Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם מציעים לשרת התחבורה החדשה?


ariel000
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מהי הצעה ״טובה״?

מהם היעדים?

תוך כמה זמן אתה מחליף?

 

תחום הרכבות, כמו כל תחום, יש לו את המגבלות והיחודיות שלו. 

 

לפני שזורקים קלישאות באוויר, רצוי קצת ללמוד את הנושא, הניסיון בעולם ועוד, ואז לדעה יש משמעות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה הזו פועלת בוריאציות שונות בהרבה מדינות. אצלנו חברות האוטובוסים פעולות במתכונת דומה.

 

בחלק מהמדינות למדינה לא היתה ברירה אלא להלאים בחזרה חלק מהקוים שהופרטו אם לא את כולם. יותר מזה - את מערך המסילות מנהלת בדרך כלל המדינה באמצעות רשות או חברה ממשלתית.

 

ההפרטה היא סיסמה - יש מערכים בהם היא יכולה להיות מופעלת בהצלחה, מתברר שיש שירותים שיש צורך בהפעלה על ידי המדינה במתכונת כזו או אחרת, ונראה כי מערך רכבות הוא כזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שחשוב כמובן זה גם לא רק מי המפעיל בפועל, אלא גם מי עושה אורקסטרציה לכל הדבר הזה ומוודא שכולם פועלים ביחד ובהרמוניה. ואת זה אני לא חושב שאפשר לעשות בהצלחה בלי רגולטור.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, אין ״שוק חופשי״ בתחום של תשתיות לאומיות. זה לא שחברה פרטית יכולה לסלול לעצמה מסילות ולהחליט לאן ומתי היא נוסעת. מדובר במודלים שונים של ניהול ממשלתי, לעיתים משולב בבעלות פרטית, תחת רגולציה קפדנית, של חלק מתפעול המערך.

  • אהבתי 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 8 שעות, falou כתב:

מהי הצעה ״טובה״?

מהם היעדים?

תוך כמה זמן אתה מחליף?

כמו בכל מכרז, הצעה "טובה" היא אחת שעונה בצורה הכי טובה על כל הקריטריונים שהמכרז דורש. 
מה צריכות להיות הדרישות של המכרז? ניסיון בהפעלת מערך רכבות? מחיר?
היעדים הם כמובן רכבת שמדייקת בזמנים ומספקת שירות שניתן לסמוך עליו במחיר משתלם. מה שהיום לא ממש מקבלים.
כדי לדעת כל כמה זמן להוציא מכרז חדש, צריך לדעת על כמה זמן משתלם לחברת רכבות להגיש הצעה למכרז. 

לפני 7 שעות, falou כתב:

בקיצור, אין ״שוק חופשי״ בתחום של תשתיות לאומיות. זה לא שחברה פרטית יכולה לסלול לעצמה מסילות ולהחליט לאן ומתי היא נוסעת. מדובר במודלים שונים של ניהול ממשלתי, לעיתים משולב בבעלות פרטית, תחת רגולציה קפדנית, של חלק מתפעול המערך.

בסדר גמור אבל מה הקשר בין זה למה שאני כתבתי קודם? הרי חייב להיות סבסוד, חייבת להיות גם רגולציה. 

 

לפני 8 שעות, sperial כתב:

ההפרטה היא סיסמה - יש מערכים בהם היא יכולה להיות מופעלת בהצלחה, מתברר שיש שירותים שיש צורך בהפעלה על ידי המדינה במתכונת כזו או אחרת, ונראה כי מערך רכבות הוא כזה.

כמובן שאי אפשר להפריט הכל. נסיעה ברכבת פרטית לחלוטין מחיפה לת"א תעלה כמו טיסה לחו"ל...

 

לפני 8 שעות, falou כתב:

לפני שזורקים קלישאות באוויר, רצוי קצת ללמוד את הנושא, הניסיון בעולם ועוד, ואז לדעה יש משמעות

אז בוא תלמד למה זה "קלישאות" ואיפה הבעיות שבגללן זה לא יעבוד, באמת. בשביל מה אנחנו פה?
אבל אל תכתוב דברים כמו "חברה פרטית לחלוטין שמניחה מסילות לאיפה שמתחשק לה" אלא תתייחס למה שנאמר.
למה אי אפשר או לא כדאי להחליף את מערך התפעול של רכבת ישראל במידה והוא לא עומד ביעדים וגורם נזק למשק? אין לי מושג, אני לא מתיימר להיות מומחה לתחבורה, בוא תחלוק את הידע.


 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלישאות זה: נוציא מכרז ומי שעונה הכי טוב - זוכה, ואז נדאג שזה יעבוד טוב, ותהיה רגולציה. זה כמו להגיד: מניות, תקנה בזול, ותמכור בשיא.

שאלת אותך כמה שאלות, מהניסיון שאני מכיר בתחום, מידע כללי, ולא נתת על זה אפילו את הדעת:

1. בבעלות מי התחנות?

2. מי אחראי על הפסים (ושאר התשתיות, כמו חשמל)?

 

הבאת חברה פרטית לתפעל את הרכבת. קבעת סטנדרטים, שמת מנגנון שלם של פקידים לנטר את הפעילות שלהם, לקבוע מתי הם עומדים בתנאים, מתי זה באשמת החברה ומתי זה לא, שהצפיפות לא גבוהה מדי, שהקרונות נקיים וכו׳.

עכשיו, קבעת שהם לא עומדים בסטנדרט, כמה זמן אתה נותן לחברה לתקן?

על מה את ״שובר את הכלים״?

כמה זמן ובאיזה עלות לוקח לך להחליף אותה?

 

כבר לא עדיף שהמדינה תנהל כבר את הכל, בהתחשב בזה שהיא קובעת את השירות והמחיר, התחנות שלה, הפסים שלה, את האנרגיה היא מספקת,  קובעת כל אספקט של התוצר, ונותנת למפעיל רק לטפל בתפעול?

 

אתה לא צריך ללכת רחוק, לך למפעילים של הקווים הציבוריים בבעלות חברות חדשות ותגיד: איך זה עובד? כמה בירוקרטיה ושליטה ממשלתית/מרכזית חסכת? האם השתפר השוק, מבחינת הצרכן?

והפעלת קווי אוטובוס זו אופרציה הרבה יותר קלה להפרטה מרכבת.

 

לך למדינות אחרות שמפעילות שירותי רכבת, ותבחן את המודל שלהם. תשווה סטנדרטים של שרות, תבדוק היכן זה עובד טוב, ותראה איך זה עובד. במינימום. אחרי זה אפשר לכתוב דברים שהם לא קלישאות חלולות ונטולות משמעות.

 

עכשיו, אני לא אומר שהרכבת בישראל עובדת טוב. היתה לי בת זוג שעבדה שנה ברכבת (לא שרדה יותר), אני קצת שמעתי על התרבות הארגונית שם. אבל, במינימום, הייתי בודק איך השירות שם השנה יחסית ללפני שנתיים/חמש/עשר, לפני שהייתי מחפש לשים מיליארדים על שינוי מהותי בכל אופן התפעול של הרכבת בישראל, מהלך מסובך ומאוד מאוד מורכב.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_privatisation_of_British_Rail

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.6.2021 בשעה 09:24, SlowRide כתב:

זה אולי העתיד, אבל זה עתיד עקום שנולד בגלל העובדה שהתחבורה הציבורית מחורבנת ברמות קשות.

הרבה יותר זול לסמן נתיב ב3+ מאשר להקים תחבורה ציבורית יעילה, וטוענים שהרכבים האוטונומיים יכנסו למיינסטרים בשנים הקרובות אז השקעה בתח"צ לא כזו משתלמת לטווח ארוך.

 

עקרונית אתה צודק, אבל "בשנים הקרובות" זה תלוי איך אתה מגדיר "שנים הקרובות".

 

הדרך הנכונה היא לסלול נתיב נוסף שהוא נתיב+, ולא הפקעת נתיב קיים, או גרוע מכך, הפקעת השול, וסימון מחדש כנתיב+.

 

בתאריך 17.6.2021 בשעה 22:21, eitanuch כתב:

מעניין אותי לדעת - מה דעת הגולשים פה על תחבורה ציבורית בחינם?

 

אין דבר כזה חינם. מישהו משלם.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.6.2021 בשעה 10:53, MiniMiz3r כתב:

 

יכולת לפתוח את ההודעה שלך עם המשפט הזה ולחסוך לי את הזמן שבזבזתי בקריאה שלה.

אין לי בעיה עם נתיבים שיתופיים כקונספט, יש לי בעיה עם הנתיב השיתופי שעשו בכביש 2 מנתניה עד הסירה, שגם כשאני נוסע בו לוקח לי מעל שעה וארבעים דקות להגיע מיקנעם להרצליה בגלל הביצוע הכל כך כושל שלו (ואני לעולם לא נוסע לשם לבד באוטו, תמיד עם עוד 1 או 2 נוסעים נוספים).

 

נסעתי בנתיב הזה שבוע שעבר כשחזרתי מהצפון.
יש לי כמה תובנות לגביו:

1) המיקום של הנתיב בצד ימין הוא גרוע ושערוריה, כל הזמן מכוניות שנכנסות ויוצאות + אוטובוסים הנתיב אינו סטרילי ולכן התנועה איטית.

2)אין שום פיקוח ואכיפה (להבדיל מדרום לצפון שם המון משטרות וביקורות)

3) הנתיב צר ומסומן רע מאוד, לא ככה עושים.

4)אחרי שכל זה נאמר, הנתיב כן חסך לי זמן והגעתי יחסית מהר לתל אביב בהתחשב בעומסים.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.6.2021 בשעה 22:21, eitanuch כתב:

מעניין אותי לדעת - מה דעת הגולשים פה על תחבורה ציבורית בחינם?

איפה הפטיש והמגל? תחבורה ציבורית לא צריכה להיות בחינם, זה חלומות של קומוניסטים שישלמו עליהם.

https://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport#Disadvantages

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי, מה הקשר לקומוניסטים?

גם היום התחבורה הציבורית מסובסדת, מנוהלת ע״י הממשלה באופן מלא (מלבד התפעול) וחלקה בבעלות ממשלתית מלאה. זה הופך אותנו למדינה קומוניסטית?

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, falou כתב:

זה הופך אותנו למדינה קומוניסטית?

באופן כללי, אנחנו הלחם-כלכלות, הבסיס קומוניסטי-סוציאליסטי (מה שהוקם בשנותיה הראשונות של המדינה ועדיין לא הופרט) ומעבר לזה קפיטליסטי. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות.

תחבורה ציבורית צריכה להיות אומנם במימון כספי ציבור אבל מעבר לכך הבסיס שעליה עומדת התח"צב בעיני היא שגויה וצריכה להיות פחות מנוהלת על ידי המדינה ולתת את חלק מהשליטה לחברות עצמן או למחוזות. 

למרות שהייתי רוצה להימנע ממקרה חברות מים שקיבלו את השליטה מהעיריות וקיבלנו שירות יותר מחפיר מקודם.

לגבי תחבורה ציבורית בחינם, זה מיותר וסתם פוגע במטרה: יעילות, שירותיות, מהירות.

יענו להחליט על שעות פעילות תדירות כן אבל על קווי שירות ואוטובוסים לא

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיגול מהיר מצא לי את זה: http://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/963736f5-08cd-e611-80cc-00155d0206a2/2_963736f5-08cd-e611-80cc-00155d0206a2_11_8800.pdf

בקיצור, נכון ל2015 הכנסות חברות האוטובוסים והרכבת מכרטיסי הנסיעה היו 3.1 מיליארד ש"ח.

מניח שזה עלה בכמה מאות מיליונים מאז.

סבסוד מלא של התחב"צ יעלה 3-4 מיליארד בשנה אם לא יהיה גידול בנוסעים. אם כן יהיה גידול בנוסעים אז העלות תעלה בהתאם.

נכון ל2017 המדינה מסבסדת את כרטיסי הנסיעה בכ6 מיליארד ש"ח בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yuvalganim כתב:

1) המיקום של הנתיב בצד ימין הוא גרוע ושערוריה, כל הזמן מכוניות שנכנסות ויוצאות + אוטובוסים הנתיב אינו סטרילי ולכן התנועה איטית.

2)אין שום פיקוח ואכיפה (להבדיל מדרום לצפון שם המון משטרות וביקורות)

3) הנתיב צר ומסומן רע מאוד, לא ככה עושים.

 

הכל נכון, אבל זה לא הכל - המצב הנוכחי של הנתיב הוא שיפור משמעותי לעומת המצב ההתחלתי שלו שהיה פשוט קטסטרופלי, במלוא מובן המילה. בגלל שכל מה שעשו בהתחלה זה פשוט להפקיע את הנתיב הימני מהכניסה לנתניה דרומה, בחודשים הראשונים הוא יצר עומסי תנועה אדירים בכל נתניה כך שהעיר הייתה פשוט נצורה ולתושבי נתניה היה לוקח שעה (!!) להגיע לכביש החוף, שהיה פקוק מאור עקיבא דרומה. זמן הנסיעה פשוט הוכפל, לכולם - גם למי שנסע לבד, גם למי שנסע עם רכב מלא וגם למי שנסע באוטובוס. כולם פשוט עמדו בפקק.

זה היה כל כך נורא עד שמשרד התחבורה נאלץ להוסיף נתיב נוסף (על חשבון השוליים) בקטע בין פולג לוינגייט, כדי לפתור בעיה שבכלל לא הייתה קיימת לפני הנתיב הארור הזה.

שר התחבורה היה צריך לפטר עוד באותו יום את המנכ"לית המהוללת קרן טרנר (שהגדילה לעשות ונסעה פעם אחת בחיים שלה לעבודה בתחבורה ציבורית) על הבזיון הזה.

 

המצב היום הוא שלמי שנוסע בנתיב פלוס לוקח פחות או יותר אותו זמן להגיע לתל אביב כמו שלקח לכולם לפני הנתיב פלוס, ולכל השאר המצב פשוט הורע. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@DareDevil לתת את הניהול והפיקוח לחברות זה לתת לחתול לשמור על השמנת. האינטרס שלהן יהיה כלכלי טהור, לא רווחת הנוסע. לעומת זאת לבזר את ניהול התחבורה העירונית למחוזות זה כנראה רעיון טוב, כי מנהלים מקומיים כנראה יבינו את הצרכים בדרך הטובה ביותר. אלא מה - גם כאן יש מלכודות. ראה ההתנהלות של בני ברק ביחס לרק"ל (ואני מניח שיהיה דומה ביחס למטרו) - ארועי NIMBY ואאל"ט גם החמרת בעיית העבודות בשבת.

 

מה שכתבת לגבי ההיסטוריה של הכלכלה הישראלית מצריך לימוד מעמיק שלה. היו סיבות טובות לדרך שבה הדברים נוהלו, וגם האבולוציה היתה די מהירה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...