Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7734 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מצלמת ריפלקס, או בשמה המלא Single Lense Reflex היא מצלמה שבה האור עובר מהעדשה לעינית ישירות באמצעות מראה.
ישנן מצלמות SLR בהן האור עובר דרך מנסרה מחומשת, לא בהכרח דרך מראה. תלוי במחיר המצלמה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
ישנן מצלמות SLR בהן האור עובר דרך מנסרה מחומשת, לא בהכרח דרך מראה. תלוי במחיר המצלמה.
מנסרה מחומשת קיימת כמעט בכל הSLR בחלק העליון. המראה עליה אני מדבר היא מראה שנמצאת בין העדשה לפילם\סנסור ומתרוממת ברגע הצילום. בגלל זה למצלמות SLR יש "קליק" יותר רועש.

ואולי במקום לקשקש אני אציג תמונה וזהו -

camera_slr.gif

 

כשהמראה למטה, רואים דרך העדשה בדיוק את מה שיופיע בתמונה. המראה עולה ברגע הצילום.

פורסם
מצלמת ריפלקס, או בשמה המלא Single Lense Reflex היא מצלמה שבה האור עובר מהעדשה לעינית ישירות באמצעות מראה. ההבדל הגדול בין מצלמות כאלו למצלמות פשוטות יותר הוא האפשרות להחליף עדשות. בדרך כלל מצלמות SLR מגיעות גם עם יותר אופציות לבקרה ידנית על הפרמטרים בצילום.

זה היה בעיקר רלוונטי למצלמות הפילם, אבל גם במצלמות הדיגיטליות שבהן רואים על המסך את התמונה מהעדשה, מצלמות הריפלקס הן עדיין הTOP END.

שזה ניקרא TTL
פורסם

חמוד, אבל לא מושלם.

החשיפה כאן אינה נכונה. או במילים אחרות את הגדימה היית צריך לעשות על הרכב ולא על השמש. אם כבר היית צריך לפצות על זה בחשיפה ידנית כי הרכב פשוט underexposed.

 

שזה ניקרא TTL
חבריקו, אתה שח שטויות. TTL זאת שיטה לקבלת ערכי חשיפה אוטומטית כאשר בוחרים לא לקנפג את זה בעצמך. זאת שיטה ישנה יותר. היום למשל Canon משתמשים בשיטה שנקראת ETTL. הדבר אינו חייב לבוא דרך העדשה בלבד. ישנם גם פלאשים חיצוניים המכילים מנורה שמגרישה את כמות האור וקובעת את הפרמטים דרך זה.

 

מצלמת ריפלקס, או בשמה המלא Single Lense Reflex היא מצלמה שבה האור עובר מהעדשה לעינית ישירות באמצעות מראה. ההבדל הגדול בין מצלמות כאלו למצלמות פשוטות יותר הוא האפשרות להחליף עדשות. בדרך כלל מצלמות SLR מגיעות גם עם יותר אופציות לבקרה ידנית על הפרמטרים בצילום.

זה היה בעיקר רלוונטי למצלמות הפילם, אבל גם במצלמות הדיגיטליות שבהן רואים על המסך את התמונה מהעדשה, מצלמות הריפלקס הן עדיין הTOP END.

רק להוסיף לדבריך הנכונים חשוב גם לזכור שהיתרון הכי גדול הוא בעצם שאתה רואה בדיוק מה שתקבל בתמונה, בניגוד למצלמות שלא SLR שבהן יש עינית ליד העינית של העדשה משהו שגורם לאי דיוק. זה יתרון מאוד חשוב.

"עחי, משו לא בסדר בתיבה שך. אני לא מוצא את החור. סאבים צריכים איוורור".

פורסם
TTL זאת שיטה לקבלת ערכי חשיפה אוטומטית כאשר בוחרים לא לקנפג את זה בעצמך. זאת שיטה ישנה יותר. היום למשל Canon משתמשים בשיטה שנקראת ETTL. הדבר אינו חייב לבוא דרך העדשה בלבד. ישנם גם פלאשים חיצוניים המכילים מנורה שמגרישה את כמות האור וקובעת את הפרמטים דרך זה.
או במילים פשוטות יותר - מדידת אור דרך העדשה. קונספט די ותיק, הימים שבהם היו אנשים מסתובבים עם מדי אור חיצוניים חלפו עברו (למעט בצילומי אופנה, אמנות, אולפן, ופורנו מקצועי).

ואגב, היום CANON כבר משתמשים ב E-TTL2 (לפחות במצלמה שלי).

פורסם
סתם תמונה שקשורה לרכבים וכבישים

תמונה נחמדה... גם אני ראיתי לפני כמה חודשים באיזה קורס באוניברסיטה על צילום תמונות דומות של אורות ברקס בחושך ש"נמרחים" על התמונה, וגם של כוכבים, רואים את כל המסלול שלהם על רקע השמיים בלילה...

 

דרך אגב ISHPUZ מאיפה הידע הרב בנושא?

פורסם
תמונה נחמדה... גם אני ראיתי לפני כמה חודשים באיזה קורס באוניברסיטה על צילום תמונות דומות של אורות ברקס בחושך ש"נמרחים" על התמונה, וגם של כוכבים, רואים את כל המסלול שלהם על רקע השמיים בלילה...

דרך אגב ISHPUZ מאיפה הידע הרב בנושא?

די פשוט לייצר את האפקט הזה. כל מה שצריך זה חשיפה מה שיותר ארוכה. הדרך להשיג את זה היא לסגור את הצמצם עד למקסימום, ואפילו להשתמש בפילטרים מכהים אם צריך. בשביל זה צריך שליטה ידנית על הפרמטרים של הצילום, שלא קיימת בכל מצלמה.

והידע, אגב - מאשתי.

פורסם
די פשוט לייצר את האפקט הזה. כל מה שצריך זה חשיפה מה שיותר ארוכה. הדרך להשיג את זה היא לסגור את הצמצם עד למקסימום, ואפילו להשתמש בפילטרים מכהים אם צריך. בשביל זה צריך שליטה ידנית על הפרמטרים של הצילום, שלא קיימת בכל מצלמה.

והידע, אגב - מאשתי.

זה פחות או יותר ההסבר שזה שהסביר נתן לנו... אפשר להגיע לתוצאות יפות עם זה, ועם פונקציות אחרות שנמצאות במצלמות השונות (בחלקן לפחות) כמו פוקוס למשל...

 

דרך אגב אם כבר עוסקים בנושא, כדאי לקרוא את המדריך שפרסם "כRובי" בנושא...

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=60537&highlight=%F6%E9%EC%E5%ED

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=61385&highlight=%F6%E9%EC%E5%ED

 

הנה למי שפספס...

 

*דרך אגב בקשר לתמונה של פותח השרשור... הרעיון עצמו מעניין, אך לפי דעתי התמונה מסביב לשמש קצת כהה מדי... אני אולי הייתי מנסה לצלם כך שהרכב יסתיר את השמש ברובה... בעצם אולי אני אנסה בהזדמנות...

 

מה שכן, זה רק מראה שאי אפשר לדעת מה יקרה כשעוצרים להשתין... :wink:

פורסם
די פשוט לייצר את האפקט הזה. כל מה שצריך זה חשיפה מה שיותר ארוכה. הדרך להשיג את זה היא לסגור את הצמצם עד למקסימום, ואפילו להשתמש בפילטרים מכהים אם צריך. בשביל זה צריך שליטה ידנית על הפרמטרים של הצילום, שלא קיימת בכל מצלמה.

והידע, אגב - מאשתי.

נכון! האפקט אינו קשה, אין ספק. אך גם מעולם לא טענתי שזה משהו מסובך שאין כמותו.

"עחי, משו לא בסדר בתיבה שך. אני לא מוצא את החור. סאבים צריכים איוורור".

פורסם
חמוד, אבל לא מושלם.

החשיפה כאן אינה נכונה. או במילים אחרות את הגדימה היית צריך לעשות על הרכב ולא על השמש. אם כבר היית צריך לפצות על זה בחשיפה ידנית כי הרכב פשוט underexposed.

כמובן שהמלצתך נכונה, אך הולכת בדרך המלך...

לדעתי אין צורך להוסיף חשיפה, דווקא המחסור בפרטים של הרכב מושך את העין. יש דברים שיפים כשהם מחוץ לקונצנזוס... עניין של גישה.

dirty old man

need love too

×
×
  • תוכן חדש...