Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1026 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 4.5.2022 בשעה 17:48, menir1 כתב:

אם מעבירים הילוכים באופן ידני, האם גם אז הביצועים עצלים?

קיבלתי כזה רכב שכור ונסעתי בו כמה ימים.

התיבה עובדת בצורה מאוד מעצבנת - מושכת את ההילוך הראשון כמעט עד 20 קמ"ש, אבל מעבירה לחמישי באיזור ה-45-50 קמ"ש. מה שמתקבל זו תגובה מאוד מעצבנת בתחילת נסיעה וחוסר כוח כשאתה מנסה להאיץ.

עברתי למצב ידני - לפחות יש לי מידה מסוימת של שליטה, אם כי אי אפשר להעביר להילוך שני ב-10 קמ"ש, רק באיזור 12-13 קמ"ש התיבה תשתף פעולה. זה נותן ביצועים קצת יותר טובים, בזכות זה שיש שליטה בהילוכים ואתה מחליט איזה הילוך למשוך וכמה.

הייתי מעדיף כבר גיר ידני אמיתי במקום זה.

בתאריך 6.5.2022 בשעה 08:20, Uri-G כתב:

כל זוועות הגיר הזה מתעצמות פי כמה ברגע שמתחילים לנסוע ברכב הזה בעליה או סתם יציאה מחניון תת קרקעי.  חד מצמדי צריך לשמש רק מכוניות שמראש מוגדרות ונמכרות כלואו קוסט. הנסיון של קיה/יונדאי להצמיד את הגיר הזה לרכב רגיל לפי דעתי הולך להגמר בכשלון (בדיוק כמו שהיה עם טויוטה) ואלה הולכות להיות רכבים שיברחו מהם. למזלם המצב הנוכחי הציל אותם ובכלל בריחת רוב המתחרים מהקטגוריה (לא ברור למה).

עכשיו כן נתקלתי בבעיות של זינוק בעליה.

ביציאה ממקום העבודה שלי ובהשתלבות לכביש 4 הייתי צריך להשתלב על קמ"שים בודדים, הרכב כאילו לא יודע מה לעשות עם עצמו. מהסס כמו תלמיד נהיגה בשיעור ראשון ומתנהג מוזר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

נהגתי על חד מצמדית של טויוטה קורולה ועל זה. אין לי מדד. ועל הקורולה נהגתי לפני 13 שנים ככה שאני לא זוכר כלום.

הרכב נוסע זוועה, הגיר מאחר בהעברות הילוכים או מדלג על הילוכים ונוצר מחסור בכוח.

הדרך היחידה שהוא יהיה סביל זה לעבור למצב ידני.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אז אחרי כחודש של שימוש ברכב חילופי וכמעט 1000 ק"מ להלן הדעה המחודשת שלי לגביי הרכב.

 

סטייה קלה מהנושא - את הרכב החלופי קיבלתי משגריר בחולון. זה היה אחד הרכבים הכי חדשים במגרש, רכב בן שנה וקצת עם פחות מ-12 אלף ק"מ.

ביחס לרכבים אחרים שנהגתי עליהם, הרכב הזה נראה כאילו הוא רכב בן 12, לא מעט נזקי פח בחלק החיצוני של הרכב, אחד הצמיגים המקוריים כבר הוחלף באיזשהו צמיג סיני (Haida, לא שמעתי עליהם מעולם), פלסטיקה משופשפת ומלאה שריטות, את הרכב קיבלתי עם לחץ אוויר לא נכון באף צמיג, בלי מים בוישרים ודי מסריח מבפנים.

למזלי הרב אחרי שטיפה אחת, ניקיון פנימי וריחן, הרכב כבר לא היה מסריח (זה לא סירחון של סיגריות).

 

במצב אוטומטי הרכב מתנהג בצורה מאוד מעצבנת לדעתי. את ההילוך הראשון הרכב מושך עד 20 קמ"ש בערך, אבל לא מעט פעמים שמתי לב שהוא מדלג על הילוך רביעי ומעביר משלישי לחמישי באיזור 50 קמ"ש, מה שגורם לרכב לא לסחוב.

העברות ההילוכים לא נעימות במיוחד אם לא מורידים רגל מהגז, זה בולט בעיקר בין הילוך ראשון להילוך שני.

אם מורידים רגל מהגז, התגובות של התיבה קצת יותר נסבלות, אך היא עדיין איטית ועדיין מושכת הילוכים או מעבירה אותם מוקדם מדי.

 

הדבר היחיד שהציל אותי היה לנהוג במצב ידני, כן, זה מאבד לגמרי את הפואנטה של רכב אוטומטי (כביכול), אבל לפחות לא הגעתי למצב שהרכב לא סוחב לי כי הוא העביר הילוך מוקדם מדי.

חשוב לציין שהתיבה עדיין מגבילה, למשל אי אפשר להעביר מהילוך ראשון להילוך שני מתחת ל-12-13 קמ"ש.

נהגתי על התיבה הזו כאילו זו תיבה ידנית, מעביר הילוך, מחכה שההילוך ישתלב ואז לוחץ שוב על הגז.

 

לאשתי יש רישיון על גיר אוטומטי בלבד, היא נהגה ברכב ולא נהנתה מהנהיגה בו (זה לא שאני נהנתי, כן?), אבל היא לא ידעה מתי להוריד רגל מהגז ולכן קיבלה העברות הילוכים פחות נעימות ממני.

 

נסעתי עם הרכב בעיקר בעיר ובתנועה בינעירונית פקוקה. התוצאות לא היו מדהימות (1:13 לפי מחשב הדרך, בפועל לפי תדלוק 1:11.5).

תדלוק נוסף שכלל נסיעה ביעירונית ארוכה, נסיעות בינעירוניות קצרות במרכז ללא פקקים ותנועה עירונית (לדעתי 50\50) - לפי מחשב הדרך 1:15.8, בפועל כ-1:14.

כשהחזרתי את הרכב מחשב הדרך הראה 1:16. זה אחרי נסיעה לדרום על כביש 6, חזרה למרכז, נסיעות במרכז בעיר ומחוץ לעיר.

מה שאומר שמחשב הדרך מזייף בקצת יותר מ-10%.

 

כביש 6 - לא בדיוק חוויה עם הרכב הזה, אבל זה נכון לרוב רכבי המיני. כדי להאיץ מתחנת הדלק להשתלב בחזרה לכביש 6 הייתי צריך להתאמץ די הרבה ולמשוך הילוכים כדי להגיע ל-100 קמ"ש.

120 קמ"ש מייצרים לא מעט רעש, הן רעש מנוע והן רעש מבתי הגלגלים. מעייף.

 

לסיכום, לא אמליץ על הרכב הזה לאף אחד. הגיר מעצבן, בייחוד אם בונים עליו כגיר אוטומטי. ימים יגידו איך האמינות שלו.

אני גם לא חושב שהשיפור בצריכת הדלק כזה גדול ביחס לגרסה הפלנטרית לפני מתיחת הפנים.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 46 דקות, dorsht כתב:

אז אחרי כחודש של שימוש ברכב חילופי וכמעט 1000 ק"מ להלן הדעה המחודשת שלי לגביי הרכב.

 

סטייה קלה מהנושא - את הרכב החלופי קיבלתי משגריר בחולון. זה היה אחד הרכבים הכי חדשים במגרש, רכב בן שנה וקצת עם פחות מ-12 אלף ק"מ.

ביחס לרכבים אחרים שנהגתי עליהם, הרכב הזה נראה כאילו הוא רכב בן 12, לא מעט נזקי פח בחלק החיצוני של הרכב, אחד הצמיגים המקוריים כבר הוחלף באיזשהו צמיג סיני (Haida, לא שמעתי עליהם מעולם), פלסטיקה משופשפת ומלאה שריטות, את הרכב קיבלתי עם לחץ אוויר לא נכון באף צמיג, בלי מים בוישרים ודי מסריח מבפנים.

למזלי הרב אחרי שטיפה אחת, ניקיון פנימי וריחן, הרכב כבר לא היה מסריח (זה לא סירחון של סיגריות).

 

במצב אוטומטי הרכב מתנהג בצורה מאוד מעצבנת לדעתי. את ההילוך הראשון הרכב מושך עד 20 קמ"ש בערך, אבל לא מעט פעמים שמתי לב שהוא מדלג על הילוך רביעי ומעביר משלישי לחמישי באיזור 50 קמ"ש, מה שגורם לרכב לא לסחוב.

העברות ההילוכים לא נעימות במיוחד אם לא מורידים רגל מהגז, זה בולט בעיקר בין הילוך ראשון להילוך שני.

אם מורידים רגל מהגז, התגובות של התיבה קצת יותר נסבלות, אך היא עדיין איטית ועדיין מושכת הילוכים או מעבירה אותם מוקדם מדי.

 

הדבר היחיד שהציל אותי היה לנהוג במצב ידני, כן, זה מאבד לגמרי את הפואנטה של רכב אוטומטי (כביכול), אבל לפחות לא הגעתי למצב שהרכב לא סוחב לי כי הוא העביר הילוך מוקדם מדי.

חשוב לציין שהתיבה עדיין מגבילה, למשל אי אפשר להעביר מהילוך ראשון להילוך שני מתחת ל-12-13 קמ"ש.

נהגתי על התיבה הזו כאילו זו תיבה ידנית, מעביר הילוך, מחכה שההילוך ישתלב ואז לוחץ שוב על הגז.

 

לאשתי יש רישיון על גיר אוטומטי בלבד, היא נהגה ברכב ולא נהנתה מהנהיגה בו (זה לא שאני נהנתי, כן?), אבל היא לא ידעה מתי להוריד רגל מהגז ולכן קיבלה העברות הילוכים פחות נעימות ממני.

 

נסעתי עם הרכב בעיקר בעיר ובתנועה בינעירונית פקוקה. התוצאות לא היו מדהימות (1:13 לפי מחשב הדרך, בפועל לפי תדלוק 1:11.5).

תדלוק נוסף שכלל נסיעה ביעירונית ארוכה, נסיעות בינעירוניות קצרות במרכז ללא פקקים ותנועה עירונית (לדעתי 50\50) - לפי מחשב הדרך 1:15.8, בפועל כ-1:14.

כשהחזרתי את הרכב מחשב הדרך הראה 1:16. זה אחרי נסיעה לדרום על כביש 6, חזרה למרכז, נסיעות במרכז בעיר ומחוץ לעיר.

מה שאומר שמחשב הדרך מזייף בקצת יותר מ-10%.

 

כביש 6 - לא בדיוק חוויה עם הרכב הזה, אבל זה נכון לרוב רכבי המיני. כדי להאיץ מתחנת הדלק להשתלב בחזרה לכביש 6 הייתי צריך להתאמץ די הרבה ולמשוך הילוכים כדי להגיע ל-100 קמ"ש.

120 קמ"ש מייצרים לא מעט רעש, הן רעש מנוע והן רעש מבתי הגלגלים. מעייף.

 

לסיכום, לא אמליץ על הרכב הזה לאף אחד. הגיר מעצבן, בייחוד אם בונים עליו כגיר אוטומטי. ימים יגידו איך האמינות שלו.

אני גם לא חושב שהשיפור בצריכת הדלק כזה גדול ביחס לגרסה הפלנטרית לפני מתיחת הפנים.

כשאתה כותב שמחשב הדרך מזייף, אתה לוקח בחשבון שהמילוי הקודם יתכן מאוד שהיה קצת פחות ממלא לגמרי, והמילוי שלך היה באמת מלא ?

(שכרתי מכוניות הרבה מאוד פעמים בישראל, לעיתים קרובות מאוד היה מילוי קודם עם חוסר קטן שלא רואים בלוח השעונים).

עריכה אחרונה על ידי harhanegev

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

אני כותב את הכול ממלא למלא.

את הרכב קיבלתי עם קצת יותר מחצי מיכל, מילאתי אותו ואז התחלתי לבדוק את צריכת הדלק.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

והדובדבן שבקצפת - ההנחיה הגורפת היא לדומם את הרכב כשהגיר בניוטראל. אבל, אם אתה מאלו שמרימים את בלם היד עד הישמע הקליק הראשון ועוזבים, או שהרכב חונה בשיפוע חד, מרבית הסיכויים שכשתחזור תמצא את הרכב עמוק בתוך הפגוש של רכב אחר (במקרה הטוב). אם תדומם את הרכב כשהוא ב-D או R הוא יינעל על ההילוך הרלוונטי (כמו בגיר ידני), רק שבעת ניסיון ההנעה יישמע צפצוף מעצבן שמזכיר לך להעביר את הידית לניוטראל ואז לבצע ניסיון הנעה חוזר.

אני תמיד שואף לדומם את הנבלות האלו כשאני מסיים סשן של אוטותל בדרייב או רוורס (כתלות בשיפוע). לא מתאים לי לשרוף השתתפות עצמית לשווא.

פורסם (נערך)

מזל שאני זוכר עוד שצריך להתעסק עם בלם היד, הקורולה הפכה אותי לדי מנוון בעניין הזה 😂 (והמחליפה תעשה רק יותר רע)

כששכרתי רכב בקפריסין, לקח לי איזה שניה להבין שאני משלב ל-D והרכב לא נוסע כי בלם היד לא יורד לבד.

אני מאלו שמרימים מספיק חזק, אז לא הייתה לי בעיה כזו אף פעם גם כשהיו לי רכבים ידניים.

 

בכל אופן, גיר רובוטי חד מצמדי בלי P זה סטנדרטי, זה ככה גם ב-ASG (החד מצמדי של VAG), בגיר שהיה בטויוטה וב-PSA (קורולה, יאריס, 107, C1, 108 ואייגו, לא חשוב אם זה אותו גיר), בפיאט וכו'. לא זוכר שנתקלתי בגיר רובוטי חד מצמדי שיש לו P.

רק כמה תמונות של הרכב (יותר של המצב שלו):

IMG_4795.thumb.jpg.7bb7ca1be1c9376a711a7db85f0f8b2d.jpgIMG_4803.thumb.jpg.4ae36dab1ac12119a9486e52946435f2.jpgIMG_4806.thumb.jpg.9ea98e88f352202cf81bd981ed0ba880.jpgIMG_4816.thumb.jpg.1d41c996d9c2b5d229981a529d39a468.jpgIMG_4817.thumb.jpg.a85a3530fc9b27a7acc08b7d329674ef.jpgIMG_4821.thumb.jpg.2dda4c7c0485cc8bea01e3a29674b373.jpg

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

זה היה ב-2021 אחרי הקורונה, הטיסה הייתה ביום שישי בשעות הבוקר, נחתנו בסביבות 10 אם אני לא טועה.

לא יודע איך המצב היום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, razi_pazi כתב:

עגום המצב של השדה השומם שם.

הדלפקים היו סגורים כי זו שעה בעייתית או שזה המצב שם?

כאשר היה שדה תעופה בתל אביב והיה שדה תעופה באילת, היה הרבה ביקוש לטיסות בין תל אביב לאילת.

 

מאז שהרסו את שדה התעופה היחיד של תל אביב וגם את שדה התעופה היחיד של אילת, ההפרש בין זמן הטיסה לזמן נסיעה הפך להיות זעיר אם בכלל קיים, ובגלל האיחורים הרבים שהעומס בנתב"ג לוד מכתיב הגענו גם למצב שחלק נכבד מהנוסעים מציצים בשעון ואומרים לעצמם "איזה מעצבן, באוטובוס אגד כבר היינו מגיעים קודם".

בהתאם לירידה הדרסטית בביקוש גם ירדה התדירות, וכך נוצר מצב שכמעט ואין טסים, ורוב אלו שטסו בעבר- בוחרים לנסוע באוטובוס אגד או במכונית.

 

זו הסיבה למצב בשדה התעופה של באר אורה (שם רשמי רמון).

עריכה אחרונה על ידי harhanegev

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

דיברתי על זה פעם באיזשהו פוסט,

יצאנו מהדירה במרכז בסביבות 6:30, בפועל הגענו לאילת אחרי כ-4 שעות.

בדיעבד, יכולתי לקחת את הרכב, הייתי יכול לצאת מתי שאני רוצה ולחזור מתי שאני רוצה. היה לוקח לי בערך אותו זמן.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 2 דקות, dorsht כתב:

זה היה ב-2021 אחרי הקורונה, הטיסה הייתה ביום שישי בשעות הבוקר, נחתנו בסביבות 10 אם אני לא טועה.

לא יודע איך המצב היום.

עדיין המצב הוא פיל לבן, כפי שהיה ברור וידוע מראש עוד לפני הריסת שדות התעופה של אילת ושל תל אביב.

 

עיין בלוח ההמראות והנחיתות שם (תמצא אותו בקלות באינטרנט באתר רשות שדות התעופה), ותראה בעצמך.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

מסכים, השדה הזה הוא בהחלט פיל לבן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 4 שעות, dorsht כתב:

זה היה ב-2021 אחרי הקורונה, הטיסה הייתה ביום שישי בשעות הבוקר, נחתנו בסביבות 10 אם אני לא טועה.

לא יודע איך המצב היום.

לא שמתי לב שזה פוסט ישן.

 

 

לפני 4 שעות, harhanegev כתב:

עדיין המצב הוא פיל לבן, כפי שהיה ברור וידוע מראש עוד לפני הריסת שדות התעופה של אילת ושל תל אביב.

 

עיין בלוח ההמראות והנחיתות שם (תמצא אותו בקלות באינטרנט באתר רשות שדות התעופה), ותראה בעצמך.

 

אכן לא מפתיע שזה המצב היום. אכן זה כשלון צפוי מראש.

טוב רק לטסים מחו"ל ולא לטיסות פנים.

 

שינוי שני שדות התעופה גמר את הכדאיות למעט מי שממש סולד מנהיגה. והאמת שגם לפני זה לא היה מובהק שעדיף לטוס. אפילו למי שגר קרוב לשדה דב.

 

ועדיין גם במצב הנתון יכולים לעשות דברים שישפרו. ולא עושים אותם.

 

שקלנו חופשה משפחתית באילת ודיברתי עם מרכז ההזמנות של המלון. הצעו טיסה. אמרתי שאין צורך. אמרה לי תמתין למחיר. ואכן מחיר בדיחה ממש. אם אני זוכר נכון משהו כמו 400 ש"ח תוספת לכל המשפחה (2+2). כלומר 50 שח לכיוון.

ואז בדקתי. מונית ומזוודות יוצא בערך 150-160 ש"ח לכיוון.

יש אוטובוס שלא מסונכרן עם הטיסות. מה שכלול לגרור המתנה של עד 40 דקות. וזה בשעות ה"שיא". וגם האוטובוס מגיע לתחנה המרכזית... לא למלונות ובודאי לא למלון הרלוונטי בחוף אלמוג.

 

ואז בלי רכב באילת זה עוד 150-250 ש"ח למוניות. בקיצור, הטיסה (הזולה באמת) פחות יקרה מתחבורה שם. וכל המסע לשם לא קצר מנהיגה, לא נחמד מנהיגה ובלוז של טיסות ולא מתי שנוח.

 

בקיצור אין סיבה לטוס.

 

ניתן לשפר את המצב במידה עם שאטל מסובסד ומסונכרן עם הטיסה. לאזורי המלונות

 

פעם נוספת היה לי דיון בבית משפט באילת. נהגתי הלוך ושוב ולא טסתי. 

×
×
  • תוכן חדש...