Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסדרי תנועה הזויים שבחיים לא היו עובדים בישראל


garicho
שימו לב! השרשור הזה בן 815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתחיל מזה שאני לא חסיד של תרבות הנהיגה בארץ בלשון המעטה.

אבל התשתיות בארץ יחסית למקומות אחרים שבקרתי בהם מעולות. דווקא הבעיה העיקרית זה הנהג בארץ. 

לגבי הפניה הזאת זה באמת לא יעבוד בארץ ואני דווקא שמח שלא ייבאו את זה לארץ. זה נראה רעיון מאוד לא חכם. לא כל דבר שיש בחו"ל יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Electron כתב:

יש משהו דומה בראשל"צ, התמרור המוקף בשעה מסוימת ביום הופך מישר לשמאלה ואז מתחיל הבלגן.

1.thumb.PNG.c735098a8db46ca8daf3de9e21c8ee70.PNG

כנראה רק בגלל שהוא בתוך העיר, יש תמרור מתחלך בצומת ניצני עוז ובצומת תל מונד/קדימה וזה עובד דיי טוב.
רק לפעמים יש אנשים שעומדים בנתיב האמצעי מתי שהוא לפניה שמאלה ואז הם עוברים בירוק של הישר אבל בפועל יש אדום לפניה שמאלה וזה כיאלו הם עוברים באדום.
וליתר בטחון אם אני ראשון ועם אופנוע אני לא יעמוד בנתיב הימני לפניה שמאלה כי אני מפחד שמישהו לא ישים לב לשלט ויחשוב שהוא בנתיב לישר.

 

 

 

 

ובארץ יש לנו סוג של פניה ימינה באדום, זה פשוט השתלבות ימינה. הצמתים בארץ קטנים מידי ולא מתאימים לפנייה ימינה באדום ואם הם מספיק גדולים אז יש נתיב השתלבות ימינה שעדיף.

עריכה אחרונה על ידי FoxLight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, jpex כתב:

לגבי הפניה הזאת זה באמת לא יעבוד בארץ ואני דווקא שמח שלא ייבאו את זה לארץ. זה נראה רעיון מאוד לא חכם. לא כל דבר שיש בחו"ל יותר טוב

 

אם תראה את הכותרת של הפוסט, קראתי לזה פתרונות תחבורה הזויים. אני מאוד שמח שאין את זה בישראל. מדובר בפתרון גרוע ומעצבן ברמות אחרות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בישראל:

בכיכר האהובה על המפגינים פניה שמאלה מהנתיב האמצעי. האוטובוס ימשיך ישר.

image.thumb.png.9568d643e715c15d9f7d2536f45da7e2.png

 

תמרור מתחלף (הצילום ישן יותר) לקח בערך שנתיים עד שהנהגים הבינו שנתיב האמצעי הוא לפעמים שמאלה

image.png.f00fbe1df6ec1618fbc6e844186b4a13.png

 

בנוגע לחסימת רכבת קלה הקנס הגבוהה הפחית את התופעה מהר מאד...

 

מה לא יעבוד בארץ וגם הרבה אוסטרלים נמנעים מזה:

 

 

 

היו גם פניות כאלה בברצלונה, אבל הן כנראה בוטלו ובצדק.

 

ולקינוח הצומת החביב עלי בשולי נמל התעופה היתרו: מעגלי תנועה בתוך מעגל תנועה בגלל הסימון המעולה זה פחות מבלבל ממה שזה נראה:

image.thumb.png.171f72996fd0e930e39f85d8dae10258.png

 

 

 

 

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.1.2022 בשעה 03:46, eladts כתב:

באזור בוסטון יש כל כך הרבה שקשה לבחור. הנה כמה פנינים שיצא לי להתקל בהם.

       זו לא פניה שמאלה מנתיבים ימניים, זו דרך שירות מקבילה שמסתיימת בצומת, כמו רמפה במחלף - רק בלי ההפרדה המפלסית.

 

  • גם כיכר וגם צומת, כיף במיוחד כשיורד שלג והראות לקויה.

    לא כיכר, צומת עם דרכי שירות, קצת בסגנון הדוגמא הקודמת, אני מבין את היתרונות התנועתיים של זה, אבל אין לי ספק שזו חלופה נחותה לנהג כי היא לא ברורה.
     
  • , דאגנו לכם גם לבית לוויות צמוד.

        זה באמת הזיה לא בטיחותית

        אכן צומת מורכב, מדי, ברמה שמצדיק מחלף, תוהה אם תוכנן כך או שזה פלסטר של הבזול.

 

באדום

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

       זו לא פניה שמאלה מנתיבים ימניים, זו דרך שירות מקבילה שמסתיימת בצומת, כמו רמפה במחלף - רק בלי ההפרדה המפלסית.

 

כן ולא. אין אפשרות לפניה שמאלה מהכביש הראשי, צריך לפנות ימינה לדרך השרות ומשם לפנות שמאלה. מי שרוצה לפנות שמאלה ולא עבר ימינה בזמן חייב להמשיך ישר. כמו כן, ההפרדה בין הכביש הראשי לדרך השרות היא על ידי אי תנועה צר ונמוך. אני משאיר לדמיון של הקוראים מה היה עושה נהג ישראלי שרוצה לפנות שמאלה אבל לא נכנס לדרך השרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eladts כתב:

 

כן ולא. אין אפשרות לפניה שמאלה מהכביש הראשי, צריך לפנות ימינה לדרך השרות ומשם לפנות שמאלה. מי שרוצה לפנות שמאלה ולא עבר ימינה בזמן חייב להמשיך ישר. כמו כן, ההפרדה בין הכביש הראשי לדרך השרות היא על ידי אי תנועה צר ונמוך. אני משאיר לדמיון של הקוראים מה היה עושה נהג ישראלי שרוצה לפנות שמאלה אבל לא נכנס לדרך השרות.

 

קיים גם בתל אביב בראול ולנברג, מיד אחרי המנהרה, למי שבא מכיוון גני יהושע ורוצה לפנות שמאלה למוסך דן, חייב לפנות ימינה לדרך שירות ואז לחצות את כל הכביש.

לא הבנתי מה ההגיון, בייחוד שמדובר בצומת T שמונעת מהתנועה בראול ולנברג לזרום, כי שבמקרה שמישהו פונה שמאלה, כל אלה שממשיכים ישר חייבים לעצור.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפטנט של יציאה ימינה על מנת לפנות שמאלה נפוץ מאוד בספרד. בארץ היה הסדר כזה בנשר (פניה מדרך בר יהודה לאיזור התעשיה) שפעל היטב, אבל בוטל במסגרת בניית המטרונית. יש גם סידורים קצת דומים לנוסעים בכביש חיפה עכו - למגיעים מצפון ופונים לקרית אתא ולמגיעים מדרום ופונים לקרית מוצקין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.1.2022 בשעה 11:04, YoJ כתב:

מפגש עם רכבת קלה במטרופולין גדול. אני באמת לא יודע איך זה הולך לעבוד בת"א פה.

הלו? מה.

היקום צילצל וביקש להזכיר לך שקיימת רכבת קלה מתפקדת במטרופולין זעיר של מיליון תושבים במין עיר מוזרה שקוראים לה ירושלים עוד משנת 2008...

 

היו בשנה הראשונה כמה תאונות פגוש/מראה, וזהו. כולם התרגלו ואין שום דבר מיוחד.

 

מה שכן, הרמזורים מאוד מסודרים (ומשתנים בצורה דינמית!) ואין מצב שיש בו-זמנית ירוק לרכבת וירוק לתנועת כלי רכב חוצה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.1.2022 בשעה 04:18, eladts כתב:

 

כן ולא. אין אפשרות לפניה שמאלה מהכביש הראשי, צריך לפנות ימינה לדרך השרות ומשם לפנות שמאלה. מי שרוצה לפנות שמאלה ולא עבר ימינה בזמן חייב להמשיך ישר. כמו כן, ההפרדה בין הכביש הראשי לדרך השרות היא על ידי אי תנועה צר ונמוך. אני משאיר לדמיון של הקוראים מה היה עושה נהג ישראלי שרוצה לפנות שמאלה אבל לא נכנס לדרך השרות.

זה בדיוק אבל בדיוק מה שכתבתי, כמו מחלף - רק בלי ההפרדה המפלסית, אם תשאל אותי? זה מפגר.
זה גם לא נראה מקום מאד צפוף שאי אפשר לבנות בו מחלף.
אבל התשתיות ברוב המדינות בארה"ב נתקעו אי שם בשנות ה90 גם כך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

זה בדיוק אבל בדיוק מה שכתבתי, כמו מחלף - רק בלי ההפרדה המפלסית, אם תשאל אותי? זה מפגר.
זה גם לא נראה מקום מאד צפוף שאי אפשר לבנות בו מחלף.

 

אין שום הצדקה לבנות שם מחלף, הרמזור הזה הוא בסך הכל כניסה לאוניברסיטה ואחרי הצומת אין דרך שרות. חוץ מזה, ממש לא בוחלים באזור בהפרדה מפלסית. אם תסתכל קצת צפונה תראה מעגל תנועה מוגבה אליו מחוברת הדרך הראשית, כאשר במפלס התחתון יש צמתים מרומזרים שאליהם מתחברות דרכי השירות משני צידי הדרך הראשית.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה תגידו על טראמים שנוסעים באמצע הכביש, ללא שום הפרדה מהתנועה. הטראם גם מעלה ומוריד נוסעים באמצע הכביש, כאשר הנוסעים צריכים לחצות נתיב נסיעה. החוק אומנם מחייב את המכוניות שבנתיב הימני לעצור כאשר הטראם עוצר בתחנה ופותח דלתות, אבל יש הרבה שמתעלמים מהחוק ואז נהג הטראם צופר להם בצופר אוויר. לא מזמן החליפו את הפסים וסללו את הכביש מחדש אבל לא שינו את התכנון הבעייתי שגורם לטראמים להתקע בתנועה. עכשיו מדברים על תוכנית להזזת הטראמים לנתיבים הימניים והפיכתם לנת"צ.

Two_Green_Line_trains_and_a_bus_at_Missi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, garicho כתב:

זה גם איפה שאני גר. אבל כל הנהגים תמיד עוצרים ברגע שהטראם עוצר בתחנה. אולי בארצות הברית זה לא ככה.

 

הרוב עוצרים, אבל יש מיעוט שיותר מידי עסוקים בטלפון מכדי לשים לב. מאז 1985 מדובר רק בקטע קצר יחסית בו טראמים נוסעים בתנועה, שאר המסלולים או שהוסבו למסלול נפרד או שבוטלה בהם תנועת הטראמים. לא ידוע לי על ערים נוספות בארה"ב בהם יש כיום טראמים שנוסעים בתנועה ועוצרים באמצע הכביש. היום אף אחד לא יבנה קו חדש כך כי זה גם מסוכן, גם לא נגיש לנכים וגם לא יעיל שהטראם תקוע בפקקים.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...