Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הצמיגים מתקלקלים בנסיעה בשלג


הייתי נהג חדש
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בנסיעה עצמה כנראה שלא, אבל אם אתה מתחפר, לא מצליח להתקדם, והגלגל מסתובב במקום, תהיה שחיקה כלשהיא בגלל החיכוך באספלט.

במקרה כזה, אין טעם לתת הרבה "גז" כדי לנסות להחלץ, עדיף לחפור קצת ולפלס נתיב יציאה מול הצמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך להסביר את זה, אבל כאשר הצמיג מסתובב "על ריק", באותו מקום, הרכב לא מתקדם, אין שם חיכוך בין הצמיג לאספלט?

אולי תקרא לזה "מחליק", אבל עדיין זה גורם לשחיקה כלשהיא לצמיג. לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היומיים בעשור שיש שלג בארץ והקילומטר הבודד שהרכב יסע בשלג יקצרו את חיי הצמיג בערך ב 3 דקות.

ההפרש בבלאי קיים אבל זניח לחלוטין גם במדינות מושלגות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון צמיגי קיץ לא בנויים לטמפרטורות נמוכות, נעשים פחות גמישים ויכולים להנזק. הנה למשל מה שקונטי אומרים בנושא

ציטוט

Risk of damage due to cold temperatures

Even on dry roads without ice and snow, winter brings colder temperatures. Summer tires are not built for cold weather. The tire tread will stiffen. In addition to reducing traction, this poses a risk to the tire itself.

The tire loses its elasticity and may crack. There's a risk of chipping of the overly stiff thread block. Chipped and cracked tires are not safe to drive on and must be replaced.

אבל כל זה לא רלבנטי לישראל, מדובר על טמפרטורות של מינוס חמש או עשר ומטה לאורך זמן

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, pasat04 כתב:

לא יודע איך להסביר את זה, אבל כאשר הצמיג מסתובב "על ריק", באותו מקום, הרכב לא מתקדם, אין שם חיכוך בין הצמיג לאספלט?

אולי תקרא לזה "מחליק", אבל עדיין זה גורם לשחיקה כלשהיא לצמיג. לדעתי.

החיכוך שאתה מתאר הוא של הצמיג עם שלג/קרח ולכן הוא לא מתקדם ובהתאם לא נשחק (אין אחיזה, מסתובב על ריק, וגם אם יש נגיעה כלשהי עם המשטח זו שחיקה זניחה מאוד)

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שהשלג הגבוה מונע מהרכב להתקדם, לא בטוח שהצמיג מסתובב על קרח, אלא על האספלט, בגלל זה כתבתי "שחיקה כלשהי", וטכנית, זה ה"חיכוך" שהתכוונתי אליו.

עריכה אחרונה על ידי pasat04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב מה היתה השאלה "האם נסיעה בשלג גורמת נזק לצמיגים?'

לא '"אם אני מול קיר של מטר שלג דחוס, מתחתי אספלט ללא שלג או קרח ואני מנסה לנסוע, האם אני גרם לשחיקה לצמיגים בזה שאני מפרפר במקום על האספלט?"

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שדפק החלקה כמו שצריך על שלג עם ידיים חשופות יודע ששלג שורט.

 

בנסיעה על שלג, בדומה לנסיעה בחול, דפנות הצמיג נכנסות ויוצאות מהשלג ולכן נשחקות אבל השחיקה הזו זניחה לחלוטין בנסועה השנתתי בשלג בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, discoTD5 כתב:

שים לב מה היתה השאלה "האם נסיעה בשלג גורמת נזק לצמיגים?'

חלק מנסיעה בשלג, זה גם להיתקל בדפנות גבוהות, ואם מתחפרים, אז יש קיר שלג, לא של מטר כמובן, 20-25 ס"מ מספיקים כדי להתמודד עם מה שתיארתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Night Driver כתב:

כל מי שדפק החלקה כמו שצריך על שלג עם ידיים חשופות יודע ששלג שורט.

תנסה אותו דבר על אספלט :) 
אנשים נוסעים בקושי יום בשנה על שלג ומתחילים לדאוג לצמיגים שעוברים עשרות אלפי קילומטרים על אספלט ישראלי רותח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...