Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הקטנוע נוסע יפה מאוד מניע בקלות ונשמע טוב.

אבל..........

מעבר ל4/6 של מהלך הגז המנוע התחיל להחנק.

כאילו לא מגיע דלק מצב זה ממשיך עד שמחזירים את הגז ואם לא המנוע פשוט כבה.

מכיוון שבסרק המנוע גיע לסל"ד מקסימום או קרוב אליו אין שום חשש למערכת ההצתה מעבר לעובדה שהיא לא קשורה לכמות הגז לכן היא נפסלה.

האם הבעיה היא סתימה בקו הדלק מהמיכל לקרבורטור?

מצוף נמוך מידי?

קרבורטור סתום ?

 

פשוט אני לא רוצה לפרק סתם את כל הפלסטיקה מסביב למיכל הדלק כאשר הבעיה לא שם.

 

תודה רבה

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אהה שכחתי לציין שהקרבורטור הוא קרבורטור "סיכה" לפי מבט ראשוני( זה עם הבוכנה וכו.. )

ופילטר דלק זה מין רשת כזאת ולא רגיל אבל אני מתכוון להחליף.

ארז מה הכוונה "הייתה לי"?

היא נפתרה?

מוסך?

פורסם

אני מהמר על מכלול תקול כלשהו בקרבורטור.

 

יכול להיות הסיכה,יכול להיות המצוף פלסטיק ויכול להיות פילטר אויר מלוכלך.

יכול להיות כיון תערובת לא נכון (דלק/אויר).

 

תתחיל לבדוק ותעדכן.

פורסם

פתחתי והמצוף תקין..אני דווקא חושד בחריץ של הסיכה שהוא סתום!

ניסיתי לכוון בכל מצב זה לא הולך חייבים לנקות.

אבל השאלה שלי היא האם יכול להיות שפשוט דלק מהמיכל לא מגיע מספיק מהר?

כי יש שם מנגנון מפגר כזה שבתוכו הפילטר שהיה די סתום פעם שעברה שפתחתי אני חושב שאבטל אותו וארכיב פילטר רגיל של אופנוע.

פורסם
הקטנוע נוסע יפה מאוד מניע בקלות ונשמע טוב.

אבל..........

מעבר ל4/6 של מהלך הגז המנוע התחיל להחנק.

כאילו לא מגיע דלק מצב זה ממשיך עד שמחזירים את הגז ואם לא המנוע פשוט כבה.

מכיוון שבסרק המנוע גיע לסל"ד מקסימום או קרוב אליו אין שום חשש למערכת ההצתה מעבר לעובדה שהיא לא קשורה לכמות הגז לכן היא נפסלה.

האם הבעיה היא סתימה בקו הדלק מהמיכל לקרבורטור?

מצוף נמוך מידי?

קרבורטור סתום ?

 

אולי קשה קצת לוריאטור להיכנס (להשתלב) להאצה כאשר אתה נותן כמות גז גדולה ?

 

והאם הבורג כיוון תערובת מכוון מדויק אצלך?

 

האם זה מנוע 4 פעימות או 2 ?

פורסם

דיזות סתומות של הקרבורטור,אני ממליץ לך להחליף את הפילטר דלק לאחד רגיל שאתה יכול לקנות בחנות ב30 שקל.

תפרק את הדיזות בקרבורטור ותנקה אותם עם קצת ספריי קרבורטורים ואויר דחוס.

תעבור פרה פרה.

אם זה לא עוזר אפשר יהיה לשלול לפחות את האפשרות הזאת.

פורסם

עשיתי מעקף למפצל הדלק המקורי עם פילטר והקטנוע נותן פול גז עד 30 קמ"ש ואז נחנק כנראה מחוסר דלק במאמץ.

עכשיו "שיפצתי" את המפצל דלק כי יש שם איזה משחק עם צינור וואקום לכן אני מאמין שזה יפתור את הבעיה.

פירקתי בשישי בבוקר את הקרבורטור וניקיתי אותו יסודית לא רק דיזות וראיתי שיש מין " מעשיר תערובת"

חשמלי שנראה כבוכנה הנשלטת ע"י סולונואיד.

מכיוון שאני מאמין שהפעולה שלה קשורה למהירות הנסיעה אי אפשר לבדוק האם היא תקינה כי היא לא קשורה מכאנית לגז.

נקווה שהחזרה למפצל הדלק המקורי שנסתם תפתור את הבעיה סוף סוף.

 

מישהו מכיר את המערכת לעומק?

 

המנוע 50 2 פעימות ואני כיוונתי תערובת וזאת לא פעם ראשונה שאני מכוון, הכיוון טוב וגם ניסיתי טיפה יותר עשיר וטיפה יותר עני זה לא זה...

פורסם
עשיתי מעקף למפצל הדלק המקורי עם פילטר והקטנוע נותן פול גז עד 30 קמ"ש ואז נחנק כנראה מחוסר דלק במאמץ.

עכשיו "שיפצתי" את המפצל דלק כי יש שם איזה משחק עם צינור וואקום לכן אני מאמין שזה יפתור את הבעיה.

פירקתי בשישי בבוקר את הקרבורטור וניקיתי אותו יסודית לא רק דיזות וראיתי שיש מין " מעשיר תערובת"

חשמלי שנראה כבוכנה הנשלטת ע"י סולונואיד.

מכיוון שאני מאמין שהפעולה שלה קשורה למהירות הנסיעה אי אפשר לבדוק האם היא תקינה כי היא לא קשורה מכאנית לגז.

נקווה שהחזרה למפצל הדלק המקורי שנסתם תפתור את הבעיה סוף סוף.

 

מישהו מכיר את המערכת לעומק?

 

המנוע 50 2 פעימות ואני כיוונתי תערובת וזאת לא פעם ראשונה שאני מכוון, הכיוון טוב וגם ניסיתי טיפה יותר עשיר וטיפה יותר עני זה לא זה...

הבוכנה שנשלטת חשמלית היא דיזה לצו'ק תערובת עשיריה שהמנוע קר!

 

למה אתה מתכוון שאתה אומר מפצל הדלק האם הכוונה היא למשאבת הדלק שעובדת על ידי ואקום?

 

האם אתה מרגיש שהמנוע נחנק מתערובת עשירה אז הבעיה היא או בדיזות של הקרבורטור בפנים או במחט (דלק) של הקרבורטור שבמנועי ה 2 פעימות המחט נשלטת על ידי ידית הגז לעומת ה 4 פעימות על ידי הוואקום.

 

אני מציע לך לבדוק את איזור המחט שהכול תקין כולל הקפיץ המחזיור של המחט שגורם לבעיות לא קטנות וכן גם לעובי המחט שהיא תקינה !!

פורסם

מדבריך אני מבין כי הפילטר דלק לא סתום אז תעשה את הדבר הבא:

 

המנוע הוא 2 פעימות ולכן עדיף להתחיל מניקוי פשוט של האגזוז - מניעים את הקטנוע ומנקים את הפיח מקצה האגזוז ומתוכו(מזכיר קצת העברת חוטר). רוב הסיכויים ששם טמונה הבעיה ואני אסביר: מכיוון ש2 פעימות שורף דלק ושמן ביחד נוצרת בעיה של משקעי שמן ופיח באגזוז. בזמנים אחורה, אנשים היו אפילו מפרקים את האגזוז ושמים אותו במרכז של מדורה לכשעתיים ואח"כ דופקים עליו בפטיש ע"מ לשרוף את משקעי השמן ואח"כ להוציאם. הבעיה תורגש בהתחלה בסל"ד גבוה(שם יהיה קשה יותר לאגזוז סתום להוציא את גזי הפליטה) ולאחר מכן גם בסל"ד נמוך יותר עד כדי חוסר יכולת לנוע.

 

באותה הזדמנות יש לבדוק את הפלאג, מכיוון שכשהאגזוז סתום יש לו נטיה להשרף(אם אני לא טועה זה NGK BR7HS).

 

אם נגעת בכיוון המאייד(יש לבדוק לפני כן את ניקיון הפילטר) בדוק כי החזרת אותו למצב בין אחד וחצי לאחד ושלושה רבעים סיבובים.

פורסם

חבל אתה מטעה את הבחור..

שרפת אגזוז מתבצעת כך:

שמים את האגזוז במרכז של מדורה לכחצי שעה-שעה מקסימום,מוציאים את האגזוז נותנים לו קצת להתקרר ורק אז מכים בו בעדינות אך בנחישות,אם תכה באגזוז שהוא חם לוהט את תעקם את המתכת.

פורסם

אני יודע איך מנקים אגזוז אבל הבעיה לא פה פירקתי אותו הוא נקי ונשמע טוב.

משום שיש סל"ד גבוה כאשר הטוסטוס על הרגלית אז נראה לך שהבעיה תהיה פלאג?

גבי אתה אומר שהבוכנה היא צוק מנסיון או כי אתה חושב שהוא צוק?

אם כן זה נהדר כי זה שולל את הקשר שלו לבעיה.

הטוסטוס מניע מעולה כשהוא קר.

אצלי הבוכנה נשלטת ע"י כבל הגז ולא ע"י וואקום כמו בקרבורטורים היותר גדולים ומפותחים!

בנוסף אני שולל אגזוז מאותה סיבה שאני שולל פלאג!

המפצל דלק הוא בעצם כניסה ממיכל הדלק לתוך מסנן שכונתי בצורת רשת ומשם המשך לחיבור הראשי של הדלק בקרבורטור ( כניסה דרך מחט המצוף ) וישנה עוד יציאה שמתחברת בצינור דק לוואקום בקדמת הקרבורטור ( באזור החיבור לסעפת ) הדלק מגיע ע"י כוח הכבידה לקרבורטור ואין צורך לשאוב עם וואקום הוא גם פועל טוב כאשר הוא מחובר ישירות.

אני חושב שהוואקום שיוצא ממפצל הדלק הוא דווקא לפתיחת מעבר לדלק נוסף, זה גם נראה ככה בפירוק האביזר.

רואים כי הוואקום מושך דיסקית עם התנגדות קפיצית ( לא דיפאגרמה ) ופותח עוד את המעבר החופשי אך אני לא זוכר אם גם לצינור הואאקום או רק לצינור הראשי אבל אני מאמין שלשניהם.

 

אגב בנושא הניקוי אגזוז כן צריך להקיש עליו כשהוא חם אך צריך לעשות זאת בנקישות קלות עם אביזר בעל שטח פנים גדול המפזר את הכוח על פני השטח למניעת שקעים.

אחרי זה אפשר להיות יותר אלימים ונקודתיים.

המחט והדיזה נקיים ונוקו היחד עם כל הקרבורטור.

אני מאמין שלא שם הבעיה אלה באביזר האמור לשמש מן משאבת האצה בדרך זו או אחרת.

הבורג כמו שאמרת אך אבדוק זאת שנית.

 

תודה רבה רבה על העזרה!!!!!!

פורסם

אם זה ברז דלק וואקום הדלק לא אמור לצאת ללא עזרת וואקום ואז יכול להיות שפה קבור הכלב וברז הדלק לא מעביר את כמות הדלק הנדרשת ממנו.

 

לגבי מערכת ההצתה - היא אומנם לא קשורה ישירות למצב המצערת אבל היא קשורה לסל"ד באופן ישיר, ובמקרה של אגזוז סתום היא פשוט מתמלאת פיח שיש לנקות.

 

לגבי אגזוז - אחת הבעיות הנפוצות ביותר בכל ה50 סמ"ק היא משקעי שמן וסתימות, שמאופין בסימפטומים שתיארת.

אכן, במקרה של שרפת אגזוז, יש לתת לאגזוז להתקרר קצת לפני שמכים עליו.זמן הבערה תלוי בגודל האגזוז - בפיאגו SI למי שזוכר באמת חצי שעה-שעה היתה מספקת אבל בקטנועים היותר "מודרנים" זה פשוט לא מספיק. כמובן שעם עלית רמת השמנים, ושימוש במערבלים אוטומטיים ירד הצורך לשרוף אגזוזים בצורה משמעותית....

 

 

 

דבר נוסף - מכיוון שאינני מבין מה זה "בסרק הקטנוע הגיע לסלד מקסימלי"(האם מדובר על ג'ק אמצע?!) אתן לך כיוון נוסף - נסה לסגור לגמרי את בורג האויר. אם הבעיה נפתרה זה סימן שיש לך סתימה בדיזת סרק(הדיזה הקטנה יותר מהשתיים) או שיכול להיות שיש לך זליגת אויר מאחד המעברים - בשל מיקומו המעצבן משהו של הפילטר אויר בג'וג, הרבה פעמים צינור האויר שיוצא מהפילטר אל הקרבורטור לא יושב במקומו ומשם הזליגה.

 

עדיין לא בסדר?

אם בדקת את המחט,קרבורטור, זליגות אויר ופלאג וכל זה לא עזר, בדוק את שסתום העלים(נמצא מתחת לקרבורטור) וודא שכל העלים בו סגורים.

 

או שפשוט תיגש למוסך...

 

ועכשיו לישון... מחר מילואים. בהצלחה.

פורסם

הקטנוע מניע בכל המצבים של הבורג ממש אין בעיה של הנעה קרה.

נראה לי שאחליף את הפלאג אולי הוא גוסס ותחת עומס הוא קורס.( למרות שזה די הזוי... )

לגבי הסל"ד כן יש גק וכשהגלגל באויר אפשר ללחוץ "פול גז" הוא לא נחנק...

לדעתי האגזוז בסדר משום שעובדה המנוע מטפס יפה בסל"ד ומגיע למקסימלי על הגק לכן לא חושב שזה האגזוז.

זליגה לפני הקרבורטור לא משנה במקרה הזה כי האויר בסופו של דבר עובר בקרבורטור.

אני חושב שאפרק את האטם של סעפת היניקה למרות שהוא נראה בסדר גמור.

באמת הברז דלק מטפטף משהו ולא מוציא סדיר למרות שניקיתי אותו לגמרי בחומרים הכי חזקים אין מצב שבעולם שהוא סתום פשוט אין, למרות זאת הוא מעביר די צולע כשהמנוע לא עובד.

הוואקום מחובר ותקין.

שסתום עלים..אני בספק אבל בכל זאת אני יבדוק אני כבר מיואש לגמרי מהדבר הזה...


×
×
  • תוכן חדש...