Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

המחיר שהוצע לך זה בערך המחיר במורשה יבואן.

הוא גבוה ולא סביר לדעתי האישית אבל אלו המחירים הנהוגים כיום. 

תרצה לחסוך, תעשה סקר שוק בין מורשיי יבואן. מנסיוני ישנם הפרשים לא קטנים.

תרצה לחסוך עוד יותר, תוכל לפנות למוסך מורשה לא יבואן, כנראה שתוכל לקבל הצעות של כ - 500-600 ש"ח כולל מע"מ. במקרה הזה כנראה תקבל מסנן שמן מקורי, שייבה לא יחליפו לך ושמן גנרי כלשהו שלא בטוח שתואם לתקן הדרוש. 

תרצה לחסוך עוד יותר, תוכל לרכוש שמן ומסנן שמן בחנות חלפים ולהחליף במוסך שכנראה תוכל לקבל הפנייה מהחנות. החלפים יעלו כ - 200 ש"ח והעבודה תעלה כנײל. במחיר הזה החלפים יהיו כנדרש. 

תשלום על החלפת נוזל קירור במורשה יבואן לא מבטיחה שיעשו שימוש בנוזל קירור מקורי ואפילו אם כן, זה לא מבטיח שהנוזל יהיה מהול באחוזים הנדרשים עם מים מזוקקים.

עוד לא מבטיח שירוקנו כל מה שניתן לרוקן ולכן פעולה כזו, שהתשלום עליה לא קטן, עדיף לברר מה נדרש מראש ולוודא שאכן הפעולה מבוצעת כנדרש. מעצבן, אבל זה מה יש. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, elera כתב:
לפני 6 שעות, yulianx כתב:

 

לא נכתב מוסך יבואן, אלא רק מורשה.

 

עבור רוב האנשים שלא מהתחום, מורשה = מורשה יבואן.

 

עלות הטיפול מתאימה למורשה יבואן, כלומר יקר מאוד. 

פורסם
לפני 14 שעות, amobiman כתב:

בכל אופן עוד שאלה, אני מבין שלמוסך יש ביטוח, ולי יש ביטוח רק אם אני נוסע ברכב.

אז אם חלילה הם עושים תאונה עם הרכב אני וחברת הביטוח שלי לא קורים לזה בכלל ? הם וחברת הביטוח שלהם אחראים ?

כן.

פורסם
לפני 12 שעות, Moshe c כתב:

עוד לא מבטיח שירוקנו כל מה שניתן לרוקן ולכן פעולה כזו, שהתשלום עליה לא קטן, עדיף לברר מה נדרש מראש ולוודא שאכן הפעולה מבוצעת כנדרש. מעצבן, אבל זה מה יש. 

 

הוצאה של כל נוזל הקירור הישן זו פעולה מורכבת (לפחות בחלק מהרכבים), עד כדי כך שיש יצרנים שמוותרים על זה ופשוט אומרים להחחליף את נוזל הקירור לעתים יותר תדירות אחרי ההחלפה הראשונית. אין עם זה שום בעיה, פשוט צריך לשים לזה לב, ולא להישאר עשור עם נוזל קירור שלא הוחלף במלואו.

 

אבל אני עדיין לא הבנתי האם לפות"ש באמת הגיע הזמן להחליף את נוזל הקירור, או שהוא סתם רוצה להחליף כי שמע שלפעמים עושים את זה בטיפול.

פורסם
לפני שעה, chrono כתב:

 

הוצאה של כל נוזל הקירור הישן זו פעולה מורכבת (לפחות בחלק מהרכבים), עד כדי כך שיש יצרנים שמוותרים על זה ופשוט אומרים להחחליף את נוזל הקירור לעתים יותר תדירות אחרי ההחלפה הראשונית. אין עם זה שום בעיה, פשוט צריך לשים לזה לב, ולא להישאר עשור עם נוזל קירור שלא הוחלף במלואו.

 

אבל אני עדיין לא הבנתי האם לפות"ש באמת הגיע הזמן להחליף את נוזל הקירור, או שהוא סתם רוצה להחליף כי שמע שלפעמים עושים את זה בטיפול.

פות"ש לא ציין שנתון, אבל כנראה שברכבו צריך להחליף לראשונה נוזל קירור לאחר 210,000 ק"מ או 120 חודשים ולאחר מכן כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים לפי המקודם. זה כמובן לא אומר שבמוסך יכולים לטעון אחרת.

פעולה ההחלפה לא מסובכת.

לא מחליפים את כל נוזל הקירור אבל אמורים לרוקן מברז הניקוז את כל נוזל הקירור שיוצא וכמו גם לפרק את מיכל העודפים ולרוקן משם. 

פורסם

לאחר מכן כל 30 אלף או שנתיים? נשמע מוגזם. זה מרווח שמניח שימוש בנוזל קירור זול ולא Long Life. ברור שמרוקנים מברז הניקוז מה שיוצא, זה עדיין חלקי. למה התכוונת ב-"לא מבטיח שירוקנו כל מה שניתן לרוקן"? יש מישהו שמרוקן פחות ממה שיוצא דרך ניקוז הרדיאטור!? זו רמה אחרת לגמרי של חוסר מקצועיות וזלזול ברכב הלקוח...

פורסם
לפני כשעה, chrono כתב:

לאחר מכן כל 30 אלף או שנתיים? נשמע מוגזם. זה מרווח שמניח שימוש בנוזל קירור זול ולא Long Life. ברור שמרוקנים מברז הניקוז מה שיוצא, זה עדיין חלקי. למה התכוונת ב-"לא מבטיח שירוקנו כל מה שניתן לרוקן"? יש מישהו שמרוקן פחות ממה שיוצא דרך ניקוז הרדיאטור!? זו רמה אחרת לגמרי של חוסר מקצועיות וזלזול ברכב הלקוח...

מסכים איתך. אני אישית הייתי מחליף לפני המועד אבל זה מה שמצויין בספר רכב ומהנדסי הרכב כמובן יודעים הרבה יותר טוב ממני מה נכון לרכב.

התכוונתי שלא ימתינו לריקון מלא של ברז הניקוז ו/או שלא ירוקנו ממיכל העודפים.

אגב, טרם יצא לי לראות מוסך שמרוקן ממיכל העודפים גם מיכלים שנשלפים בקלות לצורך הפעולה הזו.

באותה מידה שים לב לפעולה של מוסכי מורשי יבואן ביחס לנוזל בלמים.

כמה מהם מנקזים מכל ארבעת הגלגלים את כל הנוזל הישן ? כמה מהם מנקזים רק מעט מגלגל אחד או יותר וכמה מהם מוציאים קצת נוזל מהמיכל שבתא המנוע ? גם זה זלזול אבל זה קורה כל יום.   

  • אהבתי 2
פורסם

למה לא לקנות רכיבים לבד וללכת למורשה?

אגב לא הבנתי איך זה שעת עבודה. זה בגג בגג חצי שעה, אפילו 20 דקות הייתי אומר לעצלנים

 

פורסם

יש שעתון יצרן לכל טיפול,  וע"פ זה מתמחרים את מחיר העבודה, לרוב המוסכניק יעשה את זה בפחות מהזמן שהוקצב,

נתקלתי בטיפולי 10K שהסתבכו לחצי שעה ולא נגבה מהלקוח תוספת - אני לא יודע כמה זמן נותן היצרן לטיפול כזה, אבל לרוב הוא לוקח 5 דק'.

 

חבר פעם אמר לי "אני עושה את העבודה מהר בגלל שהתמקצעתי שנים - ולכן התשלום הוא על השנים ולא רק על העבודה"

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...