Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה על טסלה ושאר החשמליות בעוד 6-7 שנים?


rokiiv1

פוסטים מומלצים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 7.1.2024 בשעה 23:04, sperial כתב:

הגיל הממוצע של רכב פרטי בישראל הוא 7 שנים (למ״ס), 

יותר יעזור נתון אחר,

עד איזה גיל שורד הרכב הממוצע,

למרות שגם אם יש נתון כזה הוא על רכבים ישנים ויתכן שתוחלת החיים של החדשים תהיה שונה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.1.2024 בשעה 22:55, Jack457 כתב:

מה עושים עם כל הסוללות הישנות? 

להבנתי מחזור יעיל גם אפאפשרי יקר וספק אם מעשי (הפירוק ידני). יוציאו מהן את המתכות היקרות ויאפסנו אותם בהאנגרים ענקיים במעמקי האדמה? שריפות? 

מצאתי הסבר מדעי כאן אבל מודה שגדול עלי היה להתעמק בו בשלב זה.

 

מה עושים בפועל שאלה טובה...
מה ניתן לעשות זה כמובן למחזר.

יש כמה שיטות ויש כבר כמה מפעלים פעילים בתחום. הגדול שאני מכיר יודע לעבוד עם כמות של עשרות אלפי טון סוללות בשנה. מעשי זה בודאי כן, זה נעשה ואף מייצרים סוללות חדשות מחומרים ממוחזרים.

הפירוק לא ידני, רוב התהליך אוטומתי לגמרי.
בתהליך השכיח רובוטים מפרקים את המודול של הסוללה למרכיביה.

הסוללה עצמה מובאת לגריסה מכאנית, שהתוצר שלה הוא אבקה שחורה מכילה מגוון חומרים (בעיקר ניקל, קובלוט, מנגן וליתיום).

את החומרים השונים המצויים באבקה מפרידים בעזרת תהליך כימי שכרוך בהשריית החומר בתמיסות חומציות.

גופים מסחריים טוענים שהם מצליחים למחזר עד 95% מהסוללות בטכנולוגיה הקיימת.
כמובן שבעתיד צפוי שינוי ביעילות... אבל מעשי זה כן כבר עכשיו.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Zeka כתב:

אל תספיד את המימן כל כך מהר יש כמה כיוונים חוץ מהחלפה. יש אלקטרוליזה ואפילו היתוך קר שיגיע מתישהו. אולי ניסע על מים איזה יום. מה שכן נכון שיש אחלה כבישים בארץ, אבל הפקקים בתקופה האחרונה הוציאו לי את החשק ושדרגתי את הקורקינט בהתאם.

מימן ניכשל ואיתו ההשקעה של טויוטה.

אנחנו קרובים לטעינות מאוד מהירות של סוללה חשמלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@נקודה טובה דברים כדורבנות. התרבות הצפון אירופית קמצנית עד סגפנית, הנצרות הפרוטסטנטית מצטיינת בכך. הסיפור הקלסי הוא קופסת העוגיות ההולנדית, אבל זה עולה גם לרמת המדינה.

 

@Zeka האלקטרוליזה היא תהליך בזבזני מאין כמותו, כי פירוק מולקולת המים מצריך הרבה מאד אנרגיה. והיתוך קר? כבר עשורים אנחנו במצב של ״בעוד 20 שנה״. התחזית הזו לא השתנתה לפחות 50 שנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, נקודה טובה כתב:

למה כולם עושים מזה "תרבות מוטורית" 

זה תרבות אחרת בכל דבר - זה מתבטא גם ברכב.

המזג האירופאי מדוייק ואדיש והישראלי חם יותר - זה אומר שלא שווה לו להחליף לאלטרנטור מקורי מכיוון שהוא מילא מתכוון להחליף בהזדמנות הראשונה.

אני לא ארופאי אבל אני חושב שאם אחד כזה היה רואה את השבחים שקשרתם לו בדבר 'תרבות מוטורית מתוקנת' זה היה די מגוחך בעיניו, הוא שומר על הרכב מאותה סיבה שהוא מוריד את השאלטר של הבניין לפני שהוא מחליף נורה...

לכל דרך יש מעלות וחסרונות, לא בטוח שהייתם רוצים לגור במדינה שבה צריך לשלם על שקיות אשפה (שווייץ) או לומר דנקה שיין לכל זר שעובר לידך...

בכלל לא נכנס לעניין "מה יותר טוב", לזה אין תשובה אף פעם, זה תלוי במיליון דברים ואינידוודואלי לכל אחד.

 

רק עניתי לשאלה שנשאלה פה, למה מכוניות נשמרות יותר טוב ומוחלפות בקצב נמוך יותר, רשמתי את הדברים שלדעתי משפיעים על זה. 

 

כל יתר האספקטים - גדול עלי...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חפירת בוקר לפני הטלפונים ,אז כמו שאנחנו שמים לב הויכוח נשאר בגבולות הסוללה עצמה .ועם כל המיליארדים שמופנים לפיתוח ,על חשבון כל מיני טורבו ,מנוע 3 צילינדר , דיזל טורבו, הייבריד , וכל מיני ניסויים שהחזיקו כמה שנים ,אין לי ספק שבקרוב נראה הפתעות בתחום הסוללות. אם משווים את המנוע החשמלי לבנזין זה כמו אייפון 15 מול נוקיה . 

קחו משימה של נסיעה בבוקר מראשלצ להרצליה ונשווה מאזדה 3 2010 (0 ק"מ בשביל המבחן) לטסלה 3 (הן גם ממש דומות), הטסלה לא הרגישה את זה לעומת המנוע האטמוספרי שעובד בלי הפסקה מגיע לטמפרטורות גבוהות ומקרר את עצמו , מעלה סל"ד עם כל זחילה ,תוך העברת כוח לגלגלים דרך עוד  מערכת שגם כשהרכב עומד היא מתאמצת להפריד את הכוח מהמנוע. בקיצור אולד ניוז.

בקרוב כנראה תהיה סוללה קטנה וחזקה שנטענת מהר או שנחליף אותה בתחנת דלק כמו ששי אגסי תכנן. באותו רגע הטסלה תאבד איזה 45% מהערך שלה .(ב2023 היא איבדה 30%) .אבל בטוח יהיו אפשרויות לשדרג את הסוללה ואפילו הסבת בנזין לחשמל (יש כבר ,ראיתי דברים מגניבים. בחיים לא יתנו לזה לקרות  בארץ(:

מבחינת נהיגה נטו ,נהגתי על כל מה שזז.גיר רגיל, הנעה אחורית, כל סוגי הליסינג אלפי קילומטרים, משופרות ,חשמליות, מפלצות , 4×4 , 2 גלגלים

2 / 4 פעימות / כביש .

לאחרונה נסעתי ב טסלה LR שזה הדבר הכי חזק שנתקלתי. וגם על m2 מה היה יותר כיף? לא עונה על זה אפילו.

עושה מלא קילומטרים לאחרונה על קורקינט עם 2 מנועים ,כש 2×2 בדו ,פעם ראשונה בשבילי, וזה מטורף יש לציין, במיוחד כשכל אחד מה2 די עצבני ויושב על שילדה שאחרי מסע רכישות בעלי, מתחילה להרגיש לי סבבה.

אני רק מחכה לחדשות לגבי הבטריות נשים לו גם איזה אחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיותר מדאיג אותי לגבי החשמליות זה מה המדינה מתכננת לנו בתחום המיסוי:

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/bjsmmgsd6
 

ציטוט

 

המכה הבאה לבעלי החשמליות? מהו מס נסועה ומה הסיכוי שהוא ייכלל בתקציב

משרד האוצר מתכנן להטיל מס נסועה על רכב חשמלי החל מ-2026. מה זה אומר בכלל, מה שיעור המס שיוטל וכיצד זה ישפיע על בעלי המכוניות החשמליות - כלכליסט עושה סדר
...לפי תוכנית האוצר, המס שיוטל יעמוד על 15 שקלים ל-100 קילומטר....

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להתחיל לנחש, בעולם הגדול יש כבר טסלות בנות שש ומעלה. המודל 3 שלי כבר בת חמש וקצת. החלטתי לבדוק כמה טסלה מציעים עליה בטרייד אין. הם מציעים $22,000. כשקניתי את המכונית שילמתי $61,225 כולל כל המיסים והאגרות ($57,500 נטו) וקיבלתי בחזרה $10,000 החזרי מס.

 

image.thumb.png.c0ff00b9671736432ee59a82ba1fb2be.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.1.2024 בשעה 21:20, Shmelov כתב:

הסוללות של קוואנטום-סקייפ שמרו על קיבולת של 95% גם לאחר 1000 מחזורי טעינה

כך שלרכב חשמלי עם נתון טווח WLTP של 500-600 ק"מ מדובר בשווה ערך לנסועה של 500,000 ק"מ.

בהשוואה, הסטנדרט הנוכחי של תעשיית הרכב החשמלי עומד כיום על כ-700 מחזורי טעינה מלאים ואיבוד של כ-20% מקיבולת הסוללה.

סוללה מאבדת מהקיבולת גם לפי גיל.

והבעייה של הרכבים החשמליים היא לא רק הסוללה שאת הקיבולת שלה יודעים בקלות אלא כל מערכת החשמל והמחשוב שמזדקנת ותיקון שלה יכול לעלות הרבה מאוד כסף.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eladts כתב:

לא צריך להתחיל לנחש, בעולם הגדול יש כבר טסלות בנות שש ומעלה. המודל 3 שלי כבר בת חמש וקצת. החלטתי לבדוק כמה טסלה מציעים עליה בטרייד אין. הם מציעים $22,000. כשקניתי את המכונית שילמתי $61,225 כולל כל המיסים והאגרות ($57,500 נטו) וקיבלתי בחזרה $10,000 החזרי מס.

 

image.thumb.png.c0ff00b9671736432ee59a82ba1fb2be.png

זה לא רע בכלל, והם גם נותנים אחריות ארוכה למערכת ההינע והסוללות, אני מטעין ל100% כל הזמן, רק בשביל שאם הסוללה תלך זה יהיה תתחת האחריות :)

 

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.1.2024 בשעה 20:38, ArikM כתב:

לגבי החשמליות הסיניות, אלו שצצות כמו כלניות אחרי הגשם, אף אחד לא יודע. 

טסלה קיימת כבר המון זמן. מכוניות שלה נוסעות מאות אלפי קמ בחול. 

אני לא הייתי דואג לבעלי טסלה. 

הסיניות שאתה מדבר עליהן באו עוד לפני הטסלה ונמכרות חזק בסין כבר מ 2007 byd רק הוקמה עשרות שנים לפני טסלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...