Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1114 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חג שמח לשוכני העוף.

בסוף מאי - תחילת יוני יש לי כנס מקצועי בליון. לאחר נבירה ובדיקה לגבי אפשרויות הגעה:

טיסות ישירות מנתב"ג לליון - יש, אבל רק פעמיים בשבוע ולחלוטין לא מתואם עם הלו"ז שלי, לכן לא על הפרק.

טיסה ישירה ליעד סמוך - ז'נבה די קרובה יחסית, יש טיסות של איזיג'ט, אבל מעשה שטן - כל השבוע מלבד יום רביעי, ואני צריך בדיוק את רביעי (תוספת ימים אקסטרה לא באה בחשבון).

טיסות עם קונקשן - אין מחסור כמובן, אבל לטוס בכללי נהיה די עניין די מעיק, והתוספת של טיסת ההמשך יחד עם כל התקורה הנלווית היא שלעפ די רציני.

עלה בדעתי הרעיון הבא: לטוס לפריז (לא משנה איזה שדה), להגיע למרכז העיר ומשם לקחת TGV לליון, נסיעה של שעתיים בערך. התחנה הסופית בליון נמצאת קרוב מאוד למרכז הכנסים שאליו אני אמור להגיע. סה"כ מבחינת זמנים נטו זה יוצא די דומה (כי גם להגיע מהשדה של ליון לעיר זה שלעפ, וזה נחסך לי פה), ואין מה להסביר עד כמה נסיעה ברכבת יותר נוחה ופחות מלחיצה מטיסה. אשמח לעצות רלוונטיות, רעיונות וכו'. אולי יש עוד אלטרנטיבות רלוונטיות.

עוד משהו, היות שלא פקדתי את הנתב"גיה כבר כמה שנים: אני מבין שעד אמצע יוני ניתן לחנות בחניוני טווח קצר בנתב"ג (כרם/פרדס) למשך יותר מ-24 שעות? אשמח לוודא זאת.

 

  
 

חזיר דיזל

פורסם (נערך)

נראה שיש TGV משדה התעופה CDG לליון. אם זה המצב אז זאת אכן אופציה נוחה.

 

לגבי חניה - לפי אתר נתב"ג, עד 15.6 ניתן לחנות בכרם/פרדס ליותר מיממה. חניתי שם ככה לפני מספר חודשים. נוח ומהיר.

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6
  • אהבתי 1

פורסם (נערך)

התחנת רכבת בCDG נגישה ואם לא מתכננים ביקור בפריז, אין סיבה לקחת רכבת יקרה לשם.

תשים לב שיש 2 רמות שירות, הרגיל  INOUI (מיתוג מחודש לTGV וקרונות משופצים=נוחים יותר,סבירות גבוה לשקעים וכו')\TGV  וOUIGO כרכבות לאוקוסט. נסעתי בOUIGO, אבל החליפו את הציוד מאז וזה נראה ככה היום.

אם הזמנים שלהם נוחים יותר, תשלם על מקום מראש וזה לא יהיה נורא.

 

 

עריכה אחרונה על ידי shake
  • אהבתי 1
פורסם

צודק! עכשיו שמתי לב שיש TGV ישר מ-CDG לליון. משום מה זה לא מופיע בהרבה אתרים, כולל גוגל! אני חושב שבדרך הלוך אקח אופציה זו. כמובן מתכוון לקנות כרטיסים מראש.

 

הטיסה חזור מ-CDG שכנראה אסגור היא טיסת ערב, ז"א שכנראה אקח רכבת למרכז פריז (גאר דה ליון או גאר דו נורד), ואז יהיו לי כמה שעות טובות להסתובב. אשמח לרעיונות מה לעשות בכמה שעות אלה (רצוי במרחק הליכה במרכז פריז ובלי ללחוץ יותר מדי בלו"ז).  

 

חזיר דיזל

פורסם

שים לב לנחות בCDG ולא בORY. אני נחחתי שם ולקחתי רכבת מהירה לליון, הייתי צריך עוד 2 רכבות (אחת רכבת שאטל כזו מהשדה לתחנת רכבת רגילה, ומשם רכבת לתחנה של הרכבות המהירות).

 

אבל באופן כללי הרכבת המהירה מצוינת. היה לי נוח, היה wifi, והנסיעה עברה חלק והגענו בזמן.

  • אהבתי 1
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

מסקנות:
1. שירות ה-TGV לליון ישירות מ-CDG נוח מאוד. תחנת הרכבת קרובה למדי לטרמינל 2E, אורך הנסיעה כשעתיים. כרטיסים בהזמנה מראש, ביום חול ב-Ouigo עלה כשלושים אירו, כרטיס חזרה מליון לפריז בסופ"ש ב-Inoui עלה כשישים אירו. ה-Ouigo אכן ממש לואו קוסט, אמנם הרכבת עושה בדיוק מה שהיא אמורה לעשות ומביאה את הנוסע במהירות ובדייקנות ליעד, אבל חוץ מזה כלום - ממש כלום. מושבים צפופים ולא נוחים, מראה כללי מיושן ומרופט קמעה, אין אפילו שקעי טעינה לסלולרי/מחשב נייד. לטעמי עדיף לעלות על ה-Inoui במידת האפשר.
2. כאמור, הוחלט לקחת TGV חזרה למרכז פריז מתוך מחשבה להסתובב שם כמה שעות - ביג מיסטייק. בפריז סבלתי ממש, היה חם וצפוף בצורה בלתי רגילה. נשברתי וחתכתי לכיוון שדה התעופה לאחר כשלוש שעות. אם זה לא מספיק, מעשה שטן, הצרפתים השביתו את קו ה-RER ל-CDG לתחזוקה דווקא באותו יום (שבת). אמנם ידעתי על כך מראש וקניתי כרטיס ל-Roissy Bus. אלא שהאוטובוס הארור אינו ממוזג (כי צרפתים), בחוץ חם, השמש יוקדת, ובנוסף לכל נתקענו בפקקים (כי צרפתים). סיוט. מסקנה שלי - לא חוזר לשם בחיים בעונה הבוערת ככל שזה תלוי בי. בדיעבד הייתי צריך להשאר בליון עד אחה"צ, לעלות בניחותא על הרכבת ל-CDG כמו שבאתי, ושלום על ישראל.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם

פאריס כבר מזמן איבדה את זה.

הרבה יותר מדי אנשים. 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הייתי אומר שעדיין יש מה לראות ואיפה להנות שם (חוץ מהמקומות התיירותיים), אבל זה דורש שיעורי בית ובהחלט כבר לא עיר שאפשר סתם לנחות ולהנות בה באופן ספונטני. אלא אם כן אווירת אלנבי-קינג ג'ורג' עם מבטא ערבי כבד עושה לך את זה.

 

גם לונדון מתקדמת באותו כיוון, אם כי בקצב קצת יותר איטי.

 

  • אהבתי 1
פורסם

איך ליון בתור עיר להעביר בה 4-5 ימים? 

במידה ויצא לך להסתובב מחוץ לכנס.

מתכננים משהו קליל. הבעיה שרוצים משהו עירוני ונחמד, אך מצד שני לא מחפשים עמוס מדי או וייב של מזרח אירופה. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
לפני 33 דקות, falou כתב:

פאריס כבר מזמן איבדה את זה.

הרבה יותר מדי אנשים. 

 

 

לפני 25 דקות, Derish כתב:

הייתי אומר שעדיין יש מה לראות ואיפה להנות שם (חוץ מהמקומות התיירותיים), אבל זה דורש שיעורי בית ובהחלט כבר לא עיר שאפשר סתם לנחות ולהנות בה באופן ספונטני. אלא אם כן אווירת אלנבי-קינג ג'ורג' עם מבטא ערבי כבד עושה לך את זה.

 

גם לונדון מתקדמת באותו כיוון, אם כי בקצב קצת יותר איטי.

 

 

משהו כזה. להערכתי היו שם בערך 200-300 מיליון אנשים. Never again.

 

לפני 20 דקות, ניקו פ. כתב:

איך ליון בתור עיר להעביר בה 4-5 ימים? 

במידה ויצא לך להסתובב מחוץ לכנס.

מתכננים משהו קליל. הבעיה שרוצים משהו עירוני ונחמד, אך מצד שני לא מחפשים עמוס מדי או וייב של מזרח אירופה. 


מתאים מאוד לכמה ימים. לא יודע אם 4-5. הסתובבתי קצת. לא צפוף מדי, נחמד ונעים. לפחות באזור שהייתי בו, די קרוב למרכז ההיסטורי ול"פארק הירקון" שלהם (Tete D`or). אם היה לי זמן ורכב - מתחיל בשטרסבורג, בזנסון, ליון, מערבה לקלרמון פראן, עמק הדורדון, בורדו.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם (נערך)
לפני 41 דקות, ניקו פ. כתב:

איך ליון בתור עיר להעביר בה 4-5 ימים? 

במידה ויצא לך להסתובב מחוץ לכנס.

מתכננים משהו קליל. הבעיה שרוצים משהו עירוני ונחמד, אך מצד שני לא מחפשים עמוס מדי או וייב של מזרח אירופה. 

מאמין שגם בליון יש מה לעשות 4-5 ימים.

אם תיקחו רכב, יש עוד המון אפשרויות במרחק של עד שעה נסיעה. 

אבל זה פחות אורבני. 

העיר ידועה במסעדות שלה.

לקרוא ל (Tete D`or) פארק הירקון זה כמו לקרוא למזאראטי "עוד אוטו". 

יש שם היפודרום, מי שחובב סוסים או סתם אווירה ספורטיבית קלילה ואאוטדור דרינקינג - מומלץ. 

ובכלל בכל מקום בצרפת תוכל למצוא רכיבה על סוסים או קארטינג ברמה, או גן חיות או אקווריום. 

הנה למשל בריכה עירונית בעיר קטנה שנמצאת חצי שעה מליון - https://goo.gl/maps/Ln52kP2J2AsyyyrN9, נקלעתי לשם בטעות, אפשר להעביר שם בכיף חצי יום. כניסה בעלות סמלית כיאה לסוציאליסטים, שיק צרפתי, מגוון בריכות, כמה מגלשות, מדשאות וכו'. 

בקיצור, לדעתי מומלץ.

 

נ.ב

הכותב פרנקופיל. 

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh
  • אהבתי 2

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני 22 דקות, SurfHigh כתב:

נ.ב

הכותב פרנקופיל. 

פרנקופיל אמיתי לא היה מתחיל ביש היפודרום אלא ביש בליון אחלה מוסך רנו עם 3 קומות רק למערכות חשמל.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

איך ליון בתור עיר להעביר בה 4-5 ימים? 

במידה ויצא לך להסתובב מחוץ לכנס.

מתכננים משהו קליל. הבעיה שרוצים משהו עירוני ונחמד, אך מצד שני לא מחפשים עמוס מדי או וייב של מזרח אירופה. 

 

נשמע שטולוז או ניס יתאימו יותר לדרישות. חוץ מהנוף והאווירה, בטולוז אפשר לעשות סיור במפעל של איירבאס (לחובי הז'אנר) ומניס יש רכבות ואוטובוסים זולים לכל הריביירה הצרפתית.

 

לחסכון בעלויות אכסון ומחיה, בדוק מה יש לרשתות apart'city  ו-adagio להציע באזור. הם בד"כ לא יהיו בבוקינג או באתרים הגדולים.

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, SurfHigh כתב:

לקרוא ל (Tete D`or) פארק הירקון זה כמו לקרוא למזאראטי "עוד אוטו". 


זה היה סוג של בדיחה...

 

לפני שעה, Night Driver כתב:

פרנקופיל אמיתי לא היה מתחיל ביש היפודרום אלא ביש בליון אחלה מוסך רנו עם 3 קומות רק למערכות חשמל.


תכל'ס, אם באמת היה שם אחלה מוסך והייתה דרך יבשתית נורמלית, יש מצב שהייתי נוסע לשם מדי פעם. 😉 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

×
×
  • תוכן חדש...