Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר שאלות בנוגע ליישור קו לפולו TSI 1.2 2010


Xyloid
שימו לב! השרשור הזה בן 1473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה רכשתי פולו 2010 TSI (בגימור Comfortline). הרכב במצב טוב סה"כ, עומד כרגע על 100k ק"מ אחרי 10 שנים (שחלקם לא היו מאוד רגועות) על הכביש.

אני מעוניין לעשות איזשהו יישור קו ורציתי לשאול האם יש קונצזוס לגבי דברים שמומלץ לבדוק\לתקן מיד לאחר רכישה?

להבנתי הבעיות הגדולות בכל הקשור לחט"כ (הידועה לשמצה) הן מחשב הגיר, המצמדים והשרשרת. ברכב המדובר מחשב הגיר הוחלף לפני פחות משנה בעקבות נורת ECP, להערכתי מעולם לא הוחלפו מצמדים; הרכב נקנה בהיותו יד 03 ברשיון, בעל הרכב יודע להעיד על עצמו והבעלים הקודמים אך חסר מידע מימיו המוקדמים של הרכב, כך שאני יוצא מנקודת הנחה שהמצמדים לא הוחלפו. מבחינת השרשרת, איני מרגיש זיופים או קפיצות במנוע או רעשים חריגים מכיוון החט"כ כך שאני מאמין שהמצב טוב.

 

מבחינת דברים שלגביהם אני לא בטוח: 

 

במעבר מהילוך ראשון לשני (גם בהורדת הילוך) או בשילוב חוזר של הילוך במהירויות נמוכות (לדוגמה, בלימה לפני פס האטה והאצה לאחריו), יש מן רעש מכני מכיוון הגיר. קשה לתאר אותו במילים אבל אני די בטוח שפשוט מדובר בשילוב המצמד ומכאן החשש שיש צורך להחליף מצמדים. נסעתי בשתי איביזות של חברים (בעלות אותה התיבה כמובן) ושמתי לב שהרעש נמצא גם שם, אולם מעט שקט יותר מאצלי. לאחר חיפוש באינטרנט נוכחתי לגלות שמדובר בתופעה רווחת, אך בכל זאת רציתי לוודא כאן שלא מדובר בסימן מקדים למוות מצד המצמדים.

 

עוד בעיה היא שבעת עלייה על עיוותים בכביש (תלוי במהירות, בהטיית ההגה ובסוג העיוות, אבל עדיין קורה לעתים תכופות) יש רטט רגעי מורגש מכיוון הגלגל הקדמי-ימני, מלווה בתחושת החלקה מאוד קלה של המרכב. הרכב נועל ג'נטים 17 אינצ' (של GTI) וצמיגים במידה 215/40R17 מיצרנים לא מאוד מוכרים אבל במצב סביר (הצמיגים עתידים להיות מוחלפים בטז"מ בכל אופן). לחץ אוויר: קדמיים 34, אחוריים 32.

 

בעיות נוספות שאולי מתקשרות לעניין הרעידות בגלגל הן נטייה של ההגה ימינה ורעידות בעת בלימה במהירויות גבוהות.

להבנתי נטייה של ההגה יכולה להיות מספר דברים, מצורך בכיוון גלגלים וכלה בהחלפת מסרק הגה. האם אני יכול לבודד את הגורם בעצמי איכשהו?

מבחינת הרעידות בעת בלימה, אני מבין שהגורמים יכולים להיות צלחות מעוותות, בעיה בכיוון הגלגלים, או שמא יש קשר בין הרעידות של הגלגל לכל הסיפור הזה?

 

בקיצור, הרבה שאלות, יכול להיות שאני פרנואיד וחלקן לא רלוונטיות. מאוד אשמח לעזרה ותובנות שלכם בנושאים הנ"ל.

 

תודה מראש!

עריכה אחרונה על ידי Xyloid
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לתיבת ההילוכים וגם למנוע בשנתון הזה היו קריאות שרות:

  • למנוע לגבי החלפת דיסקית בכניסה למגדש הטורבו ונוסף על התארכות השרשרת התזמון המקורית
  • לגיר הייתה קריאת שרות לגבי החלפת מצמדים, מכאטרוניק ולגבי החלפת השמן של תיבת ההילוכים

כדאי לגשת למוסך מורשה ולברר האם המכונית עברה את קריאות השרות הנ"ל. כמו כן, מומלץ לגשת למוסך מקצועי מומחה שמכיר היטב את המנוע והגיר לבדיקה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...