Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בתקלה בגיר אוטומטי ביונדאי אטוס


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 5275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הכוונה לממיר פשוט שמצמד הממיר משתלב אחרי הילוך השיוט ( 3 או 4 ) ברוב המכוניות.

הכוונה לממיר דינמי שמצמד הממיר משתלב בתנאים מסויימים כבר בהילוך 2 ו"מטייל" בין כל ההילוכים חוץ מראשון ורוורס שבו הוא צריך להיות מנותק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע אני שפותח השרשור יתאר לנו בדיוק מה זה "תחילת נסיעה".

 

 

"תחילת נסיעה" זה לעיתים אפילו תוך כדי תימרון בחנייה.

 

קראתי קצת על התקלה הזו ואני מבין שהמחשב משקלל מספר נתונים כאשר הוא מחליט שנעילת הממיר אמורה להיות פועלת ואז הוא משווה את מהירות הרכב למהירות המנוע ואם קיים הפרש מעל רמה מסוימת הוא יתן את קוד התקלה.

לחילופין, אם הוא מחליט שהנעילה לא אמורה להכנס לפעולה אך הוא לא מזהה הפרש בין מהירות המנוע למהירות הרכב הוא גם יתן את קוד התקלה.

אולי אצלי המקרה הוא הפוך, הנעילה אמורה לא להיות קיימת במהירות נמוכה אך הוא לא מזהה הפרש מהירויות.

זה נותן אייזה כיוון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה לממיר פשוט שמצמד הממיר משתלב אחרי הילוך השיוט ( 3 או 4 ) ברוב המכוניות.

הכוונה לממיר דינמי שמצמד הממיר משתלב בתנאים מסויימים כבר בהילוך 2 ו"מטייל" בין כל ההילוכים חוץ מראשון ורוורס שבו הוא צריך להיות מנותק.

פעם ראשונה שאני נתקל במושגים הללו למרות שאני מכיר את תיפקודי הממיר מומנט והנעילה שלו כפי שתארת.

 

לעיניינו, מציע בשלב ראשון ושני לבדוק רלטנרנטור למתח AC גבוה מידי ולבצע ביטול התקנות ואביזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה?

בגירים כמו 09g של קבוצת וואג, 81-sc של אייסין המורכב במונדאו החדשה, גאלקסי, smax ועוד במגוון רכבים אחרים קיים ממיר והוא מוגדר ע"י היצרן כממיר מומנט הידרו'-דינמי עם נעילת ממיר בכל טווח ההילוכים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה הכי טובה זה לנסוע על רכב דומה במהירות שיוט של 100 קמ"ש ולבדוק את הסל"ד שלו ולהשוות עם הרכב שלך

אם התוצאה היא סל"ד גבוהה ברכב שלך המצמד גישור בתוך הממיר לא נכנס לפעולה.

 

תקלות אפשריות במצמד גישור:

1. מצמד שחוק (בלאי טבעי)

2. סולונואיד לא תקין (לא פותח מעבר שמן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מד טורים ואין לי רכב דומה להשוואה אולם אם להסתמך על התחושה אז אם נותנים גז ב 100 קמ"ש אין תחושה של טורים קופצים אלא הגברת מהירות של הרכב באופן סביר ללחיצה על הדוושה לאופי הכביש.

זו כאמור תחושה, יתכן ומחשב הרכב מזהה הפרש מהירויות מסויים בין המנוע ורכב בכל זאת, השאלה היא למה הנורית נדלקת במהירות נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בימים האחרונים עשיתי בדיקה יסודית מתי נורית ה check נדלקת עם התקלה הזו (P0741).

הממצאים הם כאלה:

אני נכנס לרכב בבוקר ומניע, המנורה דולקת, אני מחבר סורק, מוחק את התקלה והמנורה נכבית ואני יוצא לנסיעה. הנסיעה יכולה להיות קצרה או ארוכה, מחוץ לעיר או בתוך העיר, מהירות איטית או נמוכה, המנורה תשאר כבויה כל הזמן והאוטו נוסע מצוין.

סיימתי את הנסיעה כיבית את המנוע ועזבתי את הרכב.

חזרתי לרכב, הנעתי אותו שוב ומייד המנורה נדלקת, אני מכבה אותה יוצא שוב לנסיעה הכל בסדר והכל חוזר כל עצמו.

זה הדפוס והוא קבוע.

מה ההסבר שלכם לעיתוי הזה שבו המנורה והתקלה מופיעים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עברתי על כל חיבורי החשמל לתיבה כולל המינוס מהמצבר והם תקינים לחלוטין.

חיברתי לרכב סורק שמציג גם freeze frame data. וגם live data

נתוני ה freeze frame הראו שהתקלה קפצה כאשר הרכב היה במהירות 0 קמ"ש אך המנוע היה במאמץ, אני לא זוכר כמה בדיוק אבל זה מאמץ של נסיעה ולא של עמידה במקום אפילו עם מזגן. זה אולי מסביר את התקלה, מחשב הרכב זיהה הפרש מהירויות גדול בין המנוע לרכב ונתן תקלה שנעילת ממיר המומנט לא תקינה.

חשדתי שיש בעיה עם חיישן המהירות, בדקתי עם הסורק בזמן נסיעה את ה live data והוא כן הראה את מהירות הרכב. הבדיקה הייתה קצרה.

האם יתכן שמדובר בחיישן מהירות רופף?, אגב מבחינת הספידומטר המחט יציבה ומראה תמיד את המהירות. האם אותו חיישן מפעיל את הספידומטר?

לחילופין, יתכן וחיישן הסל"ד או "עומס המנוע" לא תקינים אבל אני מניח שאז הייתי מקבל קודים אחרים של תקלה והמנוע היה מזייף.

בקיצור, אני זקוק ליעוץ ממשהו שמכיר היכן חיישן המהירות של מחשב הרכב באוטו הזה.

האם יש טעם לבדוק את הכוון הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה שלך לא נכונה ,לפני שאתה עושה טעות ומחליף חלקים סתם גש למוסך שיבדקו את הרכב,הפרמטרים שמחשב ניהול גיר משתמש בהם לנעילת ממיר מומנט הם מהירות כניסה ויציאה בגיר ולא מהירות רכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשב הגיר יכול לבקר את הממיר מומנט גם ללא מהירות טורבינה רק ממהירות המנוע.

אני לא בדיוק הבנתי איך הוא בדיוק בדק ולכן שאלתי מה ששאלתי, מה אתה הבנת שהוא בדק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי קוד התקלה הממיר נעול ,אם בפועל זה קורה בשילוב לD הרכב היה כבה,מאחר ולפי דבריו אין כל בעיה בנסיע,כל העיסוק ברכב בידי אדם ללא נסיון מיותרת,ניסיון הפעלת רכיבים יכולה לגרום לבעיה רצינית יותר,לכן אני ממליץ לגשת למוסך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...