא במונקו רציתם עקיפות ?

 

 

דובי

1.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
צפיתי בכל המירוץ, לדעתי יש קסם מיוחד למסלול הזה, בפיתולים הצרים, בנוף העירוני והנמל, המנהרה, שפשוט מרתקים ומוסיפים לאווירה! אה, והיו גם מכוניות ונהגים... :wink:

 

אני צברתי איזה 200 הקפות על המסלול הזה ב-GT3.

כמובן שזה ממש כמו הדבר האמיתי אבל זה נותן מושג מצויין לגבי אתגרים של המסלול.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

×
×
  • תוכן חדש...