Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1026 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחותי יש i10 רובוטית. כבר שנה מאוד מרוצה. נוסעת בעיקר בין עירוני. וגם במדינת תל-אביב.

עשתה נסיעת מבחן. אחרי שהפצרתי בה לעשות. רק פעם אחת הרכב בעט בהעברת הילוכים.

אותה לא מעניין זינוק וכו'. 

יכול להיות שברכב שכור. בגלל שלרוב לא החפת. מתגרזנים על הרכב וככה יש שחיקת מצמדים.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
לפני 13 שעות, elimalka כתב:

מצד אחד אומרים שהיצרן נאלץ לעבור לגיר רובוטי בגלל תקנות זיהום אויר וכדומה, ומצד שני יצרנים מקבילים עדיין משתמשים בגיר שאינו רובוטי 

 

התקנות לא מחייבות את כולם? 

 

 

התקנות, בשלב זה, למעשה לא מחייבות דבר למעט עמידה בתקן EURO העדכני (יש גם תקנות רעש אך זה ממש לא רלוונטי לדגם הזה). לצד זה יש סעיף בחוק של האיחוד האירופי שאומר שאם הממוצע של צי רכבים של יצרן הוא בעל פליטה ממוצעת של מעל ל-95 גרם CO2 לכל ק"מ אז היצרן נאלץ לשלם על כל גרם מעל היעד (כפול מספר הרכבים שהוא מוכר) ומדובר בסכומים מאוד גבוהים של עשרות או מאות מיליוני אירו בשנה. הסעיף הזה אילץ, לדוגמה, את כל יצרני היוקרה להציג המון דגמי פלאג-אין. המעבר לתיבה רובוטית אפשר לקיה להפחית את פליטת ה- CO2 של הדגם, מתחרים אחרים כמו טויוטה מתשמשים בתיבה רציפה. 

פורסם
לפני 21 שעות, ch2856 כתב:

נאלצת להחזיר את הרכב לחנייה הקבועה שלו בכל יום? 

לא, אבל בסוף התקופה חייב להחזיר לחניה הקבועה.

לפני 20 שעות, Octavia-TSI11 כתב:

תודה רבה על שיתוף החוויה .

מהסקירה עולה שמדובר ברכב ד רועש , איטי יחסית בעליות (נושא די רלוונטי בירושלים או חיפה)  עם גיר לא נעים. לטובה -רמת האיבזור די טובה .

לי נראה שהפיקנטו איבדה רלוונטיות בארץ, המתחרה מבית שברולא מציעה רכב עדיף.

 

השברולט נופלת בסעיף האבזור, בטח ברמות הגימור הגבוהות של הפיקנטו, אבל מצד שני מציעה שילוב מנוע וגיר עדיף משמעותית.

לפני 15 שעות, yulianx כתב:

השברולט לדעתי עדיפה מבחינת מנוע, אבל אם ניקח את היונדאי, הגיר ממש מבאס, כי הרבה דברים השברולט פחות טובה, תא מטען קטן יותר,צפופה יותר,מושבים פחות נוחים, סלון פשוט יותר שמרגיש כבר מיושן, ליונדאי כמו לקיה יש תיקון סטיה אקטיבית.

חבל. 

מסכים, גם מבחינת אבזור הבטיחות הקיה והיונדאי עדיפות, בשתיהן גם ברמות הגימור הגבוהות יש בקרת אקלים כמה שזכור לי, משהו שאין בספארק גם ברמת הגימור הגבוהה.

לפני 53 דקות, yor2 כתב:

לאחותי יש i10 רובוטית. כבר שנה מאוד מרוצה. נוסעת בעיקר בין עירוני. וגם במדינת תל-אביב.

עשתה נסיעת מבחן. אחרי שהפצרתי בה לעשות. רק פעם אחת הרכב בעט בהעברת הילוכים.

אותה לא מעניין זינוק וכו'. 

יכול להיות שברכב שכור. בגלל שלרוב לא החפת. מתגרזנים על הרכב וככה יש שחיקת מצמדים.

בבינעירוני הרכב יותר נסבל, אבל התאוצות עדיין איטיות מאוד.

דוד שלי שקל לקנות את ה-i10, עשה נסיעת מבחן והתרשם מאוד לרעה מהגיר.

גם אם לרוב לא אכפת ויש שחיקת מצמדים, הגיר לא מתנהג יפה בלי קשר. גירים רובוטיים חד מצמדיים מהניסיון שלי לרוב לא היו נעימים במיוחד לשימוש עירוני או בפקקים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לי יש נסיון של כמה נסיעות עם הפיקנטו הרובוטית בתל אביב עם רכבים שיתופיים של אוטו תל. אם נשים לרגע את הגיר בצד התרשמתי מהרכב מאוד לטובה, הוא מרגיש נעים לשימוש, איכות החומרים אומנם אינה מבריקה אבל האבזור נדיב, המסכים נראים לא רע והפקדים מרגישים איכותיים יחסית. 

המנוע אכן לא חזק במיוחד, אבל בתנועה עירונית הרכב יותר מבסדר. 

הגיר אומנם אינו מבריק, אבל אני ללא ספק מעדיף אותו על הi10 מהדור הקודם עם הגיר 4 הילוכים העצל. 

יש לציין שהרכבים שנהגתי עליהם היו חדשים (2000 ק״מ מקסימום), אבל הזינוק היה חלק ועבור הנהג הממוצע המעבר בין ההילוכים כנראה לא היה מורגש כל כך. 

כן שווה לציין התנהגות משונה של הגיר הזה כאשר מאיצים מהר מעמידה הוא משום מה מדלג על הילוך 2 ועובר ישר ל-3…. לא ברור לי למה. זה גורם להאצה מהוססת למדי. מרגיש קצת שהרכב אומר באמא שלך תעזוב אותי מההאצות האלה. 

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם

מנסיון עם i10 רובוטית שמכר שהגיע לביקור בישראל חכר, השיהוי במעבר בין ההילוכים עם מתן רבע מהלך דוושה ואפילו חצי הוא פשוט בלתי נסלח (סחיטת מצערת לא נוסתה ; בחייאת.. הרכב היה עם פחות מ 200 ק"מ על השעון. אני שומרוני טוב, נתתי לה להמשיך את תקופת ההרצה בנחת).
צריך באמת לחוות את זה בכדי להבין עד כמה העסק עצל, משמעותית יותר עצל מהסלספיד, הגיר החד-מצמדי של קונצרן פיאט (שבנוסף לכל הצרות גם היה לא אמין בשיט ויקר בטירוף לתיקון).
לכשנחת בישראל הוא התחיל עם פיקנטו רובוטית, לא סבל את תפקוד הגיר לדבריו (אין לו זיקה לעולם הרכב בכלל ולפן הטכני בפרט), כך שיתכן שהמצב אפילו חמור יותר עם הפיקנטו בהשוואה ל i10, חזר לסוכנות והביאו לו את ה i10 הרובוטית, ממנה היה מרוצה יותר.

פורסם

אם תסחט את המצערת, תהיה כזאת השהיה שאתה תחשוב שסופר מן מחזיק את הרכב מאחור ל2 שניות ואז משחרר. מנסיון אישי על i10.

  • מצחיק 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

כל זוועות הגיר הזה מתעצמות פי כמה ברגע שמתחילים לנסוע ברכב הזה בעליה או סתם יציאה מחניון תת קרקעי.  חד מצמדי צריך לשמש רק מכוניות שמראש מוגדרות ונמכרות כלואו קוסט. הנסיון של קיה/יונדאי להצמיד את הגיר הזה לרכב רגיל לפי דעתי הולך להגמר בכשלון (בדיוק כמו שהיה עם טויוטה) ואלה הולכות להיות רכבים שיברחו מהם. למזלם המצב הנוכחי הציל אותם ובכלל בריחת רוב המתחרים מהקטגוריה (לא ברור למה).

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
פורסם

אבל הפיקנטו וה-i10 הן מכוניות זולות, בין הזולות שניתן למצוא בארץ.

אתה מתכוון למכוניות בסגנון של דאצ'יה?

 

אני לא זוכר בעיות בזינוק בעליה ברכב, הוא לא התדרדר לי. הביצועים בזינוק מהמקום, פחות טובים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
בתאריך 5.5.2022 בשעה 02:07, Octavia-TSI11 כתב:

לי נראה שהפיקנטו איבדה רלוונטיות בארץ, המתחרה מבית שברולא מציעה רכב עדיף.

את הספארק הולכים להפסיק לייצר השנה.

ועם מחיר של 90 אש"ח היא גם ככה כבר לא רלוונטית.

בתאריך 5.5.2022 בשעה 08:02, elimalka כתב:

מצד אחד אומרים שהיצרן נאלץ לעבור לגיר רובוטי בגלל תקנות זיהום אויר וכדומה, ומצד שני יצרנים מקבילים עדיין משתמשים בגיר שאינו רובוטי 

בעיקרון היתרון של תיבה חד מצמדית הוא בעלויות פיתוח וייצור. אפשר להשתמש באותה תיבה לידני ולחד מצמדי, רק לחבר אליה מנגנון קלאץ׳ אוטומטי ומחשב + אקטואטור להעברת הילוכים (יעני רובוט).

 

מה שאני לא מבין - האם זה עד כדי כך יותר זול מאשר לשים תיבה רציפה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אבל אפשר לככוש את הספארק ב 0 קמ, המחיר טוב.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

מה שאני לא מבין - האם זה עד כדי כך יותר זול מאשר לשים תיבה רציפה?

 

עד כמה שאני יודע, לפתוח תיבה רציפה בשל בלאי/כשל מכני זה סיפור יקר בהרבה ופשוט מחליפים את כל היחידה (שזה גם לא סיפור זול). ברובוטיות המכלול שייכשל (אם וכאשר) הוא ככל הנראה האקטואטור/משאבה וקלאץ', שזה בלאי שוטף ורלוונטי לכל תיבה ידנית באשר היא. על החסרונות של תיבה פלנטרית בשילוב מנועי 1 ו 1.2 צנומי נפח שלא מונשמים מלאכותית מיותר לציין כאן ; שבענו מאלו בעשור וחצי אחורנית, בעיקר בקטע של צריכת הדלק.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

אבל מצד שני למרות צריכת דלק פחות טובה, זה לא הפריע להימכר, אבל לפחות התיבה הייתה הרבה יותר נעימה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

התיבות האלה בקושי שנה-שנה וחצי בשוק בארץ, נראה עוד שנתיים שלוש מה יהיה מצבן מבחינת אמינות והאם התפעול ישאר יחסית חלק אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ בפקקי גוש דן ובחום הישראלי.

גם את הקורולה הרובוטית רכשו בכמויות גדולות ב2008 ואני ביניהם...

בשנה הראשונה כשאין שחיקה ובלאי הכל דבש.

אני אישית נכוותי קשות מקורולה רובוטית (אמנם באחריות אבל כמות ענקית של תקלות, תיקונים ועדוכני גרסה שלא עזרו) וגם מגיר דו מצמדי של קיה DCT6 יבש.

לא נוגע בתיבות האלה היותר. רק ידני או אוטומט פלנטרי רגיל. זהו.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

פורסם

ההורים שלי לא סבלו מתקלות בתיבה הרובוטית של הקורולה, אבל הגיר לא היה נעים לשימוש והיה מתבלבל המון ודורש התערבות (מזל ששניהם יודעים לנהוג על ידני ו"להרגיש" את הרכב).

אבל השוק שלה לא היה מוצלח והרכב סבל מכל מיני תקלות מעצבנות.

 

להבדיל מהקורולה, ההורים שלי לא נכוו מהגיר הרובוטי כפול המצמדים שהיה להם במגאן דיזל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...