Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם מציעים לשרת התחבורה החדשה?


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 11.6.2021 בשעה 21:47, MiniMiz3r כתב:

לבטל כל החלטה שהתקבלה אצל מירי רגב, בכל נושא שהוא. 

ואז לבטל את הנתיב פלוס הארור בכביש 2.

 

ומאותה נקודה אפשר רק לעלות. 

 

נתיבים שיתופיים זה העתיד. לא רק שלא צריך לבטל נתיב שיתופי, יש חובה להוסיף עוד ועוד נתיבים כאלה.

אם מבינים שסלילת כבישים נוספים לא תפחית את העומסים כי תמיד יהיו יותר רכבים, צריכים לחשוב מה עושים עם הנתיבים הקיימים.

תחבורה שיתופית יכולה לחסוך 30% מכמות הרכבים במכה אחת.

אני יכול להגיד לך שאני נוסע מאשדוד לתל אביב כל יום, ובשנה האחרונה לוקח איתי נוסעים דרך הוויז קרפול (אפילו הופענו בחדשות 13 בעניין הזה לפני חודש).

אנחנו נוסעים 3-4 ברכב, משתתפים בהוצאות ומגיעים לתל אביב בשעות השיא תוך 45 דקות בזכות הנתיב +3 שעשו באיילון צפון.

אנחנו גם מורידים 3 רכבים מהכביש וגם מגיעים מהר וגם חוסכים עלויות.

אם 10% מהנוסעים היו עושים את זה, העומסים בכבישים היו יורדים ב-30% וצפונה.

 

אז חוזר לאימרה שלך - תחבורה שיתופית היא העתיד!

אני מצפה משרת התחבורה להוסיף נתיבים שיתופיים גם לכל אורך כביש 4 (עכשיו הוסיפו בכביש 4 באזור ראשלצ) וגם בכביש 6.

מי שמתאמץ ולוקח אנשים איתו יקבל פרס ויגיע מהר.

מי שמתעקש לבזבז כסף, להגביר זיהום, להגדיל תאונות דרכים ולשלם הרבה מיסים - שיחכה בפקק.

  • רעיון גרוע 2
  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 255
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

זה אולי העתיד, אבל זה עתיד עקום שנולד בגלל העובדה שהתחבורה הציבורית מחורבנת ברמות קשות.

הרבה יותר זול לסמן נתיב ב3+ מאשר להקים תחבורה ציבורית יעילה, וטוענים שהרכבים האוטונומיים יכנסו למיינסטרים בשנים הקרובות אז השקעה בתח"צ לא כזו משתלמת לטווח ארוך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של תהליך, המכונית הפרטית תעלם, ותהיה רק תחבורה ציבורית, אוטונומית ומנוהלת באופן מרכזי. היעילות של פתרון כזה היא ברורה.

 

אני גם שם כאן הימור, הראשונים שיישמו את זה יהיו הסינים. יש להם שיטה פוליטית שמאפשרת לכפות פתרונות על הציבור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תחבורה אוטונומית - הייתי שם תזכורת ביומן לעוד 10 שנים כדי לראות מה שלומה. לא נראה לי שיהיה שינוי מהותי מהיום.

 

לעומת זאת תחב"צ מוכיחה עצמה בכל העולם כבר 150 שנים, והתקווה שלי היא שישראל תסגור את הפיגור בתוך 10-15 שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר אם הגבתי ולא מוצא. לא נורא.

 

השקעה אדירה במיתון תנועה בערים. לא רק אכיפה ומצלמות מהירות, אלא שינויים הנדסיים של ממש שיהפכו את ערי ישראל לבטוחות יותר להולכי רגל (יש המלצות בכיוון הזה כבר שנים. זה פשוט לא מיושם כמעט בשום מקום).

 

השקעה אדירה בתחבורה ציבורית עכשיו ולא בפרויקטים מגלומנים לעוד 30 שנה. זה כולל, כנראה, תכנון יותר טוב ברמה המטרופוליטנית (אולי על ידי יצירת משהו שיקביל ל tfl בלונדון, או גופים דומים במקומות אחרים במערב אירופה), סימון נתצים אגרסיבי מאוד בכל המרכז, יצירת תנאים מספיק טובים שיאפשרו גיוס של אלפי נהגים חסרים והוספה של אוטובוסים בקווים מבוקשים. מעבר לזה, עם כל הסלידה מהתחנה המרכזית בתל אביב, והאמת שגם מרכבת מרכז - צריך להבין שמסופי תחבורה ציבורית ותחנות רכבת אמורים להמצא במרכזי הערים. לא בפרוורים. הגעה לתחנת רכבת לא צריכה לקחת חצי שעה בבוקר.

 

מס גודש במרכז הארץ, בטח בתל אביב. אני לא חושב שזה פתרון ארוך טווח, ומההכירות שלי בסופו של דבר הנהגים מתרגלים. אבל זה כן יכול לעזור. בטח אם הכסף מזה ינותב בחזרה לתחבצ (בדיוק כמו שקורה בלונדון).

 

שיתוף פעולה עם מי שזה לא יהיה שאחראי על תכנון עירוני בישראל. כל עוד עיר או שכונה ממוצעת שבונים כאן זה אם המושבות או מודיעין - אנחנו נמשיך לעמוד בפקקים. 

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערך. הכנסת תחנות רכבת למרכזי הערים היא פרוייקט מורכב ויקר, ותחנות רכבת כבדה לעולם יהיו קרובות רק לחלק קטן מהעיר. אבל קישור טוב למערכת הסעת ההמונים המרחבית תפתור את הבעיה. הרי הרק"ל מטרו תמיד חהיה פרוש יותר טוב מהרכבת הכבדה, הוא בנוי לעצירות מרובות במרחקים קצרים.

 

לא יודע מהו tfl, אבל אם הכוונה לניהול תחבורה מטרופוליטני הרי שמדברים על זה הרבה, אבל משחקי הכוח הורגים אותו. אולי שינוי גישה של משרד התחבורה ונכונות לשיתוף פעולה עם העיריות, ומצד שני כפיית שת"פ כזה על העיריות צפויים לעשות טוב לתחב"צ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, sperial כתב:

לגבי תחבורה אוטונומית - הייתי שם תזכורת ביומן לעוד 10 שנים כדי לראות מה שלומה. לא נראה לי שיהיה שינוי מהותי מהיום.

 

לעומת זאת תחב"צ מוכיחה עצמה בכל העולם כבר 150 שנים, והתקווה שלי היא שישראל תסגור את הפיגור בתוך 10-15 שנים.

 

זה הולך ביחד.

כמו שכתבתי, הסינים יכולים להחליט שהם סוגרים אזור בעיר, ומיישמים שם תחבורה אוטונומית. ברגע שאין כלי רכב שהם לא אוטונומים, היישום יותר קל.

 

בשביל שתחב״צ תעבוד טוב, היא צריכה לקבל תעדוף, על חשבון רכב פרטי וחניות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

בסופו של תהליך, המכונית הפרטית תעלם, ותהיה רק תחבורה ציבורית, אוטונומית ומנוהלת באופן מרכזי. היעילות של פתרון כזה היא ברורה.

לא חושב. תוקטן ותישאר נחלתם של עשירים בלבד? כנראה.

אובר אוטונומי נחשב לדעתך "תחבורה ציבורית"?

 

לפני 6 דקות, falou כתב:

ברגע שאין כלי רכב שהם לא אוטונומים, היישום יותר קל.

זה אומר להעיף גם טוסטוסים/קורקינטים/אופניים/הולכי רגל.

אחרת לא עשית יותר מדי.

 

 

אם יש משהו אחד שלדעתי יהיה נחמד זה עם שרת התחבורה תוסיף עוד קצת שקיפות למשרד, שקיפות והנגשת מידע. אבל זה כנראה לא יקרה - אז לא משנה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

איזה מידע לא מונגש היום?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי רוצה, אבל זה גם מכול משרדי הממשלה [או אולי בכלל זה צריך להגיע מהתקשורת], שיהיה אפשר בקלות לגשת לכול מיני פיסות מידע לגבי כמות שימוש, פרוייקטים, מה הצפי, למה בונים כזה ולא אחר. אני רוצה להיכנס ולראות כמה רכבים הורידו מהכביש עקב שינוי מבנה, ומה היה השינוי - אולי זה חוק כזה שאסור לוותר עליו בשום אופן - אין לי סטטיסטיקה.

בכול מיני עמודי פייסבוק בנושא כלכלה וימין כלכלי מדי פעם מפרסמים פוסטים כאלה ואחרים בנוגע לתחבורה ציבורית - אשמח לראות נתונים שאשכרה קשורים לזה ולא (אם להיות עדין) עיוות של איזה נתון בודד שקיים למען האג'נדה של העמוד.

 

הרי תיאורתית לכול החלטתה על השקעה בתשתית צריכים להיות מספר דוחות שמציינים מה למה וכמה.

ובכלל למשרד התחבורה יש ערימות של דאטא, למה שלא יהיה לי גישה אליו?

 

 

זה לא צריך להיות מטרת העל של השרה בתפקיד שלה, אבל זאת יכולה להיות תוספת נחמדה.

שיהיו פחות מקרים של הוספת ראש העין לקו המטרו ודברים כאלה.

 

 

 

 

אבל אולי אני טועה וזה לא נחוץ. ואולי אני ילד וזה לא יקרה. לא יודע. נראה לי נחמד.

עריכה אחרונה על ידי David32
  • אהבתי 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, David32 כתב:

תוקטן ותישאר נחלתם של עשירים בלבד? כנראה.

 

תעבור את אותו תהליך כמו השימוש בסוסים, נהיגה תשאר ישאר בגדר תחביב, במקומות יעודיים למי שיכול להרשות לעצמו, מופעי ראווה ועבודות מיוחדות בכלי רכב יעודיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, David32 כתב:

לא חושב. תוקטן ותישאר נחלתם של עשירים בלבד? כנראה.

אובר אוטונומי נחשב לדעתך "תחבורה ציבורית"?

 

כן. יש שני מרכיבים לתחבורה שהיא לא ציבורית: אתה מחליט על המסלול והכלי בבעלותך וזמין לך תמיד. כמו כל דבר, זה רצף. יש תחבורה שהיא יותר ציבורית ושהיא פחות ציבורית. 

מונית ספשייל זו תחבורה ציבורית, אבל פחות ציבורית מאוטובוס.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי הצנועה.

 

א. לבצע אגרת גודש בערים ראשיות ועמוסות כמו תל אביב וירושלים למשל.

 

ב. להעמיד חניון "חנה וסע", כמו במחלף שפירים, שללא קשר הוא הצלחה אדירה בעיני.

 

ג. להמשיך את סלילה נת"ג עם 3+ נוסעים, אבל לדאוג ששול הדרך יהיה מספיק בטיחותי.

 

ד. להעניק הנחה\חניה חינם\כניסה חינם בכניסה לערים, לרכבים עם 3+ אנשים ברכב.

 

ה. להעניק כניסה חינם ו\או חניה חינם בערים, לרכבים חשמליים.

 

ו. להפסיק עם פרוייקט של הרחבת כבישים, זה לא יעזור, זה עוד נתיב שגם הוא יהיה פקוק וסתם בזבוז כסף.

 

ז. שהנת"צים יהיו בעלי נסיעה לכולם בסופי שבוע.

 

ח. להביא אוטובוסים (או לעשות לקיימים) מחיצה אטומה מהנוסעים שלא ניתן לגשת ולא לדבר עם הנהג.

הדבר הזה גם יקל על הנהג בפעילות הנהיגה וגם יעודד אנשים אחרים, אולי, להגיע לעבוד בשם כי אין צורך ליצור קשר עם נוסעים.

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 3

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק ככה.
סלילה אגרסיבית של נת"צ/+3 בכל מקום.

אין שום סיבה, אבל שום סיבה שבעולם שאוטובוס עם 50 איש יעמוד אחרי רכב עם אדם אחד בפקק.

כשאני רואה את זה, השיערות סומרות לי

  • רעיון גרוע 3
  • רעיון טוב! 3

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...