Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה חשוב לדעתכם היסטוריית טיפולים לרכב ישן?


Aviv13467

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, GaT כתב:

אני כרגע בחיפוש אחר רכב (תקציב הרבה יותר גדול ממה שאתה מתאר) ומבחינתי זה סבבה לגמרי אם טופל לבד, אבל בתנאי שיש תיעוד לחלפים. אני חושב שזה הכרחי, ואני לא סומך על מילה טובה. 

בפנדה הנוכחית אני מקפיד לטפל לבד, שומר קבלות, מצלם ומנהל אקסל. מי שידלג על הרכב בגלל השגרה הזו הוא קצת הזוי מבחינתי. בכל העולם לטפל לבד זה ממש לא יוצא דופן, ובפרט ברכבים ישנים (הרכבים שאמריקאים מעלים על בוקים בגראז' שווים "קצת" יותר מהעגלות ביד 2). חוויתי/ראיתי/שמעתי סיפורים ממוסכי היבואן כאן בארץ - אני סומך על עצמי ברוב העבודות השוטפות על הרכב לא פחות ממה שהייתי סומך על מוסך כזה או אחר. 

מכיון שאתה מטפל לבד, ברור שלא יהייה איכפת לך לקנות ממישהו שגם מטפל לבד.

כאשר אתה מטפל לבד אתה חוסך כסף.

 

מה אני כקונה חוסך, כאשר אני קונה ממך?

או לחילופין, נתון שני רכבים עם נתונים זהים, שנמכרים באותו מחיר. אחד טופל במוסך יבואן לאורך כל השנים, השני טופל על ידי הבעלים. למה לי לקנות את השני ולא את הראשון?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מכיר את הבעלים ויודע איך הוא מטפל אז יש סיכוי טוב מאוד שהרכב טופל טוב יותר ועם צומת לב גבוהה יותר מאשר במוסך.
הבעיה במקרים האלה שלרוב אין לך מושג מי הבנאדם שמוכר לך את הרכב. אתה לא יודע איזה שמן הוא שם ומתי, אתה לא יודע איזה פילטר אתה לא יודע כלום. אם הוא שמר את כל הקבלות של החלקים שהוא קנה כנראה שתוכל לקבל מושג מי עומד מולך, איך הוא מטפל ומה התדירות אבל אני מניח שהרוב לא עושים את זה
 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Ron Poh כתב:

מה אני כקונה חוסך, כאשר אני קונה ממך?

או לחילופין, נתון שני רכבים עם נתונים זהים, שנמכרים באותו מחיר. אחד טופל במוסך יבואן לאורך כל השנים, השני טופל על ידי הבעלים. למה לי לקנות את השני ולא את הראשון?

את התשובה אני יכול לחלק לשני חלקים.

וכן אציין שמדברים על מכוניות יחסית זולות, 20 - 30 אלף שקל ומטה. 

 

החלק הראשון - קונה מבין עניין, חבר קארספורום לדוגמא, קונה כזה יתעניין בהסטוריה, יבדוק קבלות, ינסה להבין כמה שיותר טוב איזה טיפול האוטו קיבל ואיך התייחסו אליו.

 

קונים כאלה יעדיפו את האוטו עם הסטוריה מתועדת, גם אני אעדיף כזה.

 

הקונים האלו הם כנראה אחוז לא גדול מכלל הקונים שכן מחוץ לפורום לא יצא לי לפגוש כאלה.

 

 

מכרתי כ 7-8 מכוניות באיזור התקציב הזה, בכל המקרים לא עניין את אף אחד ההיסטוריה, איזה שמן שמו והאם פילטר שמן מקורי או חלפי, בכלל לא ירדו לרמת פירוט הזו. 

 

היה רק רכב אחד שנמכר לחבר פורום שכן בדק הסטוריה עבר על כל הנקודות האלו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ron Poh כתב:

מה אני כקונה חוסך, כאשר אני קונה ממך?

או לחילופין, נתון שני רכבים עם נתונים זהים, שנמכרים באותו מחיר. אחד טופל במוסך יבואן לאורך כל השנים, השני טופל על ידי הבעלים. למה לי לקנות את השני ולא את הראשון?

 

בעולם מושלם, ברוב המוחלט יהיה עדיף רכב שטופל במוסך יבואן מאשר אצל מישהו שהוא טוען שהוא טיפל בעצמו. 

אבל בעולם האמיתי, ברכבים ישנים, אתה רק תמצא מגוון סיפורי מעשיות מאנשים חסרי מושג. לפחות אם אני מדבר עם בנאדם שכן מבין עניין, אני יותר סומך שהוא באמת טיפל ברכב כמו שצריך. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Ron Poh כתב:

מכיון שאתה מטפל לבד, ברור שלא יהייה איכפת לך לקנות ממישהו שגם מטפל לבד.

כאשר אתה מטפל לבד אתה חוסך כסף.

 

מה אני כקונה חוסך, כאשר אני קונה ממך?

או לחילופין, נתון שני רכבים עם נתונים זהים, שנמכרים באותו מחיר. אחד טופל במוסך יבואן לאורך כל השנים, השני טופל על ידי הבעלים. למה לי לקנות את השני ולא את הראשון?

ברכבים ישנים/זולים:

אם זה שמטפל לבד דאג לתעד הכל ולשמור קבלות אז מבחינתי זה אדם רציני ולא אמור לעניין אותי אם הוא חסך כסף או לא (זה מעבר לעובדה שרוב הקונים בסכומים האלה פחות מסתכלים על תיעוד). טיפול במוסך יבואן זו לא הבטחה שהרכב במצב טוב יותר מהרכב של זה שטיפל לבד. חוסר מקצועיות במוסכים מורשים זו לא אגדה אורבנית. 

אחת הסיבות שאני עברתי לטפל לבד היא בגלל חוסר מקצועיות של מוסך שהייתי לקוח שלו כעשור. מאוד מומלץ בפורום.

בנוסף, אדם שמטפל לבד, בממוצע, מודע יותר וער יותר למכלולים ברכב וכנראה עם יותר יד על הדופק. לא חסרים אנשים שלא פותחים מכסה מנוע מטיפול לטיפול. לא יודע עד כמה זה מעיד על רכב שמור.

ברכבים חדשים/יקרים:

כל עוד הכל מתועד ומסודר, הסיבה היחידה שאולי יעניין אותי המוסך יבואן הוא לקונה העתידי הפוטנציאלי. לי אישית זה ממש לא ישנה וכמו שכבר אמרתי, רכב שטופל לבד ותועד בדייקנות זה בדרך כלל רכב בידיים טובות. אבל, אנחנו בישראל ופה לפני שקונים רכב חושבים על איך למכור אותו, אז ברכבים חדשים יותר (שלרוב ירצו בהם תיעוד, לעומת הזולים והישנים) הטיפול ותיעוד במוסך יבואן יהיו יותר בעלי משקל (גם צריך לקחת בחשבון ענייני אחריות)

 

זה נכון לדוגמה שלך של שני רכבים שהם זהים מלבד איפה טופלו. כמובן שהמציאות מורכבת יותר ולרוב יהיו ממדים נוספים שיבחינו בין שני האקזמפלרים.

 

כל הנאמר לעיל לא בא כדי לפגוע באנשי מקצוע שעובדים ומתפרנסים בכבוד. אבל, צריך לשים בפרופורציה את העבודה על הרכב ואת הפחד המותנה שיש לרובנו כאשר אנחנו נגשים כדי לתקן תקלה (או תחזוקה שוטפת). בלא מעט טיפולים, בפרט השוטפים כמו שמן פילטר, לא צריך כישרון או ידע מיוחדים. באמת-באמת.

 

  • רעיון טוב! 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מובן למה מי שמטפל לבד, עושה זאת.

כל אחד יעיד על עצמו שהוא יותר אחראי מהמסך, אבל זה מבחינת הנחתום שמעיד על עיסתו.

עדיין לא קבלתי תשובה טובה לטעמי. למה אני כקונה, צריך להעדיף אחד כזה.

אני אישית מעדיף מוכר שיש לו קבלות לאורך כל השנים ממוסך מורשה, שמה לפחות אני יודע שעובדים בעלי אסמכה, וגם יש ביקורת כל שהיא טובה פחות או יותר של מנהל העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Aviv13467 כתב:

אולי אני טועה אבל מוסכים לא אוהבים את זה ובמוסך אחד שטיפלתי אצלו לפני שנים עוד לפני שהתחלתי לעשות בעצמי טיפולים טען שהוא לא עושה דברים כאלו כי הם לא רוצים לקחת אחריות שהחלק לא מתאים/תקול וכו'..

 

על כל מוסך שלא מוכן יש 10 שכן מוכנים.

הוא מרוויח רק על עבודה ולא על חלקים אז הוא "לא רוצה לקחת אחריות", שלא יספרו לך סיפורים.

 

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מישהו שמכר רכב יקר לאחרונה, ומחפש רכב זול, אני יכול להגיד שאפס מהקונים התעניינו בטיפולים (לא היו יותר מדי, רכב בן בסך הכל 4 שנים יד 1), אבל כולם התעניינו יותר בשלדה, תאונות, ורצו לראות סרטונים של פנים הרכב.

אני חושב שברכבים ספציפיים כמו אלפא וכאלה בהחלט אנשים יעריכו מי שמטפל לבד, אבל זה כי גם הקונים מעריכים מי שמטפל לבד.

בשוק של היום, אלא אם כן אני מכיר את הבנאדם, או מכיר אותו דרך מישהו, קשה לי מאוד לסמוך על טיפולים שנעשו לבד, במיוחד ברכב ישן שאתה רוצה לדעת שעשו את הטיפולים גדולים (טיימיניג, משאבת מים, קלאץ') וכאלה לפני שאתה קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור קונה - אני מחפש הסטוריית טיפולים.

אבל כמו שאמרו לך, חברי קארזפורום הם לא מדגם מייצג.

פות"ש שאל בתור מוכר. 

בכל המכוניות שמכרתי אי פעם, אף קונה לא רצה לראות טיפולים גם אם הצעתי. רכב יקר, רכב זול, לא משנה.

אם אתה יודע לעשות לבד - תעשה לבד. בעל הרכב לעולם משקיע יותר ממוסך.

תרשום לך במדויק מה עשית, חלקים, עבודות, ק"מ ותאריך. זה לצורך המשך התחזוקה. את הקונים זה לא מעניין.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.9.2024 בשעה 17:59, Buki כתב:

מכרתי כמה מכוניות ישנות עם תיעוד טיפולים כזה או אחר. 

 

יש לי תובנות ברורות. זה לא מעניין את אף אחד חוץ מקומץ אנשים קטן שבאמת איכפת להם מהאוטו. 

 

 

לא יצא לי עוד לפגוש קונה כזה מחוץ לפורום.

 

מה שמעניין זה רכב שנראה טוב, נוסע טוב, מחיר טוב. 

ספר טיפולים אף אחד לא ביקש וגם כשהצעתי, לא רצו לראות. מדובר במכוניות בסדר גודל מחיר של 20.000 ש"ח. 

 

 

בלי שום קשר, את כל הטיפולים שאני עושה אני מצלם, הכל מתועד. עושה את זה בשבילי כי לי איכפת, לא בשביל הקונים. 

 

לפני 20 שעות, davemustaine87 כתב:

אני רק אצרף ציטוט שלי מסיכום של רכב שהיה בבעלותי, אחרי שהוא נמכר: 

הערה כללית לגבי שוק היד 2 בתור מוכר- אם אתה בתור מוכר מטפל ברכב כמו שצריך , משקיע בחלקים מקוריים/מוסך מורשה בשביל שבעתיד זה יתן לך יתרון במכירה, אל תעשה את זה.

 

מתוך כול האנשים שלא סיננתי בטלפון(והיו הרבה שסיננתי) ובאו לראות את הרכב, בדיוק 0 התעניינו בשגרת הטיפולים הכמעט מלאה שהרכב עבר, למרות שהצעתי להם לראות את הטיפולים. הם היו הרבה יותר עסוקים בלנסות להוריד מחיר על מצבר בן שנתיים או על זה שהטיפול הבא עוד 5 אלף קילומטר. 

 

לפני 13 שעות, tepic כתב:

טעות שחוזרת כאן בפורום היא לחשוב שהמגיבים כאן מייצגים את האכלוסיה.

 

לפני 9 שעות, Buki כתב:

הקונים האלו הם כנראה אחוז לא גדול מכלל הקונים שכן מחוץ לפורום לא יצא לי לפגוש כאלה.

 

מכרתי כ 7-8 מכוניות באיזור התקציב הזה, בכל המקרים לא עניין את אף אחד ההיסטוריה, איזה שמן שמו והאם פילטר שמן מקורי או חלפי, בכלל לא ירדו לרמת פירוט הזו. 

 

לפני 6 שעות, momi2004 כתב:

בתור מישהו שמכר רכב יקר לאחרונה, ומחפש רכב זול, אני יכול להגיד שאפס מהקונים התעניינו בטיפולים (לא היו יותר מדי, רכב בן בסך הכל 4 שנים יד 1), אבל כולם התעניינו יותר בשלדה, תאונות, ורצו לראות סרטונים של פנים הרכב.

 

לפני 4 שעות, amosbmw כתב:

בתור קונה - אני מחפש הסטוריית טיפולים.

אבל כמו שאמרו לך, חברי קארזפורום הם לא מדגם מייצג.

פות"ש שאל בתור מוכר. 

בכל המכוניות שמכרתי אי פעם, אף קונה לא רצה לראות טיפולים גם אם הצעתי. רכב יקר, רכב זול, לא משנה.

אם אתה יודע לעשות לבד - תעשה לבד. בעל הרכב לעולם משקיע יותר ממוסך.

תרשום לך במדויק מה עשית, חלקים, עבודות, ק"מ ותאריך. זה לצורך המשך התחזוקה. את הקונים זה לא מעניין.

תודה רבה חברה, שנשמע שאתם צודקים. באמת רוב carsforum לא מייצג את רוב האוכלוסיה, מניח שאם התייחסו אליי כאל חייזר שביקשתי היסטוריית טיפולים אז כנראה שהייתי חריג ושאר הקונים באמת לא התעניינו בפרט מידע שכזה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוסיף עוד שאלה

הגעתם לרכב שטופל במוסך אבי ובניו באור עקיבא ובעל הרכב הביא לכם היסטורית טיפולים מ 5 שנים האחרונות 

אתם גרים ברעננה ואין לכם שמץ של מושג על המוסך. 

זה מספק מבחינתכם? 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@עדי-אל

אני בכל מקרה הייתי רוצה בדיקה במוסך "שלי".

ההיסטוריה היא כדי לדעת רקע. לעצמי, גם כדי לדעת איזה טיפולים צפויים בעתיד, ולמוסך שלי כדי להכווין את הבדיקה המיידית.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, עדי-אל כתב:

נוסיף עוד שאלה

הגעתם לרכב שטופל במוסך אבי ובניו באור עקיבא ובעל הרכב הביא לכם היסטורית טיפולים מ 5 שנים האחרונות 

אתם גרים ברעננה ואין לכם שמץ של מושג על המוסך. 

זה מספק מבחינתכם? 

 

תלוי איזה רכב, ומה יש בהיסטורית הטיפולים? האם הטיפולים תואמים לדרישות היצרן? 

אבל בוא נגיד שזה עדיף מאשר בהרבה מאשר הסיפורים של בעל הרכב. 

ולמה סוג הרכב זה משנה? 

כי צא מנקודת הנחה שאם הרכב עובר טיפולים במוסך אבי ובניו כלשהו, ב-99 אחוז החלפים יהיו סינים, השמן לא יהיה בתקן הנדרש, שמן גיר, פילטר דלק, טיימינג יוחלפו לפי מצב הרוח אם בכלל. יש רכבים עמידים יותר להתנהלות כזאת( מנועים אטמוספרים עם שרשרת טיימינג , גיר אוטומט רגיל) ויש רכבים שזה יהיה מקור לצרות צרורות. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא הזה עולה מספר פעמים לדיון בשנה, ובגלל זה גם הכנתי סרטון בנושא, על הדרך שבה אני מבצע את הדברים.

כידוע לקוראי הפורום הקבועים, אני מטפל ברכביי בעצמי, ואין לי שום הסמכה בנושא.

מי שרוצה, כמו @yulianx להמשיך הלאה - מוזמן, הרכב האחרון שלי נמכר בתוך 5 דקות במחיר גבוה בעשרות אחוזים ממחיר השוק, ולא בגלל שהיו לו נתונים 'יבשים' יפים אלא בגלל שהוא תוחזק על ידי באופן הטוב ביותר.

החיסכון בעלות העבודה איפשר לי לתחזק את הרכב גם בדברים שהיה אפשר 'להניח להם' לאורך שנים, כך שהוא תמיד נשאר רענן וצעיר.

 

באשר לישראלי המצוי - היסטוריית טיפולים לא מעניינת אותו בכלל. הוא רואה שהרכב עובד עם מזגן ויש טסט ליותר מחצי שנה והוא ירכוש את הרכב, במיוחד כשמדובר בפיקנטו.

 

הסרטון המדובר אגב - כאן.

 

 

לפני 17 שעות, Michael01 כתב:

לפי החוק

אנחנו לא בשוויץ

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ארכוש בשום אופן רכב לא מטופל.

 

אבל יש טיפול ויש טיפול.

 

אז או הסטוריה מלאה של מוסך יבואן או מוסך מתמחה, או אחזקה עצמית מתועדת ברמה של חבר כנופייה/פורומוהוליק רציני.

 

רכב שלא טופל, דילוגי טיפולים, טיפול במוסך כללי שלא נשמרו קבלות ויש אינדיקציה לחלפים סיניים/מזויפים או שמן זול - אתרחק.

 

רוב האנשים לא מבינים את החשיבות, ולא מבינים מה זה בוצה במנוע, קורוזיה במערכת הקירור, וממה הם נגרמים. לא יודעים מה משמעות החלפת שמן גיר ונוזל בלמים.

מבחינתם טיפול זה מישהו בא ומלטף את האוטו, מוציא שמן צהוב וכנראה שם אותו ברכב אחר כי אם זה לא שחור זה עדיין טרי, אה ואומר להם שצריך להחליף בלמים כי זה בטיחות, ובטיחות זה יקר.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...