Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה על טסלה ושאר החשמליות בעוד 6-7 שנים?


rokiiv1

פוסטים מומלצים

אהלן, הנה שאלה שמטרידה אותי: מה יעשו כל בעלי הטסלות הראשונות שנקנו  בעוד 6-7 שנים שהסוללה כפי שהבנתי תגיע לסוף דרכה? להבנתי מחיר סוללה כזו הוא באיזור 100 אלף ש"ח? בהנחה שרוב האנשים לא יירצו להשקיע סכום כזה ברכב בן 10 וגם שאף אחד לא ממש יירצה לקנות רכב יד שניה ולהשקיע מייד כל כך הרבה כסף  בסוללה חדשה מה אמור לקרות? אנשים יזרקו את הטסלה שלהם לפח? וגם, הדבר לא משפיע באופן כללי על כל נושא כדאיות הרכישה של רכב חשמלי?  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התחזיות מדברות על 8 שנים או 150-250 אלף קמ.

בזמן הזה רכב בנזין ממוצע יאכל 10-20 אלף ליטר דלק שהם בחישוב גס 60-120 אלף שקל.

טעינה תעלה חמישית מכך. כלומר בעלים של רכב חשמלי יחסוך רק בעלויות דלק (לפני שחישבנו עלויות טיפולים לרכב בעירה)  - 50-100 אלף שקל ב8 שנים האלו. 

רכב בנזין מקביל יאבד מערכו גם כן בתקופת הזמן הזו.

אז לכל הפחות בעל הרכב החשמלי יצא שכרו בהפסדו, ולכל היותר - הוא חסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי החשמליות הסיניות, אלו שצצות כמו כלניות אחרי הגשם, אף אחד לא יודע. 

טסלה קיימת כבר המון זמן. מכוניות שלה נוסעות מאות אלפי קמ בחול. 

אני לא הייתי דואג לבעלי טסלה. 

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כמה שנים צריך להחליף סוללה

ושמחליפים זה כבר "מכסה" על הרווח של הדלק... כמו שכתב @ArikM הסוללות של טסלה הרבה יותר איכותיות לגבי הסיניות ימים יגידו (ימים, תרתי משמע) אולי הLFP של זיקר הם סוללות איכותיות והזיקר גם בשת"פ עם עוד סיוניות כמו ג'ילי ועוד אבל לגבי השאר זבל של סוללות. ובכלל, הסינים עושים שתפ"ים על כל רצפה, שלדה, מנוע, וסוללה וכל יום צצות חברות קש סיניות חדשות.

מצא את ההבדלים:

ניו ET5

JIYUE 07

סקייוויל סקייהום

BYD האן

שיאומי SU7

אקספנג P7 ...

 

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

 "אל תיקח עצות מאנשים זקנים" ביל גייטס 😁

בתאריך 22.4.2024 בשעה 18:25, EliC25 כתב:

איזה מרצדס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, rokiiv1 כתב:

אהלן, הנה שאלה שמטרידה אותי: מה יעשו כל בעלי הטסלות הראשונות שנקנו  בעוד 6-7 שנים שהסוללה כפי שהבנתי תגיע לסוף דרכה? להבנתי מחיר סוללה כזו הוא באיזור 100 אלף ש"ח? בהנחה שרוב האנשים לא יירצו להשקיע סכום כזה ברכב בן 10 וגם שאף אחד לא ממש יירצה לקנות רכב יד שניה ולהשקיע מייד כל כך הרבה כסף  בסוללה חדשה מה אמור לקרות? אנשים יזרקו את הטסלה שלהם לפח? וגם, הדבר לא משפיע באופן כללי על כל נושא כדאיות הרכישה של רכב חשמלי?  

 

הסוללות של קוואנטום-סקייפ שמרו על קיבולת של 95% גם לאחר 1000 מחזורי טעינה

כך שלרכב חשמלי עם נתון טווח WLTP של 500-600 ק"מ מדובר בשווה ערך לנסועה של 500,000 ק"מ.

בהשוואה, הסטנדרט הנוכחי של תעשיית הרכב החשמלי עומד כיום על כ-700 מחזורי טעינה מלאים ואיבוד של כ-20% מקיבולת הסוללה.

 

תיכנס ותקרא:

בנוסף, תראה מה קורה בארה"ב, יש שם אלפי מודל S בנות יותר מ-10 שנים עם יותר מ-500,000 ק"מ שנוסעות והכל בסדר. וזה עם הסוללות הראשונות שיצאו שהן נחותות ביחס למה שיש היום. אז הסר דאגה מליבך. 

עריכה אחרונה על ידי Shmelov
  • אהבתי 3

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאם אתה קונה טסלה ומתכוון להחזיק אותה אצלך 15 שנה העסק משתלם, אבל אני מתעניין לגבי היכולת למכור טסלה בת 8-10 שנים כשבעוד כמה שנים גילן של המכוניות הקיימות בישראל יגיע לשם. למה שמישהו יירצה לקנות רכב בגיל זה ולהשקיע בו 100K? וגם אם כבר ימצא אותו אדם, האם ניתן להניח שהמחיר של רכב שנקנה ב 200 אלף שח יהיה קרוב לכלום ושום דבר  - בהינתן ההוצאה שצריך יהיה הקונה להוציא על סוללה חדשה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למשל קיימת בארצנו איוניק 5 אחת לפחות שכבר מתקרבת ל200 אלף קמ (מודל 2022, כן?) של חנן מגיפולוג.

זה השרשור עדכון שלו

הסוללה עוד ב100 אחוז בריאות

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125004-Article-סיכום-שנה-ו80000-ק-מ-עם-יונדאי-איוניק-5-(פלוס-עדכונים-שוטפים-עד-שנתיים-ו150000ק-מ)/page6

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוללות של רכבים חשמליים מודרניים יחזיקו יותר מ6 שנים, וגם יותר מ10 שנים, וגם יותר מ15 שנים.

לא יודע מה גורם לאנשים לפתוח שוב ושוב שרשורים בפורום על ״איך רכבים חשמליים ילכו לפח ממש מהר בגלל הסוללה״, אבל אין שום נתון שתומך בזה.

רכב עם תווך של 450 ק״מ עם סוללה שמאבדת 20% קיבולת אחרי 1000 מחזורים, שנוסע 20000 ק״מ בשנה, יהיה מסוגל לנסוע 400 ק״מ בעוד 25 שנה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד 6-7 שנים הסוללות צפויות להיות זולות יותר.

ייתכן שגם נראה מצבים של החלפה לסוללות משופרות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עושים עם כל הסוללות הישנות? 

להבנתי מחזור יעיל גם אפאפשרי יקר וספק אם מעשי (הפירוק ידני). יוציאו מהן את המתכות היקרות ויאפסנו אותם בהאנגרים ענקיים במעמקי האדמה? שריפות? 

מצאתי הסבר מדעי כאן אבל מודה שגדול עלי היה להתעמק בו בשלב זה.

 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על טסלה פחות הייתי דואג....אבל מה יהיה עם כל העשרות מותגים תוצרת צ'ינג צ'אנג צ'ונג, כמה מהם ישרדו עד אז ?
פרופיל האנשים שקונים רכבים כאלו תהיה בטוח לא מתלבטים בשאלות מויותרות כאלו !

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נדבר רגע על רכבי בנזין שמחזיקים 15 שנה...

מרוב דיבורים על חשמליות שוכחים כמה שהסטטיסטיקה עגומה בבנזין. הגיל המ-מ-ו-צ-ע של כלי רכב בארץ הוא בערך 6 שנים.

עכשיו יקפצו כל אלה עם טויוטה/סובארו של איזה דוד גיבור שמחזיקה עוד מ-1995... 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, gollu כתב:

הסוללות של רכבים חשמליים מודרניים יחזיקו יותר מ6 שנים, וגם יותר מ10 שנים, וגם יותר מ15 שנים.

לא יודע מה גורם לאנשים לפתוח שוב ושוב שרשורים בפורום על ״איך רכבים חשמליים ילכו לפח ממש מהר בגלל הסוללה״, אבל אין שום נתון שתומך בזה.

רכב עם תווך של 450 ק״מ עם סוללה שמאבדת 20% קיבולת אחרי 1000 מחזורים, שנוסע 20000 ק״מ בשנה, יהיה מסוגל לנסוע 400 ק״מ בעוד 25 שנה.

צודק לגמרי.

יש פה עדיין אנשים שזורים פחד שתוך שנים ספורות צריך להחליף סוללה.

כל כך הרבה שטויות.

סוללה של היום,בייחוד lfm הרבה יותר אמינות ממנועי בנזין וכל מיני גירים רובוטים קופצניים.

המהפכה החלה ב 2022 ולא ניתן לעצור אותה,רכב חשמלי זה העתיד.

25000 קמ עם רכב חשמלי הספיקו לשכנע אותי שאני כבר לעולם לא אקנה רכב בנזין/היברידי חדש.

עריכה אחרונה על ידי levy
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...