Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איתות בפנייה


ariel000

פוסטים מומלצים

זה משהו שדי משגע אותי, נושא איתות בפנייה ימינה.

אף פעם לא קיבלתי דו"ח על כך וגם לא כעת, אני כן יודע ששוטרים מתחבאים בפניות לתפוס אנשים שלא מאותתים ולתת להם דו"ח, כפי שקובע החוק.

 

אני מנסה לעשות כאן דיון בנושא, אני לא רוצה להגיע למקום של ביקורת על תפקוד המשטרה כיום ו/או נושא פוליטי כזה או אחר או תלונה לגבי הנהג הישראלי.

 

אני נמצא, זמן מה, באירופה ושמתי לב שהם לא מאותתים, בעיקר לא בפנייה ימינה.

מתי לא? אני מצרף תמונה בשביל להדגיש את דעתי.

המאורע עצמו, אשר בגינו אתה עלול לקבל דו"ח:

עברת נתיב ימינה, לנתיב האטה, אתה חייב לאותת.

השלמת את הסיבוב, הגעת לנתיס ההאצה, אתה מאותת שמאלה להשתלב עם התנועה ולעבור נתיב.

 

כאן נכנס הנושא שעליו אני מדבר (ומורט את שערת ראשי(כן, כתבתי שערה אחת))

כאשר אתה נמצט בנסיעה ואתה כבר בתוך נתיב ההאטה/האצה, למה אתה צריך לאותת ימינה? אתה לא פונה ימינה, הכביש פונה ואתה נוסע בתוואי הכביש.

אתה חייב לאותת, כפי שציינתי, כאשר אתה נכנס לתוך נתיב ההאטה/יציאה וכאשר אתה יוצא ממנו.

 

לא פעם ולא פעמיים, אני רואה שוטרים עומדים בנתיב ההאצה ועוצרים נהגים שלא אותתו ימינה.

 

אפשר לבוא ולהגיד, כתוב בתקנה 58/א/1, "מתכוון לנוע או להפנות את רכבו", ולכן אני צריך לאותת כי אני מפנה את רכבי.

על אותו משקל ניתן לומר, כי כאשר אתה נוסע באיילון/כביש 6/גהה וכו, אם יש סיבוב בכביש, אתה צריך לאותת, כי אתה מפנה את הרכב.

 

מדוע זה קפץ לי עכשיו? אני נמצא זמן מה באירופה ושמתי לב, שכאשר הנהג מגיע לנתיב כמן שתיארתי, הם לא מאותתים כלל, אלא רק לאחר מכן בעת ההשתלבות שמאלה.

אז לפני שנה אחיין שלי הוציא רשיון ושאלתי אותו, לא מבחינת הגיון אלא חוק פשוט, האם אתה חייב לאותת במצב הזה, הוא ענה שלא.

 

ועכשיו הטענה שלי שהעובדה שאתה מקבל דו"ח על אירוע כזה, היא לא חוקית, לא הגיונית וזה מוזר שעד היום לא שמעתי על כך שביטלו דו"ח שכזה בין כןתלי בית המשפט.

 

התקנה אומרת כך:

"חובה לאותת ודרך האיתות תק' (מס' 3) תש"ל-1970

58.   (א)  נוהג רכב העושה אחד מאלה:

(1)   מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;

(2)   מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;

(3)   עוצר את רכבו;

           יתן אות בזמן וממרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים ובצורה המבטיחה כי האות ייראה לעיניהם, זולת אם סיבה סבירה מנעה אותו מלתת אות כאמור.

           (ב)  נתן נוהג רכב אות כאמור בתקנת משנה (א) יפסיק את מתן האות משהשלים אותה פעולה שלשמה ניתן האות."

 

 

___________.jpg

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני מאלו שמאותתים לפני כל הפניה של ההגה. ביציאה מחניה לנתיב נסיעה, במעבר נתיבים, בחניון עצמו ואפילו כשברור שהנתיב הוא שמאלה\ימינה בלבד.

בנתיב כמו בתמונה שהעלית אני מאותת וגם בהשתלבות מנתיב ההאצה. 

לצערי אני די חריג בנושא האיתות. הרבה נהגים לא מאותתים בכלל. מי שמאותת אני תמיד מנסה לתת לו להשתלב, לפעמים נהגים ממש מודים לי עם האורות או היד.

מעולם לא שמעתי על מישהו שקיבל קנס על חוסר איתות. דווקא עבירה פשוטה לאכיפה, במיוחד בעידן שבו כל מפגש עם שוטר מתועד. 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 4

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איפה פות"ש נסע באירופה אבל ההתרשמות שלי שברוב המקומות מאותתים כמו שצריך.

בארץ המשמעות של איתות היא: "אני הולך לחתוך אותך לא משנה מה יהיה אז תאט בהתאם".

אני מאותת כרגיל אפילו בלי לשם לב.

אף פעם לא ראיתי שמחלקים דוחות על חוסר איתות. יש עבירות יותר חמורות שיכולות להינתן במקומות כאלה כמו אי מתן זכות קדימה וקיפוח זכות.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 3 שעות, ariel000 כתב:

אני כן יודע ששוטרים מתחבאים בפניות לתפוס אנשים שלא מאותתים ולתת להם דו"ח, כפי שקובע החוק.

אתה כל כך בטוח, אבל אתה טועה.

שוטרים לא מחפשים עבירות קלות על חוסר איתות אלא מחפשים עבירות יותר חמורות שקשורות לאי מתן זכות קדימה.

צריך להיות ממש כשרוני כדי לקבל בארץ דוח על חוסר איתות

לפני 3 שעות, ariel000 כתב:

אני נמצא, זמן מה, באירופה ושמתי לב שהם לא מאותתים, בעיקר לא בפנייה ימינה

בבקשה תחליט על מה מדובר. נהיגה באירופה או נהיגה בארץ.

מרוב שאתה קופץ בין ישראל לאירופה וחזרה, לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד.

בבקשה, תתמקד רק בארץ אחת ובמה שרלוונטי..

אמנם בישראל החוק בנושא תחבורה מתבסס על התקן האירופאי, אך מבחינת חוקי תנועה יש הבדלים פה ושם

זה לא נכון להשוות את החוקים בין מדינות שונות

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

״אירופה״ גדולה, החוקים שונים ממדינה למדינה ואולי אף ממחוז למחוז.

ובוודאי שמנהגי הנהיגה ומאפייני האכיפה שונים ממקום למקום.

בישראל נהג לפי החוק הישראלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע בוודאות שבדגמים החדשים של BMW הוסיפו ידית איתות, גם ימינה וגם שמאלה. 

עכשיו צריך להרגיל את הנהגים לזה. 

  • מצחיק 9

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ariel000 כתב:

זה משהו שדי משגע אותי, נושא איתות בפנייה ימינה.

אף פעם לא קיבלתי דו"ח על כך וגם לא כעת, אני כן יודע ששוטרים מתחבאים בפניות לתפוס אנשים שלא מאותתים ולתת להם דו"ח, כפי שקובע החוק.

...

 

כאן נכנס הנושא שעליו אני מדבר (ומורט את שערת ראשי(כן, כתבתי שערה אחת))

כאשר אתה נמצט בנסיעה ואתה כבר בתוך נתיב ההאטה/האצה, למה אתה צריך לאותת ימינה? אתה לא פונה ימינה, הכביש פונה ואתה נוסע בתוואי הכביש.

אתה חייב לאותת, כפי שציינתי, כאשר אתה נכנס לתוך נתיב ההאטה/יציאה וכאשר אתה יוצא ממנו.

 

לא פעם ולא פעמיים, אני רואה שוטרים עומדים בנתיב ההאצה ועוצרים נהגים שלא אותתו ימינה.

 

אפשר לבוא ולהגיד, כתוב בתקנה 58/א/1, "מתכוון לנוע או להפנות את רכבו", ולכן אני צריך לאותת כי אני מפנה את רכבי.

על אותו משקל ניתן לומר, כי כאשר אתה נוסע באיילון/כביש 6/גהה וכו, אם יש סיבוב בכביש, אתה צריך לאותת, כי אתה מפנה את הרכב.

...

ועכשיו הטענה שלי שהעובדה שאתה מקבל דו"ח על אירוע כזה, היא לא חוקית, לא הגיונית וזה מוזר שעד היום לא שמעתי על כך שביטלו דו"ח שכזה בין כןתלי בית המשפט.

...

אתה סותר את עצמך.

אתה כותב שאף פעם לא קבלת דו”ח. אבל יודע שיש שוטרים שמתחבאים.

 

כאשר נכנסת לנתיב שפונה ימינה, אכן אתה חייב לאותת.

איפה כתוב בתקנה שגם בהמשך צריך לאותת?

זה כפי שכתבת הנתיב פונה, זה לא שאתה החלפת נתיב או פנית מהנתיב.

 

בסדר ראית שוטרים עומדים אחרי הפנייה.

במידה ועצרו מישהו, אתה יודע על מה עצרו אותו?

אתה מכיר מישהו שעצרו אותו על אי איתות במצב כפי שתארת?

אני לא מכיר.

ו... אני מקפיד לאותת אפילו ב 03:00 כשאני לבד על הכביש. לעולם לא אותתי במצב כפי שתארת, בגלל שאכן למה לאותת?

שהרי לא עוברים נתיב ולא פונים.

 

השאלה שלך כאן, נראת לי כסערה בכוס תה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעולת האיתות נועדה לסמן לנהגים אחרים בכביש מה אתה מתכוון לעשות. אין סיבה לאותת במקרה שבו ברור מה יקרה.

ברור שצריך לאותת לפני כניסה לנתיב, שבהמשכו הוא מתעקל בפניה ימינה ואין צורך להמשיך באיתות לאחר שאתה כבר בנתיב, לפני הפניה עצמה.

 

הבעיה בארץ כפולה: א. אין כמעט מי שמאותת, ב. רוב מי שמאותת מפעיל את האיתות מאוחר, כמעט עם תהליך הפנית ההגה לכיוון שאליו הוא התכוון לסטות.

 

חוץ מזה, האיתות הוא עבור נהגים אחרים, לא עבור המשטרה. תדאג לאותת בשביל לא להפתיע משתמשי דרך אחרים ולא בשביל לרצות שוטרים.

  • אהבתי 2

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לעשן דברים מוזרים לפני שכותבים בקארספורום.

לא לעשן דברים מוזרים לפני שכותבים בקארספורום.

לא לעשן דב...

 

בוא, חדד לנו. אירופה. מה אירופה. איפה.

איטליה זה איטליה. שוויץ זה שוויץ.

באיטליה יש מנהגים שונים, כולל של חציית צמתים באדום מלא בשיא המהירות. אתה רוצה לייבא את זה לפה?

 

באירופה, בממוצע ובחציון, מאותתים ועוד איך.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 3
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ariel000 כתב:

זה משהו שדי משגע אותי, נושא איתות בפנייה ימינה.

אף פעם לא קיבלתי דו"ח על כך וגם לא כעת, אני כן יודע ששוטרים מתחבאים בפניות לתפוס אנשים שלא מאותתים ולתת להם דו"ח, כפי שקובע החוק.

 

אני מנסה לעשות כאן דיון בנושא, אני לא רוצה להגיע למקום של ביקורת על תפקוד המשטרה כיום ו/או נושא פוליטי כזה או אחר או תלונה לגבי הנהג הישראלי.

 

אני נמצא, זמן מה, באירופה ושמתי לב שהם לא מאותתים, בעיקר לא בפנייה ימינה.

מתי לא? אני מצרף תמונה בשביל להדגיש את דעתי.

המאורע עצמו, אשר בגינו אתה עלול לקבל דו"ח:

עברת נתיב ימינה, לנתיב האטה, אתה חייב לאותת.

השלמת את הסיבוב, הגעת לנתיס ההאצה, אתה מאותת שמאלה להשתלב עם התנועה ולעבור נתיב.

 

כאן נכנס הנושא שעליו אני מדבר (ומורט את שערת ראשי(כן, כתבתי שערה אחת))

כאשר אתה נמצט בנסיעה ואתה כבר בתוך נתיב ההאטה/האצה, למה אתה צריך לאותת ימינה? אתה לא פונה ימינה, הכביש פונה ואתה נוסע בתוואי הכביש.

אתה חייב לאותת, כפי שציינתי, כאשר אתה נכנס לתוך נתיב ההאטה/יציאה וכאשר אתה יוצא ממנו.

 

לא פעם ולא פעמיים, אני רואה שוטרים עומדים בנתיב ההאצה ועוצרים נהגים שלא אותתו ימינה.

 

אפשר לבוא ולהגיד, כתוב בתקנה 58/א/1, "מתכוון לנוע או להפנות את רכבו", ולכן אני צריך לאותת כי אני מפנה את רכבי.

על אותו משקל ניתן לומר, כי כאשר אתה נוסע באיילון/כביש 6/גהה וכו, אם יש סיבוב בכביש, אתה צריך לאותת, כי אתה מפנה את הרכב.

 

מדוע זה קפץ לי עכשיו? אני נמצא זמן מה באירופה ושמתי לב, שכאשר הנהג מגיע לנתיב כמן שתיארתי, הם לא מאותתים כלל, אלא רק לאחר מכן בעת ההשתלבות שמאלה.

אז לפני שנה אחיין שלי הוציא רשיון ושאלתי אותו, לא מבחינת הגיון אלא חוק פשוט, האם אתה חייב לאותת במצב הזה, הוא ענה שלא.

 

ועכשיו הטענה שלי שהעובדה שאתה מקבל דו"ח על אירוע כזה, היא לא חוקית, לא הגיונית וזה מוזר שעד היום לא שמעתי על כך שביטלו דו"ח שכזה בין כןתלי בית המשפט.

 

התקנה אומרת כך:

"חובה לאותת ודרך האיתות תק' (מס' 3) תש"ל-1970

58.   (א)  נוהג רכב העושה אחד מאלה:

(1)   מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;

(2)   מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;

(3)   עוצר את רכבו;

           יתן אות בזמן וממרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים ובצורה המבטיחה כי האות ייראה לעיניהם, זולת אם סיבה סבירה מנעה אותו מלתת אות כאמור.

           (ב)  נתן נוהג רכב אות כאמור בתקנת משנה (א) יפסיק את מתן האות משהשלים אותה פעולה שלשמה ניתן האות."

 

 

___________.jpg

עזוב לרגע את ההגיון, איתות למיטב ידיעתי היא פעולה לא מורכבת במיוחד, לא דורשת מאמץ יוצא דופן, בקיצור די קליל לאותת, אז מה פשר התזה הזו שמנסה להבהיר מתי חכם לאותת ומתי פחות. ולא, זה לא שאצלנו יש בעיה של עודף איתות, הבעיה הפוכה למדי. הנזק היחיד שעלול להווצר מאיתות יתר הוא כמובן פעולה בניגוד לאיתות, לא הבנתי שלזה אתה טוען. הגיון הטיעון שלך דומה לזה שטוען לחוסר הטעם באיתות בכביש ריק. בקיצור אפשר וראוי להניח לזה, תאותת בכל פעם שאתה פונה או משנה מסלול, בלי צורך להתעכב על ההגיון או על הנחיצות, ייטיב לכולנו.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אורי מ. כתב:

פעולת האיתות נועדה לסמן לנהגים אחרים בכביש מה אתה מתכוון לעשות. אין סיבה לאותת במקרה שבו ברור מה יקרה.

יש סיבה טובה: זה מה שהחוק מחייב.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, hans כתב:

איטליה זה איטליה.

גם באיטליה, אין הנהיגה בצפון דומה לנהיגה בדרום...

 

לפני 6 דקות, borsood כתב:

יש סיבה טובה: זה מה שהחוק מחייב.

עוד סיבה טובה: קיבוע הרגלים טובים. כמאמר השיר: "הרגל הופך לטבע, וטבע קשה לשנות".

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם קיבלת דוח על איתות אתה צריך לבדוק את המזוזות בבית או משהו כי זה חוסר מזל לא נורמלי. זה הדוח הכי נדיר שאפשר לקבל בישראל.

אבל ברצינות, חייבים לאותת בכל פניה. גם כשאתה עומד ברמזור בנתיב פניה שאין ממנו כיוון אחר, אתה אמור לאותת כי אתה לא נוסע ישר אלא באמצע פעולה של "הפניית הרכב" כמו שאומר החוק. למה זה כזה ביג דיל? לא ברור. 

  • אהבתי 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם לקחתם את זה קיצוני שזה מדהים.

 

כמה כותבים בשפה לא נחמדה

אחד כותב לא לשתות ולכתוב בקארספורום.

 

רציתי להעלות נושא לדיון ולא ציפיתי לקבל כזה Shitstorm מאנשים פה.

 

תודה על ההרגשה הנעימה.

  • רעיון טוב! 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לטעון שאין טעם להמשיך לאותת אחרי שעברת לנתיב שמשמש רק לפניה.

תהיתי בצעמי לגבי הענין והחלטתי שעדיף להשאיר את האיתות עובד, משתי סיבות:

1. זה אולי יעיר נהג חלמן שלא שם לב שהוא בנתיב פניה

2. זה יבהיר לנהגים אחרים שאין לי כוונה לנצל את נתיב הפניה כדי להדחף לפניהם בפקק.

 

לא עולה לי כסף להשאיר את האיתות פועל אחרי שעברתי לנתיב הפניה.

המקרה היחיד שאכבה אותו זה אם אני ברמזור אדום ומאחורי כבר נעמד מישהו שממילא מסתיר את האיתות שלי, כדי לחסוך ל-ocd את התקתוק :-)

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...