Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פיג'ו 308 2015 1.2 טורבו] - לפני טיפול, חושב להוסיף תוסף פלאש לשמן (הרכב מאבד שמן)


BlackChevelle

פוסטים מומלצים

היי לכולם, ככה בקצרה הרכב בערך על 140k, מטופל תמיד בזמן ותמיד לפי הנדרש (שמן בתקן הדרוש 2297, פילטר שמן מקורי, פילטר אוויר MANN וכו')

עבר ריקול ב2020 בו הוחלפה רצועת טיימינג, העניין הוא כזה וזה קצר מוזר:

מעת לעת הרכב מאבד שמן, לרוב אחרי נסיעה (אני נוסע עד 120 קמ"ש בערך, לא לוחץ את הדוושה עד הסוף), הייתי בטוח שמדובר בנזילה קבועה אז הנחתי משטח קרטון נקי מתחת למנוע כשהרכב חנה במקום סגור למשך 14 יום - והקרטון נשאר נקי לגמרי, לכן אני מסיק שמדובר באובדן שמן רק בעת נסיעה.

אוסיף עוד שיש לרכב נטייה לגמגם כשאני נוסע בערך 100+ ולוחץ את הדוושה יחסית מהר המנוע מקרטע ומגמגם, אבל אם אלחץ עליה קלות אז הוא מאיץ ללא בעיה גם למהירויות גבוהות, לפני כשבועיים בעת נסיעה חוויתי גמגום כזה, הרכב הגביל את עצמו אוטומטית ל50 קמ"ש ויצא עשן כחלחל מהאגזוז ונדלקה נורת מנוע, מיד עצרתי, המתנתי והנעתי מחדש והבעיה נעלמה כלא הייתה, ניגשתי למוסך הבחור חיבר את הרכב למחשב ואמר לי שלא מופיעה תקלה (ובאמת המנורה נעלמה) וזה נראה לו שהרכב תקין

 

בכל אופן החלטתי להקדים את הטיפול השנתי אבל הפעם חשבתי להוסיף תוסף ניקיון שמן מחשש שיש הצטברות משקעים

 

חשוב לציין שברכב ישנה רצועת טיימינג רטובה (בתוך המנוע) וטורבו, אז אני לא יודע לגבי הרצועה אבל על רוב התוספים כתוב שהם בטוחים לשימוש עם טורבו

 

דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיותר - למנוע הזה יש מספר כשלים תכנוניים ידועים שגורמים לצריכת שמן חריגה:

  1. הרצועה הטבולה - אשר שאריות דלק אשר לא נשרף כולו (אופייני במנועי הזרקה ישירה) ״תוקף״ את הרצועה ומפרק אותה באיטיות. שבבים מהרצועה סותמים את מעברי השמן במנוע, מה שעלול לגרום להרעבת שמן ומכאן לבלאי של טבעות אטימה וצריכת שמן מוגברת
  2. טבעות האטימה לכשעצמן, רכות וכוללות חרירים עדינים אשר נסתמים עם הזמן. הטבעת מאבדת את הגמישות שלה, מה שגורם לצריכת שמן גבוהה

 

לפי מה שאתה מתאר, האופציה היחידה העומדת בפניך היא שיפוץ או החלפת מנוע.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, menir1 כתב:
  1. טבעות האטימה לכשעצמן, רכות וכוללות חרירים עדינים אשר נסתמים עם הזמן. הטבעת מאבדת את הגמישות שלה, מה שגורם לצריכת שמן גבוהה

לפי מה שאתה מתאר, האופציה היחידה העומדת בפניך היא שיפוץ או החלפת מנוע.


בעבר היו נהוג להשתמש בפלאשינג מנוע בדיוק בגלל הסיבות האלו. הטבעת של ניקוי השמן היתה נתפסת בגלל ליכלוך ומאבדת את הגמישות שלה - ובחלק מהמקרים זה באמת היה עוזר.

במקרה שבו הרצועה טבולה בשמן - זה קצת מסוכן.

הייתי עושה כזה דבר ברכב שלי רק אם המנוע היה בדרך למות והייתי יודע שבכל מקרה הוא יוחלף אז לא היה איכפת לי לנסות (מקסימום אולי ארוויח מזה).

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, menir1 כתב:

 

 

לפי מה שאתה מתאר, האופציה היחידה העומדת בפניך היא שיפוץ או החלפת מנוע.

אני מכיר את הבעיות של PURETECH .. אבל מלבד המקרה החריג שכתבתי הכל עובד נהדר, מה יש לשפץ פה?

החליפו טיימינג ואטמים וראש מנוע כחלק מריקול עולמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חולגי כתב:

ובכל זאת - מה צריכת השמן (פר ק"מ נסיעה) ?

הייתי אומר 200 מ"ל שמן על כל 500 ק"מ בערך, אבל לפעמים גם פחות. ולפעמים גם אין בכלל ירידה

 

לדוגמה, נסעתי הלוך חזור מצפון הארץ עד לשארם א שייח, בערך 9 שעות של נסיעה "על הכביש" לכיוון

וכשבדקתי בחזור לא ירד שמן בכלל

עריכה אחרונה על ידי BlackChevelle
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה מהצפון לשארם וחזרה זה סיפור של כ-1300 ק"מ. אם לא היית צריך להוסיף שמן, אז מה הבעיה? 

האוונסיס של אשתי צורכת כליטר שמן ל-5500 ק"מ. אני חי עם זה בשלום. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

נסיעה מהצפון לשארם וחזרה זה סיפור של כ-1300 ק"מ. אם לא היית צריך להוסיף שמן, אז מה הבעיה? 

האוונסיס של אשתי צורכת כליטר שמן ל-5500 ק"מ. אני חי עם זה בשלום. 

כפי שכתבתי, לעיתים יורד שמן, ולעתים לא

בגדול יש את התפיסה של "מערכת סגורה, לא אמורה להיות דליפה"

וזה שיט שנאמר על כל המכלולים, קירור, מיזוג, שמן

מצד שני אני כן יודע שרכבים עם טורבו נוטים לשרוף מעט שמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למה שאיציק רשם, לא הייתי עושה פלאשינג למנוע הזה היות וזה עלול לפגוע ברצועה .

תנסה למשוך כמה שאפשר עם המנוע בצורה הזאת, כשצריכת השמן תהיה כבר קיצונית תזדקק לשיפוץ מנוע.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...