Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מלצה לג'יפון/סופרמיני סביב ה-120 אלף


YairZov
שימו לב! השרשור הזה בן 455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

אשמח לקבל את חוות הדעת שלכם, למקרה שפספסתי משהו, אולי יהיו לכם תובנות אחרות/נוספות.

מחפשים ג'יפון או סופרמיני אוטומטי חדש בלבד, אמינות ונוחות בעדיפות ראשונה. מערכות בטיחות עדיף מקוריות (לא מובילאיי) ותמורה טובה עד כמה שאפשר לקבל כיום.

הצפי שהרכב יהיה אצלינו כמה שנים טובות, לכן מוכנים לשלם טיפה יותר בעלות הרכב, אם הטיפולים השוטפים שלו הם זולים יותר לטווח ארוך וכמובן אין לו בעיות מכאניות או טיפול שוטף יקר כל כמה שנים. התקציב הוא כ-120 אלף -  כמה שיותר זול כמובן עדיף אבל מוכנים גם להתגמש. 

מבחינת אבזור לא הכי קריטי, אבל כן מעדיפים שתהיה כניסה והנעה ללא מפתח.

ברכב יהיו 1-2 נוסעים והנסיעה תהיה ברובה המוחלט עירונית (רמזורים, פקקים עירוניים, באמפרים ועוד).

 

להלן האופציות שבדקנו:

 

- קיה סטוניק 1.4 אורבן פלוס, עלות כ-124 אלף ש"ח.

יתרונות: מנוע וגיר אמינים, לא מכיר תקלות חמורות, שרשרת תזמון ולא רצועה. כתוצאה מכך מניח שהטיפולים השוטפים גם יהיו די זולים.

חסרונות: איכות הרכבה לא משהו, איכות נסיעה סבירה (אחרי נסיעת מבחן כמובן).

 

- סיאט ארונה 1.0 טורבו, סטייל. עלות כ-124 אלף ש"ח.

יתרונות: נוחה יותר מקיה (אחרי נסיעת מבחן), מעט גבוהה יותר, מנוע יותר דינאמי, אבזור עדיף (כתלות במלאי הקיים).

חסרונות: DSG+נסיעה בעיר לא יודע עד כמה אמין לאורך זמן, טיפולים כנראה יקרים יותר, ישנו רטט בעמידה.

 

- מאזדה 2 1.5 דינאמיק. עלות כ-113 אלף ש"ח.

יתרונות: רכב ותיק ודי אמין, זריז יותר מהקיה, מרגיש הרבה יותר איכותי בפנים, זול משני הרכבים שרשמתי לעיל.

חסרונות: אין כניסה ללא מפתח (רק הנעה), רכב נמוך יותר משני הרכבים שרשמתי לעיל.

 

דגמים כגון i20, cx3, איביזה, וניו ובאיון פחות אהבנו.

מצד אחד הקיה לכאורה הכי אמינה וזולה לתחזוקה, כאשר הסיאט הרגישה הכי נוחה, דינאמית ומאובזרת והמאזדה מרגישה הכי איכותית בפנים וגם זולה יותר.

אם יש לכם המלצות / דיס המלצות מנסיון על אחד מהדגמים לעיל? כמובן דגמים נוספים יתקבלו בברכה.

אם נשים בצד שבעייתי לשים עמדת טעינה בחניה שלנו, נראה שבכל מקרה רכב חשמלי (סטייל ג'ילי, אורה ו-BYD) פשוט יקר יותר מדי, או שאני טועה?

 

אשמח לכל עזרה,

תודה רבה.

עריכה אחרונה על ידי YairZov
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחיל מהסוף:

רכב חשמלי לעת עתה לא מתאים לכל אחד.

אתה תצטרך עמדת טעינה בבית וגם לנסוע יחסית הרבה ק"מ בשנה כדי להצדיק את התוספת מחיר על רכב חשמלי.

זה דעתי לפחות..

אני לדוג' נוסע כ40,000 קמ בשנה אז רכב חשמלי יוצא לי מאוד משתלם.

אם הנסיעות שלך ברובם עירוני וכ10,000 קמ בשנה, אני לא חושב ששווה לך להעלאות את התקציב.

מצד שני...

יש מצב שכן יצא לך משתלם אם תחזיק את הרכב לטווח ארוך..

בעיקרון החסכון ברכב חשמלי זה כ25 אג' על כל ק"מ. כלומר, את תיסע 10 אלף קמ תחסוך כ2500 שח.

תוסיף על זה הוזלה בטסט ויש מצב שזה יוצא משתלם..

 

בכל אופן אם תחליט שאתה הולך על חשמלי, אני ממליץ על הג'ילי או הbyd,

לכל אחד יתרונות וחסרונות והכי טוב לעשות נסיעת מבחן על שניהם ולהחליט.

 

בהצלחנ

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מזדה 2 תתאים לכם, גיר פלנטרי,מנוע אמין, גם די זריזה למרות שאין טורבו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא ביקש אבזור בטיחות מקורי ועדיף לא מובילאיי - המאזדה 2 די משתרכת מאחור בנושא הזה.

אם אתה מעלה את התקציב קצת כלפי מעלה יש לך יאריס היברידית, אמורה להיות אמינה, חסכונית מאוד בדלק, לגביי נוחות לדעתי היא בסדר בדור הנוכחי (אבל כדאי לעשות נסיעת מבחן), מבחינת בטיחות יש בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה גבוהה אוטומטית, 8 כריות אוויר וכמובן ABS, ESP וכדומה.

מבחינת אבזור היא בסדר, יש מולטימדיה מקורית עם AA ו-CP, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, בקרת אקלים (לא מפוצלת), אבל למשל המראות לא מתקפלות בנעילה, אין חיישני רוורס מקוריים וכו'.

  • אהבתי 2

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה. הייתי בטוח האמת שבמאזדה 2 כבר אין מובילאיי - האם זו הכוונה ב-"מערכת לזיהוי והתראה בפני תאונות דרכים בהתקנה מקומית" כפי שרשום בפירוט באתר שלהם?

בנוגע ליאריס היברידית - העלות שלה היא סביבות ה-132 אלף ש"ח, האם היא שווה את המחיר הזה לעומת שאר הדגמים שרשמתי? לא בטוח כמה חסכון יהיה בנסיעה עירונית ברכב היברידי. נבצע אולי נסיעת מבחן עליה למרות שלמיטב ידיעתי היא די נוקשה.

לא צריך מערכות בטיחות מתקדמות, כנ"ל לגבי מערכת המולטימדיה, אך כן חשובה הנוחות הכללית (ישיבה, מתלים, כניסה/יציאה מהרכב וכדומה).

מה ש-yulianx רשם זה בערך השיקולים למה מאזדה 2 היא אחת האופציות הנבחרות כאשר החסרון העיקר שלה מבחינתינו זה עניין המפתח וכעת גם המובילאיי שלא ממש מוסיף לאטרקטיביות שלה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב היברידי דווקא מככב בעיר ובפקקים.

במאזדה 2 יש מובילאיי או מערכת אחרת בהתקנה מקומית (מובאון? איווקס?) וגם אין בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות, מה שיש לרוב (אולי אפילו לכל) המתחרות.

לפחות נכון לכתיבת שורות אלו, יאריס נחשבת מכונית סחירה ולא מאבדת הרבה מהערך שלה, ככה שאם מכירה היא שיקול אני משער שגם בבוא היום את היאריס יהיה יחסית קל למכור ולקבל עליה מחיר טוב.

זה כנראה יהיה נכון גם למאזדה 2 ולארונה.

אני רואה שה-CX3 גם עלתה כאופציה, אבל הבעיה שגם ברמת הגימור הבסיסית שלה אתה תקבל מערכת בטיחות בהתקנה מקומית. כדי לקבל מערכת בטיחות מקורית תצטרך לבחור ברמת גימור אורבן שתעלה כ-133 אלף ש"ח לפני אגרת רישוי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל לא קטן במחיר בין המזדה ליאריס היברידית, אכן המושבים שלה נוקשים.

היאריס מתחילה מ127 אלף, המזדה מ 111.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכול נכון, אבל המאזדה מיושנת יותר, פחות חסכונית (אם כי בנסועה שלו זה לא יהיה מורגש מאוד) ומחסירה הרבה אבזור בטיחות ביחס למתחרות שלה בקטגוריה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה 2 מיושנת כי היא קיימת כבר איזה 6-7 שנים, אבל בפועל מבחינת מראה היא סבירה (על טעם ועל ריח...) ומבחינת איכות פנים היא לא רעה בכלל.
קשה לי לעכל שיאריס היברידית כיום עולה יותר מהפוקוס שקניתי לפני פחות משלוש שנים (עדיין נשאר עם הרכב כמובן, מת עליו).

בכל מקרה, אבדוק כמובן גם את היאריס, אולי תפתיע, אם כי גם הפרש כספי סופי של כ-20 אלף בין שני הרכבים הוא משמעותי.

כרגע הרכב הנוח ביותר מבחינת כניסה ויציאה, ה-keyless ונוחות מושבים הוא הסיאט ארונה להפתעתי, אבל עדיין קצת מתקשה עם עניין הגיר היבש+נסיעות בינעירוניות+עלויות לטווח ארוך.

הרכב גם רטט בעמידה באופן מורגש - יותר מכפי שציפיתי שמנוע 3 צלינדרים קטן ירעיד את הרכב, אולי כי הייתה התנעה קרה...

האם יש הערות/חוות דעת כלשהן גם לגבי הסטוניק (לא טורבו)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...