Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בבאטמוביל


Morningstar

פוסטים מומלצים

  • תגובות 214
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהנחה ואתה מעוניין לשמר נוחות אבל לשפר התנהגות וריסון המרכב הייתי ממליץ על קויילאוברים של אוהלינס.

ירון תייר (GFORCE) היבואן שלהם בישראל, לבת הזוג שלי מותקנים במיאטה שלה וזה עולם אחר, הרכב נוח, לא מתרסק וההתנהגות השתפרה פלאים במסלול ובטיולים

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

תמיד שמחים לארח אותה אצלנו :)

ומצטרף להמלצות על אוהלינס.

 

עדי

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מחפש עצות;

ישנה בעיה שעלולה לגרום לי למכור את המיאטה - משהו שאני מאוד לא רוצה לעשות

בנסיעות ממושכות, בעיקר בנסיעות נמרצות בנס הרים בלילה מתחיל לכאוב לי הגב.

לא ישר, לא מיד ולא תמיד. לפעמים.

 

מעולם לא היו לי בעיות גב רציניות.

מעולם לא נתפס לי הגב עד לפני שנה, ובשנה האחרונה זה קרה 4 פעמים במידות חומרה שונות - ב 100% מהפעמים לאחר נהיגה במיאטה.

כן, אפשר לטעון שזה לא בטוח קשור, ובגדול זה מה שעשיתי בהתחלה - אבל בהתחשב בנתונים - עושה רושם שיש קשר ישיר.

 

השקעתי לא מעט זמן בסידור תנוחת נהיגה - אבל אולי אני יושב גרוע וחושב שאני יושב טוב.

עד עכשיו ישבתי קרוב מאוד בשביל להיות מסוגל ללחוץ על הקלאטצ' עד הסוף.

היום ניסיתי להגדיל את הזווית בין פלג הגוף התחתון לעליון, כלומר שהרגליים ישארו באותו מרחק מהדוושות אבל שהידיים והראש יתרחקו מההגה.

 

קיימת האופציה שהגב שלי רעוע והמושב במיאטה אשפה וזה מה שמעורר את זה

יש מצב שהגב שלי בסדר גמור והמושב במיאטה גרוע

יש מצב שהכל בסדר ואני פשוט יושב גרוע או עושה תנועה לא טובה כלשהי באופן עקבי בלי לשים לב

 

עצות יתקבלו בברכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזו שיטה/ות ווידאת מרחק נכון מהדוושות?

מה הכיפוף של הברך כאשר המצמד לחוץ? מה הכיפוף של הברך כאשר הברקס לחוץ?

איך אתה יושב על המושב? עד הסוף?

 

בנוגע לגב, היכן הכאבים? אזור חגורת הכתפיים? באזור הזוקפים?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הכרתי שיטות.

עד היום הברך של הקלאטצ' הגיע ל 135 מעלות בערך בלחיצה מלאה

קצת פחות מזה ללחיצה מלאה על הברקס

היום שיניתי את זה וזזתי קצת אחורה כך שהזווית בברך עולה בלחיצה מלאה

 

עושה מאמץ לשבת עד הסוף, המושב די פצפון

 

כאבים בעיקר בגב התחתון בצדדים

 

אלו לא כאבים חזקים מדי, יותר כמו אי נוחות שאם אני ממשיך לנהוג נשארת גם אחרי שעזבתי את הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה קורה גם בסתם נסיעה ארוכה ורגועה בלי שאתה מפעיל כוחות g על הגוף?
ניסית להתנייד ברכב אחר למשל איזה חודש ? רצוי אפילו רכב ידני אחר.
אולי יש תרגילים שיכולים לעזור במקרים כאלה?
פניה לרופא שמתמחה בגב עשית?

מכירת הרכב בנסיבות האלה נשמעת לי כמו הדבר האחרון שצריך לעשות אחרי שמיצית את כל האפשרויות.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Morningstar כתב:

לא הכרתי שיטות.

עד היום הברך של הקלאטצ' הגיע ל 135 מעלות בערך בלחיצה מלאה

קצת פחות מזה ללחיצה מלאה על הברקס

היום שיניתי את זה וזזתי קצת אחורה כך שהזווית בברך עולה בלחיצה מלאה

 

עושה מאמץ לשבת עד הסוף, המושב די פצפון

 

כאבים בעיקר בגב התחתון בצדדים

 

אלו לא כאבים חזקים מדי, יותר כמו אי נוחות שאם אני ממשיך לנהוג נשארת גם אחרי שעזבתי את הרכב

 

הזוויות נשמעות לי בסדר (אני לא מומחה גדול). מה הזווית של הכף רגל בלחיצה על הברקס? אאל"ט היא צריכה להיות בערך 120 מעלות.

שים לב שהברך לא ננעלת כמובן, אבל הייתי משחק עם זה קצת, מקטין/מגדיל את הזווית למצוא את התנוחה הנוחה ביותר. אפשר גם להוסיף שינוי גובה הכיסא (שישפיע על הזווית של האגן מול הברך) ולראות אם אתה מוצא תנוחה מספקת.

 

האם במהלך הנסיעה התחת זז קדימה? המושב מוסיף הרבה תמיכה לגב, אבל זה בהינתן ויושבים עד הסוף אחורה.

 

אין לי הרבה עצות על כאבי הגב בצדדים (חשבתי זוקפים או חגורת כתפיים). הייתי מנסה לעשות תרגילים שיחזקו את השרירים באזור הזה לכל מקרה שלא יהיה, גם אימון לחיזוק הזוקפים יכול להועיל לחוזק של הגב התחתון באופן כללי.

 

אתה יושב עם משהו בכיסים האחוריים?

 

 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה לגבי מה תנוחת הנהיגה ה"נכונה ביותר", ארגונומית וגם מבחינת שליטה ברכב.

שווה לקבוע תור לרופא כשכואב הגב, רופא טוב יזהה מה הבעיה ואיך אפשר לפתור אותה. כשהיה לי כאב בגב שהשבית אותי לגמרי, קיבלתי הוראות לגבי השריר שצריך למתוח/לחזק מהרופאה שלי שפתרו לחלוטין את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Morningstar כתב:

לא הכרתי שיטות.

עד היום הברך של הקלאטצ' הגיע ל 135 מעלות בערך בלחיצה מלאה

קצת פחות מזה ללחיצה מלאה על הברקס

היום שיניתי את זה וזזתי קצת אחורה כך שהזווית בברך עולה בלחיצה מלאה

 

עושה מאמץ לשבת עד הסוף, המושב די פצפון

 

כאבים בעיקר בגב התחתון בצדדים

 

אלו לא כאבים חזקים מדי, יותר כמו אי נוחות שאם אני ממשיך לנהוג נשארת גם אחרי שעזבתי את הרכב

מניסיון, אני יכול להגיד לך ש80% מכאבי הגב זה פסיכולוגי. כאבים פסיכוסומטים.

דבר ראשון, לך לאורטופד או נירוכירורג שמתמחים בעמוד שדרה. הם יעשו לך כמה בדיקות בסיסיות וישלחו אותך לרנטגן או MRI.

אחרי שתעשה את הבדיקות, רוב הסיכוים שיגידו שאתה בריא ואם תרצה ישלחו אותך לפיזיוטרפיה.

האבסורד הוא שככול שתתמקד יותר במציאת פתרון לכאב ככה הכאב יתגבר.

בגוף שלנו יש הרבה מנגנונים שלא ניתנים לשליטה ו/או להבנה של 100%.

 

מאוד בקצרה, אם אין לך כמובן שום דבר קיצוני בעמוד שדרה:  אתה מאוד אוהב את הרכב שלך, משקיע בו, קשור אלו, ונהנה לנהוג בו. כנראה פעם אחת בזמן נהיגה הרגשת כאב בגב (זה יכול להיות ממיליון סיבות ולא בטוח שקשורת בכלל ברכב), אתה קישרת את זה לרכב, מאוד התבאסת ונלחצת. המוח שלך הבין שלא בטוח שיצליח להתמודד עם הלחץ הנפשי שנוצר וכדי להסיח את הדעת שלך, יצר אצלך כאב בגב על ידי עצירת החמצן לאזורים ספציפים אצלך בגב.

ככול שתתמקד יותר בכאב ותנסה למצא פתרון לכאב, ככה המוח שלך יגביר אותו,  נוצר מעגל.

 

יש הרבה דוגמאות לזה, למשל, כשילדים קטנים נלחצים מללכת לבית הספר בדר"כ כואבת להם הבטן. 

זה גם קשור למנגנון שקיים אצלנו בגוף שמעלה את רמת האדנלין בזמן סכנה, הבעיה שלא תמיד קיימת סכנה. 

יש ספר מאוד מעניין שמתאר את הכאבים הנ"ל וגם עוזר להיפטר מהם.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת, הפעם הראשונה בחיים שנתפס לי הגב, היה אחרי נהיגה במיאטה בחו"ל [ברמה שלא יכולתי לזוז]... זה עבר תוך יום, אבל אלו היו 24 שעות נוראיות. באופן מפתיע, כשלא יכולתי לעשות אף תנועה - דווקא לשבת ברכב לא כאב לי בכלל [ומזל כי אחרת לא היה לי איך לזוז ממקום למקום ]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

קורונה, עובד מהבית, אינסוף זמן פנוי.

 

_____________________________________________________________________________________

 

לאחרונה התחלתי לקבל את ההרגשה שאני והמיאטה זה יותר כמו רומן קצר ולא ממש בת זוג לחיים.

אז התחלתי לרעות בשדות זרים...

לקחתי לא מעט רכבים ספורטיביים לנסיעות מבחן

לקחתי סיבובים מחברים תוך כדי השוואה למיאטה

נסעתי עם חבר קרוב שקנה בעצתי ברז לאחד מכבישי הנהיגה איזה ערב אחד שבוע שעבר ופשוט התחלפנו שוב ושוב על אותו קטע כביש

 

לא אכנס לסקירה של מה אהבתי ולא אהבתי בכל אחד מהרכבים שבחנתי אלא רק למכנה המשותף:

כולם היו משמעותית פחות טובים מהמיאטה

כולם היו יקרים יותר מהמיאטה

אחרי כל נסיעה ונסיעה רק רציתי לחזור למיאטה שלי כבר

 

_____________________________________________________________________________________

 

אז הגיתי תוכנית.

אצא לנהוג. הרבה. כאשר יתחיל לכאוב לי הגב אתעד בדיוק מה אני מרגיש, איפה כמה ולמה על מנת שאוכל ללכת לבעל מקצוע ולקבל עצות.

הבעיה - אחרי 5 שעות נהיגה - כלום. רענן כאילו הרגע יצאתי מהבית 🤦‍♂️

 

_____________________________________________________________________________________

 

בינתיים התחדשתי בשדרוג קטן שלדעתי עושה שינוי עצום, ידית הילוכים.

לטעמי המתכת מתאימה בול לעיצוב של הרכב - ומכוון שהיא נמוכה יותר, המהלך עצמו מתקצר במעט.

סה"כ מרוצה מאוד.

pf9UrIN.png

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מעניין מאוד לקרוא באילו רכבים התנסית ומה הרושם שלך מהם ביחס למיאטה ובכלל.

 

וברור לי שאתה מודע לזה אבל לא כולן היו יקרות יותר מהמיאטה, נהגת גם בברז כן? :) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...