Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, אורי מ. כתב:

תסתכל אצלו בערוץ. יש לו סרטונים שהוא משווה מערכות הפעלה שונות של לינוקס, עם פירוט לאיזה שימוש כל אחת מהן מתאימה.

אם אני לא טועה לצרכי הקרנת מדיה הוא מעדיף איזו, גרסה של chromeOS אבל אני לא לגמרי זוכר.

הוא באופן כללי משתמש בחומרה חלשה לצרכים שלו ומחזיק מחשבים וגרסאות תכנה מאוד ישנות (כולל מחשב שמריץ win xp ואופיס xp). 

קובונטו הותקנה בהצלחה. בעזרת Rufus.

לאחר ההתקנה, ביצעתי:

sudo ufw enable

sudo apt install kubuntu-restricted-extras

אישרתי עם Y

ואז צריך ללחוץ Tab ואז על ה <0k>

 

משם התקנתי גם VLC

הכל מעולה

נראה כמו וינדוס

החלפת מקלדת עם Alt+Shift בדיפולט

 

תודה רבה!!!

לפני 8 שעות, הצילינדר השישה עשר כתב:

מצטרף להמלצה על גרסאות קלות יותר kubuntu, lubuntu.

 

תודה רבה. קובונטו הותקנה בהצלחה. 

  • אהבתי 1
  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 21 שעות, גולדן191 כתב:

תחפש בגוגל J4125 4K video ואתה תראה שזה מצוין בשביל זה

זה לא מה שאמרתי.

 

מחשב בן 10 חזק לזמנו בקושי מבצע את זה. מה שאתה מביא הוא מעבד (יחסית) חדש וזול Intel® Celeron® Processor J4125 שכולל פענוח ווידאו חומרתי Graphics: Intel UHD Graphics 600 (supports 4K @ 60Hz).

מה שאני עשיתי בזמנו היה להוסיף כרטיס מסך משומש לניגון 4K

פורסם (נערך)

התלונה שלי היא ש VLC נפתח לאט עם וינדוס 11, עם המיני PC הזה.

עם אובונטו וגם עם קובונטו זה טס.

בסופו של דבר כל הוינדוס קרס ולא הגיב. יכול להיות שאם הייתי מתקין וינדוס 11 מההתחלה, מבטל את כל הדברים שלא צריך ב services.msc הוא היה מחזיק מעמד. החלטתי שלא.

בעבר היה על המיני הזה 16GB RAM (סטיק אחד) ועבר למיני אחר. עבד קצת יותר טוב.

 

ניסיתי לעבוד לפי מדריכים להאיץ VLC ולא עוזר. במחשב נייח עם מעבד 5600G ה VLC נפתח מהר.

 

אתה מדבר על משהו אחר לגמרי, 4K או לא 4K זה לא הבעיה שלי כי אני רואה סדרה משנת 2002, הסדרה 24 עם ג'ק באוור, עונה 2. ועדיין ה VLC נפתח לאט, וזה לא 4K.

 

נ.ב

גם עם מיני PC עם מעבד 3750H ה VLC נפתח יחסית לאט, אנסה לבדוק אחר כך. לבטל כל מיני services או פשוט גם אותו להעביר לקובונטו.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 9 דקות, גולדן191 כתב:

יכול להיות שאם הייתי מתקין וינדוס 10 מההתחלה

פה הטעות שלך; ה-11 כבד מדי, אני רואה את זה בעבודה שלי - הוחלט להעביר את כולם ל-לפטופים, וכל מה שנרכש היה עם i5. אבל חלקם הגיעו עם 8gb וכל אלו חזרו לחברה לשם הוספת עוד 8 כי המחשב פשוט לא זז. ואני מדבר על התקנה טרייה ונקייה של 11, פלוס אופיס 365.

פורסם
לפני 8 דקות, yohai71 כתב:

פה הטעות שלך; ה-11 כבד מדי

אבל וינדוס 10 סיים לקבל עדכוני אבטחה, אם אני מתקין את זה לא עשיתי את הדבר הנכון לדעתי, כי מדובר במחשבים שכן מחוברים ל-WIFI של הדירה אך משמשים רק לצפייה בסרטים סדרות בלבד. אלא אם כן המחשב הראשי לא יוכל לשרת אותי, מקווה שיחזיק מעמד עוד הרבה שנים.

פורסם

קודם כל, לא נכון. מחשבים עם 10 ממשיכים לקבל עדכונים למרות שמיקרוסופט הודיעו שלא. 

 

דבר שני; ואם לא, אז מה? מי יפרוץ אליך ומי מתעניין בסרטים שאתה מקרין? מילא זה מחשב בדומיין בעבודה, אבל מחשב ביתי? 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 56 דקות, yohai71 כתב:

קודם כל, לא נכון. מחשבים עם 10 ממשיכים לקבל עדכונים למרות שמיקרוסופט הודיעו שלא. 

 

לכמה זמן? חידשת - תודה.

לפני 56 דקות, yohai71 כתב:

דבר שני; ואם לא, אז מה? מי יפרוץ אליך ומי מתעניין בסרטים שאתה מקרין? מילא זה מחשב בדומיין בעבודה, אבל מחשב ביתי? 

כשעבדתי בארגון גדול בארץ, אמרו שדווקא באנשים הפשוטים הם מטרות קלות יותר. אז אני משתדל לאבטח כמה שאני יכול.

הרי לארגון ענק כמו ICL או טבע, יהיה מאד קשה לפרוץ. אבל לעובדים שלהם כן.

אז אני שואף לעבוד עם WINDOWS 11 אבל אם אי אפשר - קובונטו זה נשמע פתרון.

כאילו, זה עבודה. כן. הנה אתה רואה שבקובונטו אני צריך לעשות Mount ל DOK. לא סבבה, אבל עושים משהו חד פעמי וזה מסתדר.

 

נ.ב

הבעיה זה לא שפורץ רוצה את המיני PC שלי. הוא רוצה בכללי גישה לראוטר, לכל המחשבים, לא?

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 שעות, גולדן191 כתב:

לכמה זמן? חידשת - תודה.

לא ידוע אך כאן יש את ההוראות כיצד לבצע: https://www.makeuseof.com/windows-10-support-ends-today-unless-you-do-this-one-thing/?utm_source=MUO-NL&utm_medium=newsletter&utm_campaign=MUO-202510150900&user=aGFpbS5nYWRkYXNpQGVnbS5uZXQ&lctg=7dd18a25d3daa0ec58d1f04727c77c9b890dfccc31035548e4bdb535511acb51

לפני 5 שעות, גולדן191 כתב:

הבעיה זה לא שפורץ רוצה את המיני PC שלי. הוא רוצה בכללי גישה לראוטר, לכל המחשבים, לא?

מה המ"ה המותקנת עליהם? 

לפני 7 שעות, גולדן191 כתב:

אתה מדבר על משהו אחר לגמרי, 4K או לא 4K זה לא הבעיה שלי כי אני רואה סדרה משנת 2002, הסדרה 24 עם ג'ק באוור, עונה 2. ועדיין ה VLC נפתח לאט, וזה לא 4K.

הבנתי. ד"א, כשהוא נפתח מה העומס על המעבד? אם הוא אינו מועמס אז הבעייה היא ב VLC ו/או בסביבה שלו.

פורסם
לפני 5 שעות, גולדן191 כתב:

כשעבדתי בארגון גדול בארץ, אמרו שדווקא באנשים הפשוטים הם מטרות קלות יותר. אז אני משתדל לאבטח כמה שאני יכול.

הרי לארגון ענק כמו ICL או טבע, יהיה מאד קשה לפרוץ. אבל לעובדים שלהם כן.

שוב אני שואל: למה שיפרצו אליך? מה כל כך מעניין אצלך? 

 

ובוא, זה לא שברגע שה-10 מפסיק לקבל עדכונים (והוא לא), הוא נהיה פרוץ לחלוטין. אני לא נגד אובונטו ושות', אפילו השתעשעתי עם מחשב שהריץ דבר כזה. אבל בסוף זה מעצבן להתעסק במה שאמור להיות שגר ושכח. 

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 2.4.2026 בשעה 19:34, גולדן191 כתב:

תודה! וגם עוברים מאנגלית לעברית במקלדת כמו וינדוס??

אפשר גם עם  alt-shift וגם עם win-space מה שנוח לך.

בתאריך 3.4.2026 בשעה 09:26, SurfHigh כתב:

בתור מחשב לשימוש כלליים לדעתי ההתעסקות הבלתי נגמרת פשוט הורסת את חווית השימוש. 

כבר הרבה שנים ה"התעסקות" היחידה שיש לי היא לעבור מגרסת LTS אחת לזו שאחריה פעם בשלוש שנים. וגם זה רק להשגיח על ההתקנה ולענות על כמה שאלות.

 

בתאריך 3.4.2026 בשעה 17:46, גולדן191 כתב:

אם יש עוד המלצות מה להתקין, אשמח

תודה

שוב אני ממליץ על השוא״ש עם חוסם פרסומות יעיל, ועל גופני culmus לכיתוביות בעברית. מעבר לזה תתקין מה שאתה מרגיש שחסר לך.

ההבדל הגדול בין VLC לנגני מדיה אחרים כמו smplayer הוא ש-VLC משתמש רק בקודקים פנימיים שלו, והאחרים מסתמכים על קודקים חיצוניים (או שאולי זה גם כבר השתנה) כבר כמה שנים לא נתקלתי במדיה שלא היה אפשר לנגן אותה בכל הנגנים. איפה שהיו בעיות זה היה עם הקידוד השבור.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני כשעה, yohai71 כתב:

שוב אני שואל: למה שיפרצו אליך? מה כל כך מעניין אצלך? 

 

ובוא, זה לא שברגע שה-10 מפסיק לקבל עדכונים (והוא לא), הוא נהיה פרוץ לחלוטין. אני לא נגד אובונטו ושות', אפילו השתעשעתי עם מחשב שהריץ דבר כזה. אבל בסוף זה מעצבן להתעסק במה שאמור להיות שגר ושכח. 

 

אם זה קל, יפרצו, ולא משנה למה.

הפעולה הכי פשוטה אחרי זה היא להפוך את המחשב לחלק מבוטנט שמייצר תקיפות. יכולים לכרות ביטקוין על המחשב או לבצע פעולות זדוניות אחרות.

ממסר דואר.

מהמחשב, יכולים לנסות לתקוף התקנים אחרים ברשת הביתית. מדפסות, מצלמות וכל מני התקני IOT. אפשר לנסות לתקוף מחשבים אחרים ברשת הביתית שיש עליהם חומרים מעניינים יותר, ואז להצפין אותם ולדרוש כופר.

 

ממש לא כדאי לחבר לרשת מחשב שלא מקבל עדכוני אבטחה.

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני כשעה, Nemesis כתב:

אם זה קל, יפרצו, ולא משנה למה.

לא מסכים עם המשפט הזה לחלוטין. בוודאי שזה משנה.

 

אפשר לתקוף הכל, ואפשר להגיע לכל מחשב. בכל זאת, מנסיון (מקצועי) של 20 שנה, ומי יודע כמה מחשבים שעברו ועדיין עוברים תחת הידיים שלי, עוד לא ראיתי מחשב שתקפו אותו שלא הגיע משימוש ”מפוקפק” כמו גלישה באתרים זדוניים וכו׳. אני כבר לא מדבר על משתמשים שבמה ידיהם מאשרים את הגישה אליהם.

 

אז כן, עדכוני אבטחה זה רצוי ומבורך, אבל כמו כל דבר בעולם הזה, עושים את השיקולים בהתאם לשימוש. כל דבר לגופו.

פורסם

לא מסכים איתך כלל.
תחבר מחשב עם פגיעויות אבטחה ותיקות ישירות לרשת האינטרנט, בסבירות גבוהה ישתלטו עליו תוך מספר שעות לכל היותר. לא חסרים ניסויים עם Honeypots.

כמו שאם מחפשים רכב ספציפי, סיכוי גדול שימצאו את הדרך לגנוב אותו אלא אם כן תמגן אותו היטב. אבל אם תשאיר את הרכב שלך ברחוב עם חלונות ודלתות פתוחים לרווחה, מהר מאוד מישהו לכל הפחות יכנס לך לתוך הרכב ויחטט לך בתוכו. אם תשאיר את המפתח בסוויץ׳, כנראה מישהו גם יקח אותו לסיבוב, אפילו אם הרכב לא שווה כלום.

 

אף אחד לא צריך להתאמץ לתקוף מחשב שמוצף בבעיות אבטחה קלות לניצול.
יש כלים אוטומטיים שפשוט סורקים את הרשת ומשתלטים על התקנים לא מעודכנים. כך בדיוק נוצרו Botnets של מיליוני מכשירים, מצלמות וראוטרים עם פגיעויות אבטחה לדוגמא. אף אחד לא חיפש דווקא את המצלמה של שמוליק כי מעניין אותו מה שמוליק עושה בבית. המצלמה היתה לא מאובטחת, חשופה לאינטרנט, כלי אוטומטי השתלט עליה ובזה נגמר הסיפור. 

 

מחשב מדיה כנראה לא יהיה מחובר לרשת האינטרנט ללא חומת אש בסיסית / NAT. אז הפגיעות שלו לא תהיה כל כך קיצונית שהוא יחטף אם הוא סתם יעמוד שם.
אבל סביר להניח שהוא יהיה מחובר לאינטרנט. ויהיה שם גוגל כרום (שמתישהו יפסיק לקבל עדכונים למערכת הפעלה לא נתמכת). והמשתמשים יורידו תוכנות כאלה ואחרות ואולי אף יפתחו פורטים בחומת האש עבור תוכנות כאלה ואחרות.

ככל שיעבור הזמן ללא עדכונים, הסיכון יגדל. 

זה ממש לא נדיר למשתמש ממוצע ללחוץ בטעות על קישור ממומן כאשר הוא מחפש תוכנה כזו או אחרת ולהכנס בטעות לאתר המכיל סקריפט זדוני, אפילו אם בסוף לא הוריד את התוכנה משם. ישנן לפעמים אפילו פרסומות זדוניות שמתחמקות ממערכת הסינון באתרים לגיטימיים.

סתם חיפוש Facebook video downloader יכול בקלות להביא אותך לאתר זדוני שישתלט בהצלחה על מחשב שכבר אינו מעודכן שנים.

משתמש מתוחכם יכול למגן את המערכת שלו ולצמצם את הסיכונים בשימוש במערכת מיושנת, אבל זה בהחלט מסוכן מדי לטעמי עבור המשתמש הממוצע.
 

פורסם

^

אבל אנחנו לא מדברים על המשתמש הממוצע, נכון? אני מתייחס ומלכתחילה התייחסתי לגולדן. ולמחשב הספציפי שהוא מייעד שימוש ספציפי עבורו...

 

לא משנה, קשה לי לנהל דיון כשלא מתייחסים למה שאני כותב אלא מוסיפים ומעלים עם תרחישים שלא היה להם קשר למה שדובר בו. אז אני פורש ומכאן שכל אחד יעשה כרצונו.


×
×
  • תוכן חדש...