Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כל מיני שאלות לגבי דיטיילינג.


שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תמונות של הרכב: תמונות

היי יש לי כמה שאלות לגבי פוליש ווקס וממש דיטיילינג חיצוני לכל הרכב.

ברשותי הונדה סיויק 5 דלתות משנת 2013.

מת על האוטו הזה, אבל, הוא עבר 4 נהגים חדשים והרבה קילומטרים 155k והוא איבד את היופי שלו עם כל המכות שיש לו והמעברי צבע.

 

האוטו לא עבר פוליש מעולם ככה שמבחינת clear coat צריך להיות בשביל compound.

 

השאלות שלי הם כאלה:

1. אין לי מכונה לפוליש, אני מתגייס עוד כמה חודשים לכן אני לא רוצה להשקיע את מירב כספי באחת. ברשותי דיסקים איכותיים מאוד של בוש, האם כדאי להשתמש במתאם ולהפוך אותם למכונות פוליש או שכבר לעשות הכל ביד? כי אני יודע שיש הבדל בסלדים מה שמוביל לזה שדיסקים מטבעם יותר אגרסיביים

2. אני מתכוון להעביר פלסטלינה לכל האוטו, אחרי הפלסטלינה אני רוצה לעשות קומפאונד+פוליש לכל האוטו אבל, יש חלקים באוטו שהשריטות יותר אגרסיביות ועמוקות והם ירדו רק עם שיוף רטוב ועליהם פוליש, השאלה היא כזאת, האם אני צריך אז לשייף את כל האוטו בגלל זה או שמספיק נקודתי על השריטות ההם ופוליש קומפאונד אחרי לכל הרכב?

3. אם אחרי שעשיתי פוליש+קומפאונד לכל הרכב שמתי לב שיש שריטות שחשבתי שירדו ולא ירדו, אפשר אחרי כל מה שעשיתי לעשות שוב קומפאונד/שיוף? לפני שאני שם ווקס?

4. חנות מומלצת בארץ לקנות ממנה שלא יקרה ומוגזמת כמו Auto Depot שפשוט זורקים לא נורמלים לאוויר?

5. פדים מומלצים לאם אני משתמש בדיסק או ביד? חשבתי על של מגוואייר צהוב אדום ושחור אבל אני לא לגמרי מבין בזה.

6. האם פוליש וקומפאונד יעזרו למקומות שנראה כיאילו הלכה ממש דהויה ואיבדה חיים וברק? כיאילו היא נשרפה (ראו תמונות 1,2)

7. המכות בבאמפר והחורי צבע( שאר התמונות שם), שיוף על יבש עם נייר 80 ואז 150 וכולי ואז צבע לעזור הזה עם blending יעזור? או שיש דרך יותר טובה לסדר את הטרור שיש שם

8. ראיתי סרטון של chrisfix שלפני שעושה פוליש ודברים כאלה הוא שוטף את האוטן עם סבון כלים בשביל להוריד את הווקס ולא עם שמפו רגיל לאוטו, מה אומרים על זה? כדאי?

 

תודה מראש ולילה טוב!

עריכה אחרונה על ידי TalNis
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. עדיף ביד, אם בכל זאת אתה משתמש בדיסק אז שהפד יהיה מאוד מאוד עדין. ביד לא מיומנת מאוד קל לגרום לנזק עם מכונה ובמיוחד עם דיסק ולכן עדיף ביד.

 

2. מספיק נקודתי וגם עם זה תיזהר בכמה שאתה משייף.

 

3. אפשר נקודתית.

 

4. אוטוסטור או אבי חלקי חילוף אם אתה באיזור רחובות.

 

5. לא צריך לשלם 50 שקל על פד של מגווירס, סתם מוגזם. חפש פדים מיקרופייבר, זה יספיק. בגלל שאתה עושה את כל הרכב אולי גם פד ספוג עדין לפוליש יהיה כדאי. 

 

6. קשה להבין מהתמונות אבל אם זה לכה דהויה אז כן. אם זה קילופי לכה אז לא.

 

7. לא צריך לרוץ ולשייף כל מקום, מה גם ש80 זה גס מאוד. תתחיל עם פוליש נקודתי, הרוב אמור לרדת. איפה שזה קילוף צבע ולא יורד בפוליש אפשר לתקן נקודתית עם צבע לפי קוד הצבע של הרכב.

 

8. אם זה חד פעמי אז כן, אם אין שומנים כלשהם על הרכב הפוליש יעבוד יותר טוב. אתה הולך להשתמש בחומרים יותר אלימים מזה על כל הצבע בכל מקרה.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

<לא לצטט הודעה מעל>

 

וואו ממש ממש תודה! הפחדתי עם הכמות שאלות וענית פשוט על כולם.

 

לגבי התשובה של 7, אחרי שאני עושה נגיד פוליש קומפאונד כל האוטו ורואה שנגיד השריטות ההם ירדו אבל החור צבע לא ככ עזר, איך אני מכין את החור של הצבע לצביעה? כמו שאמרתי בשאלה? או שאפשר פשוט להתחיל לרסס.

 

אתה מציע לי לקנות ספריי צבע או מכחול וחבית? 

חנות טובה לצבע? אני מכיר את טופ קולור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מרססים צבע בתיקונים כאלה.

הצבע בנוי מ2 שכבות (למעשה זה קצת יותר אבל זה לא מעניין כרגע), שכבת צבע שנמצאת מתחת ושכבת לכה שקופה מעליה.

כשאתה עושה פוליש אתה מוריד שכבה דקה מאוד מהלכה ואיתה יורד כל השיט שמעל, אלה השריטות שנמצאות על הלכה.

מה שלא יורד בפוליש אלה שריטות עמוקות שחדרו את הלכה והגיעו לשכבת הצבע. במקרה הזה ממלאים את השריטה בצבע בעזרת מכחול דק וצבע לפי קוד צבע.

אפשר לקנות תרסיס צבע לפי קוד צבע אבל היישום צריך להיות בעזרת מכחול, לא לרסס ישירות על הצבע.

הבעיה בצבעים האלה שהם מספקים שכבת צבע אבל לא שכבת לכה, אבל לעבודה בבית לתיקון פגמים קטנים זה אמור להספיק ובמיוחד בצבע שחור.

בצורה יותר מקצועית משייפים את הצביעה קצת כדי שיהיה אחיד ומיישמים שכבת לכה.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרססים צבע על משטחים גדולים לא על מילוי שריטות. לפני צביעה מבצעים פוליש או שלייף סבון, בתלות השבבים שיש שם.

לאחר משטחים את אזור הפגיעה, מעט צבע עם מכחול או קיסם שיניים,  שוב פוליש  עדין, ולסיים עם אוטם צבע להגנה. 

 

בעבודות מקצועיות על משטחים גדולים, צריך להוסיף שכבת לכה לאחר ייבוש הצבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתך החורי צבע שיש בתמונות 2,3,4 יכולים לרדת עם פוליש או יהיה חייב מילוי צבע? בתכלס לדעתי אחרי פוליש (אם תרד המסגרת של החור) לא יהיה חייב מילוי צבע אבל אני פשוט רוצה לדעת אם לקנות צבע או לא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבא תטמיע את התמונות באתר, זה לא בעיה. (ממש קל, ונוח לצפייה)

 

דבר ראשון הרכב חייב לעבור טיפול דיטיילינג מכיף כולל פלסטלינה, הצבע לא במצב טוב. (חסר חיים)

חלק גדול מהשפשופים ירדו, מה שלא ירד, תמלא בצבע כפי שהסברתי. אם יש שקעים/חורים בצבע, תהיה חייב מילוי של חובר פחחים. (לא עולה הרבה)

רק לאחר מכן לשייף את האזור באותו תהליך שהוסבר, ורק אז לבצע צביעה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחומר פחחים הכוונה בשפכטל? או שלדבר עם מי שאני קונה את הצבע ממנו ופשוט להגיד לו שאני צריך גם מילוי.
אם אני שם מילוי אני גם חייב פריימר לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך פחח שאתה מכיר אתה יכול לבקש ממנו מעט פריימר. (בתשלום)

או לרכוש בטופקולור פחית, יש גם ביעקבי פריימר למילוי, ובעוד מקומות. (במידה וזה עמוק)

 

רק אחרי פוליש רצוי קומפאונד תוכל לדעת איזה נזקים יש מעל הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה תודה, כן התכוונתי לעשות פוליש + קומפאונד ופלסטלינה וקצת ספוג הפלא למעברי צבע לפני כל הבלאגן עם צביעה והכל.
בתכלס המטרה שלי התחילה בלעשות פוליש + קומאפונד ופלסטלינה.
אעדכן בפורום איך יצא בערך עוד שבוע אני מקווה :) תודה רבה שבת שלום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסדר הנכון הוא פלסטלינה (לאחר שטיפה יסודית) פוליש, API לאחר מכן (חובה, יש בנעוץ הסברים)

ורק לאחר מכן צבע, שוב פוליש, לבסוף אוטם צבע. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט לא להשתמש בספוג הפלא, למרות שיש ייעודיים לרכב. (אישית נמנע)

לא חסרים כאן אנשים שעשו נזקים לצבע מספוג הפלא או חמור יותר סקוץ'. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אז אני מרכז פה מה שהבנתי 

שטיפה יסודית + בו זמנית לנסות להוריד מעברי צבע (לא באגרסיביות), פלסטלינה, אלכוהול לרכב, פוליש + קומפאונד.

אם צובע אז אחרי הכל ממלא, עושה את המילוי באותו קו עם הצבע (לשייף), שוב פוליש (אצטרך פה קומפאונד?)

ואז ווקס לכל הרכב ובמקום שצבעתי לפני לשים אוטם צבע

 

הכל נכון?

חפרתי טיפה כבר חחחח 😇😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...