Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלטרנטור מגמגם


alon222
שימו לב! השרשור הזה בן 6815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האלטרנטור בברלינגו שלי מגמגם ,דהיינו מדי פעם נדלקת הנורית של המצבר ,

המכונאי אומר שזה בגלל העוגן (מה זה קשור?)

לפני חודשיים כבר כמעט החלפתי אותו באחד משופץ (600 ש"ח) אך לפתע הוא חזר לעבוד ועכשיו הוא שוב מגמגם - בתחילת הנסיעה לוקח לו דקה או שתיים להתחיל לטעון ורק אז כבה נורית המצבר.

תודה לכל המשיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוגן (אוגן ,למיטב ידיעתי , אבל ניחא) הוא כריכת סליל הנחושת במנוע חשמלי או באלטרנטור.

 

לדעתי יש לך דווקא מגעים בפחמים לא תקינים , אבל גם האבחנה של החשמלאי שלך נכונה למדי.

 

אין כנראה מנוס משיפוץ אלטרנטור או החלפתו. עניין של זמן (לא רב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי סיפור דומה בקנגו, מנורה נדלקת ולאחר מספר דקות כובה.

מבדיקה מעמיקה מסתבר שמשאבת ההזרקה הנמצאת מעל האלטרנטור מטפטפת מעדנות על האלטרנטור אשר הלך לעולמו...

לא יודע איך בנויה הברלינגו, אבל שווה בדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה ,

אבל מה שמעניין הוא שבפעם הקודמת לאחר שהוספתי מיים למצבר זה נעלם ,מאז כל הזמן הייה טפטוף של מיים דרך יציאת העודפים של המצבר , אולי הבעיה היא במצבר ( בן שנה של שנפ)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש לחשמלאי ולא למכונאי והוא יבדוק את טעינת האלטרנטור בפועל ויראה מה תפוקת המתח שלו והזרם שלו. אין עוגן או אוגן באלטרנטור אלא החלק המסתובב עם הסלילים הדקים ושאליו מתחברים הפחמים נקרא רוטור ולפופי הסלילים העבים הקבועים נקראים סטטור.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי ,

 

בדיקת מתח בדקתי לבד עם וולט-מטר , כשהנורית דולקת=12V ,כשהנורית כבויה =14.5V .

איך בודקים זרם ? צריך להתחבר בטור וזה אומר לנתק נעל כבל אחת וזה כידוע לא מומלץ.

 

אלון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת זרם טעינה מתבצעת ע"י מד זרם השראתי המתלבש על כבל המצבר וכדי לדעת את מלוא תפוקת האלטרנטור מעלים סל"ד מנוע ומעמיסים המצבר ע"י מכשיר בודק מצברים.

במקרה שלך כבר אין צורך לבדוק זרם טעינה כי כפי שציינת בבדיקת המתח כשהנורה נדלקת אין לך כלל טעינה (אלטרנטור לא טוען). כמובן שיש רק לוודא שאין חוט מנוק או רופף וביחוד חוט הזרם מהמצבר המתחבר אל האלטרנטור. נראה שאין מנוס אלא להחליפו למשופץ אחר.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפנה אל חבר הפורום עתיד, ייתן לך כתובת של יוסי החשמלאי מיפו

 

 

הוא מפרק ומשפץ את האלטרנטור מול עיניך ובמחירים זולים ועבודה מעולה....

 

תזכור - מה שרואים בעינים אמיתי, לא חסרים מקרים של אלטרנטורים/מדחסים מפירוק שעוברים צביעה בספריי ונמכרים כ "משופצים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...