Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה על טסלה ושאר החשמליות בעוד 6-7 שנים?


rokiiv1

פוסטים מומלצים

הגיל הממוצע של רכב פרטי בישראל הוא 7 שנים (למ״ס), באירופה 12 שנה, עם טווח שנע בין 8 שנים באוסטריה ל-17 שנה בליטא. הנתונים נכונים ל-2021. מה זה אומר? לא יודע, כי אין מידע על סיבת גריעת הרכבים מהמצבת, ולא על קצב גידול מצבת הרכב. אם אכן קצב גדילת מצבת הרכב גבוה בישראל יותר מאשר במדינות אחרות זה מסביר לפחות חלק מצעירות הצי, בניגוד לגריטה מוקדמת.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אי אפשר להתייחס רק לנתון הזה בלי להתייחס לעובדות אחרות:

1. אנחנו מדינה רווית ליסינג

2. אשראי 'זול' עד לא מזמן, (וגם כשהתייקר זה לא מפריע לישראל ישראלי לקנות)

3. רמת תחזוקה נמוכה בארץ. נובע מבעלי מקצוע, מחירי חלפים ואי-קיומה של תרבות רכב משגשגת בישראל (יחס ככלי להגעה מא' לב' בלי להבין ולו חצי דבר באחזקתו) -  מה שמוביל תיקון בינוני ברכב מתיישן לגזר דין גריטה

4. תרבות העדר, השופוני, לשכן יש אז גם אני חייב כבר להחליף את המכונית הישנה בת ה3 שלי (מתקשר ל2)

כל אלו יחד גורמים לגיל רכב ממוצע נמוך, וכמובן למיסוי גבוה בלי שיש מי שיאבק על כך מהעם.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העתיד זה חשמל וזה ברור, רוב השימוש ברכב הוא בפקקים לצערנו, ומנוע חשמלי מושלם לזה. הרבה פחות מאמץ ובלאי חיסכון באנרגיה וכו'. תעשיית הרכב הפנתה את כל המשאבים והמחקר לשם, ובעיקר לעניין הסוללה ,שכל יום שומעים על טכנולוגיות ופיתוחים חדשים . היום הסוללה לא יציבה מספיק ,כבדה ,בעלת טווח מוגבל . (שמשתפר במהירות),וכמובן עולה חצי מהאוטו.

רכב חשמלי של לפני 6 שנים כבר נחשב מיושן.

בארץ גם ככה רכב עולה פי 3 בגלל מיסים ובגלל שכנראה התרגלנו , וחשמלי עולה קצת יותר מרכב בנזין .מי שחשב לחסוך קצת בדלק יקבל עכשיו עליית מס על חשמלי ובהמשך גם מס לפי קילומטר כדי לצמצם את הנזק שנגרם מהירידה בהכנסות הדלק (שגם עולה פי 3).  אז חיסכון הוא לא שיקול פה.

טסלה אם כבר מזכירים, זכתה בתואר המכונית (לא רק חשמלית) שאיבדה הכי הרבה מערכה בשנה החולפת.

ברגע שתיכנס סוללה יותר קטנה עם טעינה מהירה וטווח גדול, לא צריך להיות גאון כדי להבין מה יקרה לדור הקודם. 

בקיצור אני עם אטמוספרי עד להודעה חדשה בכל מקרה זאת לא מדינה להשקיע ברכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהיו כבר בטריות הרבה יותר זולות תואמות ל מכוניות האלה אבל לא ל כולם. לאומת זה בעוד 3 שנים החדשות יסעו על בטריות החדשות ו ה טובות יותר ו ל תווחים ארוכים יותר.ו להם ההחלפה תהיה הרבה יותר קלה ו זולה. עוד אפשרות ש שיטת חברת ניו תתקדם עם ההחלפות ה רובוטיות ו תיהפך ל מובילה ב תחום.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25 אני חולק על חלק מהסעיפים שלך.

 

1. רכב ליסינג אינו נוסף על רכב בבעלות פרטית אלא מחליף אותו.

 

2. רמת המינוע בישראל נמוכה. אני מניח שהיא עולה בקצב מהיר יותר מזו שבאירופה וצפון אמריקה, מה שמצעיר את הצי. כפי שכתבתי אמש, אין לי הנתונים.

 

3. ״אשראי זול״ היה בכל העולם המערבי עד לפני שנתיים. השאלה היא לאן הוא זרם. אבל לאור סעיף 2 סביר שאצלנו חלק נכבד הלך להגדלת צי הרכב.

 

4. קצב גידול האוכלוסיה בישראל הוא הגבוה במדינות המערב, עוד סיבה לדרישה גדולה לכלי רכב.

וחוץ מזה, רכב שמוביל הרבה ילדים גם נחשף יותר לנזק שגורמים האינדיאנים הצעירים.

 

5. העדר תחבורה ציבורית ראויה גורם לשחיקה מוגברת של כלי רכב בתנועה עירונית, מה שגורר יותר החלפות.

 

6. רמת האחזקה - יתכן מאוד שאתה צודק. מה שבולט לרעתנו זו רמת ההתחשבות בזולת, מה, שיחד עם האקלים, גורם לרכבים באירופה להיראות יותר טוב. 

 

7. תרבות מוטורית? איך אתה מודד אותה? בסופו של דבר אני בספק האם הגרמני המצוי באמת מבין במכונאות יותר מהישראלי המצוי. מה שכן - כנראה שלאור המחירים הוא יוכל להרשות לעצמו רכב יותר מפואר. אין לי ספק שאדם במעמד שלי, שגר בגרמניה, יחזיק בקלות איזו class E שתזדקן היטב, בעוד שבישראל הסוזוקי בת ה-8 מתאימה לי ולסדרי העדיפות שלי ושל המשפחה.

 

@Zeka הדלק בישראל אינו יקר יותר מאשר באירופה, אפילו זול יותר מאשר במדינות רבות (במונחי שער חליפין ישיר). צפון אמריקה זה סיפור אחר. חוץ מזה, אם המדינות המספקות את חומרי הגלם הנדירים לסוללות ישכילו להתארגן, הפוליטיקה שמאחורי ייצור הסוללות תהפוך לדומה לזו של OPEC.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

7. תרבות מוטורית? איך אתה מודד אותה? בסופו של דבר אני בספק האם הגרמני המצוי באמת מבין במכונאות יותר מהישראלי המצוי. מה שכן - כנראה שלאור המחירים הוא יוכל להרשות לעצמו רכב יותר מפואר. אין לי ספק שאדם במעמד שלי, שגר בגרמניה, יחזיק בקלות איזו class E שתזדקן היטב, בעוד שבישראל הסוזוקי בת ה-8 מתאימה לי ולסדרי העדיפות שלי ושל המשפחה.

 

בעיקר לפי תרבות נהיגה, אבל גם לפי איך שאנשים מתייחסים לחתיכת פח הזאת. לפני 10 שנים, כשעוד הייתי נהג צעיר, שכרתי רכב בהולנד ובטעות עליתי על מדרכה קצרה שנראתה לי כמו כביש בלילה (לא בצורה מהירה או מסכנת כמובן). אנשים מסביב הסתכלו עליי כאילו אני מטומטם שנפל מהשמיים. בישראל אנחנו רואים את התופעה הזו בכוונה יום יום וזה נראה לנו דבר רגיל כבר.

לפני שעתיים, sperial כתב:

1. רכב ליסינג אינו נוסף על רכב בבעלות פרטית אלא מחליף אותו.

 

מי אמר שמחליף? אבל כשיש לאנשים אופציה להחזיק רכב חדש במחירי ליסינג  - הם בוחרים בכך על פני החלופה של רכב פרטי 'מזדקן'

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

בעיקר לפי תרבות נהיגה, אבל גם לפי איך שאנשים מתייחסים לחתיכת פח הזאת. לפני 10 שנים, כשעוד הייתי נהג צעיר, שכרתי רכב בהולנד ובטעות עליתי על מדרכה קצרה שנראתה לי כמו כביש בלילה (לא בצורה מהירה או מסכנת כמובן). אנשים מסביב הסתכלו עליי כאילו אני מטומטם שנפל מהשמיים. בישראל אנחנו רואים את התופעה הזו בכוונה יום יום וזה נראה לנו דבר רגיל כבר.

זו תרבות נהיגה וציות לחוק. בכלל לא קשור לרכב, אלא למדמעת המוטמעת בחינוך ולייראה האמיתית בפני המשטרה.

לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

מי אמר שמחליף? אבל כשיש לאנשים אופציה להחזיק רכב חדש במחירי ליסינג  - הם בוחרים בכך על פני החלופה של רכב פרטי 'מזדקן'

זהו - יחלפו רכב מזדקן ברכב חדש (לא יוסיפו רכב),, כשהחדש חדיש ובטיחותי. מבחינה זו זה דווקא חיובי. כמובן שיש,הרבה cons.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, sperial כתב:

@EliC25 אני חולק על חלק מהסעיפים שלך.

 

1. רכב ליסינג אינו נוסף על רכב בבעלות פרטית אלא מחליף אותו.

 

2. רמת המינוע בישראל נמוכה. אני מניח שהיא עולה בקצב מהיר יותר מזו שבאירופה וצפון אמריקה, מה שמצעיר את הצי. כפי שכתבתי אמש, אין לי הנתונים.

 

3. ״אשראי זול״ היה בכל העולם המערבי עד לפני שנתיים. השאלה היא לאן הוא זרם. אבל לאור סעיף 2 סביר שאצלנו חלק נכבד הלך להגדלת צי הרכב.

 

4. קצב גידול האוכלוסיה בישראל הוא הגבוה במדינות המערב, עוד סיבה לדרישה גדולה לכלי רכב.

וחוץ מזה, רכב שמוביל הרבה ילדים גם נחשף יותר לנזק שגורמים האינדיאנים הצעירים.

 

5. העדר תחבורה ציבורית ראויה גורם לשחיקה מוגברת של כלי רכב בתנועה עירונית, מה שגורר יותר החלפות.

 

6. רמת האחזקה - יתכן מאוד שאתה צודק. מה שבולט לרעתנו זו רמת ההתחשבות בזולת, מה, שיחד עם האקלים, גורם לרכבים באירופה להיראות יותר טוב. 

 

7. תרבות מוטורית? איך אתה מודד אותה? בסופו של דבר אני בספק האם הגרמני המצוי באמת מבין במכונאות יותר מהישראלי המצוי. מה שכן - כנראה שלאור המחירים הוא יוכל להרשות לעצמו רכב יותר מפואר. אין לי ספק שאדם במעמד שלי, שגר בגרמניה, יחזיק בקלות איזו class E שתזדקן היטב, בעוד שבישראל הסוזוקי בת ה-8 מתאימה לי ולסדרי העדיפות שלי ושל המשפחה.

 

@Zeka הדלק בישראל אינו יקר יותר מאשר באירופה, אפילו זול יותר מאשר במדינות רבות (במונחי שער חליפין ישיר). צפון אמריקה זה סיפור אחר. חוץ מזה, אם המדינות המספקות את חומרי הגלם הנדירים לסוללות ישכילו להתארגן, הפוליטיקה שמאחורי ייצור הסוללות תהפוך לדומה לזו של OPEC.

מתחלף עם (רוב) אירופה בכל פרמרמטר שקשור לרכב, לגבי החומרים אתה צודק ,ניקל יש לשבדים נראה לי, קובלט וליתיום נהיה מאפיה סינית .

אבלל,  כבר פיתחו סוללות על בסיס אלומיניום ואפילו על בסיס נתרן שזה תכלס מלח. ולא ירדו עוד מהמימן ככה ששום דבר לא יציב כרגע יותר ממנוע של קורולה. ומבחינת אמינות יצא (סקר, ישבתי קראתי )שהכי אמין בנזין אטמוספרי, אחרי זה חשמלי, אחרי היברידי, מקום אחרון הייבריד פלאג אין.  וגם בכל האחרונים עלויות התיקון גבוהות מאוד במיוחד פה עם הטריפל קנס על רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מימן זה בלוף. הייצור שלו בזבזני ביותר באנרגיה.

 

ואחרי שנהגתי קצת באירופה - כן, הגשם שוטף את המכוניות  והן מבריקות. על תרבות נהיגה אני חולק, יש ויש. ככל שאתה מדרים כך הנהגים יותר פרועים, בהחלט יש כמה מדינות "נאורות" שאני מעדיף להתרחק מנהיגה בהן.

 

אגב, מבחינת הנדסת הכבישים (אבל לא התחזוקה) אני מעדיף את כבישי ישראל על כל אירופה. המונח "שוליים" זר להם לחלוטין, חוץ מקצת בכבישים המהירים.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, sperial כתב:

תרבות מוטורית? איך אתה מודד אותה? בסופו של דבר אני בספק האם הגרמני המצוי באמת מבין במכונאות יותר מהישראלי המצוי. מה שכן - כנראה שלאור המחירים הוא יוכל להרשות לעצמו רכב יותר מפואר. אין לי ספק שאדם במעמד שלי, שגר בגרמניה, יחזיק בקלות איזו class E שתזדקן היטב,

הייתי בהרבה מדינות עניות, ראיתי שם הרבה מכוניות ישנות שבארץ כבר נחשבות ללא ראויות לאחזקה, בשימוש רגיל אצל אנישם. תמיד אמרתי שזה בגלל שאין לאנשים כסף למשהו יותר חדש, בסדר.

 

 

לפני כ 4 שנים הייתי בקורס בגרמניה, מדינה עשירה ומבוססת הרבה יותר משיראל. הקורס נערך בעיירה יפה קצת מרוחקת מהערים הגדולות, מקום שלא מגיעים אליו תיירים בדרך כלל.

 

להפתעתי ראיתי שם הרבה מכוניות שבארץ כבר נחשבות כמעט אספנות או מוחזקות על יד משוגעים בלבד. 

לדוגמא אודי 80 משנות ה 90, פולקסווגן  גולף דור 3 1991-1997, אופל אסטרה מאותן שנים, המון המון רנו טווינגו 1993-2000, וגם קצת מכוניות ישנות מאוד משנות ה 80.

ממש לא אומר שהרוב היו כאלה, הרוב היו מכוניות באיזור 10 שנים על הכביש. 

אבל כמות המכוניות הישנות הפתיעה אותי מאוד. אף אחת מהן לא הייתה S Class.

 

אני ממש לא אומר שהגרמני המצוי מבין במכואנות יותר טוב מהישראלי המצוי אבל אני מרשה לעצמי להניח שלאותו גרמני מצוי יש תרבות יותר מפותחת של שמירה על הרכוש שלו, 

תרבות הקפדה על שימוש נכון בו ועל טיפול נכון ונותני שרות המקומים מיישרים קו לפי זה. 

אחרי זה נכנסתי לחנות חלפים מקומית  הכי פשוטה באיזור נידח.  ראיתי מדפים מלאים באלטרנטורים חדשים של בוש. חדשים ארוזים באריזה חדשה. לא משופצים ולא תחליפיים.

מוצר שבארץ כמעט ולא קיים על המדף.

וזה סגר לי חלק מהפאזל. אם מישהו מחליף אחרי 10 שנים אלטרנטור באחד זהה למה שהיה מותקן במפעל,  שיחזיק עוד 10 שנים, זה יתן לו יותר מוטבציה להמשיך להחזיק ברכב, מאשר אחד אחר שהחלף אחרי 10 שנים אלטרנטר למשופץ ומשם סבב החלפות חוזר כל שנה שנתיים. ואחרי כמה פעמים "האוטו כבר עושה בעיות, צריך להתקדם הלאה למשהו חדש".

אלטרנטור נבחר כדוגמא מייצגת, זה רלוונטי לכל חלק חילוף אחר באותה מידה. 

בארץ שוק חלקי חילוף מוטה מחיר באופן גורף, קשה מאוד להשיג חלקי חילוף ברמה טובה והמקוריים עולים המון. 

כל אחד רוצה רק את הזול ביותר וכל היתר לא מעניין.  וזה מה שהספקים מביאים לפי דרישת השוק. 

 

 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת פסקה ארוכה, אבל בסוף @sperial טוען שיש תרבות מוטורית בארץ זהה לגרמניה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה כולם עושים מזה "תרבות מוטורית" 

זה תרבות אחרת בכל דבר - זה מתבטא גם ברכב.

המזג האירופאי מדוייק ואדיש והישראלי חם יותר - זה אומר שלא שווה לו להחליף לאלטרנטור מקורי מכיוון שהוא מילא מתכוון להחליף בהזדמנות הראשונה.

אני לא ארופאי אבל אני חושב שאם אחד כזה היה רואה את השבחים שקשרתם לו בדבר 'תרבות מוטורית מתוקנת' זה היה די מגוחך בעיניו, הוא שומר על הרכב מאותה סיבה שהוא מוריד את השאלטר של הבניין לפני שהוא מחליף נורה...

לכל דרך יש מעלות וחסרונות, לא בטוח שהייתם רוצים לגור במדינה שבה צריך לשלם על שקיות אשפה (שווייץ) או לומר דנקה שיין לכל זר שעובר לידך...

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

מימן זה בלוף. הייצור שלו בזבזני ביותר באנרגיה.

 

ואחרי שנהגתי קצת באירופה - כן, הגשם שוטף את המכוניות  והן מבריקות. על תרבות נהיגה אני חולק, יש ויש. ככל שאתה מדרים כך הנהגים יותר פרועים, בהחלט יש כמה מדינות "נאורות" שאני מעדיף להתרחק מנהיגה בהן.

 

אגב, מבחינת הנדסת הכבישים (אבל לא התחזוקה) אני מעדיף את כבישי ישראל על כל אירופה. המונח "שוליים" זר להם לחלוטין, חוץ מקצת בכבישים המהירים.

אל תספיד את המימן כל כך מהר יש כמה כיוונים חוץ מהחלפה. יש אלקטרוליזה ואפילו היתוך קר שיגיע מתישהו. אולי ניסע על מים איזה יום. מה שכן נכון שיש אחלה כבישים בארץ, אבל הפקקים בתקופה האחרונה הוציאו לי את החשק ושדרגתי את הקורקינט בהתאם.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...