Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המזגן ב- BYD מאכזב מאוד


Yellow Engine

פוסטים מומלצים

ראיתי פה ושם בפורום איזכורים של מזגנים בחשמליות. אז יש לי התנסות שאני רוצה לשתף בה.

נוסע ב- BYD אטו של מנכ"ל הארגון פעם בכמה ימים. תמיד בשעות הבוקר מאוחר/צהריים, כלומר - בשעות החמות. המזן ממש מתקשה להשפיע ולקרר באמת את חלל הרכב. פותח חלונות דקה-שתיים, מפעיל את המניפה על כל העוצמה, 18 מעלות ולוקח כמה דקות עד שמתחילים להרגיש השפעה כלשהי, בטח לא כמצופה מרכב חדש וחדיש.

לשם השוואה, יש לי מאזדה 3 בת 6 שנים ואני לא צריך יותר משתי דרגות של המאוורר כדי שתוך דקה יהיה קריר למדי ברכב.

מישהו מכיר אחרת? או שיש הסבר טוב לזה?

 

  • מעניין 1

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כך בכל החשמליות

 

בג'ילי למשל, המזגן מקפיא בקצב די מהיר ולאחר נסיעה מאוד קצרה אפשר להפעיל את העוצמה על הנמוכה ביותר, בטמפ' סבירה של 23 מעלות

אכן שמעתי שהמזגן באטו 3 לא מהמוצלחים ביותר בלשון בלשון המעטה

 

אין לי דבר טכני חכם לומר מלבד לזה שכדאי להשתדל לחנות בצל ובכך להקל על הרכב להתקרר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לרכב גג פנורמי שקוף? כי לרכבים עם גג כזה, הקרינה חזקה יותר ולמגזן לעיתים קשה להתמודד פה בארץ

  • רעיון טוב! 2

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, thebaron כתב:

יש לרכב גג פנורמי שקוף? כי לרכבים עם גג כזה, הקרינה חזקה יותר ולמגזן לעיתים קשה להתמודד פה בארץ

גג פנורמי כהה + וילון, לא כמו בטסלה. 

ברכב הנ"ל זה המזגן שלא יודע להתמודד עם החום פה, לא שום סיבה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ש לב טוב אמר. הוא ממש לא מצליח להתמודד עם החום - ויולי אוגוסט עוד לפנינו 😕

  • מבאס 2

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שהרכב חשמלי, ולכן גם המזגן חשמלי.

אז יש פה קאץ' - ככל שהסוללה מספקת פחות חשמל למזגן החשמלי, ככה האוטו צורך פחות חשמל, והטווח שלו משתפר.

 

למיטב זכרוני היתה בעיה כזאת וסידרו אותה בעדכון תוכנה (אני מניח ששינו את הגדרות ה- MAX של המזגן החשמלי, כך  שייקח יותר חשמל מהסוללה, ויקרר יותר טוב).

 

אז למקרה שלא בדקו, מציע לבדוק עם מוסך מורשה/מרכזי ואם אכן יש עדכון ולא בוצע, לבצע את העדכון.

 

בהצלחה

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה שאתה אומר.

הם אמרו באמת שיהיה איזה עדכון תוכנה ושם הם יסדרו את זה, ובאמת הקיץ הזה המזגן הוא טוב יותר מהקיץ הקודם. אבל עדיין הוא חלש, בסובארו B3 (2009) מהעבודה המזגן מקפיא תוך חצי דקה, פה לוקח לו כמה דקות בשביל לקרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גג פנורמי משפיע בצורה משמעותית, אפילו אם הוא מוכהה ואפילו אם מכסה אותו וילון. בקיץ הישראלי זה שקול לאיוולת.

  • אהבתי 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.6.2024 בשעה 17:46, hans כתב:

גג פנורמי משפיע בצורה משמעותית, אפילו אם הוא מוכהה ואפילו אם מכסה אותו וילון. בקיץ הישראלי זה שקול לאיוולת.

לפני שמאשימים אנשים רבים שאוהבים את הפיצ'ר הזה (אני בתוכם), מספר תיקונים.

 

הוילון מבודד את השפעת הקרינה הישירה לתוך הרכב ומקטין את אפקט החימום, בנוסף שמרבית, אם לא כל הגגות כוללים ציפוי חוסם קרינה אולטרא סגולה וגם הוא משמעותי מאוד בצמצום החימום. אפקט מעבר החום מגג פח, לתוך הרכב הוא לא פחות, אם לא יותר מהאפקט דרך השמשה (לאור מקדם הולכת החום הגבוה משמעותית של המתכת, לעומת הזכוכית).

 

כל זה על בסיס ניסיון של יותר מ- 10 שנים עם רכבים עם חלון פנורמי מאוד גדול.

 

זכותך לחלוטין לא לקנות רכב עם חלון גג, אבל הקביעות הנחרצות שלך לא ממש מדויקות.

  • מעניין 1

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר, לא יודע מאיפה רכשת את ההשכלה התרמודינמית שלך, אבל יש לי קצת ספק שממקום רשמי.

מתכת, ובאיחוד כזו שצבוע בצבע בהיר, יש לה מקדם החזרה הרבה הרבה יותר גבוה מזכוכית שחורה שבולעת את כל החום שמגיע אליה.

 

מקדם הולכה בשכבה דקה היא כמעט חסרת משמעות, והרבה יותר משמעותי זה האפקט של הקרינה וההסעה. 

שניהם נבלמים בצורה הרבה יותר אפקטיבית ע״י ריפוד גג עבה.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ליסינג בצער כתב:

זכותך לחלוטין לא לקנות רכב עם חלון גג, אבל הקביעות הנחרצות שלך לא ממש מדויקות.

הרכב שלי עם וילון בגג כי זה מה שתקעו ברמת הגימור הזאת, לטוב ולרע. בלי להבין שום דבר ושום כלום בתרמודינמיקה, כשמשווים תפוחים לתפוחים - אותו דגם רכב בדיוק עם או בלי גג - ההבדל משמעותי.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, gollu כתב:

חבר, לא יודע מאיפה רכשת את ההשכלה התרמודינמית שלך, אבל יש לי קצת ספק שממקום רשמי.

מתכת, ובאיחוד כזו שצבוע בצבע בהיר, יש לה מקדם החזרה הרבה הרבה יותר גבוה מזכוכית שחורה שבולעת את כל החום שמגיע אליה.

 

מקדם הולכה בשכבה דקה היא כמעט חסרת משמעות, והרבה יותר משמעותי זה האפקט של הקרינה וההסעה. 

שניהם נבלמים בצורה הרבה יותר אפקטיבית ע״י ריפוד גג עבה.

לא אכנס כאן למסקנות על השכלה של מי מהכותבים כאן (בנושא עברית, למיטב ידיעתי כותבים בייחוד... ולא כמו שכתבת...), תרשה לי להבטיח לך שההשכלה ממוסד הנדסי הכי בכיר בארץ היא כנראה רשמית ומפרנסת אותי בכבוד....

 

לגופו של עניין. מתכת דקה מוליכה את החום לחלוטין ומביאה לכך הטמפרטורה מהצד הפנימי היא כמעט זהה לזו שבחוץ (מאוד שונה מזכוכית - אתה מוזמן להניח את היד על החלק החיצוני של גג הזכוכית ולהשוות את החום לצד הפנימי - הוא לא קפוא, אבל משמעותית יותר קר משל הצד החיצוני). 

 

בהנחה שהחום החיצוני של המשטח הוא זהה (ולזה פיזור החום בהסעה פועל בדיוק באותה מידה גם על גג זכוכית וגם על גל מתכת) - החום בחלק הפנימי של המשטח יהיה נמוך יותר בזכוכית....

 

נושא ההחזרה יכול להיות דומה בשניהם, תלוי בציפוי של גג הזכוכית ונושא הקרינה דרך הזכוכית (הגורם הכי משפיע מכל מה שהוזכר כאן) מטופל לא רע על ידי הוילון (ראה צליות צה"ליות וכו', שלא לומר בד בהיר לרוב ברכב).

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן ב- BYD היה גרוע ונשאר גרוע, רק הרוכשים המתלהבים בקבוצות מנסים להגן על הרכישה שלהם. כתבו על זה בכל המבחנים, היצרן לא טיפל או תיקן את זה אבל עם ישראל ממשיך לרכוש את הדגם הסיני הגרוע הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה נובעת מהגג הפנורמי.

2 שכנים שלי בעלי טסלה מעידים על תופעה דומה ולשניהם יש גם גג פנורמי.

 

לי יש BYD ואנחנו מפעילים את המזגן למשך כמה דקות טרם הכניסה לרכב (דרך האפליקציה).

בכניסה לרכב מורידים את הטמפ' ל-22-23 והנסיעה נעימה מאוד בסה"כ. 

עריכה אחרונה על ידי -UC-
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...