Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1107 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקו מחשבה הזה עדיף דווקא לקנות את תתי הדגמים שפחות סובלים מהבעיה ועדיין הושחרו מהסטיגמה שלא בצדק.

דוגמאות : קרוז 1.8 (לעומת ה 1.6 וה 1.4 טורבו), פוקוס של אחרי 2015 (לעומת הדגם שלפני)

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתן לך פיתרון הולם לשאלה.

פיאט טיפו.

אין בעיות מיוחדות מכיר 2 עם מעל 200 אלף קילומטר שעוד נוסעות ללא בעיות מיוחדות.

גם בבעלותי הייתה אחת עד לא מזמן.

לא שיא הטכנולוגיה

אבל אם אתה רוצה אוטו כמה שיותר חדש בכמה שפחוץ כסף

זה הפיתרון הכי טוב שתמצא

שנתון 17 18 ב40 אלף שח, ויש גם בפחות, 

פורסם

הטיפו בהחלט רכב שעושה את העבודה ומצדיק את המחיר, רק לא בטוח לגבי זה:

בתאריך 29.1.2023 בשעה 17:09, shayco80 כתב:

אבל אולי הערך פר כסף שהרכבים ברשימה נותנים, כנראה יותר גבוה מהפורטה האנמית אם מוציאים את עניין האמינות

אם להסתכל על יותר אוטו, נוחות, ביצועים, איכות

 

איך היא בנוחות, ביצועים ואיכות?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

פורסם

הרכב יחסית נוח, גם בנסיעה לאילת לא יצאנו מותשים.

המושבים בסדר גמור

מבחינת סחיבה לא חושב שתמצא הבדל בינו לבין קיה פורטה מנוע 1.6, וגם אם כן אז מינורי.

היה לי מאזדה 3 2009, שברולט סוניק , כולן מנוע 1.6 גיר פלנטרי, הבדל של שניה לכאן או לכאן בתאוצה ל100.

מה שאני אומר ששניהם לא חורכי אספלט.

את הטיפו קנינו לאשתי אחרי שהיה לה ראפיד, אז היא הרגישה שקנו לה עגלה עם סוסה. יש להשוות תפוחים לתפוחים.

מבחינת איכות, כמה רמות מתחת לפורטה חד משמעית.

ועדיין הייתי קונה טיפו כי במחיר של פורטה 2013 או 14, אקנה טיפו 18 עם חצי קילומטרים.

פורסם

הטיפו זה רכב מצויין מי שמחפת להסיע משפחה מנקודה א' לנקודה ב' במינימום הוצאות.

הבסיס שלו מאוד אמין (שילוב מנוע וגיר) והסלון מרווח ונראה מודרני כאשר ובזכות הסחירות המחירים ברצפה.

 

מצד שני בכל מה שקשור לאיכות נסיעה, התנהגות, כוח, בידוד רעשים או נוחות מדובר בתת משפחתית וכשמה היא נחותה מרוב המשפחתיות, רכב סטייל יונדאי אקסנט.

פורסם

אם אתה מסתכל באמת על פיאט טיפו אז אתה בקלות יכול להסתכל גם על C אלייזה (סיטרואן) והאחות המקבילה פיגו 301 כששתיהן עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי

כנראה יתנו ערך דומה לשקל..

יכול להגיד על האלייזה שלמעט חרא בידוד והרגשה של רכב מאוד זול מדובר במכונה שנוסעת ונוסעת עם מזגן טוב וסחיבה טובה ייחסית..

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

אם מסתכלים על ה301 אז כדאי מ2016, הרכב קיבל בשנה הזאת גיר יפני 6 הילוכים, הרכב יהיה נח הטיפו ובכלל נוח מאוד, מרווח מאחור, תא נוסעים פשוט כמו בטיפו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

חלק מהעניין ברכבים המושמצים הללו, שלהבדיל מטיפו, או 301, נוצרו ומיועדים להתחרות בטופ הסטגמט וחוץ מעניין האמינות במחלות הכרוניות בחלקן שלהם, הם רכבים מהטופ. אז הנקודה היא שאתה אומר שאם יש איזה פיתרון בתיקון ואחזקה שיקבור או ינרמל את האמינות שלהן, אז זה אולי דיל משתלם.

הטיפו וה301 אם אני מבין נכון, נבראו מראש כדי להיות דגמים זולים ופשוטים במחיר נוח.

אגב, איפה הן מיוצרות? טורקיה, או במזרח? של מי המנועים והגיר?

פורסם

301 אחרי 2016 עם גיר יפני, מנוע של פיגו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני כשעה, shayco80 כתב:

חלק מהעניין ברכבים המושמצים הללו, שלהבדיל מטיפו, או 301, נוצרו ומיועדים להתחרות בטופ הסטגמט וחוץ מעניין האמינות במחלות הכרוניות בחלקן שלהם, הם רכבים מהטופ. אז הנקודה היא שאתה אומר שאם יש איזה פיתרון בתיקון ואחזקה שיקבור או ינרמל את האמינות שלהן, אז זה אולי דיל משתלם.

הטיפו וה301 אם אני מבין נכון, נבראו מראש כדי להיות דגמים זולים ופשוטים במחיר נוח.

אגב, איפה הן מיוצרות? טורקיה, או במזרח? של מי המנועים והגיר?


אכן אתה צודק 301 וטיפו אלו תת משפחתיות שנועדו בעיקר למדינות עולם שלישי, אין להן סיכוי להתחרות במובילות הסגמנט של משפחתיות C בשוק האירופאי.
לגבי לנרמל אמינות  הדעות חלוקות ואני חושב שאמרו פה מספיק, תחקור בעצמך ותחליט אם אתה מוכן לקחת את הסיכון הזה.

לגבי טיפו ו301, אז הטיפו מיוצרת בטורקיה והמנוע בברזיל, המנוע בטיפו הוא מנוע של פיאט שמבוסס על מנוע ישן של במוו (הותקן במיני קופר עד 2008) שעבר מקצה שיפורים מה שאתה צריך לדעת שמדובר במנוע בסיסי ואמין.
הפיג'ו 301 לדעתי מיוצרת בסלובקיה, המנוע הוא מנוע TU5 של פיג'ו, בארץ עוד קוראים להם NFU, גם מנעו בסיסי ואמין.

בגיר בשתי הרכבים בגרסאות 6 ההילכוים הוא גיר אייסין AWTF80SC, זה גיר 6 הילוכים פלנטרי רגיל מתוצרת חברת הבת של טויוטה אייסין, הגיר הזה מאוד נפוץ ומשמש את רוב יצרניות הרכב בעולם בדגמים שונים, ביניהן לקסוס, ולוו, מאזדה, אופל, סוזוקי וכו... (רשימה מלאה ניתן לראות פה)

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 29.1.2023 בשעה 10:27, shayco80 כתב:

השאלה היא האם יש שם מבין הרכבים שכיום יש איזשהו תיקון לבעיות שהוא משפר פלאים ובאופן סופי וכך אפשר לרכוש רכב יחסית חדש במעט כסף ולבצע תיקון או אחזקה שתהפוך את הרכב לאמין וללא הפתעות מיוחדות ומתקילות?

אם היה פתרון זבנג וגמרנו, הרכבים האלה לא היו מושמצים.

 

היצרן היה מוציא ריקול שקט לפתור את הבעיה וזהו.

בתאריך 29.1.2023 בשעה 17:09, shayco80 כתב:

אבל אולי הערך פר כסף שהרכבים ברשימה נותנים, כנראה יותר גבוה מהפורטה האנמית אם מוציאים את עניין האמינות

אם להסתכל על יותר אוטו, נוחות, ביצועים, איכות

אם האוטו לא מתניע בבוקר, דופק בהעברת הילוכים או מוציא מסך עשן לבן, שאר הפרמטרים לא מעניינים.

 

רוצה רכב מעניין בזול - תכין כסף בצד. רוצה זול ואמין - תתכונן לזה שהוא יהיה לא להיט בנסיעה. רוצה איכותי ואמין - זה לא יהיה זול.

 

אתה יכול לקבל רק שניים מתוך שלושה. לפחות ככה זה בשוק יד2 בישראל (של רכבים סטנדרטיים, כן?).

בתאריך 29.1.2023 בשעה 17:09, shayco80 כתב:

אז למה היא ברף כספי גבוה כמשומשת וסחירה יותר מהמושמצות?

זה אני גם לא מבין.

 

הייתי אומר שזה "יוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל", אבל אף פעם לא הבנתי את הטענה הזאת בעצמי.

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

אם היה פתרון זבנג וגמרנו, הרכבים האלה לא היו מושמצים.

 

 

 

רוצה רכב מעניין בזול - תכין כסף בצד. רוצה זול ואמין - תתכונן לזה שהוא יהיה לא להיט בנסיעה. רוצה איכותי ואמין - זה לא יהיה זול.

 

אתה יכול לקבל רק שניים מתוך שלושה. לפחות ככה זה בשוק יד2 בישראל (של רכבים סטנדרטיים, כן?).

זה אני גם לא מבין.

 

הייתי אומר שזה "יוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל", אבל אף פעם לא הבנתי את הטענה הזאת בעצמי.

סיכמת את זה די טוב אבל כן מידי פעם ניתן למצוא  VFM ייחסית עדיף ברכבים ספציפים אבל ללא ספק לא ברכבים שפותח האשכול ציין.. במקום פותח האשכול הייתי אולי מסתכל על פיזו 508 עם 165 כס

או וולוו משנתון 2015+ אשר מצויידת במנוע וולוו

יש במשפחה גם שברולט קפטיבה עם נראלי מנוע 3 ליטר, אין לי הרבה ידע על הרכב אבל מי שרכש אותו בזמנו עשה את המחקר שלו ואמר שהמנוע אמין, הרכב נוסע כבר שנתיים אצל המשפחה ללא בעיות מיוחדות.. וייחסית לשנתון מדובר בגיפון זול

פורסם
בתאריך 1.2.2023 בשעה 20:02, online כתב:

במקום פותח האשכול הייתי אולי מסתכל על פיזו 508 עם 165 כס

לא בטוח עד כמה מומלץ

 

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

לא בטוח עד כמה מומלץ

 

 

 

ככה אתה מלכלך על הבונבוניירה שלי?.

לא יפה, נעלבתי, נפגעתי. 😁

פרנקופיל מושבע!

פורסם (נערך)
בתאריך 1.2.2023 בשעה 20:02, online כתב:

סיכמת את זה די טוב אבל כן מידי פעם ניתן למצוא  VFM ייחסית עדיף ברכבים ספציפים אבל ללא ספק לא ברכבים שפותח האשכול ציין.. במקום פותח האשכול הייתי אולי מסתכל על פיזו 508 עם 165 כס

או וולוו משנתון 2015+ אשר מצויידת במנוע וולוו

יש במשפחה גם שברולט קפטיבה עם נראלי מנוע 3 ליטר, אין לי הרבה ידע על הרכב אבל מי שרכש אותו בזמנו עשה את המחקר שלו ואמר שהמנוע אמין, הרכב נוסע כבר שנתיים אצל המשפחה ללא בעיות מיוחדות.. וייחסית לשנתון מדובר בגיפון זול

s60 עם מחירים גבוהים יחסית. אולי ביחס ליוקרה לא, אבל יחסית למושמצות בטוח. הרבה מעל.

אזור 100 אלף פלוס לרכב בן 5-6. זה מוריד קצת את הvfm.

 

 

 

 

מה לגבי קיה סיד וחולקות עימה את המנוע טורבו וגיר כפול המצמדים?

המחיר שלה יחסית נמוך ומחשיד למושמצת

עריכה אחרונה על ידי shayco80
לא מותאם

×
×
  • תוכן חדש...