Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

עוד דבר שחשבתי עליו. לאחרונה עלי אקספרס התחילו להציע החזרות חינם. התנסתי בזה לפני שבוע, וזה עובד חלק. אם כתוב לך בעת הרכישה "Free Returns", אז אם תרצה להחזיר את המוצר - אתה פשוט אומר בעלי אקספרס שאתה מעוניין להחזיר את המוצר (עד 90 יום), לא נדרשת סיבה מיוחדת. אתה מקבל מהם שטר מטען עבור דואר ישראל שצריך להדפיס על דף A4, הולך לדואר (האריזה עליך, אבל אתה יכול להשתמש באריזה המקורית), ושלום על ישראל.

 

במקרה הזה, אתה לא תקבל חזרה את עלות המשלוח המקורית. וטכנית אתה אמור להיות זכאי להחזר המסים שתשלם (היות והמוצר מעל $75), אבל אני לא בטוח איך זה מתנהל - בדוק כאן.

 

אז אם תזמין פאנל חדש וזה לא יפתור את הבעיה, במקרה הכי גרוע אתה תפסיד $10 משלוח ואולי מיסי ייבוא (אם לא תצליח להוציא מרשות המסים החזר). זה מקטין את הסיכון ברכישת החלק בלי לדעת בוודאות אם יעזור לך או לא.

  • רעיון טוב! 2
  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 7 שעות, chrono כתב:

בוא לא נעשה מזה פיזיקה גרעינית. לא צריך "היכרות טובה כיצד לעבוד עם רב מודד". כולה לשים אותו על סקאלה נכונה ולא לקצר עם ה-probe כמה פינים. נזק לא ייגרם פה.

 

בהחלט צריך ללמוד לעבוד נכון עם רב מודד. אתה יכול בקלות לשרוף את רב המודד או רק את פיוז ההגנה אם מדובר על מוצר של פלוק.

הפרובים של רב מודד בדרך כלל לא נכנסים לתוך קונקטורים מסוג נקבה גם אם תתאמץ לא תצליח לייצור מגע תקין. לכן הבחור צריך

להוסיף לרשימת הקניות שלו פרובים דקים או לרכוש מתאם.

 

 

לפני 7 שעות, chrono כתב:

נכון, בלי תרשים חיווט לא ניתן לבחון את הבעיה לעומק, או אפילו להגיע ל-100% בטחון במקורה. אבל אם יש אספקה של 12V ללוח והלוח לא נדלק, אז בסבירות גבוהה התקלה בלוח. וזה בסוף מה שפות"ש מחפש - כבר המליצו לו להחליף את הלוח במוסך אחד, והוא מתכנן כבר ללכת למוסך יבואן - אבל הוא רוצה לדעת האם ההמלצה הגיונית, ולמה לצפות ממוסך היבואן.

 

ההמלצה ההכי הגיונית זה לבצע איבחון ממוחשב ולא לסמוך על מוסך אחר שאמר שיש צורך אולי להחליף את הפנל.

 

כמו שאמרו חכמים הנייר סופג הכל. לוח בקרה של מערכת בקרת אקלים זה לא מפוח בעל 2 חוטים פלוס/מינוס מחברים למצבר ורואים עובד או לא עובד.

ברוב הרכבים מערכת בקרת אקלים מדברת עם מחשב ניהול מנוע או מחשב בודי ולא בהכרח חיבור לפלוס ומינוס יפעיל את לוח הבקרה כי בדרך

כלל צריך בנוסף אות מסויים ממחשב הרכב בכדי להדלק.

 

חבל על הזמן של פותח האשכול בניסיון למצוא את הפלוס והמינוס ועל סמך הבדיקה שאתה מציע הוא עשוי להחליף את לוח הבקרה שעולה הרבה יותר מ-4000 שקלים במוסך הייבואן.

 

רכישה של פנל משומש או חדש בעלי אקספרס לא בהכרח תעבוד פלג אנד פליי בגלל שיש צורך לקודד את הפנל החדש בעזרת סורק תקלות בכדי שהוא יעבוד.

 

 

איזה כייף לי :)

פורסם

על סמך מה אתה מחליט שיש צורך בקידוד? אני יכול לדמיין צורך בקידוד ברכב אירופאי בן 5, אבל רכב סיני בן 11? מאוד לא סביר, רוב הרכיבים לא דורשים שום קידוד - חבר וסע.

 

ונכון - כדי לגרום ללוח לעבוד כמו שצריך (כלומר, להוציא אותות, להציג את הטמפרטורה, וכו'), אתה תצטרך לחבר יותר ממתח. אין ספק שהסבירות שהוא יציג נתונים הגיוניים בלי ששום דבר מחובר אליו הוא אפסי. אבל אם מגיע ללוח מתח והוא לא מגיב בכלל, ככה"נ מדובר בתקלה בלוח. מה עוד כבר מתחבר אליו שיכול להינזק? אז הוא מדבר ב-CAN עם BCM או PCM. אם ה-transceiver של CAN היה נפגע בצד של ה-BCM או ה-PCM, היו הרבה יותר תקלות ברכב מלבד הפאנל שלא עובד. כך שגם אם הבעיה בתקשורת (מאוד לא סביר), ככה"נ הרכיב שנפגע נמצא בפאנל.

פורסם
לפני 43 דקות, מרק10 כתב:

ההמלצה ההכי הגיונית זה לבצע איבחון ממוחשב ולא לסמוך על מוסך אחר שאמר שיש צורך אולי להחליף את הפנל.

 

כמו שאמרו חכמים הנייר סופג הכל. לוח בקרה של מערכת בקרת אקלים זה לא מפוח בעל 2 חוטים פלוס/מינוס מחברים למצבר ורואים עובד או לא עובד.

ברוב הרכבים מערכת בקרת אקלים מדברת עם מחשב ניהול מנוע או מחשב בודי ולא בהכרח חיבור לפלוס ומינוס יפעיל את לוח הבקרה כי בדרך

כלל צריך בנוסף אות מסויים ממחשב הרכב בכדי להדלק.

 

חבל על הזמן של פותח האשכול בניסיון למצוא את הפלוס והמינוס ועל סמך הבדיקה שאתה מציע הוא עשוי להחליף את לוח הבקרה שעולה הרבה יותר מ-4000 שקלים במוסך הייבואן.

 

זה בהחלט יכול להיות רכיב מורכב יחסית מסכים כאן - ובהחלט יכול להיות שלוח חליפי מדוד עלי - לא יתפקד כמו חלק מקורי.

 

אבל בד"כ לרוב הפאנלים ברכב, לרוב יחידות המחשוב - יש כניסת מתח - בהרבה מהם קל גם לזהות אותם - פינים גדולים יותר באופן מובהק. גם בהרבה מקרים מדובר בשני פינים קרובים זה לזה באחד מהקצוות של הקונקטור - אין שום דבר רע בלוודא אם יש חיווי ל12V או לא - בכדי לקבל מושג כלשהו אם יש מתח או אין - נניח ולא מצא מתח על אף אחד מהזוגות - או שבאמת לא מגיע או שבאמת הפאנל הזה מופעל ע"י משהו ששולט עליו לפני כן. 

 

בלי שום קשר לאם יש שם דברים שנשלטים עם רפרנס 5V או מעגל התנגדות כזה או אחר,ברור, מדבר כאן סה"כ על בדיקות פשוטות.

 

גם לא נכנס כאן לנושא של למצוא תרשים חיווט של החלק (ולך תדע אם זה של התת דגם הנכון או לא ואם החיווט נכון או לא - גם זה קורה והמון לאנשי דיאגנוסטיקה) 

 

עוקב אחרי השרשור הזה לראות איך הוא יסגר. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

אם הרכבים ישנם בפירוקיות והם לא נגרטו - ואין להם את החלק בכלל אפילו לא בצבע שונה, זה יכול להצביע על זה שהחלק הזה עם ביקוש - זה מגביר את החשד שבאמת כאן התקלה אבל תעשה את הבדיקות אל תצא מתוך מסקנה נחרצת בגלל זה.

האמת אין את הרכבים האלו בכלל בפירוק, זה לא שאין את החלק הספיציפי. 
במרכזי בטח ירצו על החלק (במידה והוא התקלה) 43543535 שח 😂

פורסם
לפני 3 שעות, idanva7 כתב:

האמת אין את הרכבים האלו בכלל בפירוק, זה לא שאין את החלק הספיציפי. 
במרכזי בטח ירצו על החלק (במידה והוא התקלה) 43543535 שח 😂

 

כמה עולה פנל הבקרה ב-EBAY או אצל הדוד עלי ?

איזה כייף לי :)

פורסם

הלכתי לפרק את החלק על מנת לראות שהוא תואם בדיוק למה שנמכר בעלי אקספרס, שמתי לב שכאשר אני מדליק את תאורת הרכב התאורה בפאנל עובדת, כלומר מגיע חשמל ליחידת החשמל, בעצם נראה שרק המסך לא עובד והכפתורים כאמור לא מגיבים.
אני לא בטוח אם אלו חדשות טובות או לא 😉
image.thumb.jpeg.eba4c3ddba110cb466a26ca2ac9c442a.jpeg

פורסם

מצאת את הפלוס <3

 

המידע הוא כללי ואצל כול ייצרן העניין טיפה שונה.

לדעתי צריך לבצע איתחול למערכת בקרת אקלים בעזרת סורק תקלות או לבצע אדפטציה למערכת.

בדרך כלל כאשר מנתקים את הקונקטור של מערכת בקרת אקלים או מתח המצבר יירד לרמה כזו של ניתן להתניע את הרכב

פרמטרים מסויימים נמחקים ממערכת בקרת אקלים. לא בכול רכב זה קורה.

 

בדרך כלל לאחר ניתוק וחיבור מחדש של הקונקטור של מערכת בקרת אקלים יש להמתין פרק זמן מסויים עד אשר

מחשב בקרת אקלים מקבל או מזהה לבד את כול הספיקציות של הרכב והמערכת חוזרת לעבוד.

 

* גש למוסך הייבואן לבדיקה ולקבלת הצעת מחיר.

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 14.7.2024 בשעה 14:53, lanosforce כתב:

עוקב אחרי השרשור הזה לראות איך הוא יסגר. 

 

מתקדמים...מצאנו את הפלוס וגם המינוס <3

  • מצחיק 1

איזה כייף לי :)

פורסם

עכשיו השאלה אם אתה רוצה לקחת את הריזיקה על חלק סיני שלא בטוח, גם אם יתאים, תתאפשר לו עבודה או שאתה רוצה לפחות לגשת למוסך יבואן ולשלם על אבחון ולקבל הצעת מחיר, כנראה כואבת יותר, לתיקון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

נראה לי שעדיף לי קודם לנסות את החלק מעליאקספרס ולהשתמש באפשרות ההחזרה של החלק במידת הצורך.
במוסך היבואן בקלות אוכל להגיע לרבע ממחיר הרכב 

פורסם
לפני 5 שעות, idanva7 כתב:

נראה לי שעדיף לי קודם לנסות את החלק מעליאקספרס ולהשתמש באפשרות ההחזרה של החלק במידת הצורך.
במוסך היבואן בקלות אוכל להגיע לרבע ממחיר הרכב 

 

תן קישור של החלק שאתה מתכוון לרכוש בעליאקספרס.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא זוכר עם עשית או לא - אבל תיצור קשר עם המוכר בדוד עלי - תן לו את הVIN של הרכב שלך (מספר שלדה ברשיון) - יכול להיות שהוא יוכל לייעץ לך אם החלק יתאים או לא ואם נדרשת כלשהיא פעולת אתחול עבורו. 

 

תמיד שווה לשאול. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...