Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה חשוב לדעתכם היסטוריית טיפולים לרכב ישן?


Aviv13467

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

הנושא הזה עולה מספר פעמים לדיון בשנה, ובגלל זה גם הכנתי סרטון בנושא, על הדרך שבה אני מבצע את הדברים.

כידוע לקוראי הפורום הקבועים, אני מטפל ברכביי בעצמי, ואין לי שום הסמכה בנושא.

מי שרוצה, כמו @yulianx להמשיך הלאה - מוזמן

אכן עלה עשרות פעמים כבר. 

 

התשובה שלי מעבר למה שכבר כתבתי, לא משתנה. 

 

אם בעוד מספר שנים אני ארצה לקנות רכב סטיישן משומש שעלה בזמנו קרוב לחצי מיליון שקל, עוצמתי ובעל עיצוב מיוחד, ובדיוק יש אחד למכירה - אני קונה בלי לחשוב פעמיים ולא מעניינן אותי שאין היסטוריית טיפולים בצורת קבלות מהמוסך  (למרות שאדאג לקבל מהמוכר את ההיסטוריה שיש לו).

 

 

אבל זה מצב שהוא, בוא נגיד, יחסית נדיר. 

אף על פי שתמיד כשאני רוצה לקנות רכב משומש אני מחפש משהו מבן אדם מוכר, חבר פורום, קרוב משפחה, מכר, משהו שיכול לתת לי סוג של גישה יותר רחבה למה שעבר הרכב הספציפי ואיזה יחס קיבל. 

 

אבל  זה לא תמיד אפשרי. לרוב לא.

אין את הרכב שאני רוצה למכירה בחוג האנשים שציינתי. 

 

אז הולכים לשוק החופשי. 

ושם אם אני פוגש מוכר שאומר "מטפל אצל חבר בפרטי" ואין שום תעיוד, שום קבלה לא על חלקים ולא על שום דבר, לשאלה מה הוחלף ומה בוצע בטיפולים האחרונים מקבל תשובה "שם את הרכב אצל חבר מכאני, הוא דואג לכל מה שצריך, אני לא מתעסק עם זה" - 

אז, כן בהחלט ממשיך האלה לרכב אחר.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נחדד:

רכב עם טיפולים מתועדים בזמן ולפי הספר במוסך מרשת היבואן, עם שמן פז או דלקול - קונים?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, sperial כתב:

רכב עם טיפולים מתועדים בזמן ולפי הספר במוסך מרשת היבואן, עם שמן פז או דלקול - קונים?

כן.

 

מכיר אישית כמה מכוניות, אחת מהן הייתה שלי שטופלו במורשה יבואן עם שמן של פז בתקן היצרן והגיעו למעל 300 אלף ק"מ בלי שום בעיות באגף הזה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25
שים לב שרשמתי שאם זה מישהו שאני מכיר לא הייתה בעיה. אני אגיד לך גם מעבר לזה, כאשר רכשתי את הקליאו מחבר פורום לא לקחתי לבדיקה. כאשר מכרתי אותה לחבר פורום, גם לא לקחו לבדיקה.
אבל כאשר חשבתי למכור את הקקטוס, הגיע מישהו שכן בדק את היסטורית הטיפולים.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד אעדיף רכב עם היסטוריית טיפולים על פני רכב בלי שום מידע עליו או בעלים ש"מטפל לבד".

אני יודע שאקפיץ פה כמה אנשים טובים רציניים ומקצוענים שמטפלים לדבר ברכבים שלהם ועושים עבודה לא פחות טובה מהמוסך ולפעמים גם טובה יותר, אבל בשוק הכללי זה פרומיל והסיכוי הגדול יותר הוא שיהיה מדובר באדם שפשוט חסך, קנה את הזול ביותר והרבה פעמים מבחינתו טיפול זה שמן פילטר שמן ומדי פעם כשנראה מלוכלך אז פילטר אויר.

במציאות ברכבים המודרניים מדובר בעניין מורכב יותר.

יצרנים רבים ממליצים על החלפת נוזל קירור פעם בכמה טיפולים, או החלפת וזל בלם, אדם שמטפל לבד לא תמיד יודע עד הדרישה/ המלצה ה זו ואז דברים מתחיליפם להשתבש והבלאי עולה.

בנוסף כבר עברה התקופה ששמן מנוע זה 20W50 או סינטטי / חצי סינטטי, היום יצרנים דורשים תקנים ספיציים, יש רכבים או מנועים ששמן מנוע לא בתקן מסויים למרות שעל פניו נתוני הצמיגות זהים יוביל בודאות כמעט מוחלטת לנזק בלתי הפיך למנוע.לבסוף יש להזכיר גם את נושא התביעות הייצוגיות שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, יצרני רכב עם פגמים תכנוניים שמתגלים עם הזמן מתנהלים בצורות שונות, חלקם עושים ריקולים (תודה לטויוטה) ואחרים מתעלמים מהבעיה עד שמוצאים את עצמם בבית המשפט, שם מתנהלת תביעה ייצוגית שנגמרת בדרך כלל בפשרה, רק שהפשרה מסוייגת ביכולת להציג שגרת טיפולים, לפעמים ההתעקשות לטיפולים במוסכי החברה ולפעמים פשוט טיפולים במוסך מורשה.

אדם שלא יכול להציג טיפולים כאלה פשוט ימצא את עצמו חסר אמא ואבא וזה נזק שעולה על התועלת.

לא חסרות דוגמאות כאלה, הונדה והייצוגית על מנוע ה1 ליטר טורבו, אופל והייצוגית של תופעת הLSPI במנועי האקוטק, שם לא טיפלת במוסך החברה ויתנערו ממך וזה יהיה מאוד יקר, היצוגית נגד רנו וניסאן על מנועי ה1.2 טורבו, ועכשיו הייצוגית המתנהלת כנגד פג'ו סיטרואן על מנועי הפיור טק ורצועת התזמון שלהם.

לעיתים הייצוגיות האלו והתופעות האלו מתרחשות שנים אחרי שהרכבים בכלל לא נמכרים ובטח לא באחריות.

האם זה שווה את הסיכון בחיסכון של אפילו כמה מאות שקלים פעם בשנה ? אצלי זה בהחלט שיקול, בטח כשאני בא לקנות רכב יד 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

אם בעוד מספר שנים אני ארצה לקנות רכב סטיישן משומש שעלה בזמנו קרוב לחצי מיליון שקל, עוצמתי ובעל עיצוב מיוחד, ובדיוק יש אחד למכירה - אני קונה בלי לחשוב פעמיים ולא מעניינן אותי שאין היסטוריית טיפולים בצורת קבלות מהמוסך  (למרות שאדאג לקבל מהמוכר את ההיסטוריה שיש לו).

האמת שבמקרה הזה יש קבלות ממוסכים

אבל הן בצורפתית😄

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי כי כל המכוניות שלי טופלו כך, אם כי מקסימום הנסועה בידיים שלי כ-185 אק"מ. אבל בפורום הזה מדברים כל הזמן על פינוק הרכב בכל מיני שמנים מוזהבים.

  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Roycohen1979 כתב:

בנוסף כבר עברה התקופה ששמן מנוע זה 20W50 או סינטטי / חצי סינטטי, היום יצרנים דורשים תקנים ספיציים, יש רכבים או מנועים ששמן מנוע לא בתקן מסויים למרות שעל פניו נתוני הצמיגות זהים יוביל בודאות כמעט מוחלטת לנזק בלתי הפיך למנוע.

אגב, עוד סיבה מצויינת למה לא לטפל ברוב המוסכים כיום.

 

יש לי אופל ול-GM יש תקן מחמיר בכל דבר אפשרי, בשמן מנוע, בנוזל קירור. לפני שהאוטו עבר לידיי והיה אצל בן משפחה אחר, המוסך שבו טופל לא השתמש בשמן מנוע בתקן, שמו נוזל קירור אחר (שמעורבב עם נוזל קירור שבתקן - גורם לבוצה) אז הייתי חייב לעשות שטיפה לרדיאטור להחליף את כל הנוזל קירור באחד בתקן והדבר הזה עלה לי גם תרמוסט חדש, שאגב כנראה לא מזיז לאנשים שמטפלים לבד כי רכשתי את החלק המקורי באמאזון ב150 שקל והחלפתי לבד בקלי קלות בעוד שבמוסך כנראה שהיו קונסים אותי באיזה אלפייה+ רק על התרמוסט בלי כל ההחלפה של הנוזל קירור שדרשה ממני לעשות כמה מחזורים כדי לוודא שהכל מוחלף גם מה שבתוך הבלוק מנוע ואולי אם הייתי מאלו שמחפפים הייתי אומר טוב נו יאלה, כל עוד אין צ'ק אנגין והאוטו נוסע למי אכפת?

 

עריכה: לבן אדם שמבין ברכב, ובכל זאת מתעקש לטפל במוסך, כנראה ידרוש מהמוסך להקפיד על הדברים האלו. אם יש לו כיס עמוק לטפל במורשה (שאגב לא בטוח ששם מקפידים) אולי הוא לא יהיה חייב להבין ברכב בתקווה שהם יעשו הכל כמו שצריך. אבל לאלירן הטיפוסי, כנראה שאין שמץ ולטפל במוסך לא אומר בהכרח שהרכב שמור יותר מאשר אצל אחד שמטפל בעצמו ומבין עניין.

עריכה אחרונה על ידי Aviv13467
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, ch28566 כתב:

יש להם אפילו תקן משלהם לאיך לאזן צמיגים על חישוקים

מעניין, אפשר קישור ?

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch28566 כתב:

GM באמת חולי תקנים, יש להם אפילו תקן משלהם לאיך לאזן צמיגים על חישוקים (והאמת שזה עובד מעולה). 

עוד משהו מעצבן שנתקלתי בו הוא שכמעט כל בורג שני ברכב הוא בורג torque-to-yield, מניח שפחות היה אכפת לי אם הייתי גר בארה״ב והייתי יכול להזמין אחד כזה מכל חנות אונליין

אבל נתקלתי בתופעה מצחיקה שאפילו במוסך המורשה אין את חלק מהברגים האלו שצריך להחליף וצריך להסתמך על משלוח ארוך מחו״ל או להתפלל לאלוהים ולהשתמש במספיק loctite.

 

כן, כפי שאתה מנחש אם צריך להחליף בורג לקליפר או לתושבת מנוע כיזה מה שהיצרן דרש, מוסך פינה ממש לא יעשה את זה בשבילך (כנראה גם לא מורשה), יעשה טובה אם בכלל ישתמש במוט מומנט ולא יוציא את האקדח אוויר שלו ותוך כדי שמזיל ריר מהפה דופק לך את הבורג ב500000 ugga dugga/meter 

image.thumb.png.94abbb6d972f2b1b775e27c5e26f0348.png

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטויות במחירים האלה מי יסתכל על היסטוריה שיבדוק בעין 

יעשה סיבוב איך אמרו לה מה את קונה פרארי מי לא מסדר קצת לבד מה שאפשר

חבל כל שטות או נורה שנשרפה ללכת למוסך פתח יוטיוב ותעשה לבד

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב מי שמטפל ברכב לבד זה בגלל שהוא אוהב לטפל ברכבים ואוהב את הרכב שלו

אדם כזה לא יחסוך בשמן וחלפים בזמן, הוא אפי' יקדים ויחכה לזמן ההחלפה (או שאני מג'נון יותר מידי...)

ולרוב הוא מבין ברכבים וידע לקרוא תקלות לפני שהם מחמירות

 

לעומת אחד שמטפל במוסך, שלרוב ההיכרות שלו עם הרכב נגמר בלהחליף פנצ'ר

ככה שתקלות הוא יגלה רק כשהמצב גרוע, ובהבדל בשמנים וכדו' הוא לא מבין

והמוסך לא ישאל אותו מה לשים ברכב וזה מה שקורה בד"כ ודוחף לו שמנים מעפנים

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...